Automatická převodovka - zkušenosti?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

KaBa
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 kvě 2009, 16:03

Automatická převodovka - zkušenosti?

Příspěvek od KaBa »

Ahojte, potreboval by som info ohladne automatickej prevodovky. Keď som pred dvoma mesiacmi objednaval auto /1.6 CVVT, comfort, N1/ doobjednal som miesto manualu automat. Avšak i u predajcu rovnako na internete som našiel veľmi málo resp, žiadne informácie ohľadne prevodovky, len to že je štvorstupňová. Neviem toho viac, nepoznám ani výrobcu, ani konkrétny druh, môžem sa len dovtípiť, že keďže je štvorstupňová ide asi o starší model, montovaný do 3 BMW. Keďže viem že ľudia na Slovensku a asi aj v Čechách automaty veľmi nekupujú, dúfam, že aspoň tu nájdem niekoho kto má tento model hyundaia s automatom a podelí sa so svojimi skúsenosťami. Ďakujem :wink:
Reklama
 

Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od mechoun »

Tady asi najdeš spíš jen fajnšmekry, co si rádi zakvrdlají šaltpákou, víc si vychutnají jízdu :D
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Kalasnikov
*
Příspěvky: 40
Registrován: 06 kvě 2009, 11:05

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od Kalasnikov »

tu převodovku dělá přímo Hyundai v Ulsanu tuším, a co vím z doslechu tak nic moc, trhaná jízda.

Pokud chceš skutečně kvalitní převodovku tak doporučuji motor 2.0 nafta, k tomuto motoru dostaneš převodovku M6GF2 o které skutečně mohu říci že je kvalitní a bytelně udělaná. (53 kg suché váhy)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od Hardcam »

4st automat mame v Sonate, rad vas presvedcim o tom, ze jizda je velmi pohodlna, naopak mnohem plynulejsi nez s manualem...jedna babka povidala se bohuzel nepotvrdilo.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
shwaara
***
Příspěvky: 649
Registrován: 31 črc 2008, 21:02

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od shwaara »

I tak je to docela ostuda, davat v roce 2009 do auta 4° automat. U velkoobjemu bych to mozna pochopil, ale treba to maji kluci sikmooky nejak chytre vymyslene a 5° neni treba..
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od Hardcam »

U Sonaty mi nechybi, 3ka toci do 185ti, kam se hrabe 5st manual do 135:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
shwaara
***
Příspěvky: 649
Registrován: 31 črc 2008, 21:02

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od shwaara »

Uz takhle mi u 2.0i 5° manual prijdou ty rychlosti moc dlouhe..... :-k Asi bych mel porad pocit, ze to zbytecne moc tocim a bude to silene zrat :mrgreen:
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od Hardcam »

Ono je to silene tichy i v 6ti tisich, o motou neni vedet, coz je dost zradny:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
shwaara
***
Příspěvky: 649
Registrován: 31 črc 2008, 21:02

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od shwaara »

jj, i ta moje sonata mi prijde dobre odhlucnena v porovnani treba s oktavkou :) Ja to stejne nad 3.000 netocim :mrgreen:
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od karel2 »

Automatu se neboj, budes urcite spokojenej. Uz to pisu po nekolikate na foru, ale mame Mazdu 3 1.6 v automatu (4 stup.), takze starosti o to, jestli relativne malej motor dobre spolupracuje s automatem jsou uplne mimo misu. Muzu rict, ze spolupracuje paradne a kdyby nestala 40 tisic, tak jsme ji objednali i do i30. Svagr ma Getze 1.4 v automatu a pokud vim, tak bez problemu. Navic jizda s nim (spolujezdec) je fantasticka. Podle me to k i30 musi pasovat uzasne, motor je tichej cvrcek a jizda bude sametova -ovsem do chvile nez das kick-down. Ackoli ma zrychleni automat z klidu horsi, tak v realu budes na svetlech a v podstate vsude ve meste daleko rychlejsi nez vsichni ostatni s manualem. Navic spotreba neni vubec tak hrozna, ono si to totiz ve 40 km/h zaradi ctryku a motor se jenom tak prevaluje. Trochu problem muze byt dalnice, kde se sam o sobe motor hodne toci, takze s automatem budes mit nekdy pocit ze to uplne neni ono, ale da se to prezit a pro vsechny ostatni pozitiva automatu na to zapomenes.
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od Amalfi »

Jo a pan majitel se vyhne smradu spojky :lol: a spatnemu razeni jednicky...
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od Mexican »

prave vcera som soveroval 2.0 125kW Passata s DSG (7 stupnovy)... bol som prekvapeny ako perfektne rychlo to v meste radilo. Kolega (po kalbe nemohol soferovat) mi ale spominal ze za 60 000km co to auto ma, tak uz 2x bol v servise prave kvoli DSG

Kedysi som mal Neona s klasicky 4 stupnovym A/T, a bolo to na take to komotne americke jazdenie. Tiez nie zle, ale oproti DSG obrovsky rozdiel. Ak clovek jazdi po meste automat je na nezaplatenie. Podobne ako kolegovia zastavam nazor, ze aj ked to stoji 40 k, nemusi to byt zla investicia.. v Hertz maju Accentov 1,4 s A/T a co som sa pytal, nemaju s nimi ziadne problemy (pobocka Brno)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
KaBa
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 kvě 2009, 16:03

