Uprava prevodovky na delsi

Moderátoři: black_sheep, Tringi, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11635
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

mirpie píše:příruba by se dala pořešit mezikusem
O tom žádná, jen s tímhle případným "problémem" počítat :wink:.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od Yurii »

Nechci mlít nějáký blbosti ale dochází vám jakej rozdíl je místy v točivym momentu dhtožrouta a benzínu?
Hodně dehtožroutů (non turbo) má max krouťák někde kolem 2500rpm (vw 1.9D) a benzíny ho maj o hodně vejš muj skupáč na 4500rpm, nedovedu si dost dobře představit co by to dělalo, podle mne by byl strašnej nepoměr ve zrychlování v různejch otáčkách a benzínovej motor by měl malou sílu v nižších otáčkách.
Netvrdim že znám všechno, ale snažim se nebejt uplně mimo tak mne nekamenujte kdybych něco řek špatně) vycházim jednoduše z toho jak je to u přehazovačky na kole :mrgreen:
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od Dr Meduza »

Yurii píše:Nechci mlít nějáký blbosti ale dochází vám jakej rozdíl je místy v točivym momentu dhtožrouta a benzínu?
Hodně dehtožroutů (non turbo) má max krouťák někde kolem 2500rpm (vw 1.9D) a benzíny ho maj o hodně vejš muj skupáč na 4500rpm, nedovedu si dost dobře představit co by to dělalo, podle mne by byl strašnej nepoměr ve zrychlování v různejch otáčkách a benzínovej motor by měl malou sílu v nižších otáčkách.
Netvrdim že znám všechno, ale snažim se nebejt uplně mimo tak mne nekamenujte kdybych něco řek špatně) vycházim jednoduše z toho jak je to u přehazovačky na kole :mrgreen:
No problem by to bejt nemel, ve meste se bude misto na 4 jezdit na 3 a bude priblizne stejnej pomer
Tady de hlavne o to, ze treba coupe ma na 5 asi takovej prevod jako vetsina aut ma na 4
Tim ze se da delasi prevodovka se akorat presune razeni do vyssich rychlosti, aby se motor stejne vytacel
Jediny co bude, ze se zhorsi zrychleni z 0-100 protoze nebude tak lehka jednizka, ale vono se pak stejne blbe radi z 1 na 2 kdyz se to vytoci :lol:
btw otazka bokem, taky se vam stava ze kdyz stojite na krizovatce, tak vam tam nejde dat jednicka rovnou, ale musi se nejdriv dvojka?
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od Yurii »

Co se spojkou? Podle mýho spojka z dieselu nevydrží ty vysoký otáčky... přecejn když vytočíš diesel je to něco jinýho než s benzínem benzín může mít až 2x takový otáčky na vrcholu točivýho momentu. Sorry že furt rejpu ale prostě se mi to nezdá.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od Dr Meduza »

Yurii píše:Co se spojkou? Podle mýho spojka z dieselu nevydrží ty vysoký otáčky... přecejn když vytočíš diesel je to něco jinýho než s benzínem benzín může mít až 2x takový otáčky na vrcholu točivýho momentu. Sorry že furt rejpu ale prostě se mi to nezdá.
Spojka je ve vysokejch otackach uz davno spojena, takze ji je jedno jak rychle se toci, kdyz je vyvazena
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od mirpie »

otáčky pro převodovku z dehtozřouta nejsou problém a naopak spojka z dehtu bude lešpí, je stavěná na vyšší moment. Je jedno, jestli max točák leží na 2000ot/min nebo na 4900ot/min. Důležité je, zda ho spojka přenese. A 181Nm jako benzinové dvoulitrové coupe má prakticky každej dehet i bez turba.
Jak jsem psal výše já, nebo i Meduza, auto bude línější a na předjíždění už to nebude ono. A přes obec se fakt bude muset jet na trojku.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od Dr Meduza »

na predjizdeni se vrazi dvojka a vytoci se (tady nevyleti rozvodovy tycky z notoru jako ve favu :twisted: ), toho bych se nebal, spis jestli se nebude muset radit jednicka za jizdy, uz i takle ji tam musim obcas dat, kdyz to nechci trapit prez spojku
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od mirpie »

tak někde v kopci za traktorem je to hodně pravděpodobný
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od Dr Meduza »

nemel bys nekde jaky sou v ty prevodovce z naftovy lantry prevody?
A jak je tam umistena, je na stejny strane a podobne daleko?
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od black_sheep »

musim potvrdit ze spojka (potazmo prevodovka) se pocita podle prenaseneho momentu = kroutaku a ne podle vykonu motoru :-) v souvislosti se zmenou otacek z nizsich (D) na vyssi poklesne prenaseny moment a tudiz ta spojka z briketometu vydrzi dyl.. pred par lety jsem to taky delal. navrhoval jsem dvoustupnovou prevodovku, i se spojkou.... ale uz si to tak nepamatuju jak ted studuju neco jinyho.. :)
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od mirpie »

já na škole spojku počítal, třecí síly, přítlačené síly, atd...Ale už si pamatuju kulový, teda z těch výpočtů. Ale rozhodujícím faktorem pro spojku je přenášený moment, jedno v jakých otáčkách.

Meduza: převodový poměry převodovky z dehtolantry nemám :-(
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od Yurii »

Nedával kdysi Hyundai do Lanter náhodou diesely od Peugeotu? By se to třeba dalo zjistit na nějákym Peugeot foru převodovky by mohly bejt stejný.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Uprava prevodovky na delsi

Příspěvek od mirpie »

jo, taky mě to napadlo. Dehtoengine v Lantře je skutečně 1,9D peugeot, třeba i převodovka bude stejná
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „COUPE“