BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: BENZÍN vs. DIESEL
preco "cmudilove" ? ja som videl pasaty, audiny, golfi , octavie TDI ktore vyzerali ze jazdia na uhlie ked pridali ale u accenta CRDI nemam ten pocit a to aj ked pridam dost razne nevidel som za sebou oblak cierneho dymu
ACCENT r.v. 2/2008 1.5 16V CRDi VGT -GOLD
- Reklama
Re: BENZÍN vs. DIESEL
matysekul píše:Mirpie,Borek:A furt budete porovnávat starý typ dieselu.Dyť tu máme všichni commonrail. To je dost jiná technologie.Ať se týká turboefektu u Fábie RS,ať se jedná o nízkém rozsahu otáček(s jedničkou a dvojkou souhlasím,ta je prostě krátká,ale to není o otáčkách,ale převodovce),a o čmoudění radši nemluvím ,to se nevyskytuje.Aspoň dle lidí,kteří za mnou párkrát jeli.
EDIT:A vůbec,nafta patří do kamen,benzín do sekačky a plyn do zapalovačů
nedělá mi problém to porovnat s CR, jen mě zrovna nenapadlo jiné výkonově a objemově podobné dieselové auto...
A o těch otáčkách to je hodně. Když budeš mít motor, kde budeš mít k dispozici třeba rozsah jen 1000otáček, tak budeš řadit jak divej. Převodovka se právě snaží dohnat to otáčkové manko u nafty, proto tak dlouhé převody (ve srovnání s benzinovým motorem, v naftě přijdou celkově kratší, ale nejsou - kdybys dal převodvku z nafty do benzinu, tak benzin teoreticky místo původních např. 210km/h pojede 230km/h (samozřejmě na úkor zrychlení) protože oproti naftě má benzin.motor o 2000ot/min k dispozici víc)...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
ja sa stale len divim, kam sa toto az dostalo.. takze este raz... tema je New Accent, benzin vs diesel.. takze netahajte sem Fabie RS, atd atd... uz upakovane asi 100x - nikto neupiera vyhody/nevyhody benzinoveho a naftofeho pohodu.. len to skuste pouzit v relacii s Accentom
vyzuitelnost otacok je skutocne relativna vec.. tak ako som pisal... pri predbiehani dvoch vozidiel a pedale na podlahe narastu otacky tak o 1000-1200 otacok.. a kedze nemam dovod pred tym trapit CRDi a vlastne aj seba na 3000 otackach (pretoze vtedy mam na 5 uz 130km/h a teda nepotrebujem predbiehat) vychadzam z otacok do cca 2500 .. teda do 4000 otacok sa vmestim s velkou rezervou
Problemom v tomto vlakne je ze sa tu jedna skupina snazi nasadit styl jazdenia z bezninom na diesel a naopak... je asi fakt ze pre benzinovy motor plati ze ho nebudem zbierat z 2000 otacok pred priedbiehanim, pretoze kym nazeniem nejake tie koniky a newtonmetre, bude nasledujuci stvrtok
obdobne treba pozerat na naftu.. teda ak tam mam 5 a dobehnem pomalsie iduce auto, proste zapnem smerovku a predbehnem.. ak vidim, ze tam je naznak kopca tak tam aj v 70-80 proste kopnem stvorku (otacky cca 2200) a predbehnem.. netusim v com stale vidite problem
bojim sa ze ak sa to vyjasni, prejdeme na to ako Accent s CRDi lieta zo zakrut, pretoze ma tazky predok.
BTW k tym motorkam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_motorcycle
k pretekarskym autam napr Seat Leon, Audi R10, R15, atd
vyzuitelnost otacok je skutocne relativna vec.. tak ako som pisal... pri predbiehani dvoch vozidiel a pedale na podlahe narastu otacky tak o 1000-1200 otacok.. a kedze nemam dovod pred tym trapit CRDi a vlastne aj seba na 3000 otackach (pretoze vtedy mam na 5 uz 130km/h a teda nepotrebujem predbiehat) vychadzam z otacok do cca 2500 .. teda do 4000 otacok sa vmestim s velkou rezervou
Problemom v tomto vlakne je ze sa tu jedna skupina snazi nasadit styl jazdenia z bezninom na diesel a naopak... je asi fakt ze pre benzinovy motor plati ze ho nebudem zbierat z 2000 otacok pred priedbiehanim, pretoze kym nazeniem nejake tie koniky a newtonmetre, bude nasledujuci stvrtok
obdobne treba pozerat na naftu.. teda ak tam mam 5 a dobehnem pomalsie iduce auto, proste zapnem smerovku a predbehnem.. ak vidim, ze tam je naznak kopca tak tam aj v 70-80 proste kopnem stvorku (otacky cca 2200) a predbehnem.. netusim v com stale vidite problem
bojim sa ze ak sa to vyjasni, prejdeme na to ako Accent s CRDi lieta zo zakrut, pretoze ma tazky predok.
