Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Hardcam »

Pratele a kamaradi, nevite, jaky je rozdil mezi vetranymi a chlazenymi (popr. vnitrne chlazenymi) kotouci? Vybiram vhodne predni kotouce na Elu a narazil jsem na jedny vetrane, bude chyba, kdyz je vezmu? Diky.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Limitz »

rozdíl v tom není žádný :) toho chlazení se dosahuje tím větráním :)
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Hardcam »

Vybordelne, dekujeme...uz by se ti vyrobci mohli shodnout na nejakym normalnim hantecu, kdo tomu ma furt rozumet:)

takze desky budou origo Hyundai a kotouce SBS.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Limitz »

tjn :) jinak chlazené bývají jenom přední, chladí (větrá) se to tou mezerou mezi stěnamy kotouče
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
Seemann
**
Příspěvky: 404
Registrován: 09 lis 2007, 14:43
Bydliště: Středozemě - burani,poserte se!

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Seemann »

ano, a nebo jsou pak ještě vrtané a řezané.
upravené Scoupe GT 8/95 21.11.09 prodáno

Toyota 4Runner ´88 2,4 EFI
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Limitz »

Seemann píše:ano, a nebo jsou pak ještě vrtané a řezané.
no, ale to vrtání a řezání(drážkování) je tam z důvodu čištění kotouče ne?
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Hardcam »

Seemann: jj, to vim, zas tak brutalni to mit nepotrebuju....ikdyz bych je asi mel mit, ale tolik penez se mi do toho davat nechce. Pro me neni vymena brzd nejak nutna, desky mam jeste docela pekny a kotouce taky, ale nasly se nejaky koruny, tak investuju.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Seemann
**
Příspěvky: 404
Registrován: 09 lis 2007, 14:43
Bydliště: Středozemě - burani,poserte se!

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Seemann »

Limitz píše:
Seemann píše:ano, a nebo jsou pak ještě vrtané a řezané.
no, ale to vrtání a řezání(drážkování) je tam z důvodu čištění kotouče ne?
nee, kvůli lepšímu chlazení.
upravené Scoupe GT 8/95 21.11.09 prodáno

Toyota 4Runner ´88 2,4 EFI
frufer
*
Příspěvky: 88
Registrován: 23 úno 2009, 15:26
Bydliště: Levice, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od frufer »

Seemann píše:nee, kvůli lepšímu chlazení.
v podstate ano, ale..

prave ze naopak - viac sa to zasie*a a tym sa to horsie chladi. :^o
hlavne drazkovane, vrtane este ako-tak ujdu..
Obrázek
Audi A4 1,8T 20V QUATTRO 110KW made 11/95
Lantra 1,5GLS 63KW made 11/95 - darovane
Audi 80 1,8S 66KW made 11/91 - predane
Civic 1,4i 16V 66KW made 4/95 - predane
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Rexcor »

A taky to rychleji obrzdí destičky, ne? Myslím když jsou vrtané.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od mirpie »

ty vrtané nebo rýhované kotouče jsou jednak lehčí, mají menší moment setrvačnosti a tak motor s nimy nemá takovou práci je roztočit, nebo naopak desky nemaj takovou práci to zastavit a taky lépe odvádí teplo, protože díky těm vrtům a drážkám má kotouč větší povrchovou plochu, kterou odvádí teplo.
Na civilní auto pro civilní provoz ale zcela zbytečné.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1728
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od XMira »

Hardcam píše:Vybordelne, dekujeme...uz by se ti vyrobci mohli shodnout na nejakym normalnim hantecu, kdo tomu ma furt rozumet:)

takze desky budou origo Hyundai a kotouce SBS.
Ja teda s origo :hyu: destickama moc dobry zkusenosti nemam :?
Po 30 tis. km mi je menili s tim, ze do dalsi garancky by uz nemusely vydrzet. Nevim, co mi tam dali ted, ale fakt je ten, ze rozhodne lip brzdi a jsou tam i po garancce v 90tis.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Příspěvek od Vilda »

mirpie píše:ty vrtané nebo rýhované kotouče jsou jednak lehčí, mají menší moment setrvačnosti a tak motor s nimy nemá takovou práci je roztočit, nebo naopak desky nemaj takovou práci to zastavit a taky lépe odvádí teplo, protože díky těm vrtům a drážkám má kotouč větší povrchovou plochu, kterou odvádí teplo.
Na civilní auto pro civilní provoz ale zcela zbytečné.
mirpie to vystihnul přesně, sám jsem je měnil na minulém voze Renault a rozdíl v brzdném účinku je opravdu znát. Kupoval jsem soupravu od firmy Galfer ( kotouče i destičky ) vrtaný a drážkovaný. Brzdy se díky drážkování mnohem líp chladí a čistí se nejen kotouče, ale hlavně destičky. Takovej ten pokovenej povlak na povrchu destičky. Brzdný účinek byl lepší tak o 20 - 30 %. Hlavně brzdy nevadly, ani při delším brždění. Na originalech jsem najel okolo 20 000 km a to nejsem žádnej brzdič !! a byly v háji. Na Galferech jsem najel 35 000 km a byly pořád dobrý. Jediný, na co je třeba si dát pozor, jsou rozměry brzd a nechat si brzdy namontovat v nějakém servisu na fakturu. To kvůli případné reklamaci - na tom prodejce dost bazíroval ...
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“