Prosím poradte s výběrem nové SANTY FE
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Prosím poradte s výběrem nové SANTY FE
Obracím se na Vás opět ve věci výberu nové Santy FE a to aby mě někdo přesvědčil o moturu benzin a naftě. Stále se v diskusi nenašel příznivec Santy,aby po pravdě napsal kolik bere 2.4 benzin 2.7 benzin a nový 2.2 CDRi diesel/který je jen u Tucsona/ a to spotřebu hlavně na krátké vzdálenosti hlavně po městě a nejdéle do 15 km kolem. Prosím o doporučení mám rád klidnou jízdu,žádné blbnutí,ale nechtěl bych abych jezdil za 20/100 tak odepište kolik Vám bere a zda mám jít do benzinu,nafty a automatu.Budu vděčnýza vše musím udělat již objednávku a nevím na co. Prosím...prosím..
/email - bety06@seznam.cz/
/email - bety06@seznam.cz/
- Reklama
Re: Prosím poradte s výběrem nové SANTY FE
Jan píše:Obracím se na Vás opět ve věci výberu nové Santy FE a to aby mě někdo přesvědčil o moturu benzin a naftě. Stále se v diskusi nenašel příznivec Santy,aby po pravdě napsal kolik bere 2.4 benzin 2.7 benzin a nový 2.2 CDRi diesel/který je jen u Tucsona/ a to spotřebu hlavně na krátké vzdálenosti hlavně po městě a nejdéle do 15 km kolem. Prosím o doporučení mám rád klidnou jízdu,žádné blbnutí,ale nechtěl bych abych jezdil za 20/100 tak odepište kolik Vám bere a zda mám jít do benzinu,nafty a automatu.Budu vděčnýza vše musím udělat již objednávku a nevím na co. Prosím...prosím..
/email - bety06@seznam.cz/
musel jsem změnit přezdívku na Jan předtím neon,nešlo to odeslat tak jen na vysvětlenou - pište prosím a doporučujte
Spotřeba
Jane alias Neone - mám 2,7V6 - taky mně na začátku vyděsila recenze, která psala, že si bere normálně 15 a při šlapání na krk 20 litrů - u mne to ale není pravda - teď v zimě si bere 12,8-13,5l při pojížďkách ve městě a to ho broučka nešetřím. V létě při jízdách mezi městy si to vezme tak 12-12,5. Minulý rok při cestě do Chorvatska jsem měl při jízdě na dálnici do Umagu - rychlost mezi 150-180 v Německu - v Rakousku jsem se krotil 130-140 a pak Slovinsko - průměr 9,8l. To mne příjemně překvapilo. Při tomhle objemu a automatu je však lepší počítat s těmi 12,5l v průměru. Je to příjemný brumla - mám tam sportovní filtr, který dodává zvuk a je tam úprava řídící jednotky na cca 145 kw a zvýšení Nm. Povinné ručení je vyšší než u 2,4, ale zatím bych neměnil.... Možná u nového ten diesel, ale taky možná 3,5l - záleží na parametrech, které tomu dají. Subjektivně mám rád přebytek výkonu
Re: Spotřeba
Mám také rád silnější motor u nové SF bude diesel 2,2 CRDi 103 KW bude to stačit ??oza-wa píše:Jane alias Neone - mám 2,7V6 - taky mně na začátku vyděsila recenze, která psala, že si bere normálně 15 a při šlapání na krk 20 litrů - u mne to ale není pravda - teď v zimě si bere 12,8-13,5l při pojížďkách ve městě a to ho broučka nešetřím. V létě při jízdách mezi městy si to vezme tak 12-12,5. Minulý rok při cestě do Chorvatska jsem měl při jízdě na dálnici do Umagu - rychlost mezi 150-180 v Německu - v Rakousku jsem se krotil 130-140 a pak Slovinsko - průměr 9,8l. To mne příjemně překvapilo. Při tomhle objemu a automatu je však lepší počítat s těmi 12,5l v průměru. Je to příjemný brumla - mám tam sportovní filtr, který dodává zvuk a je tam úprava řídící jednotky na cca 145 kw a zvýšení Nm. Povinné ručení je vyšší než u 2,4, ale zatím bych neměnil.... Možná u nového ten diesel, ale taky možná 3,5l - záleží na parametrech, které tomu dají. Subjektivně mám rád přebytek výkonu