Re: AUTOMATICKÁ PREVODOVKA

Příspěvek od KaBa »

Velmi pekne Vám páni ďakujem za Vaše názory, mám totiž z automatmi dobré skusenosti, jatdil som chrysler voyagera 3,5l, aj 300C touring 2,5l s automatom, v tom prvom /voyager/ som spravil asi 100 000 km za 2 roky, a bol som neuveritelne spokojny, bola tam tiez stvorstupnovka. Avsak american je trosku inak robeny ako korejec, preto som sa trosku bal. V auguste by som mal na aute uz jazdit, takze urcite sa podelim so zazitkami s automatu, tyx co jazdia denodenne bratislavu dobre vedia v com je nesporna vyhoda takehoto radenia- teda neradenia. Este raz ďakujem za každý príspevok . KaBa :D
mladek
*
Příspěvky: 21
Registrován: 29 čer 2009, 22:24
Bydliště: Kladno

Re: Automatická převodovka - zkušenosti?

Příspěvek od mladek »

Tak máme najeto něco přes 1 tisíc km, tak se zkusím podělit o zkušenosti s automatickou převodovkou.
Město: tady je to úplně bez problémů, rozjezdy jsou v pohodě, pokud chcete vyrazit trochu rychleji, sešlápnete plyn více a už frčíte. Po rozjezdu se automat snaží co nejdříve zařadit „čtyřku“ (D), předpokládám kvůli spotřebě. V zácpě při popojíždění je to super, stačí pustit brzdu a už jedete i bez přidání plynu. Toto je perfektní taky na při parkování nebo v našem případě při zajíždění do dnes již užších vrat, kdy jen tak šolícháte brzdu a můžete se soustředit neurazit zrcátka. :D
Okresky: ty mu vyloženě sedí, pokud nezávodíte tak se to projeví i na spotřebě, která mi dle palubního počítače šla i na 6,2 při 70 km/h (skutečnost asi o cca 0,5 l více), pokud chcete jet trochu sportovněji, sešlápnete pedál plynu více a on si krásně podřadí, akcelerace je pak bez problémů. Opět se snaží co nejdříve zařadit „čtyřku“.
Dálnice: po tankodromu Praha – Brno rychlost cca 110 – 140 km/h, zde byl zpočátku trochu problém , že když jedete 110-130 km/h a potřebujete rychle zrychlit, tak je to trochu líné, především do kopce. Takže nebát podřadit na „trojku“, otáčky vyskočí na 5-6 tisíc, motor je opravdu dost slyšet :) , vyrazit ale on opět docela brzo řadí „čtyřku“, takže při předjíždění trochu problém. Řešení je jednoduché, páku převodovky dáte do polohy „3“ čímž okamžitě podřadí a výše již neřadí a po dokončení předjetí do polohy „D (čtyřka“). Toto řešení jsem pak začal používat i mimo dálnici, je to rychlejší a hlavně bezpečnější (např. když předjíždíte dva kamióny jedoucí těsně za sebou).
Shrnutí: je jasné ,že vyložený sportovec to není ale komfortní a bezpečnou jízdu (předjíždění) automat zajistí, je potřeba nebát se ho pustit do vyšších otáček. Jinak volná ruka taky není k zahození (telefon, pití, jídlo, spolujezdkyně :P ). Zpočátku jsem automat taky moc nechtěl ale žena rozhodla a teď už bych neměnil. Spotřebu neřeším, po městě tak 8-8,5, dálnice tak 8 l, ostatní tak 7-7,5 dle PP vše při zapnuté klimatizaci, skutečnost dle tankování cca o půl litru více. (zatím jsem to měřil jenom jednou). A všechny ty, co tvrdí, že to cuká apod. mohu ubezpečit, že opravdu k ničemu takovému nedochází , naopak řazení je plynulejší než při manuálním řazení. Během okamžiku tam máte čtyřku ani o tom nevíte.
Bylo by dobré, kdyby někdo další přidal své zkušenosti, vím že pár dalších majitelů automatické převodovky na fóru je.
P.S. Vím, že tu byl někde příspěvek ohledně ukazatele kolik zbývá km do natankování, tak přidám svoji zkušenost. Při 70 km k tankování se rozsvítil ukazatel pumpy, říkám si dobrý , pak jsem najel na dálnici Hradec – Praha a jaksi přejel Benzinu, říkám si nic se neděje, ale ty pumpy tam dál moc nejsou, při 50 km (zrovna jsem se podíval) to zhaslo a začala blikat šipka k pumpě, což mě docela znervóznilo, takže jsem zpomalil na 90 a vypnul klimu :) , při zvětšující se nervozitě ujel asi 20 km než se objevila benzínka. Musím říci, že jsem se dost zpotil. Natankoval jsem 46,5 l takže pokud je nádrž 53 l měla by tam být ještě velká rezerva ale věřte tomu :D
i30 1,6CVVT, comfort, continental silver, automat, 8/2009
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Automatická převodovka - zkušenosti?

Příspěvek od Hardcam »

mladek: heh, ty mas s automatem nizsi spotrebu nez nekteri majitele 1.6 s manualem...:)
jinak muzu potvrdit, ze stejne se chovaji i jine sekvencni prevodvky u Hyundaie, co nejdriv se snazi dostat na 4. S tou akceleraci v kopci to chce vychytat. Jinak ma i30 taky kick down? Tzn. ze umi podradit i o dva stupne?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“