50km/h na aký prevodovy stupen?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 940
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od tatchwud »

super.soso píše:dneska v spravach na markize vraveli ze idealny prevodovy stupen je 3, som pozeral aj manual od mojho accenta a tam pisali ze 3. je az po 55km/h
Chlapi,ale už vážně..... :^o
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024

old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Reklama
 

Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od ryba »

chlapi v tom je dobrej starej osmiventil, na petku projedete vsechno :) Obcas to zkusim kdyz jsem linej a skutecne z obce z 50 tacho do mirnyho kopce v pohode pomalu bez cukani na petku zrychluje. Ale u 16v bych radsi nedelal 8)
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od hlobilp »

od tisice otacek motor nema problem.... pod tisicem uz to vibruje... ale to nedelam, jen jsem to zkusil co to udela....
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od vlado1979 »

Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 940
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od tatchwud »

vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě. [-X
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024

old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od laufas »

tatchwud píše:
vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě. [-X
Zrovna tomu bych moc neveril :?
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
zello
**
Příspěvky: 279
Registrován: 15 kvě 2008, 11:22
Bydliště: SR

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od zello »

tatchwud píše:
vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě. [-X

Tatchwud no schvalne skus si to PC vynulovat a porovnaj to dva dni na rovnakom 5 kilometrovom useku. Tiez si myslim ze na tej stvorke to bude pytat menej.
i30 1.6 Style, Steel Gray
Obrázek
Obrázek

Recenzia i30 http://moje.auto.cz/zello/hyugo-1.html
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8124
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od Mexican »

asi povedat ze jazdit na 50km/h na 4 alebo 3 sa da tazko... tiez si myslim, ze na 4 bude nizsia spotreba, ale pruznost motora bude skutocne mala - resp rezerva vykonu.. stane sa toztiz ze niekto pred vami zlozi nohu z plynu a vy sa priblizite viac nez je zdrave... potom treba radit dole, pretoze sa to zo stvorky uz nezozbiera... a teraz nemyslim sestvalce, myslim 16V motory u i30 ... takze na prazdnej ceste ta stvorka asi prinesie usporu a mozno mensiu hlucnost, ta trojka skor lepsiu pruznost.. a rozdiel spotreby asi nebude nejak extremne velky

odmerat to pp je asi tazke, pretoze dve rovnake trasy asi nenajdete... resp 5km v meste na 4 alebo na 3 konstantnou rychlostou je dost scifi.. ale skusit to mozte, som zvedavy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od mirpie »

s otáčkami roste spotřeba, tady co není co měřit ani řešit. U benzinu pak spotřeba s otáčkami "klesá" jen v případě při 100% otevřené škrtící klapkce v otáčkách max. momentu. A přes město se jezdí na částečné zatížení, tedy klapka otevřená sotva na 25% a tam platí, čím nižšší otáčky, tím lepší na spotřebu.

U nafty je to jedno, ta nemá klapku a platí, čím nižší otáčky, tím menší spotřeba.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Laxius
**
Příspěvky: 420
Registrován: 04 led 2009, 17:51
Bydliště: Rovinka, SK

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od Laxius »

mirpie píše:s otáčkami roste spotřeba, tady co není co měřit ani řešit. U benzinu pak spotřeba s otáčkami "klesá" jen v případě při 100% otevřené škrtící klapkce v otáčkách max. momentu. A přes město se jezdí na částečné zatížení, tedy klapka otevřená sotva na 25% a tam platí, čím nižšší otáčky, tím lepší na spotřebu.
mirpie, ako to je presne? Toto pocujem prvy krat. Teda doteraz som jazdil feliciu a moc som sa nezaujimal o spotrebu, kedze som ju mal takemr konstantne na 6-6.5l/100km, az kym som nevyrazil na dialnicu, co nebolo az tak casto, ale teraz by som rad vedel, ako dosiahnut ekonomicku jazdu na i30 1.6 benzinaku. Ake otacky su doporucene pre ekonocmiku jazdu?
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od hlobilp »

mirpie ma pravdu, obecne cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba... ale ty otacky musi byt konstanti... pri zrychlovani je vyhodne podradit a maximalne zrychlit na pozadovanou rychlost a pak tu rychlost opet drzet
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od Vilda »

Tak včera jsem to zkoušel po rovince. Při 50 km/h na čtyřku, můj Accent točí 1 750 otáček, ale na zrychlování určitě čtyřka není. Kdybych chtěl normálně zrychlit, tak za tři a na prudkou akceleraci za dvě. Zkoušel jsem na padesáti i pětku, ale to už je jízda tak na volnoběh ... :? Osobně jedu na padesátce na trojku.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od 89majlo96 »

ja chodim 50 na 3, pretoze sa mi 4 zda neohrabana, a asi to vadi aj motoru... A tiez okolnoti v premavke su nevyspytatelne... Co ked budete potrebovat rychlejsie zrychlit a nebudete stihat podradit??? [-X A tych par deci co to zozerie navyse nikoho nezabije. A zo zvukom motora si starosti nerobim, lebo hudbu mam stale na plno :D
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od laufas »

89majlo96 píše:hudbu mam stale na plno :D
obrazne receno doufam.
Jinak gut podpis. A pravdivej
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
Tringi
Moderátor
Příspěvky: 1853
Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od Tringi »

Když mám hudbu na plno, tak 50 km/h i za 2, protože neslyším že by motor už chtěl přeřadit :D ...jinak většinou za 3, na táhlých rovinkách (a ve městě) i za 4. V manuálu mi pro nejnižší spotřebu doporučují držet otáčky kolem 2000, takže spíš pomaleji na 3, nebo to přetáhnout do 60 km/h na čtyřku. Mno, ale s kupéčkem tolik na spotřebu nehledím :wink: ...spíš jsem si všiml, že když se snažím jet na spotřebu, tak mi to žere víc :-k
Hyundai Coupé 2007 Tuscani, 2.0i CVVT
Obrázek
--
blog | cv | www
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“