Převodovka - Nošovice vs. Korea
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Převodovka - Nošovice vs. Korea
Ahoj,
na zkušebí jázdě jsem jel s korejskou i30 a hodně jsem vnímal typicky korejské cvaknutí při zařazení rychlosti. Teď (4/2009) jsem si koupil Nošovickou i30 a až druhý den jsem si uvědomil, že cvakání se nekoná. Docela mně to potešilo a alespoň to vyvážilo jiné drobnosti, kterými mně Nošovice trochu naštvaly (přemístění USB, chybějící horní schránka na palubce).
Taky jsem někde na fóru četl, že u korejské převodovky je občas problém se zařazením jedničky, pokud je auto v pohybu. Já jedničku v pohybu řadím celkem často (přejíždění prahů, popojíždění v zácpě) a problém jsem zatím neměl. Že by teda změna byla nejen kosmetická? Co myslíte?
na zkušebí jázdě jsem jel s korejskou i30 a hodně jsem vnímal typicky korejské cvaknutí při zařazení rychlosti. Teď (4/2009) jsem si koupil Nošovickou i30 a až druhý den jsem si uvědomil, že cvakání se nekoná. Docela mně to potešilo a alespoň to vyvážilo jiné drobnosti, kterými mně Nošovice trochu naštvaly (přemístění USB, chybějící horní schránka na palubce).
Taky jsem někde na fóru četl, že u korejské převodovky je občas problém se zařazením jedničky, pokud je auto v pohybu. Já jedničku v pohybu řadím celkem často (přejíždění prahů, popojíždění v zácpě) a problém jsem zatím neměl. Že by teda změna byla nejen kosmetická? Co myslíte?
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009
- Reklama
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Co je na cvaknuti spatneho?Chrochnik píše:Ahoj,
na zkušebí jázdě jsem jel s korejskou i30 a hodně jsem vnímal typicky korejské cvaknutí při zařazení rychlosti. Teď (4/2009) jsem si koupil Nošovickou i30 a až druhý den jsem si uvědomil, že cvakání se nekoná. Docela mně to potešilo a alespoň to vyvážilo jiné drobnosti, kterými mně Nošovice trochu naštvaly (přemístění USB, chybějící horní schránka na palubce).
Taky jsem někde na fóru četl, že u korejské převodovky je občas problém se zařazením jedničky, pokud je auto v pohybu. Já jedničku v pohybu řadím celkem často (přejíždění prahů, popojíždění v zácpě) a problém jsem zatím neměl. Že by teda změna byla nejen kosmetická? Co myslíte?
Ta jednicka se radi spatne no...Staci,aby auto jen trosku bylo v pohybu a uz jde ta 1. hur. Na druhou stranu ji radim ze dvojky fakt malokdy.
Vice mi vadi, ze se mi uz parkrat nepodarilo na prvni pokus zaradit jednicku na semaforech. Spojka seslapla, auta se rozjizdela a nic. Proste nesla. Pres silu nikdy, tak musim znovu vyslapnout a seslapnout spojku a na druhej pokus zaradit
Celkove nemam z prevodovky nejlepsi dojem, ale porad si rikam, ze neni zajeta (9500km)
i30 1.4 + kn, 12/2007
- Tommy.Koppy
- **
- Příspěvky: 159
- Registrován: 21 dub 2009, 22:00
- Bydliště: Brno
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
U mě spojka funguje výborně, ale čas ukáže jestli to tak zůstane... klep..klep.
VW Golf VIII Variant 1.5 TSI 110kW 08/2021
i30 kombi FL 1.6 GDI červená Trikolor + Komfort 12/2016 - prodáno.
i30 kombi FL 1.6 GDI červená Trikolor + Komfort 12/2016 - prodáno.
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Netvrdím, že je na cvakání něco špatného, prostě na to z Feldy nejsem zvyklý, takže mi tiché řazení vyhovuje.
