(TECE PRES TESNENI SANI) vymena tesneni hlavy Scoupe

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

tak fajn, že se podařilo..Co ta hlava, nechals to teda někde srovnat?
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Reklama
 

Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

jo nechal.. byla kriva jak zuby 100lete zeny :-) proto to podfouklo! nebyla jeste nikdy rovnana, jak jsem psal - byla jeste honovana... az to dodelam tak slavnostne zavolam PikeQovi at uz do toho servisu nejezdi, pac jsou to pekny zm*di! na tom aute bylo vsecko totalne dojebany, ale rekl bych ze by melo slapat moc krasne! taky i presto vsecko to jelo jak vcelka :) tak uvidime, no.. hlavne abych neco nepodelal ja, to by mi bylo fakt lito,...
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

tak nahazuju rozvodak.. :)

pruzina mi samozrejme vyskocila (od napinaci kladky), ale po chvili prani se s ni tam skocila zpatky... :)

tak ted to jen spravne posadit..

NAKE POSTREHY??
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

TAKZE AKTUALNI SITUACE:

na vacce to sedi jak na klikovce, remen je maximalne povoleny a otacim motorem za vackovou kridel proti smeru normalniho pohybu (dle hmaservice)

nojo, takze to sedi, jenze s tim otocim o jednu otacku kliky a pak to presne o PUL vacky nesedi.. otocim s tim jeste jednu otacku a uz to zase sedi a takhle se to opakuje.. to znamena, ze je to v poradku nebo neni???

proste tak jak jsem to nasadil na rysky jsem porad otacel v jednom smeru (tj. proti smeru hodinovych rucicek, asi proto aby mi to neskocilo o zub bo proc mi to radej v manualu nevim jiste) a ono mi to nejdrive sedi, otacka kliky a nesedi to o pul vacky a pak to zase sedi.. ja bych rekl ze je blbost aby se to v kazdy otacce klikovy melo sedet (kdyz je tam v podstate prevod 2:1, ze jo??)

PROSIM ZASVECENE LIDI at potvrdi ci vyvrati tyhle domneky a poradi co prip. delat.. pockam na radu a pak to teprva napnu...

taky je blby, ze mam tu vuli remene NAPROTI kladce.. ne u kladky.. takze nevim jak to mam utahnout..:(
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

ikdyz ta vule bude asi OK protoze nevim jak to vic nasponovat :) to by pak nesedelo zub na zub...??

v manualu pisou ze se mam STREDNI silou 49N tlacenim na remen dostat na uroven druheho sroubu napinaci kladky.. no jednim prstem lehce zatlacim a jsem na ty urovni... nemam predstavu co je stredni sila 49kN :) to by melo bejt 49kg na metr za sekundu... takze nemam to o jeden zub jeste vic napruzit, teda, jestli to jde??

UPDATE: tak jsem nasel ze 49N je 11 liber a to se rovna skoro 5ti kilum... kdyz si vezmu kolik pet kilo vazi tak je to prd.. takze bych rekl ze napnuti bude ok...

takze ted jen jestli je spravne to ze mi to pri jednom otoceni sedi a pri druhym ne a takhle se mi to strida! navic kdyz jsem o tom premyslel tak kdybych posadil BLBE vacku, pusunutou o dve otacky tak by to bylo TO SAMY ale BYLO by to asi blbe ze??

halo haloooo prosim o pomoc nez to zk*rvim diky :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Jam »

Neboj, je to dobře. Pokud jde otočit motorem o celý 2 otáčky a přitom se to nikde nezasekne, tak je to v pořádku. To, že ti to nesedí každou lichou otáčku je prostě přirozený.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
tatulda
**
Příspěvky: 357
Registrován: 22 úno 2008, 22:13
Bydliště: Bystřice n.Pernšt.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tatulda »

Felotron píše:hlavne aby po dokonceni nejaky sroubky neprebyvaly - to je muj obvykly problem ;)
A nejen tvů-mě se to stává poměrně často a přitom nikdy nikde nic neschází :idea: (je to divný,ale stává se to i kolegovi)
Jinak přeju,ať se dílko podaří k plné spokojenosti
H.Elantra 2,0i/104kW/02,dříve Lantra 1,6 a Pony 1,5
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

tak nakonec jsem ty rozvody utahl tak na 2/3 a rekl bych ze je to dost nakrev. Pry lepsi, jak kdyby to bylo volny... no nevim :) ale snad to bude OK. Nastavene by taky meli bejt, to bych se musel seknout max o zub, coz by bylo blby, ale snad ne. Hlava dotazena, a taky se snad zadarilo, ale delal jsem to jednim vrzem, momentakem na 75NM podle manualu. Ted jsem cetl postupy jako ze utahnout na 20Nm, povolit, pak o naky stupen dvakrat pootocit a nakonec dotahnout na pozadovany moment... pff ty jo, tak takhle jsem to teda nedelal.. teda mozna jo, s klikou.. snazil jsem se to totiz tahat rovnomerne hezky na stridacku... tak uvidime, snad to nefoukne.