BTW k tym motorkam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_motorcycle
k pretekarskym autam napr Seat Leon, Audi R10, R15, atd
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Harde,s tou Octávkou v TDI jsi to myslel jako vtip,doufám .A o nějakém zdechnutí benzínu v kopci-to ještě píšeš o Fabii s HTP,co jste probírali před tím.To není auto-píšu o autech s motory a ne parodiemi na šlapky HTP/SDI(na obě paliva).
Matysekul-špatně sis to vyložil.Naprosto chápu(a možná bych si i sám naftu koupil),když si někdo pořídí nafťáka a třeba jak psal Mirpie,tahá přívěs s koněm nebo karavan...Nebo až budu kupovat kamion .Takže nafta má své místo,které ji neupírám,ale když tady čtu bláboly o tom,jak to skvěle a rychle s naftou jede ,oproti stejným autům s benz.motory.Dobře jsi poznamenal to,co jsem já tady ve vláknu už kdysi v porovnání Accent CRDi/CVVT uváděl,že nejen ve zrychlení,ale i v rozložení hmotnosti,celkové hmotnosti---tzn.jízdních vlastnostech je na tom nafťák vždy o pořádný kus(kg) HŮŘ Nehledě k problémům s naftou jako palivem-filtrovatelnost v zimě,dodatečné přidávání aditiv a turbem jako jistou investí do jeho oprav v průběhu živ.auta.
Jo a mimochodem-když jsem zmiňoval ten test benzín/nafta na srazu V Roudné-vždyť Sonáta(poslední typ před současným faceliftem),co má Dantasík má CRDi A navíc(to spíše pro vtip od Harda)ta trať(letiště) je DO KOPCE A nějak ten benzínový 2,0l nezdechával,naopak se kvapem naftě vzdaloval o desítky metrů. Takže přeci jen ti technici u formulí,WRC a ostatního moto/autosportu asi nejsou tak blbí,když VŠICHNI používají benz.motory nebo se mýlí
Teď,než jsem to dopsal,jsem si přečetl článek od Mexicana a musím s tím jeho posledním příspěvkem souhlasit.Už to zaběhlo až po srovnávání motorů(parodií)HTP/SDI a to je už hodně mimo.Jinak ty motorky jsou buď recese(s naft.motorem z VW Lupo)a která ne,tak spíše jako zajímavost- stačí mrknou na výkon z 500cm/25kW .Co se třeba Seatu TDI.. a jeho závodění týká ....to není motorsport(WTTC),to je zábava jako různé ty Š.picup cup,Octavia cup,Ford cup a podobné náhražky opravdových závodů(je to vidět i na počtu závodících značek),stejně tak "vytrvalostní"závody.To je asi tak,jako že se dělají náklaďáky na benzín nebo dokonce i tanky(bez legrace).Ale to už jsme od Accentů opravdu někde jinde a souhlasím s Mexicanem(i když zrovna nejsme kamarádi),že by jsme se měli trochu v tématu vrátit k .
Matysekul-špatně sis to vyložil.Naprosto chápu(a možná bych si i sám naftu koupil),když si někdo pořídí nafťáka a třeba jak psal Mirpie,tahá přívěs s koněm nebo karavan...Nebo až budu kupovat kamion .Takže nafta má své místo,které ji neupírám,ale když tady čtu bláboly o tom,jak to skvěle a rychle s naftou jede ,oproti stejným autům s benz.motory.Dobře jsi poznamenal to,co jsem já tady ve vláknu už kdysi v porovnání Accent CRDi/CVVT uváděl,že nejen ve zrychlení,ale i v rozložení hmotnosti,celkové hmotnosti---tzn.jízdních vlastnostech je na tom nafťák vždy o pořádný kus(kg) HŮŘ Nehledě k problémům s naftou jako palivem-filtrovatelnost v zimě,dodatečné přidávání aditiv a turbem jako jistou investí do jeho oprav v průběhu živ.auta.
Jo a mimochodem-když jsem zmiňoval ten test benzín/nafta na srazu V Roudné-vždyť Sonáta(poslední typ před současným faceliftem),co má Dantasík má CRDi A navíc(to spíše pro vtip od Harda)ta trať(letiště) je DO KOPCE A nějak ten benzínový 2,0l nezdechával,naopak se kvapem naftě vzdaloval o desítky metrů. Takže přeci jen ti technici u formulí,WRC a ostatního moto/autosportu asi nejsou tak blbí,když VŠICHNI používají benz.motory nebo se mýlí
Teď,než jsem to dopsal,jsem si přečetl článek od Mexicana a musím s tím jeho posledním příspěvkem souhlasit.Už to zaběhlo až po srovnávání motorů(parodií)HTP/SDI a to je už hodně mimo.Jinak ty motorky jsou buď recese(s naft.motorem z VW Lupo)a která ne,tak spíše jako zajímavost- stačí mrknou na výkon z 500cm/25kW .Co se třeba Seatu TDI.. a jeho závodění týká ....to není motorsport(WTTC),to je zábava jako různé ty Š.picup cup,Octavia cup,Ford cup a podobné náhražky opravdových závodů(je to vidět i na počtu závodících značek),stejně tak "vytrvalostní"závody.To je asi tak,jako že se dělají náklaďáky na benzín nebo dokonce i tanky(bez legrace).Ale to už jsme od Accentů opravdu někde jinde a souhlasím s Mexicanem(i když zrovna nejsme kamarádi),že by jsme se měli trochu v tématu vrátit k .
Naposledy upravil(a) Borek dne 11 kvě 2009, 17:59, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Borek: ja mel na mysli normalni kopec, ne naklonenou rovinu v Mimoni. Jinak Lantre skutecne nic nebylo, jelikoz jsem na Mimoni porazil neci Coupe a tusim Masarinovu 2.0 Lantru (nebo byla nekoho jineho?), takze kondicne na tom byla velmi dobre. Bohuzel dnes uz nafty bez turba nejsou a tak neni jina moznost, pokud chceme srovnavat. Ale jezdim casto usek, kde jsem jezdil s Lantrou a kde jezdim s Elou a vim, ze se slabsi a tou silene tezkou Elantrou, ktera ma 1385kg, nikoliv 1432kg nebo kolik tvrdis, jsem na tom lepe, nez s Lantrou. Zrejme je to placebo
Do vyvoje dieselu se strka mnohem vic penez, zrejme podle vas nesmyslne a je jen otazkou casu, kdy ty zavody pojedou a prvni dehty.
Do vyvoje dieselu se strka mnohem vic penez, zrejme podle vas nesmyslne a je jen otazkou casu, kdy ty zavody pojedou a prvni dehty.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Fabia sice není Accent, stejně tak jako Coupé není Accent a ani Elantra není Accent. Ale na porovnání se to použít dá (1.9 R4 8V přepl.diesel 96kW proti 2.0 R4 16V atmos. benzin 102kW). Výkonově prakticky identický a hmotnostně taky (Fabia je malá, ale ten motor něco váží...)
Takže na obecné porovnání myslim dobře zvolené. Obě auta jsou na sportovní využití (tedy Fabia se tak aspon tváří, ale ten motor to bohužel odsunuje spíše na to tahání karavanů).
Papírové hodnoty:
__________________________________ Coupe _______________________________Fabia RS
__________________výkon____________102kW/6000ot/min___________96kW/4000ot/min
__________________točivý moment_____181Nm/4900ot/min___________310Nm/1900ot/min
__________________zdvih. objem¨______1975ccm___________________1896cc
__________________zrychlení 0-100_____9,1s________________________9,6s
__________________max.rychlost:______206km/h____________________204km/h
__________________hmotnost:________1350kg_____________________1300kg
__________________turbo:____________ne ________________________ano
__________________palivo:___________natural_____________________nafta
A ted mi řekněte, jak je podle vás možné, že nepatrně těžší coupé s nepatrně vyšším výkonem, ale s téměř polovičním točivým momentem je ve zrychlení lepší...když ta nafta tak tahá "vocpodu"
Takže na obecné porovnání myslim dobře zvolené. Obě auta jsou na sportovní využití (tedy Fabia se tak aspon tváří, ale ten motor to bohužel odsunuje spíše na to tahání karavanů).
