Sněhové řetězy
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Sněhové řetězy
Při pročítání Návodu k obsluze Santa Fe (SM) jsem se setkal se dvěma protichůdnými informacemi, týkajícími se používání sněhových řetězů. Zatím co v kapitole 2 "Jízda vaším vozem Hyundai" na str.24 píší, že "při používání sněhových řetězů je instalujte na všechna kola", v kapitole 8 "Informace pro zákazníka" píší - "sněhové řetězy je možno instalovat pouze na předních kolech". Co si o tom myslíte Vy?
Jedná se mě o starý model SM s viskózní spojkou a stálým pohonem všech kol.
Máte někdo staré SF s uzamykáním pohonu 4x4 ? Pokud ano, je tam viskózní spojka, nebo už používá systém Haldex, jako nové SF?
Jedná se mě o starý model SM s viskózní spojkou a stálým pohonem všech kol.
Máte někdo staré SF s uzamykáním pohonu 4x4 ? Pokud ano, je tam viskózní spojka, nebo už používá systém Haldex, jako nové SF?
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
- Reklama
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sněhové řetězy
My máme zakoupené také řetězy pouze na přední nápravu.
Myslím, že to tam mysleli tak, že je možnost nasadit řetězy jak pouze na přední nápravu tak i na obě. Ale těžko říct.
Tlačítko 4wd nemáme.
Myslím, že to tam mysleli tak, že je možnost nasadit řetězy jak pouze na přední nápravu tak i na obě. Ale těžko říct.
Tlačítko 4wd nemáme.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: Sněhové řetězy
Tlačítko mám a řetězy pouze na předek.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Re: Sněhové řetězy
[quoteTlačítko mám a řetězy pouze na předek.][/quote]
A máš tam viskózní spojku, nebo Haldex?
A máš tam viskózní spojku, nebo Haldex?
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Sněhové řetězy
A už jste někdo ty řetězy potřeboval? Já jezdím několikrát za zimu v hlubokým sněhu (nad dolní hranu dveří) a nikdy jsem neměl problém.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Sněhové řetězy
Když o tom přemýšlím, tak problém může být asi v tom, že při nasazení řetězů jen na přední kola se zvětší jejich obvod oproti kolům zadním a tím může dojít k komu, že pokud přední kola nebudou prokluzovat, budou ty zadní spíše brzdit, než zabírat.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Sněhové řetězy
asi nejde o to, že by brzdila či ne, ale při stálém pohonu 4x4 a různých obvodech kol na nápravách by mohlo dojít k poškození viskozní spojkyvitak píše:Když o tom přemýšlím, tak problém může být asi v tom, že při nasazení řetězů jen na přední kola se zvětší jejich obvod oproti kolům zadním a tím může dojít k komu, že pokud přední kola nebudou prokluzovat, budou ty zadní spíše brzdit, než zabírat.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Sněhové řetězy
Santu mám 2 měsíce, takže jsem řetězy zatím nepoužil. Přesto myslím, že se mohou hodit - hlavně na náledí. Jezdím na chajdu 2 km lesem a musím říct, že na blátě se Santa osvědčil. Prakticky není poznat, že by nějaké kolo proklouzlo, zadní kola zabírají bez sebemenšího náznaku nějakého cuknutí, nebo prokluzu kol předních. Teď nám pěkně sněží, tak uvidím, jak to bude vypadat zítra ve sněhu.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Sněhové řetězy
já jsem zrovna tak před třemi týdny málem v blátě uvízl, vzal jsem serpentiny svou tradiční zkratkou přímo do kopce a ono po těch deštích bylo nějak více rozbahněno, v půlce stoupání jsem cítil jak podkluzuje předek i zadek, tak jsem zkusil jen lehce do strany volantem (úplně jsem nemohl, protože je to moc prudký a taky bych se mohl skoulet dolů) a naštěstí jsem se chytl a pak už v pohodě vyjel.vitak píše:Santu mám 2 měsíce, takže jsem řetězy zatím nepoužil. Přesto myslím, že se mohou hodit - hlavně na náledí. Jezdím na chajdu 2 km lesem a musím říct, že na blátě se Santa osvědčil. Prakticky není poznat, že by nějaké kolo proklouzlo, zadní kola zabírají bez sebemenšího náznaku nějakého cuknutí, nebo prokluzu kol předních. Teď nám pěkně sněží, tak uvidím, jak to bude vypadat zítra ve sněhu.