Potom co jsem dopnul rozvody jsem je zadekloval, ale musel jsem si ten dekl klestema trosku poupravit protoze nevim jaky korejec vymyslel to tam cpat az potom co je remenice na klikovce!! pac dostat to pres vodni pumpu a kladku na remenici, kdyz je NAVIC motor vyheverovanej pac je vyhozenej z vrchniho silenbloku, je ukol pro vraha.. :) kleste, asi 1cm pod pumpu je dole, a slo to tam krasne.. :) pak klinaky, tak ty uvidime ale to se dotahuje uplne samo a ty at si klouzou, to se dotahne dodatecne kdyztak... pak se nasadili svody, tam byl prvni problem...

utrzeny sroub pri utahovani, jeden z tech krajnich... kruci, vsecko je tam schnily jak cune, a jeden nevydrzel.. takze to budu muset vzit sikovkama asi a vysroubovat, a ten steft vymenit.. nebo jak..? zatim neresim, asi to bude foukat, ale uvidime v provozu a kdyztak poresim takovymhle zpusobem (neni naky lepsi??)

mno pak jsme to skladali dal, nebyl problem snad s nicim slo to krasne, az kdyz jsem vymenil olej a jal se napustit chladici kap. aj aj aj!!

kolem tesneni sani se objevil druhy problem. Jak jsem objednal ten papirovy ELWIS, tak to tam tece normalne proudem.. a to jen po natlakovani hadici... takze nechci vedet co by to udelalo po startu... takze dolejt to nejde a autak se musi z garaze vytlacit, pac uz musi uvolnit misto... :( kazdopadne tohle se da zmaknou na ulici, jenze, co s tim?? taky nechapu proc u toho stareho scoupe jde chladici kapalina az do litiny sani..?? nejdradsi bych to zaslepil necim :)

nicmene, nevim ted, jestli muze byt pokrivena hlava od vecneho vareni (nechavalo se to rovnat samozrejme jen zespoda, tj. pod hlavou aby to sedlo na valce. nebo jestli je pokroucene samotne sani od utahovani?? to teda fakt netusim.. kazdopadne ted fak nevim co s tim a na experienty uz moc chut nemam..

moznosti jsou asi takovy, ze to zaleju silikonem, coz bude u sani pekne naprd a nebo sehnat naky lepsi tesneni? asi mi nic jineho nezbyde.... naky napad, zkusenosti?
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

s tím šteftem na výfukovém sběrném potrubí by to mělo jít vytočit, nějakou hrubší silou. V tom bloku je ten šroub závrtnej, je tam s závit menším přesahem, takže to bude pakárna, ale mělo by to jít.
Trošku nechápu to tečení proudem kapaliny z těsnění na sání...Myslíš těsnění sacího potrubí na hlavě motoru? Tam ti valí chladící kapalina?? :shock:

Kamarádovi po montáži motoru na Celice chcala kapalina od vyústění hadice z bloku k termostatu. Byla tam příruba s třemi šrouby a měl tam jen dva. Po dotažení třetího šroubu ok.
Vysvětli mi tu kapalinu na sacím potrubí...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

no taky nechapu ale proste tam do toho jdou dva kanalky hranaty... poskytnu fotky.. no dulezity je ale jak to vyresit?
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

to tam teklo i před demontáží, nebo až ted? Jestli není někde prasklá hlava...Ale stejně mi nejde na rozum, jak to může valit přes těsnění sacího potrubí..Kdyby to někde bylo řachlý, ta voda by si našla snažší cestu, třeba sacím potrubím přímo k ventilům do válce, ale určitě by se to necpalo přes těsnění ven...Nejde mi to na rozum..Neteče ti to na to jen odněkud, jako že to není zevnitř, ale zvenku?
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

mirpie píše:to tam teklo i před demontáží, nebo až ted? Jestli není někde prasklá hlava...Ale stejně mi nejde na rozum, jak to může valit přes těsnění sacího potrubí..Kdyby to někde bylo řachlý, ta voda by si našla snažší cestu, třeba sacím potrubím přímo k ventilům do válce, ale určitě by se to necpalo přes těsnění ven...Nejde mi to na rozum..Neteče ti to na to jen odněkud, jako že to není zevnitř, ale zvenku?
ne je to primo videt, ze to jde odkud.. ono jde o to, ze jakmile vystoupa vodni hladina k tomu sani, tzn. skoro plno, tak to zacne proudem tect ven. Hlava praskla neni, ani nebyla. a neteklo to predtim, to bych prece napsat! ;)

a nejde ani o to, ze bychom to startovali, tece to proste po doliti a to pres to tesneni. Asi si nesedlo moc dobre!

Obrázek

tady je obrazek toho tesneni a tece to u toho obdelnikoveho vyrezu, ktery je pro vodni okruh. Vedle je kulaty pro rozdelovac.... no a tece to tam!
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

mmnt tedka koukam, ona tam jedna dirka chybi v tom obrazku tesneni.... hmm, divny, tak ted jak to tam bylo?? no kazdopadne jsem kupoval Elwis, jinou znacku..:)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

jo tak, už tomu rozumim, odvod kapaliny z hlavy válce do termostatu. Tak bud špatně nasazené těsnění, nebo nasazené úplně jiné těsnění, nebo špatně dotažené šrouby..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

byla spatne ocistena dosedaci plocha od silikonu, tak proto to saklo.. no kazdopadne tohle je vyreseny ale ted je problem s kompresi.. nekam nam utikaaa krucis :( mozna presazeny rozvodak? protoze komprese je, ale jak otoci motor.. tak neni... :roll:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“