chladic klimatizace Coupe RD

Moderátoři: black_sheep, Tringi, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

chladic klimatizace Coupe RD

Příspěvek od black_sheep »

Hoj,

chtel bych varovat prip. mechaniky-kutily, ze kdyz budou objednavat chladic klimatizace na hyundai coupe, tak se Vam muze stat, ze narazite na strasne podobny, rozmerove, temer to samy, ale vsecko je blbe!

na vysku, je vyssi takze se tam musi nacpat pod tlakem, uchyty na nasroubovani, taky nejsou asi o 6cm na spravnem miste... takze ty se musi nahradit kusem plechu. pak vstupni hadice, tak na ni je cepik, ktery je samozrejme uplne jinde, jinak to pasuje! takze se musi flexou odrezat moc paradne kdyz se vam kotouc toci mezi chladicem klimy a chladicem motoru a navic hrozi ze neco nalita do trubek.. :-D pak vystupni hadice, ta je zase tvarovana o chloupek vedle, takze se to musi naohybat kousek jinak.. (doufam, ze to hlinik prezil).

Proste prace na cely odpoledne, hehe ale je tam... :lol: zejtra nafoukat, tak snad to za tu namahu stalo a nebude to nikde utikat, to bych musel brecet! ale abyste nedopadli jako ja, a poradne zmerte ty uchyty! ja zmeril jen dylku a omrknul jak vypadaj trubky/drzaky a ani kdyz jsem je mel pak vedle sebe vyndany, tak jsem si toho nevsiml.. az kdyz tam sel blbe dopasovat!

nema nekdo poneti, jak to s nima je? podle autokelly apod. se nelisi pro celou modelovou radu.
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Reklama
 

rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

rada

Příspěvek od rade622 »

Blacku, jestli byla ta klima delší dobu otevřená, nebo jestli se ti podařilo ji zapnout ve stavu, kdy nebyl okruh hermetický, nech si vyměnit olej. Je to vyzkoušené nejen u Hyundai, jinak odepíšeš kompresor.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: chladic klimatizace Coupe RD

Příspěvek od Hujer »

black_sheep píše:Hoj,

chtel bych varovat prip. mechaniky-kutily, ze kdyz budou objednavat chladic klimatizace na hyundai coupe, tak se Vam muze stat, ze narazite na strasne podobny, rozmerove, temer to samy, ale vsecko je blbe!

na vysku, je vyssi takze se tam musi nacpat pod tlakem, uchyty na nasroubovani, taky nejsou asi o 6cm na spravnem miste... takze ty se musi nahradit kusem plechu. pak vstupni hadice, tak na ni je cepik, ktery je samozrejme uplne jinde, jinak to pasuje! takze se musi flexou odrezat moc paradne kdyz se vam kotouc toci mezi chladicem klimy a chladicem motoru a navic hrozi ze neco nalita do trubek.. :-D pak vystupni hadice, ta je zase tvarovana o chloupek vedle, takze se to musi naohybat kousek jinak.. (doufam, ze to hlinik prezil).
Blacku tyhle veci davno vim a kdyz nekomu reknu ze to neni ono ze je jinej i kdyz to maj v druhosce vsichni napsany ze to tam pasuje,tak me nikdo neveri a stejne si to dou koupit a pak cucej. :D

Proste prace na cely odpoledne, hehe ale je tam... :lol: zejtra nafoukat, tak snad to za tu namahu stalo a nebude to nikde utikat, to bych musel brecet! ale abyste nedopadli jako ja, a poradne zmerte ty uchyty! ja zmeril jen dylku a omrknul jak vypadaj trubky/drzaky a ani kdyz jsem je mel pak vedle sebe vyndany, tak jsem si toho nevsiml.. az kdyz tam sel blbe dopasovat!

nema nekdo poneti, jak to s nima je? podle autokelly apod. se nelisi pro celou modelovou radu.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: rada

Příspěvek od black_sheep »

rade622 píše:Blacku, jestli byla ta klima delší dobu otevřená, nebo jestli se ti podařilo ji zapnout ve stavu, kdy nebyl okruh hermetický, nech si vyměnit olej. Je to vyzkoušené nejen u Hyundai, jinak odepíšeš kompresor.
Rade622

hoj olej se dava novej kdyz se to napoji na tu masinku co odsaje zbytky chladiva a naplaca tam novy ne? vsak ten olej je v chladivu jestli se nepleti.. alespon tak to bylo pri poslednim plneni, ktery teda uteklo .) otevreny okruh byl, jestli myslis co jsem odsrouboval chladic, tak to bylo cca 4-5hodin, dele ne.
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: chladic klimatizace Coupe RD

Příspěvek od black_sheep »

Hujer píše: Blacku tyhle veci davno vim a kdyz nekomu reknu ze to neni ono ze je jinej i kdyz to maj v druhosce vsichni napsany ze to tam pasuje,tak me nikdo neveri a stejne si to dou koupit a pak cucej. :D
hujere nezklamals :) tusil jsem ze napises neco podobneho, ale vzhledem k cene noveho chladice, jsem to zkusil risknout! TAKZE jak rikam bacha na to!! :lol:

jinak, trocha offtopic: jak na tom budes do moravy casove?? :-) bych potreboval jeste poresit ty veci jak jsme se bavili... pojedu sice do ty doby jeste asi 2x pryc ale prizpusobim se Ti a klidne Ti ho necham tyden tam.. :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

teorie

Příspěvek od rade622 »

Chladivo je chladivo a olej je olej. Olej se vyskytuje v převážné míře v kompresoru, tam maže. Pouze jeho část je stržena chladivem a dostane se do chladícího okruhu. Takže vypuštění chladiva nemá na množství oleje vliv,ten stejně ulpí na vnitřních stěnách trubek, ale přisání vzduchu a přístup vzduchu k oleji vliv má. Olej nasaje vzdušnou vlhkost a mění se na kyselinu ( obrazně, spíš by se dalo říct, že se posunul od neutrálního ke kyselému). Samo jde o dlouhodobý proces v řádech měsíců, nikoliv hodin, nebo o delší chod bez chladiva, kdy byl vlivem netěsnosti nasáván do kompresoru vzduch.
Pak je na místě při doplnění chladiva trvat i na výměně oleje. Ve výsledku se mírně zvýšená cena za opravu bohatě vrátí.
Tož tak nějak
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: teorie

Příspěvek od black_sheep »

[quote="rade622"]Chladivo je chladivo a olej je olej. Olej se vyskytuje v převážné míře v kompresoru, tam maže. Pouze jeho část je stržena chladivem a dostane se do chladícího okruhu. Takže vypuštění chladiva nemá na množství oleje vliv,ten stejně ulpí na vnitřních stěnách trubek, ale přisání vzduchu a přístup vzduchu k oleji vliv má. Olej nasaje vzdušnou vlhkost a mění se na kyselinu ( obrazně, spíš by se dalo říct, že se posunul od neutrálního ke kyselému). Samo jde o dlouhodobý proces v řádech měsíců, nikoliv hodin, nebo o delší chod bez chladiva, kdy byl vlivem netěsnosti nasáván do kompresoru vzduch.
Pak je na místě při doplnění chladiva trvat i na výměně oleje. Ve výsledku se mírně zvýšená cena za opravu bohatě vrátí.
Tož tak nějak
Rade622[/quote

myslis, ze stacil ten unik z chladice, aby mi degradoval olej? diky tomu to bylo netesny,.....
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

únik

Příspěvek od rade622 »

Domnívám se že ne, to by muselo být otevřené delší dobu. Před plněním ti to chlaďař vyvakuuje, tím se odstraní zbytky vlhkosti, něco chytí filtrdehydrátor. Kdyby to byla rána na předek, stálo to měsíc na dvoře na dešti a pak se teprve s tím něco dělalo, to by byla jiná situace.
Radek
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: chladic klimatizace Coupe RD

Příspěvek od Hujer »

black_sheep píše:
Hujer píše: Blacku tyhle veci davno vim a kdyz nekomu reknu ze to neni ono ze je jinej i kdyz to maj v druhosce vsichni napsany ze to tam pasuje,tak me nikdo neveri a stejne si to dou koupit a pak cucej. :D
hujere nezklamals :) tusil jsem ze napises neco podobneho, ale vzhledem k cene noveho chladice, jsem to zkusil risknout! TAKZE jak rikam bacha na to!! :lol:

jinak, trocha offtopic: jak na tom budes do moravy casove?? :-) bych potreboval jeste poresit ty veci jak jsme se bavili... pojedu sice do ty doby jeste asi 2x pryc ale prizpusobim se Ti a klidne Ti ho necham tyden tam.. :)
Casu je malo! :( No stich bych ti urco udelat rozvody,brzdy a naplnit klimu.Ta spojka bude muset asi pockat,mozna ji zvladnu ale nic nemuzu slibit.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

Co se tyce naplneni klimy, tak bude potreba vymenit i vysousec ze jo?? ale kde to splasim?

musi se to delat vzdy kdyz byl rozpojeny okruh jinak to bude nahovno... Jinak ten olej je ve skutecnosti opravdu namichanej v chladivu, ted mi to jeden chladar potvrdil a meni se pri vymene chladiva vzdy.

hujere ja se ti ozvu behem pristiho tydne, v podstate jsou nejdulezitejsi rozvody, brzdy, nic jinyho... spojka zatim spojuje ikdyz blbe, ale co jsem tak slysel tak je to normalni stav krucinal, ze to zabira tak ze kdyz ji poustim tak kolisaj otacky.. :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

chladivo

Příspěvek od rade622 »

Tak ještě jednou, olej v chladivu namíchaný není -
http://www.kovosluzbaots.cz/och-chladiv.htm

Olej se dává zvlášť a pokud ho chce vyměnit, musí ho
VYLÍT Z KOMPRESORU jinak tam převážné množství starého zůstane
a degraduje případný nový nehledě na množství, které je předepsané.
http://www.kovosluzbaots.cz/och-olej.htm

Všimni si, že na posledním odkazu je tester kyselosti, takže na tom co jsem psal asi něco bude.
Tyto kompresory jsou citlivé na přítomnost oleje v kompr. a tak se nedá
nasát podtlakem při vakuování, nemusel by se dostat kam má při spuštění.
Tolik z mé strany k tomuto tématu, jedu vyměnit olej v Mém kompresoru
( zdar Dastine ), zítra to složím a v pondělí jedu na naplnění.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Odpovědět

Zpět na „COUPE“