Ventilátor

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Uživatelský avatar
J.Petroš
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2007, 13:15
Bydliště: Ostrava

Ventilátor

Příspěvek od J.Petroš »

Pánové,
v poslední době se mi stává, že se spouští ventilátor motoru, divné je že se spustí i pří studeném motoru - svítí modrá kontrolka.
Nevíte někdo čím to může být ? :-k Zkusil bych nejdříve radu odborníků než " značkový servis ".
Getz má za necelé tři roky najeto 24 000 km.
IX 20 1,6 Tricolor club polar white 8/2019-
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
Reklama
 

Uživatelský avatar
drakas
*
Příspěvky: 46
Registrován: 23 říj 2006, 13:35

Re: Ventilátor

Příspěvek od drakas »

A je to skutečně ventilátor motoru - není to od klimatizace?
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Ventilátor

Příspěvek od mirpie »

pravděpodobně čidlo teploty chaldicí kapaliny. Bývají dvě. Jedno z nich je právě na ventilátor..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
J.Petroš
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2007, 13:15
Bydliště: Ostrava

Re: Ventilátor

Příspěvek od J.Petroš »

Právě že je to ventilátor motoru, byl jsem to ještě zkusit na parkovišti nastartovat .
Cca po 20 s se rozběhl ventilátor - motor studený, přidal jsem plyn a ventilátor zastavil a do 2 minut se nerozběhl.
IX 20 1,6 Tricolor club polar white 8/2019-
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
Uživatelský avatar
drakas
*
Příspěvky: 46
Registrován: 23 říj 2006, 13:35

Re: Ventilátor

Příspěvek od drakas »

Na obr. je připojení od ECT (Engine Coolant Temperature) sensor & Sender. Snímače teploty chladicí kapaliny jsou tedy sice 2, ale jen jeden je přímo napojen do ŘJ, 2. je jen pro indikátory teploty na palubce. Závislost odporu na teplotě pro Getz neznám - chybí "literatůra" :( , ale počítám že motor startuje a chová se za všech podmínek normálně (?) - takže i snímač pro ŘJ by měl být ok... a záhadou zůstává proč tedy ŘJ spíná hlavní a zároveň 2. relé pro nízkou rychlost nebo možná i 3. relé pro vyšší rychlost větráku.
Ale když je to v záruce, tak proč solidnímu servisu auto na chvíli nepůjčit - tam to snad změří raz-dva.
Aspoň se zase něco dozvíme.
P.S.: předpokládám, že hladina chladicí kapaliny je v pořádku, stejně tak okruh není zavzdušněný. Jinak by to taky mohlo mít vliv.
Přílohy
ECT.jpg
ECT.jpg (99.6 KiB) Zobrazeno 3358 x
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor

Příspěvek od vipe »

J.Petroš píše:Pánové,
v poslední době se mi stává, že se spouští ventilátor motoru, divné je že se spustí i pří studeném motoru - svítí modrá kontrolka.
Nevíte někdo čím to může být ? :-k Zkusil bych nejdříve radu odborníků než " značkový servis ".
Getz má za necelé tři roky najeto 24 000 km.
Kterou modrou kontrolku myslíš?
:-k A co klima máš? Při zapnuté klimatizaci se taky větrák točí.
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
J.Petroš
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2007, 13:15
Bydliště: Ostrava

Re: Ventilátor

Příspěvek od J.Petroš »

Dnes jsem se stavil v H servise, neví, objednali mne na příští týden.
Modrou kontrolkou myslím teplotu studeného motoru na palubní desce ( když se motor zahřeje tak tato zhasne).
Motor se chová normálně, chladící kapaliny je dost.
Dnes ráno mi to udělalo znova, když jsem se ale rozjel tak se ventilátor zastavil.
Odpoledne jsem zkusil nastartovat a nic, zapnu klímu a taky nic, jsem z toho celkem jelen.
O víkendu ještě zajdu ke kamarádovi do "garážového servisu" a uvidíme.
Všem zatím dík za rady.

