Hlásím úspěšné ukončení přestavby z N1 na M1.
U dovozce jsem se dozvěděl, že mám smůlu, protože Min. dopravy schvalování přestaveb u H. pozastavilo (viz příspěvek výše). Nedalo mi to a chtěl jsem vědět proč. Od dovozce jsem si vyžádal kontakt na odpovědného referenta na MD ČR. Napsal jsem mu mail s kopií mého TP a chtěl vědět, proč není přestavba možná. Uběhly asi tři dny a zvoní mi mobil. Volal mi úředník z ministerstva, že věc znovu prozkoumal a že se omlouvá. (No fakt, nekecám !!!) Prý s dovozcem zjistili, že se přehlédli a omylem pozastavili přestavby plošně, i když k tomu nebyl důvod. Důležitý je údaj (nejen) o typu karoserie v TP - ještě v kombinaci s rokem výroby a něčím dalším. V mém případě byla přestavba možná! Vždycky se rozhoduje podle VIN konkrétního auta.
Obratem jsem vyřídil souhlas dovozce (za 1.000,-Kč). Vyndal jsem doma přepážku - Zdeněk má pravdu, práce na pár minut. Další bod je návštěva STK. Ve Slaném mně tvrdili, že musí udělat jak technickou, tak i emise !?! Navíc požadovali předložení dokladu z magistrátu (auto registrované v Praze) o zahájení řízení o přestavbě - úplná blbost, nemají na to nárok. Tak jsem poděkoval a odjel na jednu STK do Prahy. Bez objednání, pohodové jednání za 45 min. hotovo. Cena asi 1.800,-Kč. Technik byl rozumný - správně měly být sundaný 100% fólie na bočních okéncích kufru. Dohodli jsme se, že je tam při kontrole nevidí a že jsem si je tam hned po kontrole zase nalepil - to je legální
Další cesta je na magistrát - vyplnil jsem žádost a předal povolení dovozce, protokol o přestavbě z STK a velký TP. Slíbili, že do týdne zavolají. Volali už druhý den. Naběhl jsem s 1.000,- Kč na poplatek a vyndanou zadní RZ (nalepí známku o prodloužení TK o 2 roky). Nafasoval jsem nový malý TP, zápis do velkého TP a mám krásný osobní vůz
Tak to je konec mého putování za M1. Teda skoro.
Je slušnost říct, že v krátké době řady Santa Fe driverů opustím. Neříká se mi to lehce, ale takový je život. Ruplo mi v kouli a jdu do Mitsubishi Pajero. Mé milé Santa Fe mě během 3 let a 90.000 km nikdy nezradilo a byl na něj vždycky spoleh. Teď půjde na protiúčet a já mu přeju hodnýho pána. Technici z Mitsubishi Santa Fe prolezli a závěr byl - auto je jako nový.
Takže na Santu nedám dopustit a všem zájemcům rád doporučuju. Prostě chci zkusit něco trochu většího a trochu víc off. S nostalgií vzpomínám na jaro 2006, kdy jsem s novou Santou jezdil několik dní, než jsem potkal někoho ve stejném autě a vyblikal ho dálkovými světly. Dneska bych se musel ublikat
Musím říct, že jsem nenašel tak kvalitní a živý diskusní forum, jako je hyundaiclub.net. I když si budu vozit zadek v jiný značce, sem se budu vždycky rád vracet.
Přeju všem hodně radosti za volantem jejich Santíků.