Startování Matrix Diesel ???

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Uzi77
**
Příspěvky: 225
Registrován: 21 srp 2008, 23:13
Bydliště: Bystřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Uzi77 »

kabi píše:asi blbej dotaz ale měl jsem doposud jen bezin startuje se bez plynu nebo splnym plynem ? zatim je teplo achytá mi to bez plynu skvěle , jako benzin ale nevím jestli dělám dobře.poslední disel co jsem startoval byla na vojně Praga V3S a ta potřeboval notně popít než blafla :D


ja mel benzin jen skodu 105 s a ta taky potrebovala prvne nabumbat nekolika proslapnutim a pak jeste cihla na pedal pri stertovani.
pak sem mel jen dieslovy auta a ty se startuji zcela bes seslapnutí plynu a podle me benzin by se mel startovat taky bez plynu je tam automatickej sitic a ten by to mel zvladnout pohlídat když je zima.
Matrix 1,5 CRDi R.V. 2008
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8136
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Mexican »

pri automibiloch so vstrekovanim sa startuje bez plunu a so zosliapnutym spojkovym pedalom... takze cas hodit navyky zo skodoviek a vetriesok za hlavu :o
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Matmar
*
Příspěvky: 61
Registrován: 12 črc 2008, 06:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Matmar »

Mám Matrixe první zimu a taky poprvé diesel vůbec. Jak vám startují 3válci CRDíci v mrazech jako byly dnes a včera ráno? Já klíček držel víc jak 5 vteřin, potom to blaflo tak že se tomu nechtělo. Pak se to srovnalo a dobrý, ale byl to porod :twisted:
Matrix CRDi
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od mirpie »

u benzinu je to tak píše Mexican, u vstřikování vždy bez plynu a ten sešpláplý spojkový pedál platí obecně pro všechny auta, abys při startu odlehčil startéru, který tak nemusí otáčet i s hřídelem v převodovce, kterej by ho zbytečně brzdil vlivem ztrát v ložiscích a ztuhlého převodového oleje. U hyundaiu to ale ani bez sešlápnutého pedálu spojky nejde, je tam snímač na sešlápnutí.
Jinak u benzinu s karburátorem to zas chtělo na ten pedál plyny párkrát šlápnout.
U diesela platí při startu totoéž, co u motoru se vstřikovaním benzinu. Bez plynu, se spojkou a samozřejmě počkat na žhavení. U přímovstřiků žhaví zpravidla jen při teplotách pod 0°C (aspon Vectra DTI to tak má, při teplotách nad 0°C na nic nemusim čekat, prostě nastartuji bez čekání jak u benzinu), u nepřímovstřiků žhaví vždy a někdy hooodně dlouho(např. Felicia 1.9d)
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od tom »

mirpie píše:u benzinu je to tak píše Mexican, u vstřikování vždy bez plynu a ten sešpláplý spojkový pedál platí obecně pro všechny auta, abys při startu odlehčil startéru, který tak nemusí otáčet i s hřídelem v převodovce, kterej by ho zbytečně brzdil vlivem ztrát v ložiscích a ztuhlého převodového oleje. U hyundaiu to ale ani bez sešlápnutého pedálu spojky nejde, je tam snímač na sešlápnutí.
Jinak u benzinu s karburátorem to zas chtělo na ten pedál plyny párkrát šlápnout.
U diesela platí při startu totoéž, co u motoru se vstřikovaním benzinu. Bez plynu, se spojkou a samozřejmě počkat na žhavení. U přímovstřiků žhaví zpravidla jen při teplotách pod 0°C (aspon Vectra DTI to tak má, při teplotách nad 0°C na nic nemusim čekat, prostě nastartuji bez čekání jak u benzinu), u nepřímovstřiků žhaví vždy a někdy hooodně dlouho(např. Felicia 1.9d)

Nevím jak u ostatních modelů, ale u nového accenta jde startovat i bez sešláplé spojky.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od mirpie »

tak už ten spínač na pedálu spojky asi zase vyřadili, ale přidje mi to praktický, jednak neposkočiš do auta před tebou nebo do zdi, kdyby tam náhodou byla rychlost a jednak jak jsem psal, odlehčíš tomu starteru, když netočí i s věcmi v převodovce. Taky nevim jak ostatní modely, ale Coupé to má. Dokud nesešlápnu pedál spojky, tak to nenatočim.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
rastos
**
Příspěvky: 275
Registrován: 12 kvě 2006, 08:28
Bydliště: SK

