BENZÍN vs. DIESEL

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4506
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Borek »

Rexcor píše: Heled na benzín mi nešahej:-D Na Borka si klidne šáhni když se Ti to líbí:-D
To víš že jo-klidně mě může i pohladit,fuuuuu. :D
Přílohy
lev.jpg
lev.jpg (81.19 KiB) Zobrazeno 1327 x
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Reklama
 

Uživatelský avatar
EB trupo
**
Příspěvky: 142
Registrován: 26 čer 2008, 21:08
Bydliště: poprad

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od EB trupo »

Rexcor píše:
EB trupo píše:
Borek píše:EB trupo,fuuuuuuuu :lol: ,fakt skvělé příspěvky :roll: ](*,) .Fuuuuuu,to jsou fuuuujoviny :mrgreen: ......ffuuuu :lol: .Booooože. [-o<
asi tvojej úrovne [-o< samo si benziňák, som stavbyvedúci, nie automechanik, tak mi odpusť, že si trochu občas čítam :-$ a snažím sa mať vlastný pohľad na svet :P
Heled na benzín mi nešahej:-D Na Borka si klidne šáhni když se Ti to líbí:-D
No asi bych si měl pořídit vysněné turbo aby se síla diesel s turbem a benzín s turbem vyrovnaly. Nebo spíš byl markantnější rozdíl.:-D
Však když se nacpalo takovejch miliard do vývoje dieselů, tak by bylo dost hloupé, kdyby nemohly aspoň konkurovat benzínům:-D Jsou na tom teď opravdu hezky, jen je nezbavili chrochtavého zvuku u VW trochy kil a dlouhé doby ohřívání. Navíc si myslím, že diesely od :hyu: jsou teď na tom velmi slušně, takže si můžete vyskakovat:-)
Snad se jednou takový vývojový potenciál zaměří i na benzíny.
neviem ako pokračuje vývoj, ale mám pocit, že priemysel sa uspokojil s VVT - teda s tým variabilným časovaním ventilov. Je aj pravda, že diesel zožerie pomaly čokoľvek. Škoda, že turbo benzíny sú už cenovo ďaleko mimo môjho finančného dosahu, CRDi je dosiahnuteľnejšie :D . Ja som bol, ako som už spomínal tiež benzínpozitívny, len musím potvrdiť, že som bol milo prekvapený motorom v :hyu:
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
Uživatelský avatar
clay
**
Příspěvky: 151
Registrován: 29 čer 2007, 22:03

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od clay »

[quote="EB trupo ....... Je aj pravda, že diesel zožerie pomaly čokoľvek. [/quote]

Promiň ale musím Ti odporovat
takovej diesel va staré dobré Sierrě opravdu sežere i fritovací olej a nejen že jede, ale jezdí furt.
U nových vypiplaných Tdi to byl již trochu problém a u CRDi se ještě zvětšil - vyšší tlaky - potřeba lepšího lícování - česká "taky" nafta - porucha vstřikování.

Ono když si rozebereme benzin a diesel ne po stránce kupujícího , ale po stránce co je co tak vyjdou rozdíly markantní a srovnatelné náklady na výrobu na stejný výkon jsou nedosažitelné

motor
benzin nižší tlaky diesel vyšší tlaky
logicky musí být použity kvalitnější materiály na válce, kliku, hlavu válců - vyšší náklady u dieselu

vstřikování
benzin opět nižší tlaky diesel vyšší tlakylogicky musí být čerpadlo a vstřiky na diesel nákladnější

přeplňování
benzin nepotřebuje u dieselu podmínkou srovnatelného výkonu

zapalovací soustava
u benzinu elektronická u dieselu není potřebná
žhavící soustava
u benzinu není u dieselu nutná

zdroje elektřiny
u benzinu standardní velikost u dieselu nutná větší kapacita a výkon

spojka a převodovka
u benzinu standardní u dieselu přenos většího kroutícího momentu - tedy vše robustnější a nákladnější
výfuk
benzin katalyzátor na dobu životnosti auta u dieselu filtr pevných částic - nutná revitalizace za jízdy a občasné výměna ( dle typu )avšak je výrazně nákladnější než katalyzátor

Takže mi to vychází, že když započtu zapalovací soustavu u benzinu se žhavící soustavou u dieselu, tak logicky musí být náklady vyšší u všech ostatních položek u dieselu
Tudíž, za stejnou cenou benzinového motoru a dieselového je něco jiného, než srovnatelné náklady na výrobu motoru a souvisejícíh částí auta.

A jestliže budeme předpokládat ( oprávněně ) že čím složitější je stroj, tím je více možností nedokonalosti a poruchy, pak je jasné proč by měl být i v oblasti údržby benzin levnější.

Ostatní by byly již pouze hypotézy.

takže benzin versus nafta z jiného pohledu - a hrrr teď do mě.

clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
Uživatelský avatar
EB trupo
**
Příspěvky: 142
Registrován: 26 čer 2008, 21:08
Bydliště: poprad

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od EB trupo »

je mi jasné, že dať opravovať čokoľvek v spojitosti s nafťákovým motorom je neporovnateľne drahšie :cry: s tým "čokolvek" som skôr narážal na možnosti dieselu, ale ako vravíš, nové common raily sú citlivejšie na kvalitu paliva ako benzínové. veď ja nemôžem ísť tankovať ani biopalivá, vraj by to zničilo motor.
na úkor výkonu sa znížila životnosť dieselov, veď keď si len spomeniem na staré mercedesy, tam vie diesel fungovať bez generálky 500tis. km a viac. Kolega má BMW 325d r.v. 2001, najazdených 625tis. za 8 rokov (euro dealer), prakticky spáva v tom aute, a motoricky ten motor nemá chybu. pri automatickej prevodovke má spotrebu do 8l/100, čo je pri 3litri a jeho spôsobe jazdy úctyhodné. škoda, že motor v mojom autíčku tak dlho asi nevydrží...
pre mňa má diesel jednu obrovskú výhodu - viem tankovať za 20-25 SK/liter :lol: (nafta priamo zo stojana Slovnaftu - žiaden bordel!)
trošku počtov:
- rozdiel v cene auta medzi benzín a nafta bol 1991 eur
- spotreba
diesel cca 5l/100km x 0,83 = 4,15 eur
benzín cca 7l/100km x 1,09 = 7,63 eur
moja cena za naftu 0,83eur/l
cena benzínu 1,09 eur/l
- najazdím ročne 30tis. km = 300x4,15 eur = 1245 eur diesel
= 300x7,63 eur = 2289 eur benzín
rozdiel = 1044 eur ročne/30tis. km
za necelé 2 roky už budem v pluse (možno :roll: ) :D/
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4506
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Borek »

Jen doplním k zmíněnému systému CVVT/DCVVT -ať zůstaneme u :hyu: (Sonata 2,0l)dává 121kW a to není vůbec špatné.Když nechám stranou turbobenzín,tak i bez turba se dělají supervýkonné motory v běžné produkci aut-třeba Honda S2000-z objemu 1997cm bez turba-176kW =D> ,nebo možnosti Wankelova motoru-Mazda RX8-objem 1308cm :!: a výkon 170kW :!: -.......možnosti benz.motorů jsou dnes využívány jen z pár procent(jinak by už ta dnešní džungle byla opravdu jen závodní dráhou :mrgreen: ).
A teď jsem dokonce někde v časáku četl,že je připravené a odzkoušené elektrické turbo(ne ten větráček,co se prodává v tuning shopech :D ),které točí až 70000 ot.,je rychlejší než klasické(bez turboefektu),neodebírá výkon motoru.....a co zmiňují na závěr,že jde použít i do všech aut(nafta/benzín)i k dodělání do současných nebo jako další turbo k již klasickému turbomotoru.Bude to mít asi svou vlastní říď.jednotku,která bude řídit jeho otáčky.....Elekt.turbo vidím jako blízkou budoucnost pro naftu i benzín. :wink:
Jinak souhlas s EB trupem-ty prastaré nafťáky v Meďourech atd.byly nezmary a žraly všechno.Dnes jsou sice CRDi i z malého objemu daleko výkonější,ale i náchylnější na kvalitu paliva a zacházení.Trupo,když máš naftu za tak dobrou cenu,tak jsi udělal dobře a ať ti to dobře lítá,jen ho nepřeceňuj. :wink:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Hardcam »

Borek: a psali tam, co ta sranda bude kostovat?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4506
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Borek »

Hardcam píše:Borek: a psali tam, co ta sranda bude kostovat?
:-k Myslím,že tam cena nebyla.Pročtu strašně moc časáků,novin,knížek...Tohle jsem četl tuším v pondělí v nějakém posledním čísle AutoTipu,Autohitu nebo Světa motorů. #-o .V některém z nich to je.Až budu mít čas,tak to prolítnu a když tak to nafotím. :wink:
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2060
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Gandalf »

Jak už bylo uvedeno výše, občas přemýšlím, kdo všechno má zájem na marketingovém "protěžování" dieselových motorů. Opravdu tu nechci vymýšlet nový problém, ale objektivně vzato mi přijde, že jednak je z hlediska marketingu dieselovým motorům věnována nesrovnatelně vyšší pozornost - všimněte si třeba jen, že odhadem 80-90% testovaných automobilů v nejrůznějších motoristických pořadech v TV (u nás i v Německu, v časopisech to neposoudím) je prezentováno s dieselem. A jednak bych celkem věřil faktu, že náklady na vývoj i samotnou výrobu moderních CRDi jsou podstatně vyšší než je jejich aktuální cenový rozdíl od benzínových a to se různí výrobci/prodejci průběžně střídají s akcemi typu "diesel za cenu benzínu".
Vím, že turbo-benzínů je zatím poskrovnu, ale zatím jsem nikde neslyšel o případné akci turbo-benzín za cenu benzínu apod. Samozřejmě výrobcům i prodejcům se hodí těch cca. 30-80000 Kč navíc za každý prodaný diesel, ale zájmových skupin může být asi víc.
Neberte to jako jakýkoliv útok, jen pokus o pokud možno objektivní úvahu o stanovování cen a marketingu obecně z hlediska druhu nabízených motorů :)

Mimochodem: Včera jsem ujel cca. 100 km s rok starým vozem VW Golf+ s motorem 1.9 TDi (myslím 77kW) a musel bych si dost dlouho zvykat. Sice když už turbo zatáhlo, byla to radost, ale velmi rychle jsem pak musel řadit výš a naopak když jsem se s otáčkami dostal o kousek níž, moc se mu nechtělo ani po rovině, natož do kopce a bylo třeba podřadit. Podotýkám, že jsem jezdil převážně po okreskách v členitém terénu, nikoliv dlouhé rovné úseky. Takže, jak jsem napsal, diesel má jistě příjemné stránky, ale musel bych si hodně zvykat, abych mohl bez přemýšlení, automaticky využívat dynamiky zátahu turba a jízdu si skutečně užívat :)
Pěkný den všem.
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Martin Korpel
**
Příspěvky: 213
Registrován: 19 kvě 2009, 13:58
Bydliště: Slovakia / Zvolen

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Martin Korpel »

Mno tak turba boli montovane najprv do lietadiel pretoze lietali vo velkych vyskach a tam bol maly atmosfericky tlak , potom dalej siel vyvoj a zacali tlacit turba do kamionov pretoze ked chodili cez alpy a taketo cesty tak maly problem na koniec to davali do osobakov okrem ineho aj F1 ked prislo teda formule tak tie maly tak tiez turba. Mno ale mam silneho tusaka ze v Alpach tam kde je nizky atmosfericky tlak keby boly dva modely aut 1.5 benzin a 1,5Diesel (s turbom) usiel by som mu. Ako tomu bolo ked som bol ja v alpach s ansim accentikom
Hyundai Elantra 2017 - 2020 Black Phantom - Premium
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Vilda »

