Klepání volantu Coupe

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od Yurii »

Nebo zkus sehnat od někoho kdo má vrak Coupe celou část s těma šroubama... fakt je že kluci sice nejsou charita ale někdo se určo najde :)
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od mirpie »

Garen píše:Hehe spíš sem čekal odpověď něco na způsob: "Seženeš za 300" :D
to bych od někoho slyšel rád taky, protože za chvíli budu muset měnit přední kotouče...A to tam mám rok ložiska od SKF, dohromady za 5litrů...Takže ted nevim.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Garen
*
Příspěvky: 75
Registrován: 29 črc 2008, 22:05
Bydliště: Zábřeh

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od Garen »

Takže věc se má takto: Ty šrouby se snad ani nedaj samostatně objednat a i kdybych nějakej někde sehnal, tak je tam zas to riziko, že se vykurví to ložisko, takže by asi bylo nejlepší, kdybych třeba z nějaké bouračky (pár jich tu je v sekci "Prodám") sehnal celej náboj i se šroubama a s ložiskem, jestli to teda de. Případně co bych měl z té bouračky koupit, aby u toho byly šrouby i ložisko?
Dík.
Fakt sem z toho už nejvíc na nervy :(
Hyundai Coupe 2.0 102kw r.v. 1997 žlutá
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od mirpie »

no, když vezmeš z bouračky "jen" náboj obsahující šrouby a ložisko, tak to ložisko taky může být poškozený, protože ten náboj z něho ten dotyčný musel vylisovat. Když už takhle, tak bud vzít celou těhlici včetně ložiska, kotouče, náboje a nasadit to jako celek na tvůj tlumič a tvoje rameno, nebo vzít od někoho samotný náboj se šrouby (i kdyby ty šrouby byly volně opřený o kotouč, tak těžko někdo prodá jeden šroub z jinak ok náboje) a případně to ložisko, pokud bude ok, ale spíš nebude.
Někomu se povedlo sundat náboj, vyměnit si kotouč, nebo třeba i ten náboj a nalisovat to zpět na původní ložisko. Ale ta pravděpodobnost, že to ložisko nezničíš, je hodně malá....

Mě čeká brzo v podstatě to samé, jen s tím rozdílem, že místo náboje budu měnit kotouče a s tím ložískem to souvisí úplně stejně. Ač chceš sundat náboj, nebo kotouč a tedy i náboj, musíš to vylisovat z onoho ložiska, co je vnějším kroužkem zalisováno v těhlici, vnitřním kroužkem pak na otáčejícím se náboji.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od Jam »

Šroub samotný se určitě koupit dá, nedávno jsem kupoval na hondu, stál 55kč. Šrouby se vyrábějí v určitých normovaných rozměrech, ten šroub, co má lantra/coupé je pravděpodobně na dalším milionu aut, průměry jdou po 2mm (10,12,14mm) a dělají se s 2ma stoupání a ten rozšířenej konec jakoby s tisícihranem má v 90% případů o 1mm větší průměr, než závit. Délka jde upravit :wink: Takže sehnat určitě půjde, akorát se v tvojem servisu nechtěli drbat s objednávaním věci za paďouška. S ložiskem se to má tak, že pokud bylo v pořádku a nemáš gramlavý ruce, tak bude v pořádku i po složení. Mě taky vyletěly obě ložiska, kdyžý jsem měnil kotouče, stačilo je oprat v naftě, koupit SPRÁVNOU vazelínu, vycpat jí ložisko a krásně nalisovat zpět. Ty věci že půjde za pár km do kytek nejsou pravda, mě drží obě po výměně už 20000km. Neboj se vlka, stačí trocha šikovnosti a je to vyměněný jenom za cenu šroubu a vazelíny. A dávej si bacha, ať s tou vazelínou tam nenarveš i nějakej bordel. Nejlíp ju otevřít, až když je všechno očištěný (včetně rukou)
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
Garen
*
Příspěvky: 75
Registrován: 29 črc 2008, 22:05
Bydliště: Zábřeh

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od Garen »

No tak tenhle tvůj post mě dost potěšil...furt čekám na ten šroub až mě přijde...
Co se týče toho ložiška tak jestli vyletí tak jde fakt dát dohromady? Že bych měl nakonec veselý vánoce? :D
Hyundai Coupe 2.0 102kw r.v. 1997 žlutá
Uživatelský avatar
Jam
**
Příspěvky: 253
Registrován: 21 bře 2008, 11:26
Bydliště: Olomouc

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od Jam »

Jo, určitě to de, vazelínu kup na vysoce zatížená valivá uložení s co nejvyšší teplotou (110°C). Důležitý je to ložisko vyprat v té naftě a znovu namazat a je to.
Lantra J2 fl 2,0 r.v.1999 LPG
Lantra J2 1,8 16V, po poctivých 350 000 km odchod na odpočinek (zdroj ND)
Uživatelský avatar
Garen
*
Příspěvky: 75
Registrován: 29 črc 2008, 22:05
Bydliště: Zábřeh

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od Garen »

Tak konečně mám všecko v kupě...Koupil sem teda nový ložisko a ty ten šroub. Včera jsem byl u známýho. Byla s tím největší jebačka...museli sme sundat celej náboj a vylisovat starý ložisko na lisu a nový tam nalisovat jemným závitem. Dělali sme to od 12h do 20h a ráno sme to ještě dávali všecko do kupy...
Opravdu mě udivuje, jak debilně sou řešený tydle korejský auta...

Otázka: Když sme oddělali celej náboj (povolili sme ty dva šrouby na tlumiči) tak musí se teďka udělat geometrie? Známej říkal, že by měl stačit odklon ale pak sem byl u jednoho co to dělá a říkal že odklon se u novějších aut vůbec nedělá nebo co.
Hyundai Coupe 2.0 102kw r.v. 1997 žlutá
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Klepání volantu Coupe

Příspěvek od black_sheep »

Garen píše:Tak konečně mám všecko v kupě...Koupil sem teda nový ložisko a ty ten šroub. Včera jsem byl u známýho. Byla s tím největší jebačka...museli sme sundat celej náboj a vylisovat starý ložisko na lisu a nový tam nalisovat jemným závitem. Dělali sme to od 12h do 20h a ráno sme to ještě dávali všecko do kupy...
Opravdu mě udivuje, jak debilně sou řešený tydle korejský auta...

Otázka: Když sme oddělali celej náboj (povolili sme ty dva šrouby na tlumiči) tak musí se teďka udělat geometrie? Známej říkal, že by měl stačit odklon ale pak sem byl u jednoho co to dělá a říkal že odklon se u novějších aut vůbec nedělá nebo co.
mno je fakt ze nektery veci - treba tohle maj dost nesikovny. ale treba u lantry uz to maj taky reseny jinak... akorat - tam zase prestali delat svody a katik jako dva dily ale jeden dohromady. 21.000,- za celej - supeeer :lol:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“