Re: Spotřeba
Mám také rád silnější motor u nové SF bude diesel 2,2 CRDi 103 KW bude to stačit ??oza-wa píše:Jane alias Neone - mám 2,7V6 - taky mně na začátku vyděsila recenze, která psala, že si bere normálně 15 a při šlapání na krk 20 litrů - u mne to ale není pravda - teď v zimě si bere 12,8-13,5l při pojížďkách ve městě a to ho broučka nešetřím. V létě při jízdách mezi městy si to vezme tak 12-12,5. Minulý rok při cestě do Chorvatska jsem měl při jízdě na dálnici do Umagu - rychlost mezi 150-180 v Německu - v Rakousku jsem se krotil 130-140 a pak Slovinsko - průměr 9,8l. To mne příjemně překvapilo. Při tomhle objemu a automatu je však lepší počítat s těmi 12,5l v průměru. Je to příjemný brumla - mám tam sportovní filtr, který dodává zvuk a je tam úprava řídící jednotky na cca 145 kw a zvýšení Nm. Povinné ručení je vyšší než u 2,4, ale zatím bych neměnil.... Možná u nového ten diesel, ale taky možná 3,5l - záleží na parametrech, které tomu dají. Subjektivně mám rád přebytek výkonu
2,2TD
Tak stačit by ten motor měl, i když to bude asi těžší auto než dnešní SF. Chce to pocitově vyzkoušet. Určitě to bude ale ekonomičtější volba než benzíny, které asi budou lépe reagovat. Záleží na tom, co kdo preferuje. I když dnešní diesely pomaličku dohání benzíny výkony a mají výhodu většího točivého momentu.
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Re: 2,2TD
Děkuji za doporučení,já jsem se svezl v týdnu v TUCSOMU a ten právně měl již ten nový motor 2,2 a dá se říct,že je pěkně vyrovnaný chdo,zátah dobrý ,ale je to novinka,spoptřeba do lO l -píší jen by mě zajímalo,od koho ten diesel tam mají bud peguet nebo renault ?? Nevíte někdo ???javascript:emoticon(':roll:')Ozawa píše:Tak stačit by ten motor měl, i když to bude asi těžší auto než dnešní SF. Chce to pocitově vyzkoušet. Určitě to bude ale ekonomičtější volba než benzíny, které asi budou lépe reagovat. Záleží na tom, co kdo preferuje. I když dnešní diesely pomaličku dohání benzíny výkony a mají výhodu většího točivého momentu.
Rolling Eyes
Re: Motor
to Ozawa - velice se omlouvám,já jsem jel v TUCSOMU je tam vylepšený motor 2,O CRDi s prom.lopatek terba 103 KW/140k 305 Nm - což je o 20KW/60Nm víc oproti původnímu z O-100 11,5 vt. tak se opravuji a prosím za prominutí.Je to to oproti 83KW citelný rozdíl. Motor 2.2 bude u nového modelu Santa Fé - tak se omlouvám.4auOzawa píše:Počkej - pokud vím, tak v Tucsonu je vylepšený dvoulitr a ne ta 2,2. Tak to alespon psali. má mít 103 kw, ale je to dvoulitr. Jseš si jistý, že to byla 2,2?
Anonymovi
Není třeba se omlouvat. Musí to být docela živý autíčko s těmi 103kw. Já jsem Santu kupoval v době, kdy měl Tucson přijít na trh, ale nakonec zvítězil větší kufr pro rodinu a trošinku víc místa. Dozadu se mi vejde i tchyně srolovaná v koberci
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Jak píše Ozawa, ohledně 2.2 motoru záleží kolik bude ten novej Santa vážit. Jestli dopadne jako Sorento a bude mít o nějakých 300-400 kg více než teď, tak to žádná raketa nebude. Snad ten 2.2 diesel nebude takový chcípák, jako 2.2TD dCi co dává Nissan do X-Trailu. To je děs běs. Dva kamarádi to koupili a nadávají kde můžou. A prý je to snad právě motor dělaný ve spolupráci s Renaultem.