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009
- ipreferqwerty
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 16 bře 2009, 18:28
- Bydliště: Olomouc
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
No ja si zatim zadneho vyrazneho problemu nevsimnul... libi se mi razeni z 3 na 4 - takove krasne cvaknuti tam je Jinak mam uz CZ verzi. Predtim jsem jezdil ve felicii a jeste obcas mi dela problemy rozjizdeni... prece jenom jsem s ni jezdil par let a na i30 to je jine. Ale uz jsem si tak nejak zvykam. Razeni z 4 na 5 je takove "tuzsi".. neni to takovy pekny pocit jako radit z 3 na 4... ale to je spis jenom muj nazor a jak ja to prozivam
Hyundai i30 CZ, Comfort 1.4 CVVT
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Nachlup jako tady Laufas jen mně straší, že i při těch devětapůl tisícách to pořád blbne.laufas píše: Co je na cvaknuti spatneho?
Ta jednicka se radi spatne no...Staci,aby auto jen trosku bylo v pohybu a uz jde ta 1. hur. Na druhou stranu ji radim ze dvojky fakt malokdy.
Vice mi vadi, ze se mi uz parkrat nepodarilo na prvni pokus zaradit jednicku na semaforech. Spojka seslapla, auta se rozjizdela a nic. Proste nesla. Pres silu nikdy, tak musim znovu vyslapnout a seslapnout spojku a na druhej pokus zaradit
Celkove nemam z prevodovky nejlepsi dojem, ale porad si rikam, ze neni zajeta (9500km)
i30 1.4 Cmf KimShit
- ipreferqwerty
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 16 bře 2009, 18:28
- Bydliště: Olomouc
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Tak s tim ze by nesla zaradit jednicka jsem se jeste nestkal.... a doufam ze nesetkam...
Hyundai i30 CZ, Comfort 1.4 CVVT
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
no mne ide 1 pri rozbehu zaradit normalne. Len ked som uz v pohybe a chcem z dvojky do jednotky tak to ide obcas tazko, ale niekedy to ide uplne v pohode.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
zdravim, pridam taky sve zkusenosti - najeto cca 730km, 1ka jde pomerne dobre ikdyz auto nestoji, asi 3x jsem mel problem se zarazenim 2ky (pri plne seslapnute spojce se ozvalo kulervouci "škrknutí") a taky parkrat problem se zarazenim zpatecky (pusteni a znovuseslapnuti spojky pomohlo az na ponekolikate). Poslednich asi 100km se zatim nic z toho neprojevilo, v teto chvili to pricitam nezajete prevodovce.
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Cetl jsem tady na foru ze za zpatecka je celkem bezna vec. Staci dyl drzet spojkumaco píše:zdravim, pridam taky sve zkusenosti - najeto cca 730km, 1ka jde pomerne dobre ikdyz auto nestoji, asi 3x jsem mel problem se zarazenim 2ky (pri plne seslapnute spojce se ozvalo kulervouci "škrknutí") a taky parkrat problem se zarazenim zpatecky (pusteni a znovuseslapnuti spojky pomohlo az na ponekolikate). Poslednich asi 100km se zatim nic z toho neprojevilo, v teto chvili to pricitam nezajete prevodovce.
i30 1.4 + kn, 12/2007
- zubmachine
- *
- Příspěvky: 60
- Registrován: 09 led 2006, 19:02
- Bydliště: slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
No ja mam korejsku prevodovku a 1ka za statia tam niekedy, ale skutocne len niekedy neskoci.. a to cvakanie pri radeni sa mi paci, krasny zvuk:)
i40cw 1.7crdi 7dct.. 75000km
i30cw 1.6vvti classic.. predane
1.3i/62.5Kw - 60500km - Predane....
i30cw 1.6vvti classic.. predane
1.3i/62.5Kw - 60500km - Predane....
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Česká verze převodovky, jednička jde i při mírném pohybu, což je docela pokrok proti francouzským autům. Občas mi při divočení škrtnou zuby - asi to synchrony nestačí srovnat. Občas se mi stane, že místo jedničky dám dvojku, to je ale věc kulisy. Rozjíždění mi dělá roblémy stále a dělat bude. Stačí trochu míń přidat a už chcípe, když to zase trošku přeženu, smrdí spojka. Obecně si připadám jako amatér v autoškole. Předešlé Clio 1.2 16V mělo elektronickou škrtící klapku a tam jsem se rozjížděl běžně bez plynu, maximálně motor trochu zabrblal a pak už plynule jel na volnoběh. Úžasné v kolonách a při popojíždění.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Mam tiez korejsku prevodovku a skusenosti ako 89majlo96 a zubmachine. Jednotka ide nozaj len velmi ziredkavo tazko ked je auto v pohybe. A inac ju nemam problem zaradit ani na krizovatke. Co sa cvakania tyka, mne to celkom vyhovuje a pripada mi to viac sportove Prose cvak, plyn, cvak, plyn, cvak, plyn a idemeeeee
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
- zubmachine
- *
- Příspěvky: 60
- Registrován: 09 led 2006, 19:02
- Bydliště: slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Laxius píše:Mam tiez korejsku prevodovku a skusenosti ako 89majlo96 a zubmachine. Jednotka ide nozaj len velmi ziredkavo tazko ked je auto v pohybe. A inac ju nemam problem zaradit ani na krizovatke. Co sa cvakania tyka, mne to celkom vyhovuje a pripada mi to viac sportove Prose cvak, plyn, cvak, plyn, cvak, plyn a idemeeeee
No pri tvojej spotrebe asi aj sportovo jazdis:)
i40cw 1.7crdi 7dct.. 75000km
i30cw 1.6vvti classic.. predane
1.3i/62.5Kw - 60500km - Predane....
i30cw 1.6vvti classic.. predane
1.3i/62.5Kw - 60500km - Predane....
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea
Mám také korejskou převodovku a chová se úplně stejně jako u vašich korejských i30.
Nevím co přesně myslíte cvakavým zvukem, ale úplně potichu při řazení není. Nijak jsem nad tím dřív nepřemýšlel, ale asi mám raději když se mnou auto takto komunikuje.
Jednička výjimečně, zhruba jednou ze tří set zařazení, taky nejde, ale obvykle stačí znova sešlápnout spojku a je to. Pokud se tím člověk nechce zdržovat, stačí přidržet spojku v lehkém minimálním záběru a rychlost už zapadne. Dvojka jde těžce, no, a i teď, po 26 tisících, když pořádně nesešlápnu spojku tak jdu do zubů. A taky se nesmí řadit rychle, ale po sešlápnutí spojky to chce tak půl sekundy počkat, zatlačit ji tam trochu silou, a před povolením spojky mít jistotu, že tam ta rychlost fakt je zcela zapadnutá.
Co se týče zpátečky, je to popsáno i v manuálu, že po zastavení vozidla je třeba zhruba tři sekundy počkat, než je možné ji zařadit. Čím to je nevím, jak funguje převodovka jen zhruba tuším.
Nevím co přesně myslíte cvakavým zvukem, ale úplně potichu při řazení není. Nijak jsem nad tím dřív nepřemýšlel, ale asi mám raději když se mnou auto takto komunikuje.
Jednička výjimečně, zhruba jednou ze tří set zařazení, taky nejde, ale obvykle stačí znova sešlápnout spojku a je to. Pokud se tím člověk nechce zdržovat, stačí přidržet spojku v lehkém minimálním záběru a rychlost už zapadne. Dvojka jde těžce, no, a i teď, po 26 tisících, když pořádně nesešlápnu spojku tak jdu do zubů. A taky se nesmí řadit rychle, ale po sešlápnutí spojky to chce tak půl sekundy počkat, zatlačit ji tam trochu silou, a před povolením spojky mít jistotu, že tam ta rychlost fakt je zcela zapadnutá.
Co se týče zpátečky, je to popsáno i v manuálu, že po zastavení vozidla je třeba zhruba tři sekundy počkat, než je možné ji zařadit. Čím to je nevím, jak funguje převodovka jen zhruba tuším.