Co máš za motorizaci? Vypadá, že máš ještě stálý 4x4, když ti to neproklouzne. Se mnou občas jezdí zablbnout na sněhu kamarád s Tucsonem a druhý s Volvem XC90 a zvlášť teda Tucson hrabe co chvíli, minimálně jednou za zimu se zahrabe a pak ho tahám se santíkem ven
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Sněhové řetězy
Zdenek76 napsal: asi nejde o to, že by brzdila či ne, ale při stálém pohonu 4x4 a různých obvodech kol na nápravách by mohlo dojít k poškození viskozní spojky
No právě, to si myslím taky. I když s tím brzděním to taky není úplná blbost - záleří na tom, jak je systém pohonu zadních kol "předpružený". Jestli jsem dobře pochopil systém pohonu SM, pohon je na zadní nápravu vyveden dutým hřídelem z diferenciálu přední nápravy (přes viskózní spojku a hypoidní převod) - takže se zadní náprava nemůže nikdy točit rychleji, než přední náprava, spíše dojde k prokluzu viskózní spojky - proto přenos jen caa 20% kroutícího momentu při dobrých adhézních podmínkách na zadní kola. Když začne prokluzovat přední náprava, přenáší se více krouťáku na zadek, maximálně ale 50%.
No právě, to si myslím taky. I když s tím brzděním to taky není úplná blbost - záleří na tom, jak je systém pohonu zadních kol "předpružený". Jestli jsem dobře pochopil systém pohonu SM, pohon je na zadní nápravu vyveden dutým hřídelem z diferenciálu přední nápravy (přes viskózní spojku a hypoidní převod) - takže se zadní náprava nemůže nikdy točit rychleji, než přední náprava, spíše dojde k prokluzu viskózní spojky - proto přenos jen caa 20% kroutícího momentu při dobrých adhézních podmínkách na zadní kola. Když začne prokluzovat přední náprava, přenáší se více krouťáku na zadek, maximálně ale 50%.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Sněhové řetězy
Já mám crdi wgt 83 kW, stálý pohon 4x4 s viskózní spojkou - s pohonem zatím spokojenost, uvidím jak to bude vypadat ve sněhu.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Sněhové řetězy
to Zdenek 76:
Ty máš Zdenku Haldex na staré SF? A jakou techniku má Tucson?
Ty máš Zdenku Haldex na staré SF? A jakou techniku má Tucson?
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Sněhové řetězy
ne ne, mám benzin 2.4 a ten má taky stálý 4x4 v poměru 60:40 jako původní CRDi. Jinak jak píšeš, může se to změnit max na 50:50. Tucson už má hnaný jen předek a zadek se připojuje až po prokluzu předku, jenže ne hned, nejdřív se to auto snaží vyřešit ubráním výkonu na předku, takže než zapne zadek, tak se Tucson ve sněhu zahrabevitak píše:to Zdenek 76:
Ty máš Zdenku Haldex na staré SF? A jakou techniku má Tucson?
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Sněhové řetězy
Podle toho, co píšeš, má Tucson asi Haldex. Na tom mě vadí příliš elektroniky, při špatném vyladění celého systému dochází k "nakopnutí" a změně jízdních vlastností při přiřazení pohonu 4x4. Navíc většinou lamelová spojka Haldexu určitě víc trpí, než viskózní spojka - je to opravdu jenom nouzovka. A ani to není stálý pohon 4x4.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sněhové řetězy
Samozřejmě jsme řetězy nepotřebovali a většinou ani v autě nejsou. Máme je jen kvůůli tomu když jedem do ciziny a tam jsou místa kam se bez řetězů člověk nedostane pač ho ani nepustějí.
Ve sněhu se nám jednou podařilo uvíznout, ale to už by ani řetězy nepomohly.
Ve sněhu se nám jednou podařilo uvíznout, ale to už by ani řetězy nepomohly.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP