boj s rezervou..........
Moderátoři: miooo, Moderátoři
boj s rezervou..........
Je to asi týden, kdy jsem v terénu prorazil přední gumu. Samozřejmě z boku-čili guma na vyhození. Chystám se spustit rezervu šroubem z kufru a ejhle-jde to nějak ztuha. Po pár otáčkách jsem nebyl schopen dále šroubem otočit - šroub po necelých dvou letech provozu totálně sežrán od rzi. Nezbylo nic jiného, než za to vzít a tu korejskou dvanáctku s jemných závitem utrhnout. Je to naprosto nešťastné řešení-šroub stojí nový sice 100,-Kč, ale jen stříklý lakem nebo co-žádnej zinkochromát. Je jasný, že stačí jedna zima s posypem a je po závitech. Chystám se teď to pořádně napatlat tukem a přetáhnout tu obnaženou část šroubu bužírkou nebo něčím podobným. Znova bych to už nechtěl zažít..........
Pokud máte někdo lepší fígl, jak to ochránit-dejte vědět.
Pokud máte někdo lepší fígl, jak to ochránit-dejte vědět.
Pavel
Santa Fe 2,0 CRDi VGT Elegance
Matrix 1,6i
Santa Fe 2,0 CRDi VGT Elegance
Matrix 1,6i
- Reklama
Moc díky za upozornění, tak to raději hned preventivně vymontuju a ochráním jako ty. Funkčnost jsem zkoušel jen hned po koupi, takže bych mohl být taky nemile překvapen.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: boj s rezervou..........
Akurat som sa s tym dneska trapil a nahadzoval ho naspat...dufam ze nedostanem defekt niekde v snehu alebo za dazda..pristup uplne nedomysleny a to montovanie...cele WD-cko som na ten zavit vystriekal ....
Santa Claus 03...2.0 CRDi, 4WD, manual
Re: boj s rezervou..........
Taky sem ten šroub utrhl hned při první manipulaci. Když jsem byl na vrakáči v Úvalech tak sem se na ten šroub zeptal a k mýmu překvapení mi přinesli úplně jiný. Zřejmě se to provedení postupem času měnilo. To co tam měli mě přišlo trvanlivější než to moje. O tom řekli že to nemají, že ho taky vždycky utrhnou.
Re: boj s rezervou..........
To je pro mne burcující informace...(vcelku již v prodejně jsem lehce zapochyboval)-zase ale mi na těchto stránkách bylo argumentováno,že je to mnohem lepší než mít kolo v kufru...píchneš a máš plný kufr,tak ven s tím a to špinavé /píchlé/ kolo budeš cpát do kufru a pak celý před tím vyložený náklad zpět.Ale mám jistotu,že nakonec odjedu bez trápení s neodmontovatelným rezervním kolem a rvát šrouby.
Je to dobré upozornění a sotva pominou mrazíky hned se do nějaké prevence s tukem a j. přípravky pustím.
Tato informace o ptoblémech s vydolováním rezervy mne málem šokovala.
Mám toho Santíka od srpna 2008,ale čím více zde listuji a čtu,tím vzniká více pochybností,zda jsem volil ten nákup dobře ???
Obecně jsem se dočetl chválu,ale řada poruch a problémů fakt potom stojí za to.
Nebyl jsem na to zvyklý-( měl jsem Mazdu 323F a pak Toyotu Verso...o problémech jsem jen četl-že jsou...ale u vozů jiných značek.
edd
Je to dobré upozornění a sotva pominou mrazíky hned se do nějaké prevence s tukem a j. přípravky pustím.
Tato informace o ptoblémech s vydolováním rezervy mne málem šokovala.
Mám toho Santíka od srpna 2008,ale čím více zde listuji a čtu,tím vzniká více pochybností,zda jsem volil ten nákup dobře ???
Obecně jsem se dočetl chválu,ale řada poruch a problémů fakt potom stojí za to.
Nebyl jsem na to zvyklý-( měl jsem Mazdu 323F a pak Toyotu Verso...o problémech jsem jen četl-že jsou...ale u vozů jiných značek.
edd
Re: boj s rezervou..........
tohle je ale informace pro starý typ SantaFe SM, kde ten šroub opravdu rezne snad všem. Jinak o výhodách/nevýhodách uložení rezervy pod autem je těžké polemizovat, rezervu mám sice pod autem, ale hever a vercajk je uložen v zásuvce pod podlážkou kufru, takže při výměně bych musel z kufru nejdřív taky všechno vyházetedd píše:To je pro mne burcující informace...(vcelku již v prodejně jsem lehce zapochyboval)-zase ale mi na těchto stránkách bylo argumentováno,že je to mnohem lepší než mít kolo v kufru...píchneš a máš plný kufr,tak ven s tím a to špinavé /píchlé/ kolo budeš cpát do kufru a pak celý před tím vyložený náklad zpět.Ale mám jistotu,že nakonec odjedu bez trápení s neodmontovatelným rezervním kolem a rvát šrouby.
Je to dobré upozornění a sotva pominou mrazíky hned se do nějaké prevence s tukem a j. přípravky pustím.
Tato informace o ptoblémech s vydolováním rezervy mne málem šokovala.
