Setrvačník a brzdění motorem
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Setrvačník a brzdění motorem
Přátelé, obracím se pro radu na majitele motoru CRDi 2000 ccm bez VGT /r.v. 2000 až 2004/. V elantře jsem zvyklý brzdit motorem, tedy podřadit při sjíždění dlouhého kopce nebo dojíždění ke křižovatce, apod. Vím, že tím trpí dvouhmotové setrvačníky. Ale mám za to, že CRDi je naštěstí oproštěn od této vymoženosti TDI, HDI a podobných dieselů. Rád bych však slyšel váš názor. Brzdění motorem je šetrné k brzdové soustavě a dosud jsem s tím nikdy neměl problém. Předpokládám, že nevadí motoru ani jízda na volnoběh na 2. rychl. stupeň bez cukání. Co vy na to? Díky za každé dobré vyrozumění.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
- Reklama
Re: Setrvačník a brzdění motorem
Ahoj, stav setrvačníku posoudit neumím, ale co se týká spotřeby, tak je u aut se vstřikováním nejlepší nechávat z kopce zařazenou rychlost. Auto pak nežere ani kapku paliva . A samozřejmě se šetří i brzdy. Při dojíždění ke křižovatce podřazuju jenom když to má smysl - třeba z kopce a delší dobu. Jinak mi přijde lepší dojet na neutrál.. na spotřebu to vliv nemá. Při podřazování na kratší dobu se musí zdát motoru o čertech .
Jinak jet na dvojku po rovině na neutrál, když je auto zahřátý (a navíc u tebe je to diesel) problém není. Ale za studena se mi takhle povedlo zblbnout u Opla Corsy B 1,2 elektroniku, že mi začala svítit kontrolka motoru a chcípat motor .
Jinak jet na dvojku po rovině na neutrál, když je auto zahřátý (a navíc u tebe je to diesel) problém není. Ale za studena se mi takhle povedlo zblbnout u Opla Corsy B 1,2 elektroniku, že mi začala svítit kontrolka motoru a chcípat motor .
Moje: Opel Corsa B 1,2
V rodině: 2x nová Elantra, 1x Accent
V rodině: 2x nová Elantra, 1x Accent
Re: Setrvačník a brzdění motorem
Díky za pár dobrých zkušeností. Rád bych dodal, že podřazování, resp. vypínání spojky, dělám s citem. Myslím, že motoru to nevadí. Problém by to mohl být u dvouhmotového setrvačníku, který už sám o sobě je konstrukčně dost choulostivý na prudké roztáčení. Ale už jsem četl, že i u starších motorů existuje modernější náhrada, která je lepší než originál. Účinnější, odolnější a levnější.
Tak pánové - odborníci, jak je to vlastně s tím dvouhmoťákem? Má ho nebo nemá?
Tak pánové - odborníci, jak je to vlastně s tím dvouhmoťákem? Má ho nebo nemá?
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Setrvačník a brzdění motorem
Nevim, zda ho ma, ale delam to samy co ty a jak vidis v podpisu, na spotrebe to udela sve. Zatim naprosto bez problemu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Setrvačník a brzdění motorem
Tak to mě těší. Jezdím dlouhodobě se spotřebou 5 litrů. Kdyby nebyla špatně průjezdná Praha, dostal bych se taky na 4,7/100. Hardcame, kolik na tom máš najeto? A spokojenost s autem? Moje spokojenost je stoprocentní, právě jsem oslavil 60 tisíc km výletem do škarpy. Moje chyba, otálel jsem s přezutím a vjel do sněhové přeháňky. Auto se rozhodlo nezatočit.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Setrvačník a brzdění motorem
Najeto 170tkm a spokojenost na max.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT