No tak ta nova 125 Kw 1,4 je preplnovana kompresorem a jeste turbem.Je pravda ze si snim vytre,ale co vydrzi!Ja se bavil celkove o tom ze motory s vetsim obsahem ktery nejsou premotorizovany jako dnesni moderni motory od wv maji vedci vydr a nejsou tak nakladny na servis a to se nebavim o motorech H ale o vsech znackach!Dneska se kazdej zene za vykonama,ale na ukor zivotnosti a to se tika i nafty!jandaxx píše:Navíc je třeba napsat, že ona směšná 1,4 turbo se dělá v několika výkonech. A to od 90KW po zmíněných 125KW. A ta si vytře zadnici s šestiválcem v Coupé jako nic. Stačí se podívat na nové scirroco. Má 118KW a stovku dělá za 7,2. Coupé V6 za 8.
BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
- Reklama
Re: BENZÍN vs. DIESEL
No tak jestli to maj nemci hodne otestovane jako treba jejich 2.0 disel tak to bude teda drzak! Protoze se v branzi pohybuji a slisim na ty motory skoro jen stiznosti.Stara 1.9 byl drzak ten dvoulitr ne!jandaxx píše:Samozřejmě že ta 1,4 nevydrží (asi, nikdo nevíme, z jakého materiálu je motor) tolik, co V6. O tom není sporu. Jen jsem chtěl ukázat, že papírově relativně slabý motor, může být v běžném provozu rovnocenným soupeřem motoru, který se zdá o mnoho silnější. Na druhou stranu si myslím, že to mají němci hodně dobře otestované a mají s těmito motory najeto tak velké množství kilometrů, aby se nebály ho dát do relativně velkého auta rozměru Superba nebo Passata. Vždyť se ten motor vyrábí už několik let. Ze začátku se dával do Golfa - podstatně menší auto a Tourana - to už je MPV velikosti dodávky, která když je naložená, tak bude srovnatelná i se Superbem. Vždy je třeba hodnotit výkonové pararametry a ne objem motoru. Znova píšu, že minulý Superb měl méně výkonný základní motor než ten stávající. A navíc. Každý si může koupit motorizaci dle svého přání. Mně se 0-100 za 10 sekund a maximálka 200 zdá postačující jako základní motorizace auta střední třídy.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Pojďme se podívat, co bylo dříve, slepice nebo vejce ????
kdo určuje co se bude montovat do kterého auta ? zákazník ??? TO URČITĚ NE - TEN SNAD AŽ V TŘETÍ ŘADĚ
Vždyť SF II se prodalo 99% s 2,2 CRDi a většina s automatem
protože šikmoočci rozhodli, že 2,7 V6 bude pouze s manuálem - a přitom zahraniční recenze 2,7 respektive 3,3 s automatem hodnotí pozitivně.
ZA PRVÉ
LIMITUJÍCÍ JSOU PŘEDPISY
- ať už EURO nebo pojištění - vždy jsou předmětem tvrdého lobbingu jednotlivých zájmových skupin
ZA DRUHÉ
POSTUPY STANOVOVÁNÍ PLNĚNÍ NOREM A TECHNICKÝCH PARAMETRŮ AUT
- většinou nejde o měřění odpovídající realitě a mnohdy se používají i výpočtové metody
- například stanovení některých faktorů ve splodinách je úměrné stanovené spotřebě auta - stanovení spotřeby je metodou naprosto neodpovídající realitě, kdy se vychází z optimálního nastavení motoru na stabilní otáčky a optimalizuje se a optimalizuje se, až to odpovídá zadání ( ať už předpisů // přes ekologické limity // nebo zadání marketingových oddělení )
PŘÍKLAD :
typ hmotnost poh/max spotřeba rychlost CO2/km zrychlení Výkon kroutící moment
GOLF V 2,0 TDI PDF 1299/1910 kg 6,4/ 4,0 / 4,9 l/100 km 209 max 129 g 6,7 s/100 km 103 kW/ 4200 ot/min 420 Nm / 1750 – 2500 ot/min
Octavia II 2,0 TDI PDF 1335/1995 kg 7,2/ 4,7 / 5,6 l/100 km 208 max 151–154 g 9,6 s/100 km 103 kW/ 4000 ot/min 420 Nm / 1750 – 2500 ot/min
takže malý rozdíl v hmotnosti, posun špičky výkonu o 200 ot/min, výrazný rozdíl ve spotřebě, výrazný rozdíl CO2 ----- kde je chyba ? má to být stejný motor, u obou 6st. manuál --- tak tomu nerozumím.
Z toho vychází, že nelze srovnávat vozy dle paramtrů od výrobce
ono i u našeho SF I 2,7 V6 se 135 000 km je zrychlení oproti údajů výrobce plněno s rezervou 2s a to při jízdě tam a zpět a kontrolou rychlost GPS.
ZÁVĚREM
buďme rádi, že máme z čeho vybírat, a když to není doma, tak si máme kde objednat ať už z kontinentu nebo zpoza oceánu.
každý od auta chceme něco jiného
někdo preferuje malé svižné ekologické auto ověnčené hvězdičkami z crash testů s vědomím, že když se nešťatně potká s větším, byť méně ekologickým vozidlem, pak zůstává na štítu - pak platí méně za auto, pojištění i PHM
osobně jsem preferoval pořízení dvou srovnatelných aut, aby každý člen rodiny měl stejnou poskytnutou pasivní i aktivní bezpečnost - pochopitelně to musím zaplatit
omlouvám se za délku
clay
PS: psal jsem to raději postupem úprav, protože poprvé mne to vyhodilo a musel jsem začít znovu
kdo určuje co se bude montovat do kterého auta ? zákazník ??? TO URČITĚ NE - TEN SNAD AŽ V TŘETÍ ŘADĚ
Vždyť SF II se prodalo 99% s 2,2 CRDi a většina s automatem
protože šikmoočci rozhodli, že 2,7 V6 bude pouze s manuálem - a přitom zahraniční recenze 2,7 respektive 3,3 s automatem hodnotí pozitivně.
ZA PRVÉ
LIMITUJÍCÍ JSOU PŘEDPISY
- ať už EURO nebo pojištění - vždy jsou předmětem tvrdého lobbingu jednotlivých zájmových skupin
ZA DRUHÉ
POSTUPY STANOVOVÁNÍ PLNĚNÍ NOREM A TECHNICKÝCH PARAMETRŮ AUT
- většinou nejde o měřění odpovídající realitě a mnohdy se používají i výpočtové metody
- například stanovení některých faktorů ve splodinách je úměrné stanovené spotřebě auta - stanovení spotřeby je metodou naprosto neodpovídající realitě, kdy se vychází z optimálního nastavení motoru na stabilní otáčky a optimalizuje se a optimalizuje se, až to odpovídá zadání ( ať už předpisů // přes ekologické limity // nebo zadání marketingových oddělení )
PŘÍKLAD :
typ hmotnost poh/max spotřeba rychlost CO2/km zrychlení Výkon kroutící moment
GOLF V 2,0 TDI PDF 1299/1910 kg 6,4/ 4,0 / 4,9 l/100 km 209 max 129 g 6,7 s/100 km 103 kW/ 4200 ot/min 420 Nm / 1750 – 2500 ot/min
Octavia II 2,0 TDI PDF 1335/1995 kg 7,2/ 4,7 / 5,6 l/100 km 208 max 151–154 g 9,6 s/100 km 103 kW/ 4000 ot/min 420 Nm / 1750 – 2500 ot/min
takže malý rozdíl v hmotnosti, posun špičky výkonu o 200 ot/min, výrazný rozdíl ve spotřebě, výrazný rozdíl CO2 ----- kde je chyba ? má to být stejný motor, u obou 6st. manuál --- tak tomu nerozumím.
