Zdravíčko pánové, mám již téměř na svém Matrixovi naježděno 15 000 km a tudíž se chystám na garanční prohlídku. Dnes jsem byl v servise, kde jsem auto chtěl kupovat, ale bohužel mi ho v dieslu nebyli schopni již odnikud stáhnout a tak jsem pořídil jinde, leč jsem chtěl využít jejich servisu. Projel jsem auto s majitelem (vedoucím servisu) a potvrdil mi, že je tam opravdu "něco" slyšet, ale u nich zakoupených vozů (mluvil o 5 Matrixech a pár dieslových Accentech) nikdo z majitelů nic podobného nepozoroval (nehlásil) a ani oni o tomto podivném zvuku nic neví, tak mě odkázal řešit tuto záležitost jako reklamaci u mého prodejce, kam se chystám v nejbližších dnech. Tam mi už před nedávnem několikrát říkali, že si to po 3 000, 5 000 a snad i 10 000 km "sedne". Pokud bych to chtěl řešit (samo, že chci!) tak musejí sehnat stejný motor aby to posoudili, takže se brzy chystám toto porovnání u nich podstoupit - rád bych byl i přítomen, jelikož jsem potkal člověka se stejným autem (dokonce i barvou
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
), který žádný jiný zvuk z auta krom motoru neslyší a to už najezdil pár milionu kilometrů (kamionák).
Jsem zvěděv, jak to dopadne, o výsledek se podělím.
Co se týče otáček motoru, tak všeobecně se o dieslu ví, že mu svědčí spíše otáčky v rozmezí 1500-2500 ot/min. Z mého pohledu na tento motor je ideální držet otáčky (s ohledem na spotřebu i akceleraci) mezi 1800-2300 ot/min.
Zatím jsem se bohužel pod 5l na 100km nedostal, ale to připisuju tomu, že jezdím hodně město a dálnici (okolo 110 když to jde), leč to občas i protáhnu, nadruhou stranu přes 6l to ještě nešlo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ani "pod parou"
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)