Mám toho Santíka od srpna 2008,ale čím více zde listuji a čtu,tím vzniká více pochybností,zda jsem volil ten nákup dobře ???
Obecně jsem se dočetl chválu,ale řada poruch a problémů fakt potom stojí za to.
Nebyl jsem na to zvyklý-( měl jsem Mazdu 323F a pak Toyotu Verso...o problémech jsem jen četl-že jsou...ale u vozů jiných značek.
edd
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: boj s rezervou..........
Stačí jen kousek vytahat přes sedačky. ALe určitě by bylo zajímavé mít to třeba pod sedačkama.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: boj s rezervou..........
Tak ted tomu vůbec nerozumím....co by se mělo "vytahat přes sedačky?"....a co by mělo být pod sedačkama ?...patří tento příspěvek tady k "boji s rezervou..? "Rexcor píše:Stačí jen kousek vytahat přes sedačky. ALe určitě by bylo zajímavé mít to třeba pod sedačkama.
edd
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: boj s rezervou..........
Jak psal zdeněk, že hever a klíč je stejnak vzadu pod podlahou kufru, tak říkám, že se kvůli tomu nemusí vytahovat celej kufr, že se k tomu dá dostat přes zadní sedačky a že doufám, že je napadne dát hever a klíč a třeba i trojúhelník pod sedačky aby se do kufru nemuselo vůbec.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: boj s rezervou..........
Dostat přes sedačky by se tam asi dalo, ale když mám v kufru věci, tak mi to nepomůže, protože musím stejně sundat/odhrnout gumovou vanu a kobereček, takže věci musí z kufru tak jak tak. Pod sedadlem by to bylo ideální anebo v kufru v té kapse vpravo jak normálně přijde CD měnič, akorát se tam nevleze hever.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: boj s rezervou..........
Kluci, podle mě je umístění rezervy výhodné, používá to tak většina francouzských aut. Určitě bych nechtěl kolo, zasraný od blata, ukládat do zavazadlového prostoru. To mají rádi snad jenom novináři, kteří toto řešení pomlouvají. Chce to jen napatlat jednou za rok šroub vazelínou, já mám nejradši A00. Ten šroub se ani nemusí při výměně rezervy vyšroubovat celý, stačí ho jen uvolnit tak, aby se vysmekl háček z držáku rezervy. U Citroenu Xantia je hever umístěn ve schránce, která se vloží do prohlubně rezervy, takže nikde nezavazí. Škoda, že takto tvarovaná schránka není u SF. Ale určitě by se dala něčím nahradit.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: boj s rezervou..........
Ja som tento problem vyriesil jednoducho. Tiez som povodny srob utrhol, tak som na ten hacik dal navarit kus pozinkovanej tyce so zavitom a teraz mam vnutri v kufri obycajnu maticu. Po 3 rokoch sa da stale povolit.
Re: boj s rezervou..........
Jistě,že názory jsou různé.Jeden chválí umístění rezervy pod vozem...druhý haní.Ale s odstupem času a načerpání jistých zkušeností, bych za sebe prohlásil,že to není nejšťastnější řešení.Argumentace zašpiněným kolem,vytahováním z kufru a jiné potíže lze přijmout.Vyzkoušel jsem si za ideálních podmínek / v létě-na trávníku/ spouštění rezervního kola a jeho zpětné nasazení do transportní polohy.No,vážení-žádná sranda.Auto musí stát zcela rovně ( a je vždy možné za provozu takovou rovinu pod autem najít?) -jinak tam tu rezervu navíjením neumístíte-nevtáhne se do konečné polohy...čili,aby sedla,musí jeden člověk šroubovat ... navíjet a druhý ležící pod autem upravovat polohu rezervního kola,aby vklouzlo do míst,kde má "sedět".Takže si s hrůzou představuji takovou manipulaci někde na cestě v dešti a za provozu kolem.A jsme u argumentování těch,kteří nechtějí mít v kufru zablácené kolo.Já také NE.A proto se mi zdá použitý způsob uskladnění rezervy nevyhovující.Jistě,že s tím nepohneme.Ale mnohem praktičtěji má vyřešeno uskladnění rezervy na př.HONDA CRV či Toyota RAW.-v zadní části karoserie ( na zadních dveřích)je místo pro rezervu a snadno přístupné a nic nezašpiní v kufru-jak s tím argumentují někteří.Pravda-dalo by se vytýkat zase jisté narušení vzhledu,Ale po strastných momentech při demontáži a montáži a uložení kola při opravě defektu na cestě (výměně kola/ bych milerád ten defekt na kráse prominul-protože nic moc,kromě sebe ,bych nezašpinil.Jistě,že tímto výpisem osobních názorů nic nevyřešíme,jen mne argumentace na výhodné umístění rezervy nesedí -že u stávající umístění nic nezašpiním a nemusím nic tahat z kufru.Ten človíček s Hondou se nemusí ani moc ohnout-vše má skoro ve výši očí.Takže,tady je pohled můj.Pokud se to někomu nezdá a myslí si,že jsem nešika,že neumím lehce rezervní kolo natáhnout zpět do úložného prostoru jen tak jednoduše jak se to jeví,( hlavně v příručce pro obsluhu) prosím,pošlete mi návod /případně v čem se mýlím/ a radu-rád ji přijmu.