BI-xenony
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Tak ono to zase nebude tak slozite kdybych vedel co tam je za cislo a na jakem principu to funguje, zkusil bych si to udelat, samotne se to asi ale koupit neda, jedine do nejake paraboly jiz pro to urcene... NEvi nekdo jak to funguje, to naklapeni, resp vyhodnocovaci elektronika.
Hyundai Lantra 1.6 16V G4GR,r.98
*** Ivan je nejlepsi!!! ***
*** Ivan je nejlepsi!!! ***
- Reklama
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
No tak když si to sám uděláš tak to je něco jako když si namontuješ sám xenony, ne? Myslím, že to nebude mít homologaci a tím pádem se problém vyřeší jen z hlediska užití a ne z hlediska zákona. Ale určo lepší něco než nic.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Tak několik odpovědí. Hlavně pro pana sonatistu. Dovražděné oslňující xenony do paraboly nejsou mýtus ale fakt. Sám jsem je měl na Elantře. Proč jsem je vyndal a vše ostatní okolo lze najít z mých starších přízpěvků. Stačí nalistovat. Znova to sem psát nebudu. Když jsem zjistil, jaká je to prasárna, tak jsem to vyndal. A to jsem je kupoval v době, kdy cena sady byla několikanásobná. Kdo sem chodí často, tak si to pamatuje. Zvlášť mojí debatu s Hardcamem/kterého už jsem tady dlouho neviděl. Hádal se se mnou, že xenony v parabole jsou O.K. Pak si je tam dal taky a od ostatních dostával dálkové, protože oslňoval. Takže nakonec uznal, že mám pravdu. Takže tady nevyprávěj pohádky. Já nepindám teoreticky ale z vlastní praxe.
Automatické naklápení funguje buď na optickém principu, nebo klasickém mechanickém - na nápravách jsou reostaty, které dávají pokyn řj k regulaci světel. Ani když si tam dáte nějaký tenhle modul, tak to nebude moc platné. A to z toho důvodu, že motorek v xenonových světlech má rychlejší převod, aby stíhal regulovat za provozu. Schválně si zatočte kolečkem a počítejte, jak dlouho trvá, než světlo dojde z jedné polohy do druhé. Dlouhooooooo. Právě proto jsou v homologovaných sadách komplet světla, moduly, ostřikovače, výbojky a měniče.
Je zajímavé, že schválení a vše okolo trvá x měsíců, musí proběhnout x různých měření, podílí se na tom desítky/stovky lidí a Vy samovraždiči xenonů do parabol jste stejně chytří, jako Ti inženýři od Helly, Visteonu, Bosche a podobně. To je trochu divné ne?
Ne, vlastně to divné není. Vám jsou totiž ostatní, které s tím otravujete, úplně u prdele. Setkávám se s tím každý den.
Na našich silnicích bohužel vládne sobectví, arogance a zhovadilost.
Automatické naklápení funguje buď na optickém principu, nebo klasickém mechanickém - na nápravách jsou reostaty, které dávají pokyn řj k regulaci světel. Ani když si tam dáte nějaký tenhle modul, tak to nebude moc platné. A to z toho důvodu, že motorek v xenonových světlech má rychlejší převod, aby stíhal regulovat za provozu. Schválně si zatočte kolečkem a počítejte, jak dlouho trvá, než světlo dojde z jedné polohy do druhé. Dlouhooooooo. Právě proto jsou v homologovaných sadách komplet světla, moduly, ostřikovače, výbojky a měniče.
Je zajímavé, že schválení a vše okolo trvá x měsíců, musí proběhnout x různých měření, podílí se na tom desítky/stovky lidí a Vy samovraždiči xenonů do parabol jste stejně chytří, jako Ti inženýři od Helly, Visteonu, Bosche a podobně. To je trochu divné ne?
Ne, vlastně to divné není. Vám jsou totiž ostatní, které s tím otravujete, úplně u prdele. Setkávám se s tím každý den.
Na našich silnicích bohužel vládne sobectví, arogance a zhovadilost.
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Nechci Ti nijak odporovat. Věřím Ti že to oslňuje i jsem to několikrát zažil. KDyž bude k dispozici sada xenonů s tím vším cos psal třeba do 20 tisíc, určitě by se našel někdo kdo by si to rád pořídil. Přeci jen bych rád viděl dál a v naší rodině určo nejsem sám.
Jenže u Nás na to všechno nějak není prostor. Přijde mi, že i když něco dobře vymyslíš, naše zdlouhavé cesty na schválení výrobce často odradí. A tak se k nám dostanou jen levné výrobky typu dodělej si sám. Stejně tak vidím i další věci, jako například nevím proč teda nemůžu mít podsvícené auto, nebo jen ty hloupé modré parkovačky. Možná to někomu přijde jako tuzink, to je mi jasné, ale jak to proboha ohrožuje na silnici?
K to mu motorku je mi jasné že ten u xenonů je rychlejší, ale myslím, že to by zrovna tak nákladné být nemělo, ne? A ani obtížné. Jen vyměnit za jiný.
Stejnak se mi ale zdá, že třeba BMV to nemá dořešené. Když mě oslní xenon, tak v 3 z 10 případů je to BMV.
Dál nechápu, proč trvají na ostřikovačích. Stejně Ti to světlo nesetře, jen to rozmatlá špínu.
A když se na tom vývoji podílello tolik lidí, proč se nesnaží dostat své poznatky mezi lidi??
Kdyby byla možnost profesionálně namontovat xenony, byl by to určitě přínos pro všechny.
Jenže u Nás na to všechno nějak není prostor. Přijde mi, že i když něco dobře vymyslíš, naše zdlouhavé cesty na schválení výrobce často odradí. A tak se k nám dostanou jen levné výrobky typu dodělej si sám. Stejně tak vidím i další věci, jako například nevím proč teda nemůžu mít podsvícené auto, nebo jen ty hloupé modré parkovačky. Možná to někomu přijde jako tuzink, to je mi jasné, ale jak to proboha ohrožuje na silnici?
K to mu motorku je mi jasné že ten u xenonů je rychlejší, ale myslím, že to by zrovna tak nákladné být nemělo, ne? A ani obtížné. Jen vyměnit za jiný.
Stejnak se mi ale zdá, že třeba BMV to nemá dořešené. Když mě oslní xenon, tak v 3 z 10 případů je to BMV.
Dál nechápu, proč trvají na ostřikovačích. Stejně Ti to světlo nesetře, jen to rozmatlá špínu.
A když se na tom vývoji podílello tolik lidí, proč se nesnaží dostat své poznatky mezi lidi??
Kdyby byla možnost profesionálně namontovat xenony, byl by to určitě přínos pro všechny.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
tak ty ostiřky na xenonech jsou vysokotlaké, není to žádný slabý proudeček. Ten tlak to dostatečně očistí. Nicméně na modré parkovačky mám stejný názor, ne, že bych toužil po modrých, ale třeba bílé diody bych si nechal, kdyby něco vydržely. Paradoxní je, že policisté pokutujou, že máte v parkovačkách bílou diodu, přitom ve vyhlášce se udává bílé světlo, což ta bílá dioda narozdíl žlutého světla žárovky má...
A s tou otázkou dostat dovybavené xenony mezi lidi... Jistě, kdyby se toho nekdo chytl a dotáhl to dokonce, zbohatout by se na tom dalo. aLe muselo by to mít ten zmíněný atest a a těžko vidim člověka, co si sá montuje na auto ostřikovače, automatickou regulaci a ony dovražděné xenony do čočky, která by byla součástí balení, takže i výměna světla. Na konkrétní auto bys potřeboval konkrétní sadu včetně světel s čočkami, regulací, kabelů...čidlo umístit do zadní části vozidla (dává se tam), pak to pracně kabeláží tahat zpět, domontovat ty ostřiky..Tohle vše prostě člověk sám neudělá..Jedině ty výbojky, co se vraždí do parabol. Já je vraždil taky, ale do čoček a tam to po seřízení směrem dolů opravdu není taková pecka, jako když je to v parabole.
A s tou otázkou dostat dovybavené xenony mezi lidi... Jistě, kdyby se toho nekdo chytl a dotáhl to dokonce, zbohatout by se na tom dalo. aLe muselo by to mít ten zmíněný atest a a těžko vidim člověka, co si sá montuje na auto ostřikovače, automatickou regulaci a ony dovražděné xenony do čočky, která by byla součástí balení, takže i výměna světla. Na konkrétní auto bys potřeboval konkrétní sadu včetně světel s čočkami, regulací, kabelů...čidlo umístit do zadní části vozidla (dává se tam), pak to pracně kabeláží tahat zpět, domontovat ty ostřiky..Tohle vše prostě člověk sám neudělá..Jedině ty výbojky, co se vraždí do parabol. Já je vraždil taky, ale do čoček a tam to po seřízení směrem dolů opravdu není taková pecka, jako když je to v parabole.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: BI-xenony
http://www.autopart.cz/generate_page.php3?page_id=6889
Takové zajímavé čtení
Takové zajímavé čtení
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: BI-xenony
Pekne jsem si pocetl, ale obzvlaste me pobavila zminka o automatickem naklapeni svetel za jizdy u xenonu.
Vcera jsem se totiz vratil z SK a jel jsem prevazne za tmy. Panove, musim rict ze jsem se unadaval . Jak na ridice
kteri meli klasicke halogeny - vetsina jich totiz svitila nahoru, a jeste na leve strane auta takze i protijedouci meli
urcite radost a me to svitilo do zrcatek, tak i na vlastniky xenonovych svetel automobilu novejsich, tedy z vybavenych xenony z vyroby. At si rika kdo chce co chce o vyvoji xenonovych svetel, bud jim regulace nefunguje nebo ji tam nedavaji. At uz to byly Octavie, BMW nebo Fordy, oslnovali vsichni. Takze, sami si zkontrolujte, jak vam sviti svetla a jestli neoslnujete ostatni.
Vcera jsem se totiz vratil z SK a jel jsem prevazne za tmy. Panove, musim rict ze jsem se unadaval . Jak na ridice
kteri meli klasicke halogeny - vetsina jich totiz svitila nahoru, a jeste na leve strane auta takze i protijedouci meli
urcite radost a me to svitilo do zrcatek, tak i na vlastniky xenonovych svetel automobilu novejsich, tedy z vybavenych xenony z vyroby. At si rika kdo chce co chce o vyvoji xenonovych svetel, bud jim regulace nefunguje nebo ji tam nedavaji. At uz to byly Octavie, BMW nebo Fordy, oslnovali vsichni. Takze, sami si zkontrolujte, jak vam sviti svetla a jestli neoslnujete ostatni.
Hyundai Lantra 1.6 16V G4GR,r.98
*** Ivan je nejlepsi!!! ***
*** Ivan je nejlepsi!!! ***
- tatulda
- **
- Příspěvky: 357
- Registrován: 22 úno 2008, 22:13
- Bydliště: Bystřice n.Pernšt.
- Kontaktovat uživatele:
Re: BI-xenony
Zdravím všechny,
měl bych jednu poznámečku k tomu naklápění světel-netvrdím,že to tak mají všechna auta,ale co jsem měl možnost prohlédnout,tak to bylo asi tak,že el.naklápění tam bylo klasické,z kabiny a to samočinné je mechanicky táhlem od přední mápravy.Mechanika reaguje za jízdy na propružení a elektricky se nastavuje sklon klasicky podle zatížení(možná proto někteří oslňují a jiní ne)
měl bych jednu poznámečku k tomu naklápění světel-netvrdím,že to tak mají všechna auta,ale co jsem měl možnost prohlédnout,tak to bylo asi tak,že el.naklápění tam bylo klasické,z kabiny a to samočinné je mechanicky táhlem od přední mápravy.Mechanika reaguje za jízdy na propružení a elektricky se nastavuje sklon klasicky podle zatížení(možná proto někteří oslňují a jiní ne)
H.Elantra 2,0i/104kW/02,dříve Lantra 1,6 a Pony 1,5
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: BI-xenony
No to by to asi vysvětlovalo
Mechanicky od nápravy říkáš. No tak nechápu, v čem je takovej problém v domontování.
Mechanicky od nápravy říkáš. No tak nechápu, v čem je takovej problém v domontování.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: BI-xenony
Mozna zalezi i na vyrobci a pokrokovosti techniky. Automaticky leveling a bending, jehoz cast jsme kdysi navrhovali, tak byl elektronicky pomoci krokovych motoru.tatulda píše:Zdravím všechny,
měl bych jednu poznámečku k tomu naklápění světel-netvrdím,že to tak mají všechna auta,ale co jsem měl možnost prohlédnout,tak to bylo asi tak,že el.naklápění tam bylo klasické,z kabiny a to samočinné je mechanicky táhlem od přední mápravy.Mechanika reaguje za jízdy na propružení a elektricky se nastavuje sklon klasicky podle zatížení(možná proto někteří oslňují a jiní ne)
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: BI-xenony
to naklápění za jízdy je elektronický, ale nějak extra rychlý to taky není. jen o malinko rychlejší než to ovládání z kabiny...Měli jsme v garáži naleštěný eReSo 1,8T 132kW, dva chlapi jsme zmáčkli kufr a na vratech bylo vidět, jak světla letí dolů, po odlehčení vyjeli opět do původní polohy. Někde na zadní nápravě je čidlo polohy a to posílá impusly do řídící jednotky toho naklápění, o kolik a kterým směrem má svěrelný paprsek vychýlit.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Dettektorr
- *
- Příspěvky: 28
- Registrován: 17 říj 2008, 09:07
Re: BI-xenony
Ahoj,
přečetl jsem úplně celou debatu a jediným logickým závěrem je to, že existují dva naprosto nesmiřitelné tábory, které budou vždy, za jakékoli situace, obhajovat svou teorii. Ač jsem bezvýhradně ztotožněn s názorem, že přestavbová sada HID patří do popelnice, jsem ochoten připustit argument protistrany, která obhajuje instalaci takové sady. Tím argumentem je cena. Ne každý má potřebný obnos peněz, aby si mohl dovolit zakoupit vůz sériově vybavený xenonovými světlomety. Tedy tímto omlouvám instalaci přestavbové sady do vozu. Nejsem, ale ochoten tímto argumentem omluvit používání takto upravených světlometů v běžném provozu. Žádná přestavbová sada není schválena pro provoz na pozemních komunikacích v ČR (legislativu v SR neznám, ale šacuju to tak, že je téměř totožná s tou českou). To, že sada má certifikát TÜV nebo ISo a některá obojí ještě nutně neznamená, že je automaticky schválena k provozu v ČR. Pokud vím, jediná možnost jak posvětit přestavbu je projít kontrolu STK a dodatečným zápisem do velkého TP. Tento zápis však bude muset být podpořen ještě vyjádřením výrobce vozu, že automobil stále splňuje podmínky k provozu.
Na "náš" tábor si dovolím apelovat, nebuďme tak tvrdí, existuje na silnicích spousta jiných mnohem nebezpečnějších věcí a lidí (auto s plně naloženým vozíkem předjíždějící na dálnici v rychlosti 140, zimní provoz na letních gumách, gumy sjeté na plátno apod.).
Závěr je tedy ten že:
1) pokud nemám cash nebudu mít ani xenony
2) pokud nemám xenon, neznaméná to, že nejsem cool
Nejsem moralista už jsem jel načerno tramvají.
Ahoj.
přečetl jsem úplně celou debatu a jediným logickým závěrem je to, že existují dva naprosto nesmiřitelné tábory, které budou vždy, za jakékoli situace, obhajovat svou teorii. Ač jsem bezvýhradně ztotožněn s názorem, že přestavbová sada HID patří do popelnice, jsem ochoten připustit argument protistrany, která obhajuje instalaci takové sady. Tím argumentem je cena. Ne každý má potřebný obnos peněz, aby si mohl dovolit zakoupit vůz sériově vybavený xenonovými světlomety. Tedy tímto omlouvám instalaci přestavbové sady do vozu. Nejsem, ale ochoten tímto argumentem omluvit používání takto upravených světlometů v běžném provozu. Žádná přestavbová sada není schválena pro provoz na pozemních komunikacích v ČR (legislativu v SR neznám, ale šacuju to tak, že je téměř totožná s tou českou). To, že sada má certifikát TÜV nebo ISo a některá obojí ještě nutně neznamená, že je automaticky schválena k provozu v ČR. Pokud vím, jediná možnost jak posvětit přestavbu je projít kontrolu STK a dodatečným zápisem do velkého TP. Tento zápis však bude muset být podpořen ještě vyjádřením výrobce vozu, že automobil stále splňuje podmínky k provozu.
Na "náš" tábor si dovolím apelovat, nebuďme tak tvrdí, existuje na silnicích spousta jiných mnohem nebezpečnějších věcí a lidí (auto s plně naloženým vozíkem předjíždějící na dálnici v rychlosti 140, zimní provoz na letních gumách, gumy sjeté na plátno apod.).
Závěr je tedy ten že:
1) pokud nemám cash nebudu mít ani xenony
2) pokud nemám xenon, neznaméná to, že nejsem cool
Nejsem moralista už jsem jel načerno tramvají.
Ahoj.
Re: BI-xenony
Zdravím,
je tu někdo kdo na Lantře vozí ostřikovače předních světel a poreferoval by mi? Nebo některé, které by se tam daly dopasovat a byly by k užitku?
Díky
je tu někdo kdo na Lantře vozí ostřikovače předních světel a poreferoval by mi? Nebo některé, které by se tam daly dopasovat a byly by k užitku?
Díky