Převodovka - Nošovice vs. Korea

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
štaflík
**
Příspěvky: 171
Registrován: 01 dub 2009, 10:08

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od štaflík »

tatchwud píše:
misokl píše:Ja mám Nošovickú I30. Mám problém zo zaradením Jednotky. Ostatné rýchlosti idú bez problémov. Nikdy sa mi nestalo že by som zaradil inú rýchlosť ako som chcel. Ak mi nejde zaradiť 1, radím ju cez 2 (2 a potom 1). A zatiaľ tam vždy bez problémov zapadla. Podobne to fungovalo aj u mojej starej 120. Takže som na tom zvyknutý. Ako náhle bolo auto v pohybe jednotka išla zaradiť iba s medzi plynom. No na I30 som to ešte neskúšal. Občas zapadne aj bez toho. Varianta (2-1) funguje na 100%, aspoň u mňa . Skúsim ešte ten medzi plyn. No myslím že to bude fungovať.
Nevím,no,ale není 1 náhodou na rozjezd?Jen nechápu,proč někdo za jízdy řadí 1..... :-k
Přijíždíte z vedlejší do kopce na křižovatku. Na hlavní jsou auta. Zpomalujete. Najednou je tam mezera, Vaše auto už skoro stojí a potřebujete se rychle rozjet do toho kopce a vjet na hlavní. Dvojka to nedá, maximálně za cenu, že to budete pouštět přes spojku (která svých smradem dá najevo, že tudy ne) a nebo tam jako v jiných autech vreazíte za jedna a frčíte. Jenže to (minimálně některé) i30 nezvládají. Docela frustrující pocit, když na Vás na křižovatce troubí i stará auta, která jinak i30 nesahají po kotníky a Vy se nemůžete rozjet ](*,)
Shrnuto - je dost situací, kdy potřebujete zařadit jedničku u pomalu jednoucícho, nebo vteřnku stojícího auta. Jednička bez synchronů - já nevím, možná v sedmdesátých letech to bylo OK (navíc to byly azbestové spojky), ale dnes?
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
Reklama
 

matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od matysekul »

Nezlob se na mně,ale nebude to o citu.Pokud nechám neutrál o chviličku dýl,tak tak jedničku dám i v pohybu.Musí to být ale velmi malá rychlost.Tam je jediný problém,že je jednička krátká,proto ji tam nedostaneš z 20km.h-1.A taky jsem jezdil služební OII a bylo to to samé.Nevím v čem je tak výrazně chirurgicky přesná.Třeba s fábií sem měl problémy se zpátečkou naprosto stejné,jako mám teď.Prostě se s tím člověk musí naučit řadit.
Se spojkou problém nemám,páč mám diesel
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
štaflík
**
Příspěvky: 171
Registrován: 01 dub 2009, 10:08

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od štaflík »

matysekul píše:Nezlob se na mně,ale nebude to o citu.Pokud nechám neutrál o chviličku dýl,tak tak jedničku dám i v pohybu.Musí to být ale velmi malá rychlost.Tam je jediný problém,že je jednička krátká,proto ji tam nedostaneš z 20km.h-1.A taky jsem jezdil služební OII a bylo to to samé.Nevím v čem je tak výrazně chirurgicky přesná.Třeba s fábií sem měl problémy se zpátečkou naprosto stejné,jako mám teď.Prostě se s tím člověk musí naučit řadit.
Se spojkou problém nemám,páč mám diesel
Jistě je to o citu. Jenom mě zaráží, že se všemi auty, co jsem kdy jezdil (Favorit až Fabia, OI., Roomster, Fiesta, Toyota Carena, Opel Record, Clio, Tempra, Primera) jsem neměl zdaleka takové problémy (kombinace smrdící spojky s blbým řazením jedničky). To, že tam jedničku nedám z 20 km/h je mi jasné a ani mě nenapadlo to zkoušet. Jezdím sedmnáctým rokem. Že je řazení u Fabie podstatně přesnější, s menšími silami a kratšími drahami je fakt. Nebýt té jedničky, tak mě to netrápí, protože ač to není tak přesné, tak je to stále v pohodě. Zpátečka mi u Fábie také nechodila vždy super (to snad u žádného auta), ale tady je to horší, nikoliv tragické.
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od matysekul »

Ty kratší dráhy,to je fakt.Ale zpátečka se při tomhle systému řadí hůř.Ale taky jsem se to naučil a už ji tam nedám jednou z mnoha pokusů.
A s tou jedničkou,vzpomínáš na Felicii,tam jsem se s tím taky musel sžít.Zřejmě se to tak dělá,abys nepřetočil motor.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kalasnikov
*
Příspěvky: 40
Registrován: 06 kvě 2009, 11:05

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od Kalasnikov »

Zdravím pánové náhodou jsem se dostal na vaše forum a prostě musím něco přispět. Před chvílí jsem se vrátil z noční z nošovické převodovkárny. za chvíli si už musím jít schrupnout ale večer se rád podělím o své zkušenosti.

Zatím jen jedna věc: jediný rychlostní stupeň který v převodovce nemáte synchronizovaný je zpátečka, navíc synchronizace "jedničky" je nejdůležitější ze všech z důvodu převodového poměru. Proto je také "synchro jedničky" mnohem bytelněji provedeno než třeba u pětky.
Uživatelský avatar
štaflík
**
Příspěvky: 171
Registrován: 01 dub 2009, 10:08

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od štaflík »

Kalasnikov píše:Zdravím pánové náhodou jsem se dostal na vaše forum a prostě musím něco přispět. Před chvílí jsem se vrátil z noční z nošovické převodovkárny. za chvíli si už musím jít schrupnout ale večer se rád podělím o své zkušenosti.

Zatím jen jedna věc: jediný rychlostní stupeň který v převodovce nemáte synchronizovaný je zpátečka, navíc synchronizace "jedničky" je nejdůležitější ze všech z důvodu převodového poměru. Proto je také "synchro jedničky" mnohem bytelněji provedeno než třeba u pětky.
Já mám sice Ulsan a ne Nošovice, ale předpokládám, že je to +/- stejné. Také mi bylo divné, že by nebyla jednička synchronizovaná (to by nešla dát skoro nikdy), ale žádná sláva to není.
Dojmy z Nošovic? Slyšel jsem různé rozporuplné zvěsti, nevím co si o nich myslet. Jak jsem pochopil, převažuje názor, že jsou tam modernější roboty než v Ulsanu, ale morálka a zapracovanost pracovníků tam není (zatím?) nijak oslnivá. Tvůj názor?
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od Amalfi »

Muzes nam tedy fundovane rict v cem je ten problem? :lol:
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od laufas »

Kalasnikov píše:Zdravím pánové náhodou jsem se dostal na vaše forum a prostě musím něco přispět. Před chvílí jsem se vrátil z noční z nošovické převodovkárny. za chvíli si už musím jít schrupnout ale večer se rád podělím o své zkušenosti.

Zatím jen jedna věc: jediný rychlostní stupeň který v převodovce nemáte synchronizovaný je zpátečka, navíc synchronizace "jedničky" je nejdůležitější ze všech z důvodu převodového poměru. Proto je také "synchro jedničky" mnohem bytelněji provedeno než třeba u pětky.
Supr! Doufam, ze tito lide tady budou pribyvat !
Doufam, ze se pokusis rozlustit nas ''problem'' s prevodovkou :wink:
i30 1.4 + kn, 12/2007
Kalasnikov
*
Příspěvky: 40
Registrován: 06 kvě 2009, 11:05

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od Kalasnikov »

takže se pokusím nějak odpovědět ad. cvakání při řazení - to záleží na osobním vkusu a nezapomínejme na to že i když automobil je odhlučněný tak v převodovce dochází ke kontaktům mezi masami kalené oceli a i když tam je olej tak nějaké to cvaknutí se ozývat může - samozřejmě to nesmí být vytí zubů synchronu.

Co se týče jedničky - když se auto šine krokem tak zařadit jít musí jinak jde o vadu převodovky. A bohužel tohle si fakt nesedne, synchra se zajedou po pár km co s tím najedou ve fabrice ale pak už zlepšení nečekejte.

Všiml jsem si že tu někdo psal že aby neřadil přes zuby tak musí naplno vyšlápnout spojku. Pro správné přeřazení je nutné u všech manuálních převodovek všech automobilek NUTNÉ vyšlápnout spojku nadoraz a tak odpojit všechen kroutící moment od vstupní hřídele převodovky.

Převodovka se ohřeje na pracovní teplotu rychleji než motor.

Laufas: to že nejde zařadit jednička při stání je zajímavé, píšeš že ani přes sílu - cvakají zoubky když ji tam tlačíš?
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od mechoun »

Kalasnikov píše: Převodovka se ohřeje na pracovní teplotu rychleji než motor.
Pokud jedeš...
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Kalasnikov
*
Příspěvky: 40
Registrován: 06 kvě 2009, 11:05

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od Kalasnikov »

mechoun píše:
Kalasnikov píše: Převodovka se ohřeje na pracovní teplotu rychleji než motor.
Pokud jedeš...
Jistě a pokud to chceš hnát do extrému tak můžeš stát na spojce a převodovka se bude ohřívat čistě teplem motoru ale k čemu je to dobré to netuším :-)
Radoo
Příspěvky: 1
Registrován: 05 kvě 2009, 17:52

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od Radoo »

Chrochnik píše:Ahoj,
na zkušebí jázdě jsem jel s korejskou i30 a hodně jsem vnímal typicky korejské cvaknutí při zařazení rychlosti. Teď (4/2009) jsem si koupil Nošovickou i30 a až druhý den jsem si uvědomil, že cvakání se nekoná. Docela mně to potešilo a alespoň to vyvážilo jiné drobnosti, kterými mně Nošovice trochu naštvaly (přemístění USB, chybějící horní schránka na palubce).
Taky jsem někde na fóru četl, že u korejské převodovky je občas problém se zařazením jedničky, pokud je auto v pohybu. Já jedničku v pohybu řadím celkem často (přejíždění prahů, popojíždění v zácpě) a problém jsem zatím neměl. Že by teda změna byla nejen kosmetická? Co myslíte?
Jo jo, to cvakaní mě u i30 taky pěkně štvalo, proti gustu žádný ..., ale šel jsem do Cee´da, tam to tedy nedělá. Ale u nových i30 by už také nemělo. Nakonec ty převodovky jsou teď u obou stejný. U Cee´da je zase problém se zpátečkou, což předpokládám bude už i u i30 ...
Kalasnikov
*
Příspěvky: 40
Registrován: 06 kvě 2009, 11:05

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od Kalasnikov »

Zpátečka je problém, způsobů jak zajistit perfektní zařazení zpátečky není mnoho a všechny jsou patentovány jinýma automobilkama.
karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od karel2 »

2 Kalasnikov: stalo se mi nachlup to stejne, co pise maco --- asi 3x jsem mel problem se zarazenim 2ky (pri plne seslapnute spojce se ozvalo kulervouci "škrknutí") ---

Nevis, cim to muze byt? Jednalo se treba o dojizdeni k semaforu, pomalu jsem podrazoval na dvojku a ta tam proste nesla a pekne to zaskrtalo. Pomohlo az vyslapnuti spojky a druhy pokus. Z Getze jsem zvyklej, ze razeni nebylo uplne super jako treba u VW, ale bojim se, aby se to nekdy casem nevysypalo.
Uživatelský avatar
RadoK
*
Příspěvky: 76
Registrován: 03 dub 2009, 21:11

Re: Převodovka - Nošovice vs. Korea

Příspěvek od RadoK »

karel2 píše:2 Kalasnikov: stalo se mi nachlup to stejne, co pise maco --- asi 3x jsem mel problem se zarazenim 2ky (pri plne seslapnute spojce se ozvalo kulervouci "škrknutí") ---
Ja mam i30 z Nosovic. Jednotku aj spiatocku mam bez problemov.
S dvojkou som tiez mal zoparkrat problem. Zistil som ale kedy sa to deje: ked zaradujem "dvojku z dvojky" bez vyslapnutia spojky.

Teda napriklad ked sa rozbehnem, zaradim dvojku, zoslapnem spojku, vyhodim dvojku (paku iba potlacim dopredu a necham ju samu vratit sa do neutralu) a bez vyslapnutia spojky chcem opat zaradit dvojku. Toto sa prevodovke vobec nepaci. Bud musim po vyradeni dvojky vyslapnut spojku, alebo dvojke pomoct do neutralu, pretoze po vysunuti paky z dvojky sa do strednej polohy sama akokeby nevratila.
Hyindai i30 1.4 Comfort, Indigo Blue, 1/2009
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“