Chlapi,ale už vážně.....super.soso píše:dneska v spravach na markize vraveli ze idealny prevodovy stupen je 3, som pozeral aj manual od mojho accenta a tam pisali ze 3. je az po 55km/h
50km/h na aký prevodovy stupen?
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
- Reklama
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
chlapi v tom je dobrej starej osmiventil, na petku projedete vsechno Obcas to zkusim kdyz jsem linej a skutecne z obce z 50 tacho do mirnyho kopce v pohode pomalu bez cukani na petku zrychluje. Ale u 16v bych radsi nedelal
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
od tisice otacek motor nema problem.... pod tisicem uz to vibruje... ale to nedelam, jen jsem to zkusil co to udela....
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě.vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Zrovna tomu bych moc neveriltatchwud píše:Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě.vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
tatchwud píše:Myslím,že naopak,při trojce a 50 km by měla být spotřeba nižší.Chce to zkusit vynulovat PC v autě.vlado1979 píše:Teraz, keď máme u nás nový zákon s 50-tkou v obci, tak jazdím na 4-tý prevodový stupeň. Myslím, že je to tak akurát. Trojka by bola dosť počuť a aj spotreba by bola vyššia, štvorka je tak akurát, otáčky tesne pod 2000 ot/min.
Tatchwud no schvalne skus si to PC vynulovat a porovnaj to dva dni na rovnakom 5 kilometrovom useku. Tiez si myslim ze na tej stvorke to bude pytat menej.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8173
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
asi povedat ze jazdit na 50km/h na 4 alebo 3 sa da tazko... tiez si myslim, ze na 4 bude nizsia spotreba, ale pruznost motora bude skutocne mala - resp rezerva vykonu.. stane sa toztiz ze niekto pred vami zlozi nohu z plynu a vy sa priblizite viac nez je zdrave... potom treba radit dole, pretoze sa to zo stvorky uz nezozbiera... a teraz nemyslim sestvalce, myslim 16V motory u i30 ... takze na prazdnej ceste ta stvorka asi prinesie usporu a mozno mensiu hlucnost, ta trojka skor lepsiu pruznost.. a rozdiel spotreby asi nebude nejak extremne velky
odmerat to pp je asi tazke, pretoze dve rovnake trasy asi nenajdete... resp 5km v meste na 4 alebo na 3 konstantnou rychlostou je dost scifi.. ale skusit to mozte, som zvedavy
odmerat to pp je asi tazke, pretoze dve rovnake trasy asi nenajdete... resp 5km v meste na 4 alebo na 3 konstantnou rychlostou je dost scifi.. ale skusit to mozte, som zvedavy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
s otáčkami roste spotřeba, tady co není co měřit ani řešit. U benzinu pak spotřeba s otáčkami "klesá" jen v případě při 100% otevřené škrtící klapkce v otáčkách max. momentu. A přes město se jezdí na částečné zatížení, tedy klapka otevřená sotva na 25% a tam platí, čím nižšší otáčky, tím lepší na spotřebu.
U nafty je to jedno, ta nemá klapku a platí, čím nižší otáčky, tím menší spotřeba.
U nafty je to jedno, ta nemá klapku a platí, čím nižší otáčky, tím menší spotřeba.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
mirpie, ako to je presne? Toto pocujem prvy krat. Teda doteraz som jazdil feliciu a moc som sa nezaujimal o spotrebu, kedze som ju mal takemr konstantne na 6-6.5l/100km, az kym som nevyrazil na dialnicu, co nebolo az tak casto, ale teraz by som rad vedel, ako dosiahnut ekonomicku jazdu na i30 1.6 benzinaku. Ake otacky su doporucene pre ekonocmiku jazdu?mirpie píše:s otáčkami roste spotřeba, tady co není co měřit ani řešit. U benzinu pak spotřeba s otáčkami "klesá" jen v případě při 100% otevřené škrtící klapkce v otáčkách max. momentu. A přes město se jezdí na částečné zatížení, tedy klapka otevřená sotva na 25% a tam platí, čím nižšší otáčky, tím lepší na spotřebu.
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
mirpie ma pravdu, obecne cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba... ale ty otacky musi byt konstanti... pri zrychlovani je vyhodne podradit a maximalne zrychlit na pozadovanou rychlost a pak tu rychlost opet drzet
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Tak včera jsem to zkoušel po rovince. Při 50 km/h na čtyřku, můj Accent točí 1 750 otáček, ale na zrychlování určitě čtyřka není. Kdybych chtěl normálně zrychlit, tak za tři a na prudkou akceleraci za dvě. Zkoušel jsem na padesáti i pětku, ale to už je jízda tak na volnoběh ... Osobně jedu na padesátce na trojku.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
ja chodim 50 na 3, pretoze sa mi 4 zda neohrabana, a asi to vadi aj motoru... A tiez okolnoti v premavke su nevyspytatelne... Co ked budete potrebovat rychlejsie zrychlit a nebudete stihat podradit??? A tych par deci co to zozerie navyse nikoho nezabije. A zo zvukom motora si starosti nerobim, lebo hudbu mam stale na plno
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
obrazne receno doufam.89majlo96 píše:hudbu mam stale na plno
Jinak gut podpis. A pravdivej
i30 1.4 + kn, 12/2007
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 50km/h a prevodovy stupen?
Když mám hudbu na plno, tak 50 km/h i za 2, protože neslyším že by motor už chtěl přeřadit ...jinak většinou za 3, na táhlých rovinkách (a ve městě) i za 4. V manuálu mi pro nejnižší spotřebu doporučují držet otáčky kolem 2000, takže spíš pomaleji na 3, nebo to přetáhnout do 60 km/h na čtyřku. Mno, ale s kupéčkem tolik na spotřebu nehledím ...spíš jsem si všiml, že když se snažím jet na spotřebu, tak mi to žere víc