Používáte vysokooktanový benzin? Zkušenosti?
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Prehrieva vysokooktanove palivo motor??
chcem sa opytat ci niekto mate taku skusenost ze vysokooktanovy benzin prehrieva motory ktore nie su vyslovene sportove. teda 1.4ku 1.6tku a tak. zevraj sa to ma liat len do supersportovych aut...
mne sa to nezda! podla mna to musi byt "balzam" pre moderne motory cvvt ako ma i30... co vy na to?
je tu niekto kto ma realne skusenosti a znalosti? nie s oktaviami alebo kadecim ale priamo s i30?
diky,
mne sa to nezda! podla mna to musi byt "balzam" pre moderne motory cvvt ako ma i30... co vy na to?
je tu niekto kto ma realne skusenosti a znalosti? nie s oktaviami alebo kadecim ale priamo s i30?
diky,
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Markus ak je raz benzin konstruovany na BA95 tak je konstruovany na BA95... myslim ze TSFI motory od VW vyzaduju 98 oktanov.. to ze cim viac oktanov, tym vyssi vykon sa nezaklada na pravde, pretoze mozes prepalit ventily, resp to paradoxne bude viac klepat
Ak je beznin kvaliny, teda aj 95 oktanovy je urcite lepsia volba ako nejak pseudo 99 oktanovy letecky benzin
Ak je beznin kvaliny, teda aj 95 oktanovy je urcite lepsia volba ako nejak pseudo 99 oktanovy letecky benzin
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Prehrieva vysokooktanove palivo motor??
Diskuzi na tema vysokooktanoveho benzinu je tu pozehnane. Kdyby sis alespon maly zlomek procetl, pochopil bys, ze z principu neni mozne motor takovym palivem "prehrat". Vychazis totiz ze zaziteho omylu: "vic oktanu = vic sily". Benzin neni chlast, a vyssi cislo automaticky neznamena vetsi radostMarkus píše:chcem sa opytat ci niekto mate taku skusenost ze vysokooktanovy benzin prehrieva motory ktore nie su vyslovene sportove. teda 1.4ku 1.6tku a tak. zevraj sa to ma liat len do supersportovych aut...
mne sa to nezda! podla mna to musi byt "balzam" pre moderne motory cvvt ako ma i30... co vy na to?
je tu niekto kto ma realne skusenosti a znalosti? nie s oktaviami alebo kadecim ale priamo s i30?
diky,
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Není pravda, že víceoktánový benzín propálí ventily. Je to jenom kvalitnější benzín. Spíše opak by byl pravdou.
A s tím přehříváním to je naprostý nesmysl. Motor se chladí tolik, kolik potřebuje. Od toho je tam chladič, vrtule a termostat. Největší záhul na chlazení je asi jízda do kopce při pomalé rychlosti nebo jízda s velkou zátěží. Takže neplatí úměra: více oktánů=více tepla
A s tím přehříváním to je naprostý nesmysl. Motor se chladí tolik, kolik potřebuje. Od toho je tam chladič, vrtule a termostat. Největší záhul na chlazení je asi jízda do kopce při pomalé rychlosti nebo jízda s velkou zátěží. Takže neplatí úměra: více oktánů=více tepla
Chlapi ja s vami uplne suhlasim.
Ja som netvrdil ze 100oktan benzin prehrieva motor - ja si tiez myslim ze je to blbost! Chcel som len aby ste mi to potvrdili.
To ze vyssie oktanovy benzin neznamena vyssi vykon (samozrjeme nie vzdy a vsade to tak musi byt) to je uz ale pre mna prekvapenie. Na co je potom dobry?
Ja som netvrdil ze 100oktan benzin prehrieva motor - ja si tiez myslim ze je to blbost! Chcel som len aby ste mi to potvrdili.
To ze vyssie oktanovy benzin neznamena vyssi vykon (samozrjeme nie vzdy a vsade to tak musi byt) to je uz ale pre mna prekvapenie. Na co je potom dobry?
