skusal som IX55

Evropský Veracruz

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Rexcor »

Jojo. Byty auta. Toho všeho budete mít s maminkou časem málo:-D

Ale víte jak to taťka šalamounsky vyřešil? Nechal mě už si trošku pohráv s podsvícením na tom bílém a tak se mi z něj nechce. A sestřičce naordinoval minimálně 3 roky v autě s manuálem, což je překvapivě zase bělouš. Takže mám modráka ještě nějakou dobu hájeného.

A abych nebyl úplně OT: Já chci taky domů Veracruze. Velké, rychlé. Co víc si přát.:-D
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Reklama
 

Boby
Příspěvky: 6
Registrován: 13 kvě 2009, 15:38

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Boby »

Ahoj Rexcore,

mohl by jsi mi říci jak se ti pohybuje spotřeba u 2,7 l s LPG?
Díky.
Uživatelský avatar
clay
**
Příspěvky: 151
Registrován: 29 čer 2007, 22:03

Re: skusal som IX55

Příspěvek od clay »

Spotřeba -
benzin 11 - 13
LPG 13 - 16
najeto 15O t - z toho prvních 105 na benzin a pak již LPG
Teda ale nešetřím ho a na dálnici vždy na tempomat

Když jsem měl možnost otestovat benzinový Veracruz, a následně na Hyundai off Road Day, byla na computeru dlouhodobá spotřeba na 15l benzinu - což u předváděcího auta není tak hrozné - šacoval bych to na 13 - 15 v normální provozu - přeloženo do LPG tak na 15 - 19l. jen mne bude zajímat, zda by se tam nevešly dvě nádrže na LPG - pro větší dojezd.

clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
Boby
Příspěvky: 6
Registrován: 13 kvě 2009, 15:38

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Boby »

Clayi,

a to máš 4x4 nebo dvoukolku? Píšeš "nešetřím ho" tzn. na limitu povolených rychlostí nebo spíše ostřeji - např. okreska 100-120, dálnice kolem 160?

To je moje jediná obava - spotřeba. Dle specifikace z US by si měl vzít mezi 12-15 l, ale když tobě bere SF2,7 13-16l LPG tak mám obavu aby mě to nesežralo.
Kdyby Veracruz bral 16l LPG tak to je asi 9l benzinu (když vezmu v uvahu i startování,cenu paliv apod). To bych ho musel z USA dovézt tak do 500-550 tisíc aby se to vyplatilo, samozřejmě ojetý, 2 roky starý.
Uživatelský avatar
clay
**
Příspěvky: 151
Registrován: 29 čer 2007, 22:03

Re: skusal som IX55

Příspěvek od clay »

Dlouhodobě to znamená :
ČR - na hranici limitu tzn. vždy dle GPS -
dálnice kolem 135 až 138 GPS
silnice kolem 100 GPS
Německo - dle GPS 160
denně 4 x trasa 14 km
víkend 2 x 50 a 4 x 5
jednou do týdne 2x 150
jednou do měsíce zahraničí ( do roka 9 x lokality (Německo, Rakousko, Itálie, Holandsko) a 3 x Polsko )
čili žádné pravidelné lítání na dlouhých trasách
Mám možnost porovnání s kolegou se SF II v 2,2 CRDI s AT a vychází mi provoz v Kč levněji než jemu.

clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
Maxi
*
Příspěvky: 31
Registrován: 10 črc 2008, 20:15
Bydliště: Praha

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Maxi »

Pro Boby

Počítej, že spotřeba LPG bude o 10-20% vyšší než na benzín - ale spíše se to bude blížit k těm 20%, plus starty na benzín. Chrysler Grand Voyager - dovoz z USA (nepamatuju si obsah motoru), předělaný na LPG jezdí za 18 l po městě. Teď je cena LPG velice příjemná, ale pamatuju, že byly doby, když byl LPG jen o par Kč levnější než benzín. To mi pak bylo skoro jedno jestli jezdím na LPG nebo Benzin. Samozřejmě, čím má auto věší spotřebu, tím rychleji se montáž zaplatí. Nepříjemné jsou u LPG kratší dojezdy. Mám toroidní nádrž (Primera kombi, 2.0 i), takže v mém případě jsem někde od 350 do 420 km na jednu nádrž. Lze namontovat nádrž větší - klasiku, ale ta už překáží, a zcela to změní využití auta. Pak počítej kontroly těsnosti LPG zařízení po ujetí každých 10 tis km, nebo á 6 měsíců. Může Ti to udělat zadarmo známý nebo soused pokud na to má příslušnou kvalifikaci a razítko, jinak se za to samozřejmě platí. Pak bych se určítě poptal, zda pro ix55 existuje hromadná homologace - nevím jestli jsem to napsal správně. Pokud ano - platí se za zápis tuším 100,- Kč, pokud neexistuje, musíš si nechat zařízení homologovat pro daný typ vozidla - a to stojí už hodně tisíc. Takhle to bylo alespoň před 6-ti lety. Je možné, že se něco změnilo. Nechci tě odrazovat od montáže LPG, jen aby si spočetl všechny náklady s tím spojené, než auto dovezeš, aby to ve finále nestálo více než si počítal. Uf, to jsem se zase rozepsal.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Hardcam »

Ja nevim, jak je to s tim LPG. Mel jsem o nej zajem do Lantry i Sonaty, pocital jsem do koruny naklady souvisejici se zriznenim, provozem, popr. revizi atp. Pak jsem se zamyslel, kolik aut vlastne s LPG znam a doslo mi, ze to asi takovej zazrak neni, kdyz auta na LPG prakticky nepotkavam. Znam par lidi, co jezdi se svymi benzinaky hodne po republice, ale LPG si namontovat nenechali. Pokud by slo o skutecne vyraznou usporu a jeste ke vsemu, kdyz LPG motoru prospiva, tak by tech 35000Kc prece kdekdo objetoval, ne?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Rexcor »

Kontroly těsností? Tak to nevím jestli jsme někdy řešili. Stejnak to každých 15 tisíc jede na kontrolu, takže tam si to může okouknout.
A kdy že bylo LPG stejně jako benzín? Za poslední roky rozhodně ne. Vždy se pohybují kolem 50-65% ceny benzínu.

Většina lidí prostě nechce investovat dalších 40 tisíc do přestavby. Přitom se Ti zvýší dojezd, zlevní provoz. Ä nemusíš si tolik hlídat spotřebu. My jsme s přestavbou naprosto spokojeni. (klepu na dřevo, ale rezervu jsme nepotřebovali)

Návratnost investice je opravdu rychlá. A čím větší motor a tedy i spotřeba, tím je návratnost rychlejší.
Navíc teď už nenarazíš na problém s plyněnkama. Jsou skoro na každém rohu.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Uživatelský avatar
clay
**
Příspěvky: 151
Registrován: 29 čer 2007, 22:03

Re: skusal som IX55

Příspěvek od clay »

[quote="Maxi"]Pro Boby

... ale pamatuju, že byly doby, když byl LPG jen o par Kč levnější než benzín.
posledních deset let jezdil někdo kolem mne vždy na LPG - poslední dva roky jezdíme sami - cena LPG osciluje kolem 50-60% ceny benzinu - nyní již tři týdny nakupujeme za 12,10 včetně DPH

Pak počítej kontroly těsnosti LPG zařízení po ujetí každých 10 tis km, nebo á 6 měsíců.
každých 15000 pravidelný servis u mechanika, co nám PLG dělal - řešeno při jednom - záznamy jsou v pořádku.

Pak bych se určítě poptal, zda pro ix55 existuje hromadná homologace
v Holandsku již jezdí .... neplatí to pak pro celou EU ? Ono se v Holandsku řeší i první přihlášení auta z USA, protože tam napíšou výjimky, které by nebyl v ČR možné ( tedy ne proti bezpečnosti ale v souladu se zdravým rozumem )

Jinak je to pochopitelně volba. kterou si musí udělat každý sám.

clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: skusal som IX55

Příspěvek od hlobilp »

clay: uz jsem tento mesic bral za 11,5 a na Tank ONO maji LPG za 9,9 :-)
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Hardcam »

Tak 9,9Kc je skutecne megaluxus.....a jaky mate nazor na CNG? Opel nabizi v CR prvomontaz, zere to v prevodu stejne jako LPG? Cerpacku na CNG jsem viel zatim jednu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: skusal som IX55

Příspěvek od hlobilp »

Hardcam: co jsem o tom cetl, tak by to melo byt neco podobneho, s tim, ze CNG cerpacek je hodne malo. Ale pry je nejaka moznost tankovat plyn primo v baraku, pokud mas pripojdu. Myslim, ze je to dobra alternativa, ale jen tam kde mas dosah cerpacek.... a pokud jezdis jen v jejich okoli.
CNG by mohlo mit docela i budoucnost, ale naklady na budovani ingrastruktury jsou mnohonasobne vyssi jak na LPG.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Maxi
*
Příspěvky: 31
Registrován: 10 črc 2008, 20:15
Bydliště: Praha

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Maxi »

Trochu jsem se upsal. Ta kontrola těsnosti je tuším á 12 měsíců (ne á 6 měsíců jak jsem původně psal) nebo á 10tis. kilometrů. Také na ni tak často nejezdím. Ja nekritizuji LPG, u velkoobjemových aut se určitě vyplatí pokud někdo nechce naftu, u malolitrážních s nízkým výkonem už méně. Jen si musí každý sečíst celkové náklady a jejich návratnost.
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4506
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Borek »

Revize(kontrola těsnosti)-by se měla dělat jednou za rok(je to vždy i vyznačeno v takové růžové příloze k techničáku),ale kontroluje se to výhradně na STK(takže stačí jednou za 2 roky)a kontrola stojí pár korun.
Co se CNG týká-v ČR je tuším kolem 10-11 čerpaček.Ve vých.Čechách je nejblíž v Hradci Králové(ČSAD).Jeden chlap si tady přivezl ojetý Fiat Multipla(to je krasavec :lol: )z Itálie už z výroby přímo upravený na provoz CNG.Nádrže jsou v podlaze.Naposledy,když jsme se spolu bavili,tak mluvil o ceně 18,-Kč/l(takže o dost dražší než LPG)a co říkal o spotřebě(i do nádrží se vejde méně stlačeného CNG než LPG)+ cena za litr CNG,tak to moc výhra není a jezdí tak za 80% ceny benzínu.Měl i auta na LPG a sám říkal,že si sliboval od CNG více a už by do toho nešel a s příštím autem se vrátí k LPG.
Sám mám 2 auta na LPG a nedám na LPG dopustit :!: Už jsem i vážně uvažoval o LPG do Tiburona(cena 33000-35000,-Kč-dle nádrže(toroid)).Ale na konec jsem se rozhodl,že Tiburona nechám v benzínu-usoudil jsem,že si benzín jako sporťák zaslouží. :wink:
Mít Santu nebo Sonatu jako kluci,tak neváhám ani minutu-náklady na km poloviční,návratnost po +-30000km...co chtít víc. :wink:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: skusal som IX55

Příspěvek od Hardcam »

Borek: ja bych tech 30tkm najel co nejrychlejs, abych mel dobrej pocit, ze uz se mi investice vratila:) je to takovej lepsi pocit. Zil jsem domeni, ze jsou tu pouze 3 cerpaci stanice na CNG - Louny, Praha, Brno...tak to se ta sit rozrostla rychle:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „iX55“