Z toho vychází, že nelze srovnávat vozy dle paramtrů od výrobce
ono i u našeho SF I 2,7 V6 se 135 000 km je zrychlení oproti údajů výrobce plněno s rezervou 2s a to při jízdě tam a zpět a kontrolou rychlost GPS.
ZÁVĚREM
buďme rádi, že máme z čeho vybírat, a když to není doma, tak si máme kde objednat ať už z kontinentu nebo zpoza oceánu.
každý od auta chceme něco jiného
někdo preferuje malé svižné ekologické auto ověnčené hvězdičkami z crash testů s vědomím, že když se nešťatně potká s větším, byť méně ekologickým vozidlem, pak zůstává na štítu - pak platí méně za auto, pojištění i PHM
osobně jsem preferoval pořízení dvou srovnatelných aut, aby každý člen rodiny měl stejnou poskytnutou pasivní i aktivní bezpečnost - pochopitelně to musím zaplatit
omlouvám se za délku
clay
PS: psal jsem to raději postupem úprav, protože poprvé mne to vyhodilo a musel jsem začít znovu
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: BENZÍN vs. DIESEL
testovat muzou jak chtej ale kdyz to pak vidim jak se jezdi po praze nebo celkove vetsich mestech - tak na to jim zadny testy nepomuzou a takovy motory pujdou do kytek. navic prasata ridic to pak tavej studeny-nestudeny a to pak bude mirne ojetejch "super" kaufu s 1.4kou heheHujer píše:No tak jestli to maj nemci hodne otestovane jako treba jejich 2.0 disel tak to bude teda drzak! Protoze se v branzi pohybuji a slisim na ty motory skoro jen stiznosti.Stara 1.9 byl drzak ten dvoulitr ne!jandaxx píše:Samozřejmě že ta 1,4 nevydrží (asi, nikdo nevíme, z jakého materiálu je motor) tolik, co V6. O tom není sporu. Jen jsem chtěl ukázat, že papírově relativně slabý motor, může být v běžném provozu rovnocenným soupeřem motoru, který se zdá o mnoho silnější. Na druhou stranu si myslím, že to mají němci hodně dobře otestované a mají s těmito motory najeto tak velké množství kilometrů, aby se nebály ho dát do relativně velkého auta rozměru Superba nebo Passata. Vždyť se ten motor vyrábí už několik let. Ze začátku se dával do Golfa - podstatně menší auto a Tourana - to už je MPV velikosti dodávky, která když je naložená, tak bude srovnatelná i se Superbem. Vždy je třeba hodnotit výkonové pararametry a ne objem motoru. Znova píšu, že minulý Superb měl méně výkonný základní motor než ten stávající. A navíc. Každý si může koupit motorizaci dle svého přání. Mně se 0-100 za 10 sekund a maximálka 200 zdá postačující jako základní motorizace auta střední třídy.
podle me silene slozitej motor, navic kdyz bude muset tahat tolik kg jako ma superb tak podle me pujde do haje daleko driv, to turbo tam bude foukat docela dost.. doufam ze hyundai nic podobne silenyho nezacne delat taky jo takova 1.5 turbo ve scoupe byla fajn povozeni, to jo... ale to ty auta meli 900kg ted by to chtelo spis uz ten 2.0 turbo v genesisu...
