Pokud se rozmýšlíš mezi 1,6l benzínem a 1,5l naftou a najedeš 600-800km za měsíc(ještě přidám-řekněme 10000km/rok),tak odpověď je jednoznačná-jedině benzín.Nevidím jedinný důvod,proč volit naftu.Pokud psal(svezl se) Disius o těchto motorech(to samé platí o 1,6l nafta/benzín v Ceedu) a nemyslel 1,4l,tak psal nesmysl.Výkon je zanedbatelně vyšší u benzínu,což bych přehlédl,ale ještě důležitější vypovídací údaj je zrychlení...je jednoznačně ve prospěch 1,6l benzínu a to o zatraceně dlooooouhýýýých 1,3s
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Stabilní tah benzínu v rozmezí několika tisíc otáček,proti uzoučkému pásmu nafťáku je velké +.Mám možnost porovnávat i tyhle motory(i o té 1,6l naftě v Ceedu už jsem tady psal/zkoušel)a kvedlání/řazení při předjíždění s naftou....to mě dovede vždy vytočit
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.U benzínu stačí podřadit a předjíždím i kolonu aut s neustálým výkonem motoru a BEZ zdržování se stálým a nebezpečným kvedláním(u benzínu mám obě ruce na volantu a můžu sledovat silnici/proti i předjížděná auta,bez dalších pohybů) ,aby se nafťák alespoň trochu hýbal a výkonově neumřel vedle předjížděného auta
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
.Pokud někdo bude argumentovat spotřebou-na jednu misku vah dám nižší spotřebu u nafty a ....nic dalšího mě nenapadá
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
-na druhou cenu aut ve stejné výbavě o 10000,-Kč ve prospěch 1,6l benzínu(za to už se pár litrů dá pořídit
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
), o několik korun nižší cenu benzínu!,nižší cenové nároky na servis,nutnost cenově náročné repase turba,vstřikovače,která dříve,či později přijde,NEVHODNOSTI naftového motoru pro krátké cesty(i ta spotřeba dlouho studeného nfťáku jde při používání na +-20km cesty do práce sakra nahoru a dovede se přiblížit benzínu:roll:-studené turbo jen lehce žužlat otáčky-na konci cesty horké,nechat zchladit
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
)-prostě další citlivé součástky,které u 1,6l benzínu nejsou.O rychlosti zahřátí benzínu na provozní teplotu,už tady byla řeč.O hodně kolísající kvalitě nafty,oproti rozdílům mezi benzíny netřeba snad psát.A zimní provoz s nafťákem,zamrzající nafta ve filtrech,vysoké nároky na autobaterii.....to snad také není třeba komentovat. :roll:Atd.,atd.atd....
Ano,chápu a ctím význam nafťáku v osobáku pro člověka,který má rád klidnou jízdu bez častějšího předjíždění a dlouhé trasy s velkým km ročním náběhem(třeba služební auta).Pro něho je nafta lepším řešením než benzín.Ale v tvém případě není opravdu co řešit-jedině benzín.Pokud používáš Felicii 1,9D,tak i Accent s 1,4l benzínem se ti bude zdát proti ní jako raketa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(mimochodem,také velice povedený motor).Kdybych měl kupovat Accenta já,volil bych jednoznačně 1,6l BENZÍN.
Vím,že nafťáci se budou tvářit kysele
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
,ale kdyby jezdili třeba na srazy,tak by ti nevěřící zastánci nafty, mohli srovnat svá auta s benzínovými,třeba stejně tak,jako jsme to nedávno udělali v Roudné s 2,0l motory benzín/nafta......samozřejmě,že jízdní výkony dopadly výrazně lépe ve prospěch benzínových motorů.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(To pro případ,že když se někdo sveze v Accentu 1,6l benzín a 1,5l nafta a bude tvrdit,že turbo
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
nafta JEDE lépe:lol: .)