no a jedu si takhle z Prahy směrem na ústí a nahoře u Letňan se rozsvítila kontrolka mazání... moje první reakce byla: A kurva tady je něco špatně (ZASE!!! s timhle autem je co se závad týče docela prdel ) Tak jsem sundal nohu z plynu a jal se přemejšlet co budu dělat, najednou začal motor ztrácet výkon a to už začalo jít do tuhýho. Okamžitě jsem vyřadil a doklouzal k nedaleké OMVce kde jsem následně zjistil že motor definitivně chcípnul a nefunguje ani posilovač brzd a řízení.
Zastavil jsem stranou a otevřel haubnu z pod které se na mne vyvanul takový divný smrad, jako když metro nouzově zastaví v tunelu tak první co jsem udělal bylo že jsem vytáhnul měrku oleje a z trubičky pro měrku se začalo kouřit, olej samozřejmě nikde
O boože jak já byl nasranej, ještě jsem ani nevyjel z Prahy a tohle...
A co teď? Stojim u pumpy, venku kláda jaxviň a auto nejspíš už ikam nepojede.
Začal jsem obvolávat séfa, kolegu (nikdo to nebral) zavolal jsem tátovi ten mi nic neporadil, zavolal jsem hujerovi, ten mne postrašil přidřenou klikou. Pak jsem zavolal mámě a chtěl po ní aby mi na netu zjistila co se do toho krámu vubec leje za olej hmm 10W40 nebo 15W40 nebo 5W40 žádnou exaktní odpověď jsem nedostal.
I jal jsem se radit s ženštinou obsluhující pumpu která jako správná žena vonící benzínem hbitě vtáhla zpodstolu desky a začala hledat. Po chvilce hledání v katalogu a před regálem mi řekla... "10W40, nejlevnější máme litr za 360,-" Při těchto slovech jsem obrátil oči v sloup a konstatoval že děkuju ale poradím si jinak...
Poté se ozval libozvučný hlas z hůry... mojí milovanou maminku napadlo zavolat známému covlastní obchod s autodíly a přeříkala mi tři pravidla která jí onen světec poradil:
Poděkoval jsem a kvapem jsem vlítnul do benzínky a vzal z regálu 4L 15W40 za krásnejch 390 zlaťáků1. lepší jakejkoli olej, než žádnej olej
2. do takový starý rachotiny je jedno co leješ beztak tomu už nic horšího udělat nemůžeš
3. už si vlastně nepamatuju ale už jsem ho slyšet nepotřeboval
Když jsem doběhnul zpátky k vehiklu, už na mne měl kecy nějákej poctivec co právě vylez z autoškoly a se slovy: "Na benzínce se nesmíš hrabat v motoru, to je zakázaný" nasadil vítězoslavnej výraz...
Mojí odpovědí byla ignorace a jal jsem se dolévat olej... Ten smard co byl původně cítit při otevření kapoty a vyndání měrky na olej se opět vyhrnul vzhůru když jsme otevřel olejové víčko... no FUJ...
Nalil jsem do motoru dobré 3 litry oleje než jsem se dostal na normální hranici!!! (Bože ten krám jezdil snad úplně na suchu, budiž mu všechna čest)
Sednul jsem do auta a pokusil se nastartovat... 1. pokus - nic, 2 pokus - nic, 3. pokus- nic, 4. pokus - nic už se mne začíala jímat úzkost (normálně chytá napotřetí) A na pátý pokus se motor rozehřměl a za zvuku trpasličích kovadlinek které se vrátily na svá dehtožroutská místa a začaly makat... ó jak se mi ulevilo.
Načeš jsem pomalu odjel zpátky k domovu...
Pak mi ale došlo že motor chrastil jako vyrelej setrvačník z dětskýho autíčka už předtím a zvuk se mi zdá 1:1 stejný takže jsem se zase obrátil a šinul jsem si to svojí původní cestou za Skupáčema....
Pro zajímavost, povedlo se mi s ním dneska najezdit dalších cca 70 kiláků a motor pořád běžel v pohodě (dokonce líp jak předtím - no jak by ne když předtím neměl olej)
Tak příběh nakonec dopadl dobře a Pika(ču) stojí zas na svém místě
No a jako každá pohádka, i tahle má své poučení... 1.9D od VW se nejspíš zničit nedá
Poučení číslo dvě: Kontrolovat stav oleje není zbytečný...