abych to shrnul proti 1.4turbo nic nemam, ale ne do superbu. to je super motor do fabie. jenze tam voni zase daj tezkou 1.9Tdi tak kde jsme.. mozna se pletu?? kazdopadne 1.4 turbo-kompresor tak to klobouk dolu ze to naladili, ale podle me reseni naprosto nahovno na denni pouzivani
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Tady se ale nesrovnávají auta mezi sebou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Hujer píše:No kdybys ty motory prohodil tak jak by asi to santafecko jelo a jak ten superb!A stare santa fe se v 2,7 delalo pouze v automatu!No a to srovnani to taky muzes srovnavat sonatu a treba ravku 4 a jak to asi dopadne.Proc teda nesrovnas sonatu 2,7 a toho superba?jaara píše:Srovnával jsem jízdní vlastnosti dvou různých aut (manuál v Superbu i v Santa Fe), nic víc nic míň. Rexcorovi se zdá 1.4 v Superbu směšná, realita je ale taková, že s jeho Santa Fe automatem šestiválcem by se mohl akorát tak dívat na vzdalující se kufr Superbu.Hujer píše:Jo a jeste nesrovnavej automat a manual.A ta spotreba je sice u superbu na papire ale v realu je nekde jinde jako napriklad kdyz testovali golf Gt s timto motorem tak pri svizne jizde se to o 2.5 litru lisilo od reality!
Tady se vyvrací tvrzení, že motor 1,4 v Accentu a 1,4 TSI v Superbu je slabý a nemá v provozu co dělat. Proč sem pořád motáte porovnání automat vs manuál vs 2WD vs 4WD. Pletete dvě věci dohromady. Je to tak těžké pochopit? Posledně sem to napsal polopatě na příkladu předjíždění.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Je pravda, že na motor 2,0 TDI je celkem dost stížností. To je fakt. Je ale třeba taky napsat, že je to jeden z nejrozšířenějších naftových motorů, které jsou na trhu. A nakupují je i další výrobci. Namátkou Mitsu, Chrysler atd. A platí přímá úměra:Hujer píše:No tak jestli to maj nemci hodne otestovane jako treba jejich 2.0 disel tak to bude teda drzak! Protoze se v branzi pohybuji a slisim na ty motory skoro jen stiznosti.Stara 1.9 byl drzak ten dvoulitr ne!jandaxx píše:Samozřejmě že ta 1,4 nevydrží (asi, nikdo nevíme, z jakého materiálu je motor) tolik, co V6. O tom není sporu. Jen jsem chtěl ukázat, že papírově relativně slabý motor, může být v běžném provozu rovnocenným soupeřem motoru, který se zdá o mnoho silnější. Na druhou stranu si myslím, že to mají němci hodně dobře otestované a mají s těmito motory najeto tak velké množství kilometrů, aby se nebály ho dát do relativně velkého auta rozměru Superba nebo Passata. Vždyť se ten motor vyrábí už několik let. Ze začátku se dával do Golfa - podstatně menší auto a Tourana - to už je MPV velikosti dodávky, která když je naložená, tak bude srovnatelná i se Superbem. Vždy je třeba hodnotit výkonové pararametry a ne objem motoru. Znova píšu, že minulý Superb měl méně výkonný základní motor než ten stávající. A navíc. Každý si může koupit motorizaci dle svého přání. Mně se 0-100 za 10 sekund a maximálka 200 zdá postačující jako základní motorizace auta střední třídy.
více motorů v provozu=více závad. Myslím, že ukáže čas, jak je TSI spolehlivé. Doba, kdy atmosférické nafty od Mercedesu najely milión je už opravdu pryč.
Ohledně závad to vidím tak, jak už jsem to psal. Většinu jich způsobí prasecké chování majitelů. Vytáčení za studena, nedochlazování po rychlé jízdě, tankování pochybného paliva atd.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Je pravda, že na motor 2,0 TDI je celkem dost stížností. To je fakt. Je ale třeba taky napsat, že je to jeden z nejrozšířenějších naftových motorů, které jsou na trhu. A nakupují je i další výrobci. Namátkou Mitsu, Chrysler atd. A platí přímá úměra:
více motorů v provozu=více závad. Myslím, že ukáže čas, jak je TSI spolehlivé. Doba, kdy atmosférické nafty od Mercedesu najely milión je už opravdu pryč.