Papírové hodnoty:
__________________________________ Coupe _______________________________Fabia RS
__________________výkon____________102kW/6000ot/min___________96kW/4000ot/min
__________________točivý moment_____181Nm/4900ot/min___________310Nm/1900ot/min
__________________zdvih. objem¨______1975ccm___________________1896cc
__________________zrychlení 0-100_____9,1s________________________9,6s
__________________max.rychlost:______206km/h____________________204km/h
__________________hmotnost:________1350kg_____________________1300kg
__________________turbo:____________ne ________________________ano
__________________palivo:___________natural_____________________nafta
A ted mi řekněte, jak je podle vás možné, že nepatrně těžší coupé s nepatrně vyšším výkonem, ale s téměř polovičním točivým momentem je ve zrychlení lepší...když ta nafta tak tahá "vocpodu"
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Harde,máš pravdu,že se do nafty nastrkalo hodně peněz a dnes ta auta jezdí o dost lépe než když bylo turbo spíše raritou.Ale to je pouze záležitost Evropy a ještě v době,kdy byla cena nafty o spousty Kč/E lacinější.Hned jak se trochu otřepeme z krize a začnou jezdit kamiony a rozjede se výroba(spotřeba ropy),uvidíš,kam až vyskočí cena nafty.
A dovedeš si představit,že kromě Evropy,by někde jinde na světě vzniklo tohle šílené téma,co probíráme :?:Asi těžko. V Japonsku,USA...až po Rusko by se nenašla ani ta hrstka majitelů(neberte do slova )nafťáků,kteří by se mohli hádat. Tam mají tyhle problémy vyřešený trhem(zájmem lidí).
A dovedeš si představit,že kromě Evropy,by někde jinde na světě vzniklo tohle šílené téma,co probíráme :?:Asi těžko. V Japonsku,USA...až po Rusko by se nenašla ani ta hrstka majitelů(neberte do slova )nafťáků,kteří by se mohli hádat. Tam mají tyhle problémy vyřešený trhem(zájmem lidí).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: BENZÍN vs. DIESEL
@Mirpie: zeby proto,že je nafta na tahání a převodovka je k tomu uzpůsobená Takže 1.a2. je oproti benzínu neskutečně krátká...
Když už se ptáme .Taky se tě zeptám.Kdy využiješ sprint s pevným startem v běžném provozu?A myslím tím využiješ tak,aby to mělo smysl?
Když už se ptáme .Taky se tě zeptám.Kdy využiješ sprint s pevným startem v běžném provozu?A myslím tím využiješ tak,aby to mělo smysl?
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: BENZÍN vs. DIESEL
mirpie: mne si RS Fabie dala (s Lantrou), tak to je jasne, kdo bude dalsim vitezem na Mimoni...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Mirpie: btw, coupe vazi pres 1300kg? Ma Lantra 2.0 vazila kolem 1100kg, to je divny.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
no predsa na zrazoch.. a este ma napada na krizovatke aby si clvek vylepsil den.. a mozno raz do roka, ked clovek potrebuje vyjst z lesnej cesty a z kopca sa ruti tatra 815 a z dovodu zachovania existencie ludstva ju nemozme pusit pred sebamatysekul píše:@Mirpie: zeby proto,že je nafta na tahání a převodovka je k tomu uzpůsobená Takže 1.a2. je oproti benzínu neskutečně krátká...
