POMOC - Spatna stabilita

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od mirpie »

jak se sahá na tlumiče (výměna), pružiny nebo čepy, tak je potřeba s tím vždy na geometrii. Rozhodí to řízení a máš každý kolo jinak. Pak se nedivte, že vám to táhne do strany, nebo je to při vyšších rychlostech prakticky neřiditelný.

Pokud jde o lupání od kola, zejména při natočení volantu do rejdu, je mrtvej homokinetický kloub, zpravidla vždy vnější. Tam pomůže jen vyrazit poloosu (z převodovky pak vyteče olej, tak že ten pak nezapomenout vyměnit) a nahradit jinou poloosu, nebo koupit kloub a narazit na stávající poloosu. Pak je dobrý samozřejmě vyměnit manžety a předtím to pořádně vyčistit a pak tam nacpat hodně tuku. Důkladně omanžetovat, zapáskovat a zpět s tím do auta.

Na vyndání poloosy je dobrý, že to jde i bz vyrážení čepů. Stačí si vyhodit tlumič z těhlice a po povolení centrální matce stáhnout poloosu z náboje z těhlice. Tím je strana u kola volná a pak vyrazit (vypáčit) z převodovky. Tam pozor při montáži. Na hřídeli poloosyj e malé drátěné pérko, na kterým při montáži do převodovky ucítítě, že to cvaklo. Pak je poloosa jistě usazená. Při té příležitosti předtím zkontrolovat gufero na převodovce, jestli není po smrti.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Reklama
 

Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Accentdevil »

mirpie píše:jak se sahá na tlumiče (výměna), pružiny nebo čepy, tak je potřeba s tím vždy na geometrii. Rozhodí to řízení a máš každý kolo jinak. Pak se nedivte, že vám to táhne do strany, nebo je to při vyšších rychlostech prakticky neřiditelný.

Pokud jde o lupání od kola, zejména při natočení volantu do rejdu, je mrtvej homokinetický kloub, zpravidla vždy vnější. Tam pomůže jen vyrazit poloosu (z převodovky pak vyteče olej, tak že ten pak nezapomenout vyměnit) a nahradit jinou poloosu, nebo koupit kloub a narazit na stávající poloosu. Pak je dobrý samozřejmě vyměnit manžety a předtím to pořádně vyčistit a pak tam nacpat hodně tuku. Důkladně omanžetovat, zapáskovat a zpět s tím do auta.

Na vyndání poloosy je dobrý, že to jde i bz vyrážení čepů. Stačí si vyhodit tlumič z těhlice a po povolení centrální matce stáhnout poloosu z náboje z těhlice. Tím je strana u kola volná a pak vyrazit (vypáčit) z převodovky. Tam pozor při montáži. Na hřídeli poloosyj e malé drátěné pérko, na kterým při montáži do převodovky ucítítě, že to cvaklo. Pak je poloosa jistě usazená. Při té příležitosti předtím zkontrolovat gufero na převodovce, jestli není po smrti.
Tak mockrat dik...az bude cas pustim se do toho...s tou geometrii to vim ale tu udelam az nakonec ne? az to budu vse mit tak dik moc za rady pak sem dam vedet jak to dopadlo :D dekuju :hyu:
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Accentdevil »

Takze me cekaj cepy,homokineticky klouby,manzety a geometrie...je to tak nebo sem na neco zapomel??
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Limitz »

zdvihni auto na heveru a zakývej s kolem jestli máš vůli na čepech, jinak to cvakání při plným rejdu bude ten homokinetický kloub, takže vyměnit za nový plus manžety (pokud nejsou součástí nového kloubu)
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Accentdevil »

Dam na vas :D pustim se do toho co nejdriv ty cepy jsem cekal tak k tomu prikoupim jeste ty klouby a bude vse ok :D
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od mirpie »

nekupuj klouby pokud je máš ok (je to celkem pálka a vyměnit to taky naní sranda), ale pokud ti v kole cvaká př rejdu (zajed na parkoviště, stáhni si okna, dej plnej rejd a jezdi dokola), tak se tomu nevyhneš.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Accentdevil »

mirpie píše:nekupuj klouby pokud je máš ok (je to celkem pálka a vyměnit to taky naní sranda), ale pokud ti v kole cvaká př rejdu (zajed na parkoviště, stáhni si okna, dej plnej rejd a jezdi dokola), tak se tomu nevyhneš.


No to jsem zjistil ze je to palka :? a kdyz budu jezdit dokola tak ceho si mam vsimat?? :lol: v pondeli budu mit cepy tak uvidim co pak dal :D
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od alarm »

Dám ti typ. Nechaj auto na kolesách, musíš ísť nad jamu, a v tomto zaťaženom stave skontroluj pajsrom vôlu v závese spodného ramena.(porovnaj s druhou stranou)NEDVÍHAJ AUTO-STRATÍŠ ODPORY!!!! Predpokladám podľa toho ako sa to prejavuje vybitý silenblok.Ak pridáš plyn a auto ťahá do prava, znamená ,že koleso, ktoré chce preniesť krútiaci moment na vozovku (ide cestou menších odporov) sa najprv trochu natočí o vôlu v silenbloku.Predpokladám silenblok na ľavej strane,pretože z hľadiska prenosu síl je menšia sila potrebná na natočenie ramena až potom sa pohneš.Pri brzdení motorom, preraďovaní je to presne naopak a malo by ťa ťahať do ľava.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Accentdevil »

i30 píše:Dám ti typ. Nechaj auto na kolesách, musíš ísť nad jamu, a v tomto zaťaženom stave skontroluj pajsrom vôlu v závese spodného ramena.(porovnaj s druhou stranou)NEDVÍHAJ AUTO-STRATÍŠ ODPORY!!!! Predpokladám podľa toho ako sa to prejavuje vybitý silenblok.Ak pridáš plyn a auto ťahá do prava, znamená ,že koleso, ktoré chce preniesť krútiaci moment na vozovku (ide cestou menších odporov) sa najprv trochu natočí o vôlu v silenbloku.Predpokladám silenblok na ľavej strane,pretože z hľadiska prenosu síl je menšia sila potrebná na natočenie ramena až potom sa pohneš.Pri brzdení motorom, preraďovaní je to presne naopak a malo by ťa ťahať do ľava.
Dik za typ vyzkousim :wink: ale az zjistim co je to ´´pajsrom´´ :lol:
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od alarm »

plochá ocelová tyč, ktorá sa kedysi používala za mojich mladých čias na domáce prezúvanie pneumatík. Pneuservisov moc nebolo.Alebo skús pri zaradenom prevodovom stupni rozkývať auto.Zatiaľ nekupuj nahr. diely, teoreticky to môže byť aj taka poloobjímka z gumy na stabilizátore. Moc si to už nepamätám, ale menil som ju na ACCENTE r.v.94 pred 10-timi rokmi.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Accentdevil »

i30 píše:plochá ocelová tyč, ktorá sa kedysi používala za mojich mladých čias na domáce prezúvanie pneumatík. Pneuservisov moc nebolo.Alebo skús pri zaradenom prevodovom stupni rozkývať auto.Zatiaľ nekupuj nahr. diely, teoreticky to môže byť aj taka poloobjímka z gumy na stabilizátore. Moc si to už nepamätám, ale menil som ju na ACCENTE r.v.94 pred 10-timi rokmi.
Ja zrovna objednal cepy #-o takze ty vsechny problemy co mam (tahani do strany,poskakovani,divnej zvuk) spolu souvisi???? ja prave myslel ze tahani do strany jsou cepy,ten zvuk sem myslel ze ty klouby nebo tak, a to poskakovani ze je kvuli tomu ze nemam geometrii protoze jsem ji neudelal jeste kdyz jsem delal brzdy :-k
Naposledy upravil(a) Accentdevil dne 09 kvě 2009, 23:08, celkem upraveno 1 x.
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od alarm »

Všetko súvisí zo všetkým.Viem si predstaviť všetky tieto príznaky a riešenia môžu byť rôzne, ako keď ideš k doktorovi s teplotou.Môže s toho byť chrípka, alebo zápal pluc.Môžu to byť aj čapy, aj keď.....prejavovalo by sa to pravdepodobne osterejším klepavým zvukom.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Accentdevil »

Dik moc za rady vyzkousim a dam sem vedet jak to dopadlo...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od mirpie »

cepy tam máš čtyři, dva na každý straně. Rejdový a ramenní (svislý). A pokud máš vymletý rejdový čepy (zvedni auto na hever a zakvedlej kolem (ani ho nemusíš sundávat, ale když ho sundáš a zakvedleš kotoučem, tak to líp uvidíš) ze strany na stranu. Nesmí tam být vůle. Pokud je tam vůle, tak už při pohledu na situaci je ti jasné, že kolo nedrží směr, jaký jsi mu určil volantem, má vůli pohybovat se doprava/doleva o malý úhel, který udává velikost vůle v čepu. S vadným čepem ti ani nikdo geometrii neudělá, protože to prostě neseřídí, když ti kolo nebude držet polohu :!: .

Ramenní čepy slouží pro spojení ramena s těhlicí. Když máš vůli tam, tak má zas kolo malou vůli v pohybu nahoru/dolů, ale vliv na tahání do strany to nemá, to ostatně ani moc nemaj ty vymletý rejdový čepy. Kolo se ti sice mele zestrany nastranu, ale táhnutí do strany to taky moc neovlivní, pokud nejsou blbě nasazený, ale jak jsem psal, bez bezvůlových rejdových čepů ti nikdo geometrii stejně neudělá, protože to udělat nejde, ne přesně.

To že ti táhne, za to nejvíc můžou (po blbě nasazených rejdových čepech) nový pružiny a tlumiče. Změlila se poloha ramena, poloha těhlice, poloha řídící tyče - pomůže jen geometrie.


A na tom parkovišti při jízdě v plným rejdu dokola jsem myslel to, že máš hlavně poslouchat, jeslti ti lupe v tom kloubu :!: . Pokud ne, klouby jsou ok, nebo jsou ok na to, abys je ještě nemusel měnit.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: POMOC - Spatna stabilita

Příspěvek od Accentdevil »

Vymenim cepy a udelam geometrii a pak uvidim jak to dopadne a podle toho uvidim jak dal :hyu:
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“