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od rastos »

Matmar píše:Jak vám startují 3válci CRDíci v mrazech jako byly dnes a včera ráno? Já klíček držel víc jak 5 vteřin, potom to blaflo tak že se tomu nechtělo. Pak se to srovnalo a dobrý, ale byl to porod :twisted:
3-valce CRDI, pokial je vsetko OK, startuju v pohode, mraz-nemraz. Max 2-3 sekundy.
Matrix 1.6
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od vipe »

tom píše:
mirpie píše:u benzinu je to tak píše Mexican, u vstřikování vždy bez plynu a ten sešpláplý spojkový pedál platí obecně pro všechny auta, abys při startu odlehčil startéru, který tak nemusí otáčet i s hřídelem v převodovce, kterej by ho zbytečně brzdil vlivem ztrát v ložiscích a ztuhlého převodového oleje. U hyundaiu to ale ani bez sešlápnutého pedálu spojky nejde, je tam snímač na sešlápnutí.
Jinak u benzinu s karburátorem to zas chtělo na ten pedál plyny párkrát šlápnout.
U diesela platí při startu totoéž, co u motoru se vstřikovaním benzinu. Bez plynu, se spojkou a samozřejmě počkat na žhavení. U přímovstřiků žhaví zpravidla jen při teplotách pod 0°C (aspon Vectra DTI to tak má, při teplotách nad 0°C na nic nemusim čekat, prostě nastartuji bez čekání jak u benzinu), u nepřímovstřiků žhaví vždy a někdy hooodně dlouho(např. Felicia 1.9d)

Nevím jak u ostatních modelů, ale u nového accenta jde startovat i bez sešláplé spojky.
Taktéž u Getzíka jde bez sešlápnuté spojky startovat. :wink:
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Hardcam »

Na Ele02 Crdi,Getzu03 a na Lantre 00 jde start bez spojky. Jinak nastartuju vzdycky,Getz ma novou baterku,takze na cinknuti,Ela ma novej palivovej filtr a jeden vstrikovac + jeden doma do zasoby a rano pro jistotu zhavim 3x,nez to zkusim a taky v poho.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od mirpie »

tak ten spínač na pedálu spojky maj asi fakt jen Coupe a Lantry roku 96-99..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Hardcam »

Jeste ho maj Lantry J1,nase 1.6 ho mela.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Matmar
*
Příspěvky: 61
Registrován: 12 črc 2008, 06:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Matmar »

BTW jak silná baterka je doporučená pro Matrix diesel? Žádnou příručku nemám, koupil jsem to s bezúdržbovou Vartou kde není štítek s kapacitou, ale podle velikosti to bude něco kolem 50Ah, v té vaně kde je uložená je ještě dost místa. Jak silný baterky máte?
Matrix CRDi
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Hardcam »

Ja mam 70 Ah a uvital bych vetsi. Min,nez 70 Ah u dieselu moc neuvidis.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Matmar
*
Příspěvky: 61
Registrován: 12 črc 2008, 06:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Matmar »

Hardcam píše:Ja mam 70 Ah a uvital bych vetsi. Min,nez 70 Ah u dieselu moc neuvidis.

Jsem si to myslel. Já měl v bývalým benzinovým autě 47Ah a tato co si pamatuju byla asi 55ka, myslím že jsem na to koukal než ten štítek upadl. Už tehdy mi to přišlo málo, ale říkal jsem si že už asi dízly nepotřebují baterku jak do autobusu jako dřív...... :)
Matrix CRDi
Robert_Kania
*
Příspěvky: 31
Registrován: 25 dub 2008, 13:17

Re: Startování Matrix Diesel ???

Příspěvek od Robert_Kania »

Já jsem měl původní baterii u CRDi 60kW korejskou 68Ah, když mně teď na počátku zimy klekla, tak jsem hledal v autokelly náhradu a tam mi taky vyjela kapacita 68Ah, jenže skoro za tři tisíce. Takže jsem koupil levnější 70Ah a do kastlíku se mi o fous nevejde. Budu potřebovat jeden plastový výstupek na baterii odříznout aby tam sedla, ale to nechám asi až na léto, že tam je mírně nakloněná, určitě nevadí. Zatím i v letos silnějších mrazech se startováním OK (95 tis. najeto), i když po týdnu stání to jde přeci jen ztuha a motor se úplně rozběhl až napotřetí (včera při -12 stupních C.)
Matrix 1,5 CRDi 60kW 2003
Odpovědět

Zpět na „MATRIX“