Jo ja vim a ze 15ka se dyl zahriva to vim taky ale jinak v tom prave problem nevidim ze ho tam mam...kdyz sem olej menil tak sem nekontroloval stav kdyz to zaclo cvakat tak uvidim jestli neni potreba jen dolit ten olej treba...protoze jak tak premyslim tak sem menil taky tesneni pod vikem a auto bylo z kopce tak trocha oleje jaksi vytekla chytrej stryc no...tak mrknu ted me to napadlo prave tak doufam ze je to tim a prestane to cvakat
Co vím tak to dává Hyundai jako prvonáplň.
A hlavně po vlastních zkušenostech to auto s tímhle olejem jede lehčeji,jde ochotněji do otáček a hlavně když vypustíš z auta 15W40 a dáš tam 5W30 nebo 5W40,tak ti to přijde jakoby ti v autě někdo přidal výkon.Tuhle zkušenost jsem neměl jenom já.
Samozřejmě.A taky,kolik to žere oleje.Jestli málo,nebo vůbec,tak klidně i 5w-40.Ale co já vím,většina starých Hyundajů okolo 150-200t km už ten olej papá.
ludia co je na tom pravdy ze vsetky tieto nove oleje su aditivovane a nevytvaraju ziadne karbony? to robili este stare oleje ktore boli oznacovane trosku inak a teraz to len niekto preniesol na tieto nove a zevraj sa nemoze po minerali uz dat nic ine ale je to podla mna hlupost.....nechcem sa s nikym hadat len chcem vediet ci ma niekto podobne poznatky alebo to nie je pravda
Hyundai Accent 1.3 GLS 62kW 1997, 185/60 R14 Dunlop SP 01 SPORT
ziarovky BLUE xenon, sportovy filter(ide ako o zivot),
chystaju sa dalsie zmeny ale najprv na ne musi niekto zarobit
Oznaceni 5W-40, 10w-40 a 15W-40 je jen viskozitni trida. S kvalitou oleje jako takovou to nema nic spolecneho. Kvalitu oleje udava vykonostni trida bud API nebo americka Sx. Napad lit tam 5W-40 bez udani duvodu je nesmysl. 5W se tam leje kvuli startum pri velmi nizkych teplotach (pod -15 C). Zalezi jak provozujes auto, ale na leto tam lit neco takoveho mi prijde zbytecne. Naopak 40ka na konci viskozitni specifikace ukazuje na chovani oleje pri vysokych teplotach - tj po zahrati motoru a v lete. To je dulezitejsi udaj, jelikoz v lete jezdis se zahratym motorem hodne dlouho a teplotu vzduchu mas i dost pres 30 stupnu, takze davat tam 10W-30 nebo obecne xW-30 je blbost.
Pozn.: rozdeleni oleju na mineral polo a plna syntetika je taky dnes uz pase. Pokud olej splnuje vykonostni tridu danou vyrobcem motoru, tak nemusis mit obavy. Viskozitni tridu si vyber podle toho jak jezdis v lete a v zime a zda garazujes nebo ne. Pokud stary motor zere vice oleje, pomuze lit tam hustsi olej.
Vratis se z 15W40 na 10W40 muzes kdykoliv.
Burža píše:Oznaceni 5W-40, 10w-40 a 15W-40 je jen viskozitni trida. S kvalitou oleje jako takovou to nema nic spolecneho. Kvalitu oleje udava vykonostni trida bud API nebo americka Sx. Napad lit tam 5W-40 bez udani duvodu je nesmysl. 5W se tam leje kvuli startum pri velmi nizkych teplotach (pod -15 C). Zalezi jak provozujes auto, ale na leto tam lit neco takoveho mi prijde zbytecne. Naopak 40ka na konci viskozitni specifikace ukazuje na chovani oleje pri vysokych teplotach - tj po zahrati motoru a v lete. To je dulezitejsi udaj, jelikoz v lete jezdis se zahratym motorem hodne dlouho a teplotu vzduchu mas i dost pres 30 stupnu, takze davat tam 10W-30 nebo obecne xW-30 je blbost.
Pozn.: rozdeleni oleju na mineral polo a plna syntetika je taky dnes uz pase. Pokud olej splnuje vykonostni tridu danou vyrobcem motoru, tak nemusis mit obavy. Viskozitni tridu si vyber podle toho jak jezdis v lete a v zime a zda garazujes nebo ne. Pokud stary motor zere vice oleje, pomuze lit tam hustsi olej.
Vratis se z 15W40 na 10W40 muzes kdykoliv.
Přesně tak dnes už sou decarbonové aditiva v každém oleji,dřív vě škodovce když byl olej mogul 6A tak se tam nesměl dát 6AD to by se ucpalo,dnes je to jiný.
Jj ja vubec nevedel jak to s tema olejema je slysel ze uz tam 10ku dat nemuzu dat kdyz sem dal 15ku ale kdyz je to jedno tak to resit nebudu kdyz to teda neuskodi