Ohledně závad to vidím tak, jak už jsem to psal. Většinu jich způsobí prasecké chování majitelů. Vytáčení za studena, nedochlazování po rychlé jízdě, tankování pochybného paliva atd.[/quote]
Níže platí pro 1,4 Tsi a omezeně i pro vypiplané Tdi
Takže kupte si auto s vynikajícím motorem a když budete na motor hodný a ono se mu bude chtít, tak dokonce pojede a něco vydrží.?!?
Pravdou je proč přizpůsobit motor tomu, že s ním budou jezdit různí technický analfabeti, kteří budou požadovat od něj dobrou práci již po nastartování a naopak nevidí důvod proč by měli nechat motor čoudit ještě nějakou dobu po dojetí do cíle --- kdepak jsou zelení, aby proti tomu demonstrovali ?
tomu, že mnoho jízd je velmi krátkých, kdy se motor řádně neprohřeje
VŽDYŤ TO JSOU JEN ZÁKAZNÍCI A JISTĚ SI RÁDI BRZO (ještě dříve než je to nutné) KOUPÍ ZASE NAŠE NOVÉ AUTO.
Zkrátka MY (VW) jsme vymysleli motor, který je vynikající až na nějaké drobné mouchy, ale musíš se chovat tak a tak, když to vyjde motor přežije záruku a pak máš smůlu.
To se na mne nezlob, raději budu preferovat méně složité motory, které se jeví jako méně hospodárné a s nižším výkonem z litru obsahu apod, ale které vydrží normální zacházení a konečném důsledku dlouhodobého provozu ( spotřeba, klasická údržba a opravy poruch ) mne vyjde srovnatelně, nebo levněji.
Složité motory patří ( podle mého ) do sportovních aut a jiných speciálů, kde je oprávněný předpoklad, že řidičů se nebude mnoho střídat a majitel není technický analfabet a přizpůsobí se potřebám motoru, rotože to je fajnovost a baví ho to.
clay
více motorů v provozu=více závad. Myslím, že ukáže čas, jak je TSI spolehlivé. Doba, kdy atmosférické nafty od Mercedesu najely milión je už opravdu pryč.
Ohledně závad to vidím tak, jak už jsem to psal. Většinu jich způsobí prasecké chování majitelů. Vytáčení za studena, nedochlazování po rychlé jízdě, tankování pochybného paliva atd.[/quote]
Níže platí pro 1,4 Tsi a omezeně i pro vypiplané Tdi
Takže kupte si auto s vynikajícím motorem a když budete na motor hodný a ono se mu bude chtít, tak dokonce pojede a něco vydrží.?!?
Pravdou je proč přizpůsobit motor tomu, že s ním budou jezdit různí technický analfabeti, kteří budou požadovat od něj dobrou práci již po nastartování a naopak nevidí důvod proč by měli nechat motor čoudit ještě nějakou dobu po dojetí do cíle --- kdepak jsou zelení, aby proti tomu demonstrovali ?
tomu, že mnoho jízd je velmi krátkých, kdy se motor řádně neprohřeje
VŽDYŤ TO JSOU JEN ZÁKAZNÍCI A JISTĚ SI RÁDI BRZO (ještě dříve než je to nutné) KOUPÍ ZASE NAŠE NOVÉ AUTO.
Zkrátka MY (VW) jsme vymysleli motor, který je vynikající až na nějaké drobné mouchy, ale musíš se chovat tak a tak, když to vyjde motor přežije záruku a pak máš smůlu.
To se na mne nezlob, raději budu preferovat méně složité motory, které se jeví jako méně hospodárné a s nižším výkonem z litru obsahu apod, ale které vydrží normální zacházení a konečném důsledku dlouhodobého provozu ( spotřeba, klasická údržba a opravy poruch ) mne vyjde srovnatelně, nebo levněji.
Složité motory patří ( podle mého ) do sportovních aut a jiných speciálů, kde je oprávněný předpoklad, že řidičů se nebude mnoho střídat a majitel není technický analfabet a přizpůsobí se potřebám motoru, rotože to je fajnovost a baví ho to.
clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
clay ciastocny suhlas... ak si clovek subjektivne mysli, ze je zodpovedny kupi si nove auto.. a stara sa o to ako najlepsie vie a ak nieco zanedba, nadavat moze len sebe.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: BENZÍN vs. DIESEL
clay píše:Je pravda, že na motor 2,0 TDI je celkem dost stížností. To je fakt. Je ale třeba taky napsat, že je to jeden z nejrozšířenějších naftových motorů, které jsou na trhu. A nakupují je i další výrobci. Namátkou Mitsu, Chrysler atd. A platí přímá úměra:
více motorů v provozu=více závad. Myslím, že ukáže čas, jak je TSI spolehlivé. Doba, kdy atmosférické nafty od Mercedesu najely milión je už opravdu pryč.
Ohledně závad to vidím tak, jak už jsem to psal. Většinu jich způsobí prasecké chování majitelů. Vytáčení za studena, nedochlazování po rychlé jízdě, tankování pochybného paliva atd.
Níže platí pro 1,4 Tsi a omezeně i pro vypiplané Tdi
Takže kupte si auto s vynikajícím motorem a když budete na motor hodný a ono se mu bude chtít, tak dokonce pojede a něco vydrží.?!?
Pravdou je proč přizpůsobit motor tomu, že s ním budou jezdit různí technický analfabeti, kteří budou požadovat od něj dobrou práci již po nastartování a naopak nevidí důvod proč by měli nechat motor čoudit ještě nějakou dobu po dojetí do cíle --- kdepak jsou zelení, aby proti tomu demonstrovali ?
tomu, že mnoho jízd je velmi krátkých, kdy se motor řádně neprohřeje
VŽDYŤ TO JSOU JEN ZÁKAZNÍCI A JISTĚ SI RÁDI BRZO (ještě dříve než je to nutné) KOUPÍ ZASE NAŠE NOVÉ AUTO.
Zkrátka MY (VW) jsme vymysleli motor, který je vynikající až na nějaké drobné mouchy, ale musíš se chovat tak a tak, když to vyjde motor přežije záruku a pak máš smůlu.[/quote]
Jenomže toto, platí pro každý motor, který má turbo. Je tedy nesmyslné nasazovat na VW/že by nějaký komplex/. U motorů s turbem, je vždy problém prasecké zacházení. Proto se podělá VW, Fiat i Hyundai s turbem, když se k němu budete špatně chovat. Přizpůsobit motor? A jak to asi chceš udělat? Když ho budeš točit za studena, odděláš ho tak jako tak.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Jenomže toto, platí pro každý motor, který má turbo. Je tedy nesmyslné nasazovat na VW/že by nějaký komplex/. U motorů s turbem, je vždy problém prasecké zacházení. Proto se podělá VW, Fiat i Hyundai s turbem, když se k němu budete špatně chovat.
To je právě ono - zda je motor s turbem pro užívání laiky tak přátelský ( odolný ) obecně. Tak proč turbo prosazovat skoro všude.
Přizpůsobit motor? A jak to asi chceš udělat? Když ho budeš točit za studena, odděláš ho tak jako tak.
Jistě, ale u benzinového motoru dojde k rychlejšímu prohřátí ( horší účinnost, větší "odadní" teplo ) - tedy kratší doba, kdy je rizikové začít tomu šlapat na paty, a protože skoro každý od někud vyjíždí ( většinou z místa kde to nemůže hned "smažit" ) tak to benzinu stačí ( pochopitelně u V6 to trvá o něco déle než u řadových motorů ).
Turbo je tady pak další komplikací, protože jeho prohřátí a chlazení je samostatná kapitola.
