damino je pravda ze mam santa fe cipnute, ale je tiez pravda ze ked som ho cipol tak sa mi znizila spotreba o 1liter podla PC. Pneu mam 17 palcove 235ky original hyundai takze pozor na to.
Santa fe som ospevoval pretoze pred dvoma rokmi stalo 1,3mega, ine auta stali cca o 500 000,- viac s takou vybavou. Dnes je situacia taka ze za tieto prachy kupis lepsie auto.
Tiez je pravda ze kvalita vypracovania nezodpoveda cene, neviem kde jazdis ty, ale Bratislavske cesty davaju autu zabrat.
Supis zavad som pisal inde, bolo a je ich dost na to ze stalo tolko penazi.
Buduci tyzden idem znova do servisu s vymlatenym ramenom a homokynetickym klbom.
Dokopy asi 10ta zavada.
Je pravda ze na X5 sme tiez menili v zaruke tyc riadenia ale inak to auto sa chova ako nove. Za to moje sa chova akoby malo aspon 150 000km.
Podotykam ze nie som ziadne hovado jazdim uplne slusne.
Napriek tomu nehovorim ze santa je uplne zla, som relativne spokojny, zatial ma nenechala tak ze by som potreboval odtiahnut ale kazia sa veci, ktore by sa nemali na tak drahom aute.
Provozní náklady
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
Re: Provozní náklady
Díky za odkaz - chci benzin a AT - konečně je v Evropě někdo normální a vozí všechno - jen kdyby tam byla ještě 3,3 jako za vodou.marco0 píše:Mne sa zase divili v servise, ze benzin V6 v novom santa fe este nevideli, bol som rad, ze ma "nevyhodili" so servisnou knižkou v nejakej belgickej hatlactine:).
. pre neveriacich dam linka predajcu
http://www.auto-huenn.de/auto-hyundai-s ... -X4375.php
zial nemali ho aj tak v mojej farbe blue titanium, mali len vaciu vybavu, ta by mi nevadila, ale oni tam vzdy naperu automatiku
Diktát dovozce do ČR je hrozný - opičí se po WV a benziny nechce u SUV vozit.
clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
Re: Provozní náklady
Díky za odkaz - chci benzin a AT - konečně je v Evropě někdo normální a vozí všechno - jen kdyby tam byla ještě 3,3 jako za vodou.
Diktát dovozce do ČR je hrozný - opičí se po WV a benziny nechce u SUV vozit.
clay[/quote]
Videl som niekde na nemeckych strankach s tymto motorom 3,3l Kiu Sorento, myslim, ze by sa dala najst aj nova na www.mobile.de a lebo www.webauto.de. Ale myslim, ze 2,7 celkom postacuje, zrychluje o vyse sekundu lepsie ako diesel a 5 stupnovy manual je dobre sprevodovany, takze 5ku je treba radit az nad 100km/h, ale vacsinou az na dialnici.
Brat má diesel a bol prekvapeny ake je to tice auto (santa fe 2,7 V6). Motor nepocut ani pri 140km/h, ozve sa iba pri prudej akceleracii, inak su pneumatiky a obtekanie vzduchu okolo karoserie vzdy hlucnejsie... Jedina nevyhoda je spotreba (10,5-12l/100km), ale tato nevyhoda sa da "ciastocne" odstranit montazou LPG pohonu.
Diktát dovozce do ČR je hrozný - opičí se po WV a benziny nechce u SUV vozit.
clay[/quote]
Videl som niekde na nemeckych strankach s tymto motorom 3,3l Kiu Sorento, myslim, ze by sa dala najst aj nova na www.mobile.de a lebo www.webauto.de. Ale myslim, ze 2,7 celkom postacuje, zrychluje o vyse sekundu lepsie ako diesel a 5 stupnovy manual je dobre sprevodovany, takze 5ku je treba radit az nad 100km/h, ale vacsinou az na dialnici.
Brat má diesel a bol prekvapeny ake je to tice auto (santa fe 2,7 V6). Motor nepocut ani pri 140km/h, ozve sa iba pri prudej akceleracii, inak su pneumatiky a obtekanie vzduchu okolo karoserie vzdy hlucnejsie... Jedina nevyhoda je spotreba (10,5-12l/100km), ale tato nevyhoda sa da "ciastocne" odstranit montazou LPG pohonu.
Re: Provozní náklady
Před Santou jsem měl Octavii combi elegance 1,9 TDi tuším že 63kW. Ve firmě máme ještě Octavii II ambiente1,9 PD(77kW).Thomas píše:Zdravím všechny uživatele tohoto skvělého fóra a obracím se na Vás, šťastné majitele NEW SANTA FE s prosbou. Již delší dobu uvažuji o koupi staršího (cca 2 roky) NEW Santa fe a stále se nemohu rozhodnou z důvodu obav, že se bude jednat o automobil s vysokými provozními náklady. Již několik let jezdím ve vozech Škoda Octavia a služební Fabia, vždy bez problémů, ale od počátku prodeje New Santa fe mě lákalo. Mohl bych poprosit někoho z Vás, kdo dříve jezdil vozy např: Škoda Octavia, či jinými vozy této kategorie, jak velký finanční rozdíl ho čekal v provozních nákladech u New Santa Fe. Např: Pneu, spotřeba, servis, cena náhradních dílů, apod.V krátkosti prostě finanční rozdíl provozních nákladů mezi osobním vozem a vozem SUV. Abych řekl pravdu, rád bych měl jasno, než se pustím do tohoto rozhodnutí, protože jak se říká kdo má na opici musí mít i na banány a nerad bych byl ten majitel, který má jen na opici a na ty banány již nezbývá.
Za případné odpovědi předem děkuji.
Co se týče spotřeby tak
TDi - 5l/100km
PD - 6,5 l/100km
Santa 2,2CRDi MT - 8,5 l/100 km
Co se týče servisu
Garančka Octavia - cca 8.000,- Kč vždy po rosvícení kontrolky ( většinou po 35tkm)
Garančka Santa Fe - cca 8.000,- Kč každých 15tkm
Výměna čelního skla Octavia 6.000,- Kč
Výměna čelního skla Santa Fe 18.000,- kč (oproti octavii tu je ale demontáž a montáž deš´tového senzoru, samostmívacího zrcátka,...)
Pneu Octavia (195/65 R15) Barum Bravuris 1200,-kč, Michelin energy saver EL 2.300,-Kč, Goodyear Vector 4 sea XL 2.426,- Kč
Pneu Santa (235/60/R18) Goodyear F1 5.762,- Kč
Dle mých zkušeností můžu zodpovědně říct, že Santa má určitě citelně dražší provoz oproti Octavii.