Coupe 97-otáčky

Moderátoři: black_sheep, Tringi, Moderátoři

Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Coupe 97-otáčky

Příspěvek od mirpie »

p.esu píše:Je pravda ,že po startu když nebyl motor zahřátej sem to hned začal točit až k omezovači
Točit studený motor nad 3000ot/min znamená jeho rychlé zkrácení životnosti, odrovnání zdvihátek a vaček. Takhle opravdu ne [-X .
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jerry159
***
Příspěvky: 881
Registrován: 10 úno 2007, 15:26
Bydliště: Česká Třebová U Podhorky 168
Kontaktovat uživatele:

Re: Coupe 97-otáčky

Příspěvek od Jerry159 »

Ono to je jedno ale ta která by byla lepší kdyby byla delší a ohnutá dolu pod auto pač tam je studený vzduch.......tam by to bylo lepší jak hned pod kapotou kde není žádné odvětrání...no a ano jde to tak vyřešit jak to mám já
Hyundai Coupé 2.0 16v
Alu 17" 205/40/17 Pirelli a Michelin
Sportovní výfuky Fireball
Sportovní vzduchoví filtr
Eonon E1015 Kicker 12l7 1500w
Xenony H1 6000k
brutus hudba :)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Coupe 97-otáčky

Příspěvek od mirpie »

četl jsem knihu, jak postavit závodní motor a jedna z kapitol byla samozřejmě přísun vzduchu. Samozřejmě ze seriového motoru těmito úpravami závodní nikdy neuděláte, ale to sání sedí na každý benzinák.

Pro dosažení max. výkonu je potřeba mít co nejkratší přívodní hadici vzduchu. To, že je v ní studený vzduch beru u stříkařček za samozřejmost (karburátorové verze musely mít vzduch ohřátý, např. teplem výgfukových plynů, aby na stěnách potrubí nekondenzovalo palivo). Auto tak pojede dobře ve vysokých otáčkách. Nevýhoda je to, že od nejnižších otáček to pojede hodně blbě, "podobně" jak Formule. Na točivý moment od nejnižších otáček je naopak dobré mít delší sací potrubí. Takhle to jede dobře v malých a středních otáčkách. Jak vidíte, v seriové produkci je to vždy jakási kompromis.
Ty naleštěný auta, co maj kuželový "sport" filtry a od nich dlouhatáááánskou naleštěnou chrom trubku do motoru vypadá moc dobře, ale na výkon ve vyšších otáčkách to moc dobrej vliv nemá.

Kupa výrobců (BMW, Audi, VW,.....) taky už běžně používá proměnnou délku sacího potrubí u benzinových motorů (u nafty je to opět k ničemu). Kde od filtru je klasicky jedna větev, která vstupuje do složitějšího kompexu dvou paralelních větví, navíc "zakroucené" do spirály pro rezonanční plnění s klapkou uvnitř(přepíná na základě elektroniky), kde dlouhá větev je aktivní od volnoběhu do cca 3500ot/min a od 3500ot/min až max je aktivní krátká větev.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
DEDe
*****
Příspěvky: 1787
Registrován: 31 led 2008, 06:28
Bydliště: Brno, Ceska Trebova
Kontaktovat uživatele:

Re: Coupe 97-otáčky

Příspěvek od DEDe »

u tohodle me proste mrzi ze clovek opravdu nesezene nikoho kdo by sel na test vykonu pred pak tam dal CAI a pak znova aby objektivne porovnal jak tomu je . Samozrejme ze ty shopy pisou ze to vykon prida i maji grafy ale tomu tezko verit. Ovsem na US foru si dava CAI nebo short ram temer kazdy a vsichni mluvi o tom ze je to proste dobre efektni i zvuk a vykon ze to proste prida. Otazka je jak je to s tema otackama jak popisujes. Skoda nestat mereni vykonu na brzde tolik tak bych si chtel overit jak to s tim vykonem se sanim vzduchu je.

prikladam vzorek na priklad

http://www.pcm.performancecoupe.co.uk/COLDAIRINTAKE.htm

Ostatne dokazuje to tu teorii ze na nizssich otackach je vykon opravdu mensi na 2.5tis o 10 HP. od nejakych 3.5tis otacek je na tom lip CAI teda laicky jeste tam do toho hraje roli tocivej moment ten je u cai o neco malo vetsi ale potvrzuje to co psal mirpie.
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
Uživatelský avatar
p.esu
**
Příspěvky: 274
Registrován: 28 říj 2008, 19:27
Bydliště: Pardubice

Re: Coupe 97-otáčky

Příspěvek od p.esu »

http://cz.youtube.com/watch?v=ceCOkfgYyZs&NR=1

Jedno z řešení přívodu vzduchu má vyřešený týpek tady.Napojit hadici přímo na filtr a vyvíst to dolů.Bál bych se ale netěsnosti při napojení hadice na konec filtru ..
Odpovědět

Zpět na „COUPE“