Martin Korpel píše:Mno tak turba boli montovane najprv do lietadiel pretoze lietali vo velkych vyskach a tam bol maly atmosfericky tlak , potom dalej siel vyvoj a zacali tlacit turba do kamionov pretoze ked chodili cez alpy a taketo cesty tak maly problem na koniec to davali do osobakov okrem ineho aj F1 ked prislo teda formule tak tie maly tak tiez turba. Mno ale mam silneho tusaka ze v Alpach tam kde je nizky atmosfericky tlak keby boly dva modely aut 1.5 benzin a 1,5Diesel (s turbom) usiel by som mu. Ako tomu bolo ked som bol ja v alpach s ansim accentikom
DALŠÍ [-o< [-o<
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od rokolo »

Vildo, neříkal jsi že už NIKDY :lol:
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Vilda »

rokolo píše:Vildo, neříkal jsi že už NIKDY :lol:
Taky mi už upadl :D :D ale co, stejně už byl na prd :D
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mexican »

tak ja si zas dovolim porovnanie - aby som tu nevyzeral, ze sa tomuto super tematu nevenujem. Na potulkach v USA som mal pozicany 2009 Mitsubishi Galant s 2,4l benzinovym motorom a 5st poloautomatickou prevodovkou. Motor mal vykon 160 koni. Je to deviata generacia vyrabana v Ilinois, USA... presiel som cca 1800 mil - svetaci a matematici si to prepocitaju na km polahky...

subjektivne solidne zvezenie, vyborne starty z krizovatiek - pri vyssich rychlostiach (okolo 75-80mil/h) motor tocil smiesne malo - asi 2300-2500 otaciek, velmi tichy. Akceleracia pruimerana, dokonca aj v plne automatickom rezime. Pri manualnom -sekvencnom-radeni to bolo dost rychle... ale nekamenujte ma ale rychlost od 20-30 mil na 75-80 nabiehala vyrazne pomalsie ako u Accentu. Mozno za to moze hmotnost, moznonieco ine... subjektivne sa mi vsak zda ze zrychlovanie - a tym nemyslim start z nuly, ale proste bezne zrychlovanie je lepsie u mojho Accenta. Co ma prekvapilo bola ale pohodova spotreba tak velkeho auta - cosi cez 28 mil/galon, teda 7,8 - 8litrov na 100km. Vratane stale zapnutej klimy, miest ako NY, Washington, Philadelphia a Chicago. Dialnice 75-80 mil/h, okresky 55-60 mil/h.. vsetky udaje podla GPS, kedze palivo je lacne neriesil som to - 13kc/liter... rozdiel oproti Accentovi je vsak v tomto rezime asi 2,8-3litre a to je u nas uz zasadny rozdiel. Motor to bol Mitsubishi, nalietanych asi 30 000mil, konstrukcia japonska takze ziadny americky zrut

chcel som si pozicat povodne nejaku 1,6 ale bohuzial nic take nemali, takze aspon toto ako prispevok do diskuzie

BTW foto je z parkoviska pri plazi, tak prosim ziadne nemiestne komentare k mojim bielim noham :P
Přílohy
moi.jpg
moi.jpg (165.28 KiB) Zobrazeno 966 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Hardcam »

Kdyz jsem pres tu fotku jen tak prejel, tak jsem myslel, ze to je Passat B5,5....tohle Mitsu ani neznam, pekny:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4506
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Borek »

Vilda píše:
Martin Korpel píše:Mno tak turba boli montovane najprv do lietadiel pretoze lietali vo velkych vyskach a tam bol maly atmosfericky tlak , potom dalej siel vyvoj a zacali tlacit turba do kamionov pretoze ked chodili cez alpy a taketo cesty tak maly problem na koniec to davali do osobakov okrem ineho aj F1 ked prislo teda formule tak tie maly tak tiez turba. Mno ale mam silneho tusaka ze v Alpach tam kde je nizky atmosfericky tlak keby boly dva modely aut 1.5 benzin a 1,5Diesel (s turbom) usiel by som mu. Ako tomu bolo ked som bol ja v alpach s ansim accentikom
DALŠÍ [-o< [-o<
:D :D Třeba to myslel tak,že když hodí z alpského vršku 1,5l diesla(s turbom :D ),tak určitě dopadne rychleji dolů,než s benzínem,protože ten je lehčí a nestačí ve volném pádu tomu našlapanému diesláku :mrgreen: .V tomto případě má Korpel pravdu a benzín nemá šanci. :cry: :-k :D :D
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“