i30 závady po 50tis.km
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: i30 závady po 50tis.km
No naozaj neviem ci to ma spolocne nieco s variabilnym casovanim - skor nie
Moj "problem" je skor to - ze NAOZAJ znacne citit ubytky vykonu ak je zapnuta AC. Ci idem vo vyssich alebo nizsich otackach - AC si stale v pravidelnych - ci nepravidelnych intervaloch odobera z otacok a citit to ako "cukanie" => mierne znizenie "tahu" - co naozaj nie je prijemne a celkom mi to aj ide na nervy...
Je mozne to nejako "zriesit" nastavit nieco na klime? alebo ... ?
Moj "problem" je skor to - ze NAOZAJ znacne citit ubytky vykonu ak je zapnuta AC. Ci idem vo vyssich alebo nizsich otackach - AC si stale v pravidelnych - ci nepravidelnych intervaloch odobera z otacok a citit to ako "cukanie" => mierne znizenie "tahu" - co naozaj nie je prijemne a celkom mi to aj ide na nervy...
Je mozne to nejako "zriesit" nastavit nieco na klime? alebo ... ?
- Reklama
Re: i30 závady po 50tis.km
Asi riesime rozne problemy. Mne cukanie nastava len v otackach 1800-2000 a nie je to spomalenie akceleracie (tj. spomalenie narastu otacok), ale vyslovene prepad otacok naspat o cca 50 ot. a hned zase plynuly narast smerom hore. Nemal som teraz dlhsiu cestu, tak nemozem otestovat chovanie bez klimy. Kazdopadne ak by to bolo klimou, tak benzinaci to musia pocitovat este podstatne viac, nez my dieselaci.
A co viem, tak i na foru Ceedu sa riesil hlavne motor 1.6 crdi
A co viem, tak i na foru Ceedu sa riesil hlavne motor 1.6 crdi
Re: i30 závady po 50tis.km
Alebo ju vypnůť ) A to je věc automatické klimy a u manuální ne že..Markus píše:No naozaj neviem ci to ma spolocne nieco s variabilnym casovanim - skor nie
Moj "problem" je skor to - ze NAOZAJ znacne citit ubytky vykonu ak je zapnuta AC. Ci idem vo vyssich alebo nizsich otackach - AC si stale v pravidelnych - ci nepravidelnych intervaloch odobera z otacok a citit to ako "cukanie" => mierne znizenie "tahu" - co naozaj nie je prijemne a celkom mi to aj ide na nervy...
Je mozne to nejako "zriesit" nastavit nieco na klime? alebo ... ?
Re: i30 závady po 50tis.km
[quote="Dire"]Asi riesime rozne problemy. Mne cukanie nastava len v otackach 1800-2000 a nie je to spomalenie akceleracie (tj. spomalenie narastu otacok), ale vyslovene prepad otacok naspat o cca 50 ot. a hned zase plynuly narast smerom hore. Nemal som teraz dlhsiu cestu, tak nemozem otestovat chovanie bez klimy. Kazdopadne ak by to bolo klimou, tak benzinaci to musia pocitovat este podstatne viac, nez my dieselaci.
A co viem, tak i na foru Ceedu sa riesil hlavne motor 1.6 crdi
Tak to já nepozoruju pokles otáček ale právě jak popisuješ zpomalení nárustu otáček, jako by se ztratil výkon a zase po vteřině bylo vše ok. Jak už jsem popisoval tak se to děje jen se zapnutou klimou.
A co viem, tak i na foru Ceedu sa riesil hlavne motor 1.6 crdi
Tak to já nepozoruju pokles otáček ale právě jak popisuješ zpomalení nárustu otáček, jako by se ztratil výkon a zase po vteřině bylo vše ok. Jak už jsem popisoval tak se to děje jen se zapnutou klimou.
Time
Tucson 1,7 CRDi 104 KW DCT Style 08/2016
i30 1,6 CRDi 81 kw, ice blue, 03/2013 . prodáno
i30 1,6 CRDI 66 kw, steel gray, 04/2008 - prodáno
Tucson 1,7 CRDi 104 KW DCT Style 08/2016
i30 1,6 CRDi 81 kw, ice blue, 03/2013 . prodáno
i30 1,6 CRDI 66 kw, steel gray, 04/2008 - prodáno
Re: i30 závady po 50tis.km
Tam se to řeší přehráním software a většinou i vyřeší.Když jsem se při přebírání ptal prodejce,nic o tomhle problému u Hyundaiů nevěděl.Proto jsem si myslel,že už se poučili z chyb na Cee´dech a soft vychytali.A promiň,jestli už jsi to prodělal,asi jsem to přehlédl.Asi riesime rozne problemy. Mne cukanie nastava len v otackach 1800-2000 a nie je to spomalenie akceleracie (tj. spomalenie narastu otacok), ale vyslovene prepad otacok naspat o cca 50 ot. a hned zase plynuly narast smerom hore. Nemal som teraz dlhsiu cestu, tak nemozem otestovat chovanie bez klimy. Kazdopadne ak by to bolo klimou, tak benzinaci to musia pocitovat este podstatne viac, nez my dieselaci.
A co viem, tak i na foru Ceedu sa riesil hlavne motor 1.6 crdi
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: i30 závady po 50tis.km
Presne tak, moj servis tiez nic o takejto zavade nevedel a nevie, SW mi vraj prehrali uz parkrat vdaka zavade ESP OFF. Co konkretne prehrali ... Nejak na nich ani netlacim s tymto problemom, rad by so doriesil najprv tempomatmatysekul píše: Tam se to řeší přehráním software a většinou i vyřeší.Když jsem se při přebírání ptal prodejce,nic o tomhle problému u Hyundaiů nevěděl.Proto jsem si myslel,že už se poučili z chyb na Cee´dech a soft vychytali.A promiň,jestli už jsi to prodělal,asi jsem to přehlédl.
Otazka je, ci je tu viac postihnutych s tym prepadom otacok (u mna sa to deje i so zahriatym motorm, nie iba za studena, ako to tu niekto pisal).
Re: i30 závady po 50tis.km
To jsem psal já.Stalo se to jednou,když jsem dojížděl na 5ku setrvačností a když jsem chtěl při podobných otáčkách znovu přidat,tak mi to zaškubalo.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: i30 závady po 50tis.km
U studeneho motoru to moze nastat, motor este nema plny vykon, nezabera. Ak sa este k tomu zbieral z nizsich otacok, moze skubat...
Obecne pruznost i zahriatej 1.6 crdi nie je podla mna ziadna slava (myslim rozsahom otacok, kedy motor fakt tiahne), teraz po 16000 km sa to zlepsuje, uvidime, ako to bude dalej. Ked uz som na 1800 ot., tak to vystreli a je to parada do 2800-3000. Pritom vraj turboefekt je minimalizovany... Tak neviem, ako potom vystreli taka Skoda 1.9 TDI, kde vraj turboefekt je hodne silny ...
Do 1600-1700 ot. to je ale skoro mrtvola
Ale to uz som mimo...
Obecne pruznost i zahriatej 1.6 crdi nie je podla mna ziadna slava (myslim rozsahom otacok, kedy motor fakt tiahne), teraz po 16000 km sa to zlepsuje, uvidime, ako to bude dalej. Ked uz som na 1800 ot., tak to vystreli a je to parada do 2800-3000. Pritom vraj turboefekt je minimalizovany... Tak neviem, ako potom vystreli taka Skoda 1.9 TDI, kde vraj turboefekt je hodne silny ...
Do 1600-1700 ot. to je ale skoro mrtvola
Ale to uz som mimo...
Re: i30 závady po 50tis.km
OK takze su vlastne 2 problemy (ak nie 3 ):
1. znizovanie tahu (vykonu) pri zapnuti AC (v pravidelnych intervaloch...)
---> da sa toto zriesit updatom softwaru? - alebo nejak inak? (vypnuta AC neprichadza do uvahy, lebo nie preto som si ju kupoval v aute aby som ju vypinal )
2. slaba reakcia (tah) pri rozbehu z 1tky alebo 2ky v oblasti cca okolo 2000 otacok
---> aj ked mne sa toto stava iba ked mam nezahriaty motor, inym sa to mozno stava castejsie alebo pravidelne - teda tam je pomoc to, ze sa prehraje novy software, tak?
3. ??
No, a neviem kolkych ludi sa to tyka - ale ak viacerych, tak potom dufam ze sa to zriesit. Ak by niekto na istotu vedel ze ako - bolo by dobre keby poradil aby sme potom mohli priamo ziadat veci od servisov a nerobili by z nas blbcov.
1. znizovanie tahu (vykonu) pri zapnuti AC (v pravidelnych intervaloch...)
---> da sa toto zriesit updatom softwaru? - alebo nejak inak? (vypnuta AC neprichadza do uvahy, lebo nie preto som si ju kupoval v aute aby som ju vypinal )
2. slaba reakcia (tah) pri rozbehu z 1tky alebo 2ky v oblasti cca okolo 2000 otacok
---> aj ked mne sa toto stava iba ked mam nezahriaty motor, inym sa to mozno stava castejsie alebo pravidelne - teda tam je pomoc to, ze sa prehraje novy software, tak?
3. ??
No, a neviem kolkych ludi sa to tyka - ale ak viacerych, tak potom dufam ze sa to zriesit. Ak by niekto na istotu vedel ze ako - bolo by dobre keby poradil aby sme potom mohli priamo ziadat veci od servisov a nerobili by z nas blbcov.
Re: i30 závady po 50tis.km
jak poznas zavadu c.2? (neni to EVO,aby to trhalo asfalt)
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: i30 závady po 50tis.km
Přehrání software pomůže,pokud už je nějaká nová,upravená verze,která tento problém odstraňuje.Záleží,kolik lidí už to v servisech reklamovalo.aj ked mne sa toto stava iba ked mam nezahriaty motor, inym sa to mozno stava castejsie alebo pravidelne - teda tam je pomoc to, ze sa prehraje novy software, tak?
Jedna z možností příčiny škubání:
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: i30 závady po 50tis.km
Markus:
bod 2. beriem za studena ako normalne chovanie motoru (oproti benzinu 'vdaka' uzkemu vykonnostnemu pasmu dost casto preradim napr. z 2. na 3. a hned radim naspat, pretoze motor nema otacky a ani vykon (za studena vobec) - proste pruznost je nizsia nez u stareho dobreho 8-ventiloveho benzinu a nemozem si na to zvyknut...). Mimo mesto na 4. a 5. stupen uz to je parada, tu diesel jasne vyhrava.
k bodu 1. (neviem, ci tam spada i moj problem) - vcera som najazdil 40km bez klimy a ten prepad otacok som nepozoroval. Uvidime ...
Matysekul:
zaujimavy clanocek, len ci servis Hyundai nejaky novy SW ma ? Ja z mojho servisu ziadne informacie o novom SW nemozem vyrazit.
bod 2. beriem za studena ako normalne chovanie motoru (oproti benzinu 'vdaka' uzkemu vykonnostnemu pasmu dost casto preradim napr. z 2. na 3. a hned radim naspat, pretoze motor nema otacky a ani vykon (za studena vobec) - proste pruznost je nizsia nez u stareho dobreho 8-ventiloveho benzinu a nemozem si na to zvyknut...). Mimo mesto na 4. a 5. stupen uz to je parada, tu diesel jasne vyhrava.
k bodu 1. (neviem, ci tam spada i moj problem) - vcera som najazdil 40km bez klimy a ten prepad otacok som nepozoroval. Uvidime ...
Matysekul:
zaujimavy clanocek, len ci servis Hyundai nejaky novy SW ma ? Ja z mojho servisu ziadne informacie o novom SW nemozem vyrazit.
Re: i30 závady po 50tis.km
Suhlasim - bod 2 - je prirodzene spravanie nezahriateho benz. motora...Dire píše:Markus:
bod 2. beriem za studena ako normalne chovanie motoru (oproti benzinu 'vdaka' uzkemu vykonnostnemu pasmu dost casto preradim napr. z 2. na 3. a hned radim naspat, pretoze motor nema otacky a ani vykon (za studena vobec) - proste pruznost je nizsia nez u stareho dobreho 8-ventiloveho benzinu a nemozem si na to zvyknut...). Mimo mesto na 4. a 5. stupen uz to je parada, tu diesel jasne vyhrava.
k bodu 1. (neviem, ci tam spada i moj problem) - vcera som najazdil 40km bez klimy a ten prepad otacok som nepozoroval. Uvidime ...
Matysekul:
zaujimavy clanocek, len ci servis Hyundai nejaky novy SW ma ? Ja z mojho servisu ziadne informacie o novom SW nemozem vyrazit.
Ale k bodu 1: ohladom zapnutej AC - tak toto mi dost prekaza... v horucom pocasi clovek chce mat tych 22 stupnov - a ked zapnem AC - tak otackami to proste citelne "seka" .... existuje na to nejake riesenie?
Re: i30 závady po 50tis.km
Po dôkladnom testovaní - jazdím denne 80 km do práce - som si úplne istý, že problémom je zapnutie AC. 30.04. som sa neohlásene zastavil u svojho predajcu. S príjmacím technikom sme absolvovali skúšobnú jazdu. Potvdil mi, že pri jazde so zapnutou AC sa vozidlo chová tak, ako som mu to popísal, ale snažil sa ma presvedčiť, že je to "prirodzená vlastnosť" vozidla. Zatiaľ nikto tento problém nereklamoval a ani nemajú informácie z iných servisov. Samozrejme s podobnými odpoveďami som nebol spokojný a tak sme si nakoniec dohodli termín na pristavenie vozidla, pretože testy si vyžadujú viac času. Veľa si však od toho nesľubujem. Myslím že by pomohlo aby každý, kto má tento problém, žiadal od servisu jasné stanovisko a riešenie. Takže sa ešte ozvem.Time píše:Určitě napiš až budeš mít výsledek z návštěvy servisu, dokázal jsi ten problém popsat tak jako by si jezdil v mé i30,přesně takhle se mi to auto chová,celou zimu byl klid a teď když jezdím se zapnutou klimou tak to zlobí...
i30 1.4 Comfort, Stone Black, 3/2009
i30 1,6 GDI STYLE, Satin Amber, 4/2014
i30 1,6 GDI STYLE, Satin Amber, 4/2014
Re: i30 závady po 50tis.km
Preji ti hodne stesti a pevnych nervu. Snad ti to vyresi a das tak impuls ostatnim Uroven /-/ servisu je vetsine lidi znammigogo píše:Po dôkladnom testovaní - jazdím denne 80 km do práce - som si úplne istý, že problémom je zapnutie AC. 30.04. som sa neohlásene zastavil u svojho predajcu. S príjmacím technikom sme absolvovali skúšobnú jazdu. Potvdil mi, že pri jazde so zapnutou AC sa vozidlo chová tak, ako som mu to popísal, ale snažil sa ma presvedčiť, že je to "prirodzená vlastnosť" vozidla. Zatiaľ nikto tento problém nereklamoval a ani nemajú informácie z iných servisov. Samozrejme s podobnými odpoveďami som nebol spokojný a tak sme si nakoniec dohodli termín na pristavenie vozidla, pretože testy si vyžadujú viac času. Veľa si však od toho nesľubujem. Myslím že by pomohlo aby každý, kto má tento problém, žiadal od servisu jasné stanovisko a riešenie. Takže sa ešte ozvem.Time píše:Určitě napiš až budeš mít výsledek z návštěvy servisu, dokázal jsi ten problém popsat tak jako by si jezdil v mé i30,přesně takhle se mi to auto chová,celou zimu byl klid a teď když jezdím se zapnutou klimou tak to zlobí...
i30 1.4 + kn, 12/2007