P.s. Moje nedůvěra k autorizovanému servisu pramení ze špatných zkušeností se servisními prohlídkami (neprohlídkami) a vysokou cenou.
IX 20 1,6 Tricolor club polar white 8/2019-
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
Uživatelský avatar
drakas
*
Příspěvky: 46
Registrován: 23 říj 2006, 13:35

Re: Ventilátor

Příspěvek od drakas »

Aha, tak jestli je to tak trochu náhodná závada, se kterou se ještě nesetkali, tak to budou řešit stylem pokus-omyl. Ale naštěstí zrovna tady toho asi není zase tolik, co by mohli zkoušet měnit.
P.S.: Taky nemám ke značkovejm servisům zrovna důvěru, ale je to taková daň za záruku (co kdyby náhodou něco..) Nejde ani tak o peníze, ale spíš o kvalitu práce, a zároveň jimi nadhodnocenou časovou náročnost. JEZDIL jsem do AP Butovice (poslední 4. rok záruky už oželím, všude je to stejné, resp. musí mít člověk velký štěstí na koho narazí, ale čas honí všechny..) a stačí se někdy mrknout částečně prosklenou stěnou do "dílny". Ale to asi patří do jinýho tématu..
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
Uživatelský avatar
J.Petroš
*
Příspěvky: 50
Registrován: 08 čer 2007, 13:15
Bydliště: Ostrava

Re: Ventilátor

Příspěvek od J.Petroš »

Vzhledem k tomu že se závada odstranila sama, tak jsem do servisu nejel.
Jsem domluvený že kdyby něco tak se ozvu.
IX 20 1,6 Tricolor club polar white 8/2019-
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
Mirek 28
Příspěvky: 6
Registrován: 26 čer 2013, 23:22

Re: Ventilátor

Příspěvek od Mirek 28 »

Zdravím,
koupili jsme staršího Getze 1.4 benzín (r.v.2004) a překvapilo mě, jak málo stačí, aby se spustil větrák motoru. Stačí chvilku parkovat do řady a hned se spustí větrák a za chvilku se zase vypne. Ručička teploty ukazuje zdá se normálně, je kousek před půlkou. Jak jste na tom vy, podobně?
Uživatelský avatar
alvin
**
Příspěvky: 341
Registrován: 28 črc 2011, 21:35
Bydliště: BRATISLAVA ,pôvodne NITRA
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor

Příspěvek od alvin »

jasne, v teplejšom počasí je to normálka
DACIA Sandero 1,0 SCe Arctica, ex-HUNYADI GETZ 1,1i/2004 ,zvaný Veľrybák, 132 000 Km,kupovaný ako fungláč-nedám naň dopustiť,len zub času
predtym 2x Daewoo, 2x OPEL ASTRA,SEAT Ibiza, 2x Škoda,
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Ventilátor

Příspěvek od XMira »

Mirek 28: Jak jsi dokázal koupit 1.4 s teploměrem? :-k
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Mirek 28
Příspěvky: 6
Registrován: 26 čer 2013, 23:22

Re: Ventilátor

Příspěvek od Mirek 28 »

XMira píše:Mirek 28: Jak jsi dokázal koupit 1.4 s teploměrem? :-k
Co jsem napsal špatně? Ukazatel teploty chladící kapaliny je snad v každém voze (já ho tedy mám nahoře mezi otáčkoměrem a tachometrem) a obsah 1341 je snad 1.4, alespoň je to tak i na kupní smlouvě.
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Ventilátor

Příspěvek od XMira »

Už podle roku výroby máš 1.3 (63kW) před faceliftem (Zadní mlhovka vlevo). Po faceliftu se dával motor 1.4 (71kW) a místo teploměru byla jen modrá a červená kontrolka. A mlhovku má uprostřed. Těch změn je víc, ale podle mlhovky to poznáš na první pohled.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Mirek 28
Příspěvky: 6
Registrován: 26 čer 2013, 23:22

Re: Ventilátor

Příspěvek od Mirek 28 »

XMira píše:Už podle roku výroby máš 1.3 (63kW) před faceliftem (Zadní mlhovka vlevo). Po faceliftu se dával motor 1.4 (71kW) a místo teploměru byla jen modrá a červená kontrolka. A mlhovku má uprostřed. Těch změn je víc, ale podle mlhovky to poznáš na první pohled.
Díky za upozornění :D
Odpovědět

Zpět na „GETZ“