Ale to nie je pravda ze ked motor je kontruovany na 95tku tak len 95tka je pre neho dobra - teda to by pravda bola, ale vobec sa to tak nerobi. Neviem o tom ze nejaky motor - a uz vobec nie I30 by bol konstruovany len na 95ku benzin. Aj v manuali sa pise ze odporuca sa 95oktanov a VYSSIE.Mexican píše:Markus ak je raz benzin konstruovany na BA95 tak je konstruovany na BA95... myslim ze TSFI motory od VW vyzaduju 98 oktanov.. to ze cim viac oktanov, tym vyssi vykon sa nezaklada na pravde, pretoze mozes prepalit ventily, resp to paradoxne bude viac klepat
Ak je beznin kvaliny, teda aj 95 oktanovy je urcite lepsia volba ako nejak pseudo 99 oktanovy letecky benzin
Takze chcete mi povedat ze 100oktanovy benzin v I30tke mi neda vacsi vykon (v istych otackach) ako 95tkovy?? To ma asi tazko niekto presvedci ked to je citelne poznat.
Nemate taku skusenost?
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Markus daj si motor na brzdu a uvidis.. ak by si netankoval ten letecky benzin sam tak nespoznas rozdiel. Lepsie ti to taha prto, lebo hlava hovori rozumu ze to kurva tahat lepsie urcite bude, ked to ma 100 oktanov
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Kupovat v Česku "vysokooktanový" benzín nemá absolutně smysl. Viz test MF DNES, kde odebrali benzín od několika značek a slibované oktanové číslo tam nebylo. Pak nakoupili ten samý benzín v Německu a tam to bylo OK. Podle mě u nás vyhozené peníze. U nás to šidí.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Nebyla to, nahodou, nafta?Luboshak píše:Kupovat v Česku "vysokooktanový" benzín nemá absolutně smysl. Viz test MF DNES, kde odebrali benzín od několika značek a slibované oktanové číslo tam nebylo. Pak nakoupili ten samý benzín v Německu a tam to bylo OK. Podle mě u nás vyhozené peníze. U nás to šidí.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Jasně, bylaXMira píše:Nebyla to, nahodou, nafta?Luboshak píše:Kupovat v Česku "vysokooktanový" benzín nemá absolutně smysl. Viz test MF DNES, kde odebrali benzín od několika značek a slibované oktanové číslo tam nebylo. Pak nakoupili ten samý benzín v Německu a tam to bylo OK. Podle mě u nás vyhozené peníze. U nás to šidí.
Soráč. Ale s benzínem to bude stejné.
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Re:
Somarina,Mexican píše:Markus daj si motor na brzdu a uvidis.. ak by si netankoval ten letecky benzin sam tak nespoznas rozdiel. Lepsie ti to taha prto, lebo hlava hovori rozumu ze to kurva tahat lepsie urcite bude, ked to ma 100 oktanov
naco by sa potom vobec taky benzin vyrabal...
ale o to nejde...
v tom clanku na ktory je tu uvedeny link sa pise o.i aj to ze:
Když do motoru chrstneme palivo s vysokým oktanovým číslem, nenastává detonační hoření v takové míře, systém řízení klepání si může dát voraz a bod K se přibližuje bodu M se ziskem výkonu navíc. Což ovšem neplatí pro každý motor. Pokud motor snímač klepání nemá nebo jej má, ale nemá tendenci klepat, pak K je poblíž nebo za M a zisk výkonu z lepšího paliva je malý až
teda -- suhlasim ze to nemusi platit pre kazdy motor - mozno ze neviem ani ci to plati pre i30 - ale ja citim ze sa auto sprava INAK - zivsie a tichsie...
az taky sfetovany nie som ze neviem posudit ci je to len psychologicky efekt, alebo ci to aj pocujem - citim ked tlacim na plyn.
okrem toho dalej v tom clanku sa pise ze:
Z vysokooktanového paliva tedy lze tedy očekávat přínos u těžkých aut s malým motorem, který má vysoký kompresní poměr, řidiči, kteří často jezdí s využítím maximálního výkonu nebo s větší zátěží, majitelé aut s malým motorem a turbem (chtěli byste VW 1.4 Twincharger?), všichni majitelé vozů s přímým vstřikem benzínu a pak všichni důvěřiví zákazníci, které uspokojí pocit, že si připlatili na něco výjimečného
no a i30 je motor s priamym vstrekovanim... takze - ja netvrdim ze prinos je 50% a mozno ani 10% co sa tyka vykonu, ale nech mi nikto netvrdi ze to nie je ZIADNY prinos.
je to prinos v lepsom chovani motoru v nizkych (ci extremnych) otackach, kultivovanejsi chod motoru atd...atd..atd..
az taki super klamari zase ti vyrobcovia nemozu byt - ze by oklamali cely svet...
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prehrieva vysokooktanove palivo motor??
Opět s radostí posílám odkaz na svůj test: OMV Carrera 100
Nebyl jsem si jistý co si o více oktanech, a vůbec o tomto palivu, myslet, protože informace na internetu byly velmi kusé a velmi rozdílné (někomu to pomohlo ve výkonu, někomu ve spotřebě a naopak mnohým to jelo hůř a žralo víc), tak jsem to holt zkusil sám a změřil! Nyní si myslím, že stovkový benzín mému motoru prospívá, detaily v odkazovaném tématu, a jelikož motory od Hyundaie jsou podobné (2.0 Beta II v Coupé a v i30 bude nejspíš identický) pak si myslím že by to mohlo prospět i i30.
Nebyl jsem si jistý co si o více oktanech, a vůbec o tomto palivu, myslet, protože informace na internetu byly velmi kusé a velmi rozdílné (někomu to pomohlo ve výkonu, někomu ve spotřebě a naopak mnohým to jelo hůř a žralo víc), tak jsem to holt zkusil sám a změřil! Nyní si myslím, že stovkový benzín mému motoru prospívá, detaily v odkazovaném tématu, a jelikož motory od Hyundaie jsou podobné (2.0 Beta II v Coupé a v i30 bude nejspíš identický) pak si myslím že by to mohlo prospět i i30.
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prehrieva vysokooktanove palivo motor??
Tringi-jak se dívám na tvou spotřebu 8,7l/100km,co máš pod čarou u podpisu,tak si říkám,že mám buď úspornější motor nebo lepší 95 benzín od Tank Ono,Makra,Hypernovy nebo Tesca,kde ho běžně tankuji .Myslím,že s Tiburonem jezdím-no,řekněme doooost svižně (manželka už má vymačkané důlky od podpatků v podlaze a vytlačené prsty na boku sedáku spolujezdce:D ) ,ale spotřeba se pohybuje kolem 8,0l/100km.I nedávná cesta na dovolenou s plným autem(2dosp.+2velké děti),350l boxem na střeše+plným kufrem,zapnutou klimou,popojížděním v kolonách......atd. bez šetření benzínu za 8,18l/100km. Rasty jezdí ještě daleko úsporněji,ale já přiznávám,že na spotřebu nehledím,motor rád a často točím a proto jsem i s tímhle stylem jízdy ze spotřeby nadšený.Do 8,5l se vejdu,i když nádrž prolítám jako "střelec".Kolik máš najeto km?Když jsem měl auto nové,tak byla spotřeba také trošku vyšší-auto se "uvolnilo"po 10000km a také spotřeba klesla na nynější hodnoty.Říkám-supr motor-minimální nároky na olej(SG),na kvalitu benzínu(91 okt.)a skvělá spotřeba i při využívání plného výkonu. Mlaskám blahem.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prehrieva vysokooktanove palivo motor??
Nj, taky už mě to napadlo, když jsem koukal na Rastyho spotřebu. I v techničáku je 8.0. Teda, ne že bych si na to občas pořádně nešlápl ale najeto už budu mít 17000 km, tak jsem si říkal že by se to mohlo usadit. Sice mě ten litr nevytrhne, ale už to ve mě občas hlodá. Co s tím?