Pokud se rozmýšlíš mezi 1,6l benzínem a 1,5l naftou a najedeš 600-800km za měsíc(ještě přidám-řekněme 10000km/rok),tak odpověď je jednoznačná-jedině benzín.Nevidím jedinný důvod,proč volit naftu.Pokud psal(svezl se) Disius o těchto motorech(to samé platí o 1,6l nafta/benzín v Ceedu) a nemyslel 1,4l,tak psal nesmysl.Výkon je zanedbatelně vyšší u benzínu,což bych přehlédl,ale ještě důležitější vypovídací údaj je zrychlení...je jednoznačně ve prospěch 1,6l benzínu a to o zatraceně dlooooouhýýýých 1,3s
Stabilní tah benzínu v rozmezí několika tisíc otáček,proti uzoučkému pásmu nafťáku je velké +.Mám možnost porovnávat i tyhle motory(i o té 1,6l naftě v Ceedu už jsem tady psal/zkoušel)a kvedlání/řazení při předjíždění s naftou....to mě dovede vždy vytočit
.U benzínu stačí podřadit a předjíždím i kolonu aut s neustálým výkonem motoru a BEZ zdržování se stálým a nebezpečným kvedláním(u benzínu mám obě ruce na volantu a můžu sledovat silnici/proti i předjížděná auta,bez dalších pohybů) ,aby se nafťák alespoň trochu hýbal a výkonově neumřel vedle předjížděného auta
.Pokud někdo bude argumentovat spotřebou-na jednu misku vah dám nižší spotřebu u nafty a ....nic dalšího mě nenapadá
-na druhou cenu aut ve stejné výbavě o 10000,-Kč ve prospěch 1,6l benzínu(za to už se pár litrů dá pořídit
), o několik korun nižší cenu benzínu!,nižší cenové nároky na servis,nutnost cenově náročné repase turba,vstřikovače,která dříve,či později přijde,NEVHODNOSTI naftového motoru pro krátké cesty(i ta spotřeba dlouho studeného nfťáku jde při používání na +-20km cesty do práce sakra nahoru a dovede se přiblížit benzínu:roll:-studené turbo jen lehce žužlat otáčky-na konci cesty horké,nechat zchladit
)-prostě další citlivé součástky,které u 1,6l benzínu nejsou.O rychlosti zahřátí benzínu na provozní teplotu,už tady byla řeč.O hodně kolísající kvalitě nafty,oproti rozdílům mezi benzíny netřeba snad psát.A zimní provoz s nafťákem,zamrzající nafta ve filtrech,vysoké nároky na autobaterii.....to snad také není třeba komentovat. :roll:Atd.,atd.atd....
Ano,chápu a ctím význam nafťáku v osobáku pro člověka,který má rád klidnou jízdu bez častějšího předjíždění a dlouhé trasy s velkým km ročním náběhem(třeba služební auta).Pro něho je nafta lepším řešením než benzín.Ale v tvém případě není opravdu co řešit-jedině benzín.Pokud používáš Felicii 1,9D,tak i Accent s 1,4l benzínem se ti bude zdát proti ní jako raketa
(mimochodem,také velice povedený motor).Kdybych měl kupovat Accenta já,volil bych jednoznačně 1,6l BENZÍN.
Vím,že nafťáci se budou tvářit kysele
,ale kdyby jezdili třeba na srazy,tak by ti nevěřící zastánci nafty, mohli srovnat svá auta s benzínovými,třeba stejně tak,jako jsme to nedávno udělali v Roudné s 2,0l motory benzín/nafta......samozřejmě,že jízdní výkony dopadly výrazně lépe ve prospěch benzínových motorů.
(To pro případ,že když se někdo sveze v Accentu 1,6l benzín a 1,5l nafta a bude tvrdit,že turbo
nafta JEDE lépe:lol: .)