Když už se ptáme .Taky se tě zeptám.Kdy využiješ sprint s pevným startem v běžném provozu?A myslím tím využiješ tak,aby to mělo smysl?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Zde jsou technicka data Coupe, pohotovostni hmotnost je 1175kg, tak jako u Lantry.
http://www.rezecar.cz/modelrady.php?idm ... =28&view=2
http://www.rezecar.cz/modelrady.php?idm ... =28&view=2
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
@Borek:
U té Sonáty si nejsem moc jistý,ale řekl bych,že je až po faceliftu
Tiburon 2003: 1280/1412 kg
Sonata 2005+: 1666-1738 kg
Vyloženě srovnatelné auta
Tím porovnáním jsem myslel toto.Zpět k příkladu z našeho klubu v praxi na letišti.Poslední sraz v Roudné a jemu předcházející,stejný rozpor mezi mnou a Dantasíkem(ten je ale oproti jiným zde slepím a hluchým čmoudíkům s chováním na úrovni).Jeho Sonáta CRDi má v základu 103kW/305Nm-navíc ji má dle jeho slov načipovanou na 125kW (viz i jeho podpis).Tak jsme svůj teoretický spor uvedli do praxe na dráze-výsledek:na vzdálenosti +-400m jsem s Tiburonem(sériovým 2,0l/102kW)byl o NĚKOLIK délek auta vždy v cíli dřív a i na jízdách proti radaru dosahoval slabší Tiburon,s menším krout.momentem a tím odporným benzínem větší rychlosti.TO JE PRAXE,KDY SE OPRAVDU POROVNÁVÁ/ZÁVODÍ na plno-ne někde předjet strejdu,který si veze vajíčka na chalupu a hned machrovat jak ten čmoudík jde pěkně od spoda
U té Sonáty si nejsem moc jistý,ale řekl bych,že je až po faceliftu
Tiburon 2003: 1280/1412 kg
Sonata 2005+: 1666-1738 kg
Vyloženě srovnatelné auta
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Jj, Sonata je tezka jak prase, 2005+ uz je facelift, tzn to co mam ja a Danastik.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Toho Tiburona jsi trochu ořezalmatysekul píše:@Borek:Tím porovnáním jsem myslel toto.Zpět k příkladu z našeho klubu v praxi na letišti.Poslední sraz v Roudné a jemu předcházející,stejný rozpor mezi mnou a Dantasíkem(ten je ale oproti jiným zde slepím a hluchým čmoudíkům s chováním na úrovni).Jeho Sonáta CRDi má v základu 103kW/305Nm-navíc ji má dle jeho slov načipovanou na 125kW (viz i jeho podpis).Tak jsme svůj teoretický spor uvedli do praxe na dráze-výsledek:na vzdálenosti +-400m jsem s Tiburonem(sériovým 2,0l/102kW)byl o NĚKOLIK délek auta vždy v cíli dřív a i na jízdách proti radaru dosahoval slabší Tiburon,s menším krout.momentem a tím odporným benzínem větší rychlosti.TO JE PRAXE,KDY SE OPRAVDU POROVNÁVÁ/ZÁVODÍ na plno-ne někde předjet strejdu,který si veze vajíčka na chalupu a hned machrovat jak ten čmoudík jde pěkně od spoda
U té Sonáty si nejsem moc jistý,ale řekl bych,že je až po faceliftu
Tiburon 2003: 1280/1412 kg
Sonata 2005+: 1666-1738 kg
Vyloženě srovnatelné auta
Tiburon 1355kg/102kW
Sonata 1666kg/125kW
Co není pro tebe srovnatelné?Třeba to,že Sonáta má turbo a Tiburon je jen atmosféra-ani to bohužel naftě nepomůže .
Dantasík si před srazem myslel o naftě to stejné co ty,Hard a další,co naftu vlastníte-že jede lépe než benzín a že mu ujede....než se přesvědčil a v poho uznal,že se mýlil.
Stačí i zůstat u tématu-Accent 1,6l CVVT benzín 82kW-10,2s/100km.
Accent 1,5 CRDi 81kW...11,5s/100km
S benzínem je lehčí(o více než 70kg),vyváženější,dosahuje vyšší rychlosti,lepšího zrychlení.....to vše má vliv na jízdní vlastnosti stejného typu auta(aby se snad nenašel nějaký hňup,co bude psát,že nepotřebuje vyšší max.rychlost,nižší hmotnost......až bude brzdit,tak ten rozdíl celk.hmotnosti pocítí i na vzdálenosti,rozložení hmotnosti v zatáčkách......a to vše i v předpisové rychlosti).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži