Zavzdušňující se brzdy
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Zavzdušňující se brzdy
Zdravím všechny na fóru.
Mám už dlouhou dobu problém s brzdami. Stále se mi zavzdušňují, ale kapalina se neztrácí. Kdysi mi blblo i jedno čidlo ABS, ale to jsme vyměnili za jiné a vše bylo OK - ale to by asi s tím zavzdušňováním nemělo mít spojitost.
Už jsem měl u mého servisáka to auto asi 3x na opravě (kvůli brzdám): Poprvé to po odvzdušnění brzdilo v pohodě tak asi rok, podruhé asi půl roku (to myslím zároveň zkusil vyměnit nějaké gumičky v/u brzdového válce) a po posledním odvzdušnění před letošními Vánocemi to vydrželo tak asi měsíc. Když během brždění několikrát sešlápnu pedál brzd, tak se to zlepší, ale dlouho to nevydrží...
Co by to mohlo být? Kapalina se neztrácí (i když teď v zimě se to těžko pozná, všude po rozmrznutí tolik vody...), alespoň ne viditelně, abych ji musel dolévat.
Někde jsem taky na fóru narazil na příspěvek, že posilovač brzd (i když to nebyla přímo Lantra, ale předpokládám, že principy jsou stejné) využívá pro svou funkci nějaký podtlak vzduchu z motoru, či co. Nemohlo by s tím mít souvislost, že mi při vyšším zatížení motoru fouká vzduch do interiéru na přední okno, i když to mám přepnuto třeba na tělo, nebo na nohy?! Prostě když jedu klidnou jízdou a mám přepnuté foukání kamkoliv (na nohy, tělo atd), tak to fouká tak jak má, ale poté, co dám autu "záhul", tak to začne foukat na přední sklo. Servisák mi to už jednou spravoval s tím, že si to přisávalo vzduch někde, kde nemělo, tak to opravil, ale teď mi to po cca půl roce dělá zase. Nemůže to mít nějakou souvislost s těmi brzdami?
Díky za každý názor...
#JFK
Mám už dlouhou dobu problém s brzdami. Stále se mi zavzdušňují, ale kapalina se neztrácí. Kdysi mi blblo i jedno čidlo ABS, ale to jsme vyměnili za jiné a vše bylo OK - ale to by asi s tím zavzdušňováním nemělo mít spojitost.
Už jsem měl u mého servisáka to auto asi 3x na opravě (kvůli brzdám): Poprvé to po odvzdušnění brzdilo v pohodě tak asi rok, podruhé asi půl roku (to myslím zároveň zkusil vyměnit nějaké gumičky v/u brzdového válce) a po posledním odvzdušnění před letošními Vánocemi to vydrželo tak asi měsíc. Když během brždění několikrát sešlápnu pedál brzd, tak se to zlepší, ale dlouho to nevydrží...
Co by to mohlo být? Kapalina se neztrácí (i když teď v zimě se to těžko pozná, všude po rozmrznutí tolik vody...), alespoň ne viditelně, abych ji musel dolévat.
Někde jsem taky na fóru narazil na příspěvek, že posilovač brzd (i když to nebyla přímo Lantra, ale předpokládám, že principy jsou stejné) využívá pro svou funkci nějaký podtlak vzduchu z motoru, či co. Nemohlo by s tím mít souvislost, že mi při vyšším zatížení motoru fouká vzduch do interiéru na přední okno, i když to mám přepnuto třeba na tělo, nebo na nohy?! Prostě když jedu klidnou jízdou a mám přepnuté foukání kamkoliv (na nohy, tělo atd), tak to fouká tak jak má, ale poté, co dám autu "záhul", tak to začne foukat na přední sklo. Servisák mi to už jednou spravoval s tím, že si to přisávalo vzduch někde, kde nemělo, tak to opravil, ale teď mi to po cca půl roce dělá zase. Nemůže to mít nějakou souvislost s těmi brzdami?
Díky za každý názor...
#JFK
Hyundai Lantra combi 1.5 12V 65kW 1998
- Reklama
Re: Zavzdušňující se brzdy
ventilace a posilovač brzd jsou dva různé okruhy, nesouvisí spolu. A pokud se ti do okruhu brzd dostává vzduch, pedál jde měkčeji a ztrácí se účinek brzd, protože netlačíš jen na kapalinu, která tlačí na pístky, ale i na vzduch, který je stlačitelný. Míst, kde si to bere vzduch může být hodně...Od hlavního brzdového válce až po samotné pístky ve třmenech. Všude je těsnění, některé z nich bude asi vadné..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Zavzdušňující se brzdy
Nemůže to být tak, že okruh brzdové kapaliny je v pořádku /proto se ti kapalina neztrácí/ ale problém je v brzdovém posilovači, který ke své funkci potřebuje podtlak a ten si obstarává gumovou hadicí od motoru. Stačí malá netěsnost té hadice /špatně upevněné svorky, nebo zteřelá hadice / či ztvrdlá stářím/ a nebo mikro prasklinka na hadici, kterou normálně nevidíš. Pak by docházelo k přisávání vzduchu a posilovač by měl nedostatečný podtlak. Zkontroluj tu gumovou hadici od posilovače k motoru! Pořádně ji promačkej!
Možná je to zdroj tvých problémů.
Možná je to zdroj tvých problémů.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Re: Zavzdušňující se brzdy
No kéž by to bylo tou hadicí, bylo by po problémech. Ale pokud by to tak bylo, šly by potom při odvzdušňování z brzdového potrubí bublinky? Nám totiž bubliny odcházely...
Díky. #JFK
Díky. #JFK
Hyundai Lantra combi 1.5 12V 65kW 1998
Re: Zavzdušňující se brzdy
Při odvzdušňování jde o odvzdušňování hydraulické soustavy brzd, to nemá s podtlakem nic společného. Pokud ti jdou bublinky, byl tam vzduch. Musíš odvzdušňovat podle schématu od nejbližšího kola postupně všechny. Dost často se stává, že se neuhlídá hladina brzdovky v nádržce a zase ti tam vlítne vzduch, tak bys mohl odvzdušňovat celý den. Při odvzdušňování sleduj hladinu kapaliny v nádržce a průběžně dolívej. Pokud tam ale máš vzduch, někudy se tam musel dostat a to by ti asi ubývala kapalina v nádržce. Pokud máš hladinu pořád na maximu tak je to divné. Radši to překontroluj. Při zavzdušněných brzdách je pedál při brzdění takový jakoby gumový. Normál musí být tvrdý. Pokud jsou tam netěsnosti, tak při silném šlápnutí na brzdu / i několikrát/ musí zůstat pedál ve stejné poloze, pokud ti jde pedál pod nohou pomalu dolů, je tam netěsnost. Když potom povoliíš pedál může si systém přisát tou netěsností vzduch a maš zavzdušněno!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zavzdušňující se brzdy
no ještě základní otázka: jak je stará brzdová kapalina?? postupem času se snižuje bod varu brzdové kapaliny a ta se začne po zahřátí brzdové soustavy odpařovat.....
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
Re: Zavzdušňující se brzdy
No, zavzdušněné to je zaručeně, pedál je gumový, ale kapalina opravdu neubývá. Na hladinu jsem dával pozor celoročně (i během odvzdušňování), takže tudy by se tam vzduch dostat neměl...
Netěsnost tam asi někde bude, ale natolik malá, že se po odvzdušnění a našlapání neprojeví (po odvzdušnění to brzdí dobře, ale po několika týdnech/měsících se to radikálně zhorší).
Stáří kapaliny cca do dvou let, a pokud by se odpařovala, tak by taky ubývala, žejo...
Další nápady? #JFK
Netěsnost tam asi někde bude, ale natolik malá, že se po odvzdušnění a našlapání neprojeví (po odvzdušnění to brzdí dobře, ale po několika týdnech/měsících se to radikálně zhorší).
Stáří kapaliny cca do dvou let, a pokud by se odpařovala, tak by taky ubývala, žejo...
Další nápady? #JFK
Hyundai Lantra combi 1.5 12V 65kW 1998
Re: Zavzdušňující se brzdy
Zkontroluj hlavní brzdový válec/u pedálu / jestli to tam není vlhké, mohl by při sešlápnutí vlivem nětěsných gumiček pístku dopumpovat do systém vzduch. Dá se to poznat tak, že šlapeš na pedál a někdo druhý kontroluje jestli se v nádržce netvoří bublinky a vůbec co dělá hladina brzdovky.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Re: Zavzdušňující se brzdy
Trochu upřesním"začne vařit a uvolňují se bublinky vzduchu" no a ostatní už znáteLimitz píše:no ještě základní otázka: jak je stará brzdová kapalina?? postupem času se snižuje bod varu brzdové kapaliny a ta se začne po zahřátí brzdové soustavy odpařovat.....
Accent LC CF1 1.3 2006
Re: Zavzdušňující se brzdy
starou kapalinou by to byt mohlo, ale nejakej ten stupinek bodu varu se projevi kdyz autaku nakladas - hlavne brzdama. Jinak jeste jednou to pradne odvzdusni, je mozny se se to nechtene odflaklo a nestihl si utahnout ventil kdyz uz sel pedal nahoru - to je tak nejcastejsi zavada, ktera se muze stat kazdymu. nejlepsi je mit podtlakovou hadici ktera vycucava od ventilu brzdice kapalinu, tim se dosahne i radna vymena kapaliny. staci jen dolivat kapalinu v nadobce.
A odvzdusnuj kola krizem
A odvzdusnuj kola krizem
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Re: Zavzdušňující se brzdy
Pokud ale JFK píše,že mu odvzdušnění vydrží jen nějakou dobu,tak to někde přisává,tzn. hl.brzdový nebo posilovač.Pokud by měl v háji potrubí nebo brzdové válečky tak je už dávno bez kapaliny.
Accent LC CF1 1.3 2006
Re: Zavzdušňující se brzdy
aha to se omlouvam, to mi nejak uniklo
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko