50km/h na aký prevodovy stupen?
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- zubmachine
- *
- Příspěvky: 60
- Registrován: 09 led 2006, 19:02
- Bydliště: slovensko
- Kontaktovat uživatele:
50km/h na aký prevodovy stupen?
Presiel som vsetky temy v i30 a kedze som nic co hladam nenasiel, zakladam novu temu:) Od 1.2. bude uz aj u nas maximalna povolena rychlost v obci 50km/h. Rozmyslam aky prevodovy stupen je vhodny na 50tku? Trojka, alebo 4ka? Mam na mysli skor ustalenu jazdu 50-kou... neskodi motoru v takomto pripade 4ka? predsa su otacky dost nizko (cca 1800.) Na akom prevodovom stupni jazdite pri 50tke?:) Samozrejme ak budem chciet pridat podradim, nebudem zbytocne tahat motor z nizkych otacok....
i40cw 1.7crdi 7dct.. 75000km
i30cw 1.6vvti classic.. predane
1.3i/62.5Kw - 60500km - Predane....
i30cw 1.6vvti classic.. predane
1.3i/62.5Kw - 60500km - Predane....
- Reklama
- DEDe
- *****
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 31 led 2008, 06:28
- Bydliště: Brno, Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Ja pri 6tikvalku (u 5tikvaltu to bude asi stejne) je to spis na 3ku , da se i na 4 jenze to jede clovek na nizky otacky a porad ma tendenci pridavat tak na 60-70 zalezi jestli opravdu pojedes 50, vetsinou se ve meste i tak jede k 60 tce krom mist kde lidi znaj ze stavaj chlupaty . Mas recht ze 50 tka je doslova nahovno je to tak nejak mezi 3 a 4 pokud clovek jede na spotrebu , kdyz prisla 50tka u nas pekne me to stvalo.
ja teda radim 3 nekdy 4 ri (kdyz je to rovinka nebo mirne z kopce a jede se tak nejak mezi 50-60)
ja teda radim 3 nekdy 4 ri (kdyz je to rovinka nebo mirne z kopce a jede se tak nejak mezi 50-60)
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
tak já jezdim 50km/h klidně na 5ku a točím 1400ot/min a udržuju rychlost a při lechtání plynu to pak i pomalu celkem zrychluje (Coupe 2.0 RD) - výhoda je jasná - minimální spotřeba. Při potřebě svižněji zrychlit je samozřejmě nutné podřadit a pak to bude žrat mín, než to trápit na 5ku s plným plynem. U dehtožrouta (Vectra DTI 16V) mi 50ku neutáhne ani 4ka a jezdím to tedy na 3ku (hold benzin má převody více překryté přes sebe, těch 50km/h můžu jet na 1ku i na 5ku, ideal je čtyřka).
Každý auto to má jinak. Každopádně motoru neškodíš, pokud ho vyloženě nepodtáčíš nebo nepřetáčíš, jinak je jedno, na jakej převod jedeš, jen spotřeba je pokaždé jiná.
Každý auto to má jinak. Každopádně motoru neškodíš, pokud ho vyloženě nepodtáčíš nebo nepřetáčíš, jinak je jedno, na jakej převod jedeš, jen spotřeba je pokaždé jiná.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
zpravidla na 4 při hustším provozu na 3, ale pokud je klídek tak klidně na 5 i bez plynu a po rovince to krásně drží jen na volnoběžných otáčkách. Tohle ti myslím nikdo přímo neporadí, protože hodně záleží na profilu trati a provozu
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Presne jak pise zdenek76. Kdyz jedu sam a v pohode, tak na 4. Kdyz je vic lidi v aute, vim ze bude pak kopec, nebo budu muset vic zrychlit, tak jedu na 3.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Klidne za 5...jen u Sonaty to bohuzel nejde, modri uz vedi proc...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
modří asi vědí, ale červení ne, takže proč?Hardcam píše:Klidne za 5...jen u Sonaty to bohuzel nejde, modri uz vedi proc...
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
u moji sonaty lze 50 jet na 1-5
Hardcam: ja to vim, smim prozradit?
Hardcam: ja to vim, smim prozradit?
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
hlobilp: yes, muzes:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Toto tema me rozesmalo, ptze stejnej problem resi mamka se sestrou. Na co maj teda jet v te obci
Ja kdyz je to studeny, tak spis na 4 a tak 55-60, kdyz je motor zahratej, jezdim na 3 tech 55. Sice je uz motor vice slyset, ale kdyz je otrava, dam tam tu 4 nebo zesilim radio.
Nejlepsi situace je zarazena trojka, otacky tak 3 tis. a konec obce. Nasleduje seslapnuti plynu a alou do otacek.To me bavi
Ja kdyz je to studeny, tak spis na 4 a tak 55-60, kdyz je motor zahratej, jezdim na 3 tech 55. Sice je uz motor vice slyset, ale kdyz je otrava, dam tam tu 4 nebo zesilim radio.
Nejlepsi situace je zarazena trojka, otacky tak 3 tis. a konec obce. Nasleduje seslapnuti plynu a alou do otacek.To me bavi
i30 1.4 + kn, 12/2007
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
no asi bude zalezat od motoru panove... myslim, ze ak je 50km/h tak radsej tocit trocu viac pretoze ta pruznost motora je pri nizkych otackam mala (a najma u 16V) .. takze treba vyskusat kazde auto to ma inak (2,5 liter, 2liter, 1,5 CRDi) ... ja by som tam tipol u i30 1,4 alebo 1,6 4. prevodovy stupen
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
nezáleží, jakej má motor, ale jakou převodovku. Klidně může mít 6.0 V12 co točí 8000ot/min a pokud bude zpřevodována na topspeed, tak 50km/h pojede na jedničku, protože na dvojku by to bylo v otáčkách hodně dole
ale při seriovce 1.4 16V to vypadá opravdu na 4ku jako ideal. Čím silnější motor, tím delší převody a většinou i větší překrytí jednotlivých převodů (u benzinu).
ale při seriovce 1.4 16V to vypadá opravdu na 4ku jako ideal. Čím silnější motor, tím delší převody a většinou i větší překrytí jednotlivých převodů (u benzinu).
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Maxican: ze by v tom ventily hraly takovou roly? Vlastnil jsem jen 16V auta a vsechny bez problemu, Getz ma 12V a naprosta pohoda, pritelkyne to nejak netoci.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
-
- **
- Příspěvky: 278
- Registrován: 27 čer 2007, 14:10
- Bydliště: Bratislava
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Ja mam starsi accent 1.5 ale ked idem 50km/h tak ta mam skoro vzdy 4, mne pripada ze motor nema ziaden problem a bez dakeho trhania zrychluje. Ked tam mam 3 tak uz je ten motor pocut. Kto pozna pristavny most, tak ked idem z petrzalky okolo ekonomickej nemam problem vyst nan na 4 a to v pravom pruhu.
Hyundai Accent 1.5 12V 88HP r.v. 9/1997