Nejhorší je, že v zájmu dobrých prodejů vozidel s turbem nikdo potenciálního nebo skutečného zákazníka neupozorní, na nutnost trochu se tomu turbu přizpůsobit - nebo jen tak nevýrazně pod čarou.
clay
To je právě ono - zda je motor s turbem pro užívání laiky tak přátelský ( odolný ) obecně. Tak proč turbo prosazovat skoro všude.
Přizpůsobit motor? A jak to asi chceš udělat? Když ho budeš točit za studena, odděláš ho tak jako tak.
Jistě, ale u benzinového motoru dojde k rychlejšímu prohřátí ( horší účinnost, větší "odadní" teplo ) - tedy kratší doba, kdy je rizikové začít tomu šlapat na paty, a protože skoro každý od někud vyjíždí ( většinou z místa kde to nemůže hned "smažit" ) tak to benzinu stačí ( pochopitelně u V6 to trvá o něco déle než u řadových motorů ).
Turbo je tady pak další komplikací, protože jeho prohřátí a chlazení je samostatná kapitola.
Nejhorší je, že v zájmu dobrých prodejů vozidel s turbem nikdo potenciálního nebo skutečného zákazníka neupozorní, na nutnost trochu se tomu turbu přizpůsobit - nebo jen tak nevýrazně pod čarou.
clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
Re: BENZÍN vs. DIESEL
No ono bývá specifické zacházení u motorů s turbem v návodu. Problém je, že to skoro nikdo nečte a i ten kdo to čte, tak na to zapomene. Tahle turbománie / mimochodem, já jí neobhajuji, taky bych si raději pořídil atmosféru, která je blbuvzdornější/ je výkvětem úředníků EU. Ti tlačí na emise CO2 a ty jsou u turbo motorů menší. Samozřejmě jen když se auto nehoní. Jinak jsou stejné, nebo i větší, než výkonově porovnatelná atmosféra.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Možno som ta zle pochopil, ale dufam ze nelobujes za CO2 Inak sa necudujem ze o eurokomisaroch sa tvrdi ze cokolvek urobia urobia zle... ked aj takuto samozrejmu vec ako znizovanie CO2 dokaze hockto napadnut... Skoda len, ze malokoho v unii mrzia tony CO2 z klasickych elektrarni... Ale uvedomujes si, ze energeticky vykon automobilov je zhruba 20 x vyssi ako vyroba (=spotreba) elektrickej energie? Takze aj 5% uspory C02 sa vyrovna produkcii vsetkych klasickych elektrarni ?!jandaxx píše:turbománie / mimochodem, já jí neobhajuji, taky bych si raději pořídil atmosféru, která je blbuvzdornější/ je výkvětem úředníků EU. Ti tlačí na emise CO2 a ty jsou u turbo motorů menší.
Hyundai Accent 1,5 CRDi 2007/ 98000km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
No já za nic nelobuju. To bych každý den, nejezdil autem. Jen jsem psal, proč se do popředí tlačí turbo motory. U nafty šlo o vydolování rozumného výkonu, u benzínu o snížení spotřeby a CO2.
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to je taky ucelHujer píše:No tak ta nova 125 Kw 1,4 je preplnovana kompresorem a jeste turbem.Je pravda ze si snim vytre,ale co vydrzi!Ja se bavil celkove o tom ze motory s vetsim obsahem ktery nejsou premotorizovany jako dnesni moderni motory od wv maji vedci vydr a nejsou tak nakladny na servis a to se nebavim o motorech H ale o vsech znackach!Dneska se kazdej zene za vykonama,ale na ukor zivotnosti a to se tika i nafty!jandaxx píše:Navíc je třeba napsat, že ona směšná 1,4 turbo se dělá v několika výkonech. A to od 90KW po zmíněných 125KW. A ta si vytře zadnici s šestiválcem v Coupé jako nic. Stačí se podívat na nové scirroco. Má 118KW a stovku dělá za 7,2. Coupé V6 za 8.
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023