Kdyby ten vylepšený dvoulitr dali i do Santy, mohlo by to být zajímavý. Mě totiž docela udivilo, že ačkoli má být Tucson menším modelem než Santa, je lehčí jen o 30kg a přitom kufr má skoro poloviční. Z toho bych usuzoval, že nový model Santy bude výrazně těžší než současný. Ale nechám se překvapit.
Jinak teda zastáncem tady těch vyhoněných nízkoobjemových dieselů nejsem. Prostě raději pořádnej objem a ne tam rvát všelijaký turba, což jsou jen další věci, které se můžou pokazit.
Kdyby ten vylepšený dvoulitr dali i do Santy, mohlo by to být zajímavý. Mě totiž docela udivilo, že ačkoli má být Tucson menším modelem než Santa, je lehčí jen o 30kg a přitom kufr má skoro poloviční. Z toho bych usuzoval, že nový model Santy bude výrazně těžší než současný. Ale nechám se překvapit.
Jinak teda zastáncem tady těch vyhoněných nízkoobjemových dieselů nejsem. Prostě raději pořádnej objem a ne tam rvát všelijaký turba, což jsou jen další věci, které se můžou pokazit.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Turba
Tak v tomhle souhlasím se Zdenkem. Ty turba pokud jsou jen trochu náchylná - to je za trest . Měl jsem služební Octavii TDI 81 Kw a dvakrát v ní odešla váha vzduchu během 80 000 km. Ještě, že byla firemní protože cena nové s opravou byla opravdu bezva... Asi platí, že objem ničím nenahradíš, ale je taky pravda, že dnešní technika jde strašně rychle dopředu a "vyhoněné" motory dávají větší výkon než velkoobjemové před pár lety. Jenže není ještě moc zkušeností se životností - viz. problémy 3.0DI u Nissanu - ty jsou podle některých majitelů za trest.
Santa Fe 2,7V6
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
Subaru Forester 2,5 XT Aut.
A ty jsi spokojený s 2.4 u Santy ?? Jakou máš spotřebu na couračky a je to klidnější jK DIESEL ?? jE OTÁZKOU OD KOHO TY MOTORY budou v dieslu mít ...........zdenek76 píše:Jak píše Ozawa, ohledně 2.2 motoru záleží kolik bude ten novej Santa vážit. Jestli dopadne jako Sorento a bude mít o nějakých 300-400 kg více než teď, tak to žádná raketa nebude. Snad ten 2.2 diesel nebude takový chcípák, jako 2.2TD dCi co dává Nissan do X-Trailu. To je děs běs. Dva kamarádi to koupili a nadávají kde můžou. A prý je to snad právě motor dělaný ve spolupráci s Renaultem.
Kdyby ten vylepšený dvoulitr dali i do Santy, mohlo by to být zajímavý. Mě totiž docela udivilo, že ačkoli má být Tucson menším modelem než Santa, je lehčí jen o 30kg a přitom kufr má skoro poloviční. Z toho bych usuzoval, že nový model Santy bude výrazně těžší než současný. Ale nechám se překvapit.
Jinak teda zastáncem tady těch vyhoněných nízkoobjemových dieselů nejsem. Prostě raději pořádnej objem a ne tam rvát všelijaký turba, což jsou jen další věci, které se můžou pokazit.
S 2.4 jsem absolutně spokojený. Po městě to bere do 12.8, s tím že ujedu dva kilometry, zaparkuju, jdu něco vyřidit, pak popojedu další dva kiláky a tak podobně. Jak se teď oteplilo a sníh leze dolů ze silnic, tak i po městě jde spotřeba dolů, za minulý týden jsem se pohyboval kolem 11.7.
Na sněhu jsem zatím dálky jezdil vždy do 10.5. Teď v pátek jsem jel poprvé vyloženě po holých silnicích, nebyla to nijak velká dálka 67km tam a 67km zpátky. Kdo to zná tak to bylo po tuším R35 co vede z Mohelnice směrem na Hradec Králové. Provoz byl takový páteční no, kamiony a tak, ale tam se dá vcelku v pohodě předjíždět. Tam jsem jel průměrnou 84 km/hod a spotřeba byla 9.5, zpátky klesl celkový průměr na 81 km/hod a spotřeba spadla na 9.2.
Nijak jsem to nehonil, furt tak do 3.500 ot/min (jsem stále v záběhu), akorát při jednom předjíždění jsem šel asi na 4.200. Do mohelnického kopce jsem jel na čtyřku a rychlost do 110 km/hod, pak ty roviny a sjezdy na pětku, stále pod plynem do 130 km/hod. Zpátky to stejné, akorát sjezd do Mohelnice jsem jel prakticky celý na neutrál, protože byla kolona, jelo se kolem 85 km/hod.
Subjektivně se mi zdá, že jak se motor zajíždí, je stále víc živější a snižuje se spotřeba. Docela se těším, až budu moci otestovat vytáčení k 5.000 a výše, to asi pojede dost svižně.
Jinak jsem teda přišel na to, že se poměrně hodně špiní na mokrých silnicích zadní okno. Pokud chce člověk úplně čistě vidět, musí se stírat vzadu tak 4x častěji než vepředu. Taky zadní ostřikovač je nějaký pofiderní, mě to vlastně jen teče proudem dolů přes okno a stěrač to roztáhne do stran. Možná to tak má být, musím to prozkoumat. Vůbec ten zadní stěrač je zvláštní. Přijde mi takový ne moc robustní, třeba Tucson má opticky hezčí. Dále nevím jestli to tak má být, ale po vypnutí stírání zadku, dojede stěrač asi 10 cm před konec dráhy, chvíli čeká a teprve pak zaklapne do toho držáčku. To by mi třeba mohl napsat Ozawa, jestli mu to dělá taky.
Na sněhu jsem zatím dálky jezdil vždy do 10.5. Teď v pátek jsem jel poprvé vyloženě po holých silnicích, nebyla to nijak velká dálka 67km tam a 67km zpátky. Kdo to zná tak to bylo po tuším R35 co vede z Mohelnice směrem na Hradec Králové. Provoz byl takový páteční no, kamiony a tak, ale tam se dá vcelku v pohodě předjíždět. Tam jsem jel průměrnou 84 km/hod a spotřeba byla 9.5, zpátky klesl celkový průměr na 81 km/hod a spotřeba spadla na 9.2.
Nijak jsem to nehonil, furt tak do 3.500 ot/min (jsem stále v záběhu), akorát při jednom předjíždění jsem šel asi na 4.200. Do mohelnického kopce jsem jel na čtyřku a rychlost do 110 km/hod, pak ty roviny a sjezdy na pětku, stále pod plynem do 130 km/hod. Zpátky to stejné, akorát sjezd do Mohelnice jsem jel prakticky celý na neutrál, protože byla kolona, jelo se kolem 85 km/hod.
Subjektivně se mi zdá, že jak se motor zajíždí, je stále víc živější a snižuje se spotřeba. Docela se těším, až budu moci otestovat vytáčení k 5.000 a výše, to asi pojede dost svižně.
Jinak jsem teda přišel na to, že se poměrně hodně špiní na mokrých silnicích zadní okno. Pokud chce člověk úplně čistě vidět, musí se stírat vzadu tak 4x častěji než vepředu. Taky zadní ostřikovač je nějaký pofiderní, mě to vlastně jen teče proudem dolů přes okno a stěrač to roztáhne do stran. Možná to tak má být, musím to prozkoumat. Vůbec ten zadní stěrač je zvláštní. Přijde mi takový ne moc robustní, třeba Tucson má opticky hezčí. Dále nevím jestli to tak má být, ale po vypnutí stírání zadku, dojede stěrač asi 10 cm před konec dráhy, chvíli čeká a teprve pak zaklapne do toho držáčku. To by mi třeba mohl napsat Ozawa, jestli mu to dělá taky.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz