To víš že jo-klidně mě může i pohladit,fuuuuu.Rexcor píše: Heled na benzín mi nešahej:-D Na Borka si klidne šáhni když se Ti to líbí:-D
BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
- Přílohy
-
- lev.jpg (81.19 KiB) Zobrazeno 1327 x
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Reklama
Re: BENZÍN vs. DIESEL
neviem ako pokračuje vývoj, ale mám pocit, že priemysel sa uspokojil s VVT - teda s tým variabilným časovaním ventilov. Je aj pravda, že diesel zožerie pomaly čokoľvek. Škoda, že turbo benzíny sú už cenovo ďaleko mimo môjho finančného dosahu, CRDi je dosiahnuteľnejšie . Ja som bol, ako som už spomínal tiež benzínpozitívny, len musím potvrdiť, že som bol milo prekvapený motorom vRexcor píše:Heled na benzín mi nešahej:-D Na Borka si klidne šáhni když se Ti to líbí:-DEB trupo píše:asi tvojej úrovne samo si benziňák, som stavbyvedúci, nie automechanik, tak mi odpusť, že si trochu občas čítam a snažím sa mať vlastný pohľad na svetBorek píše:EB trupo,fuuuuuuuu ,fakt skvělé příspěvky .Fuuuuuu,to jsou fuuuujoviny ......ffuuuu .Booooože.
No asi bych si měl pořídit vysněné turbo aby se síla diesel s turbem a benzín s turbem vyrovnaly. Nebo spíš byl markantnější rozdíl.
Však když se nacpalo takovejch miliard do vývoje dieselů, tak by bylo dost hloupé, kdyby nemohly aspoň konkurovat benzínům:-D Jsou na tom teď opravdu hezky, jen je nezbavili chrochtavého zvuku u VW trochy kil a dlouhé doby ohřívání. Navíc si myslím, že diesely od jsou teď na tom velmi slušně, takže si můžete vyskakovat:-)
Snad se jednou takový vývojový potenciál zaměří i na benzíny.
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
Re: BENZÍN vs. DIESEL
[quote="EB trupo ....... Je aj pravda, že diesel zožerie pomaly čokoľvek. [/quote]
Promiň ale musím Ti odporovat
takovej diesel va staré dobré Sierrě opravdu sežere i fritovací olej a nejen že jede, ale jezdí furt.
U nových vypiplaných Tdi to byl již trochu problém a u CRDi se ještě zvětšil - vyšší tlaky - potřeba lepšího lícování - česká "taky" nafta - porucha vstřikování.
Ono když si rozebereme benzin a diesel ne po stránce kupujícího , ale po stránce co je co tak vyjdou rozdíly markantní a srovnatelné náklady na výrobu na stejný výkon jsou nedosažitelné
motor
benzin nižší tlaky diesel vyšší tlaky
logicky musí být použity kvalitnější materiály na válce, kliku, hlavu válců - vyšší náklady u dieselu
vstřikování
benzin opět nižší tlaky diesel vyšší tlakylogicky musí být čerpadlo a vstřiky na diesel nákladnější
přeplňování
benzin nepotřebuje u dieselu podmínkou srovnatelného výkonu
zapalovací soustava
u benzinu elektronická u dieselu není potřebná
žhavící soustava
u benzinu není u dieselu nutná
zdroje elektřiny
u benzinu standardní velikost u dieselu nutná větší kapacita a výkon
spojka a převodovka
u benzinu standardní u dieselu přenos většího kroutícího momentu - tedy vše robustnější a nákladnější
výfuk
benzin katalyzátor na dobu životnosti auta u dieselu filtr pevných částic - nutná revitalizace za jízdy a občasné výměna ( dle typu )avšak je výrazně nákladnější než katalyzátor
Takže mi to vychází, že když započtu zapalovací soustavu u benzinu se žhavící soustavou u dieselu, tak logicky musí být náklady vyšší u všech ostatních položek u dieselu
Tudíž, za stejnou cenou benzinového motoru a dieselového je něco jiného, než srovnatelné náklady na výrobu motoru a souvisejícíh částí auta.
A jestliže budeme předpokládat ( oprávněně ) že čím složitější je stroj, tím je více možností nedokonalosti a poruchy, pak je jasné proč by měl být i v oblasti údržby benzin levnější.
Ostatní by byly již pouze hypotézy.
takže benzin versus nafta z jiného pohledu - a hrrr teď do mě.
clay
Promiň ale musím Ti odporovat
takovej diesel va staré dobré Sierrě opravdu sežere i fritovací olej a nejen že jede, ale jezdí furt.
U nových vypiplaných Tdi to byl již trochu problém a u CRDi se ještě zvětšil - vyšší tlaky - potřeba lepšího lícování - česká "taky" nafta - porucha vstřikování.
Ono když si rozebereme benzin a diesel ne po stránce kupujícího , ale po stránce co je co tak vyjdou rozdíly markantní a srovnatelné náklady na výrobu na stejný výkon jsou nedosažitelné
motor
benzin nižší tlaky diesel vyšší tlaky
logicky musí být použity kvalitnější materiály na válce, kliku, hlavu válců - vyšší náklady u dieselu
vstřikování
benzin opět nižší tlaky diesel vyšší tlakylogicky musí být čerpadlo a vstřiky na diesel nákladnější
přeplňování
benzin nepotřebuje u dieselu podmínkou srovnatelného výkonu
zapalovací soustava
u benzinu elektronická u dieselu není potřebná
žhavící soustava
u benzinu není u dieselu nutná
zdroje elektřiny
u benzinu standardní velikost u dieselu nutná větší kapacita a výkon
spojka a převodovka
u benzinu standardní u dieselu přenos většího kroutícího momentu - tedy vše robustnější a nákladnější
výfuk
benzin katalyzátor na dobu životnosti auta u dieselu filtr pevných částic - nutná revitalizace za jízdy a občasné výměna ( dle typu )avšak je výrazně nákladnější než katalyzátor
Takže mi to vychází, že když započtu zapalovací soustavu u benzinu se žhavící soustavou u dieselu, tak logicky musí být náklady vyšší u všech ostatních položek u dieselu
Tudíž, za stejnou cenou benzinového motoru a dieselového je něco jiného, než srovnatelné náklady na výrobu motoru a souvisejícíh částí auta.
A jestliže budeme předpokládat ( oprávněně ) že čím složitější je stroj, tím je více možností nedokonalosti a poruchy, pak je jasné proč by měl být i v oblasti údržby benzin levnější.
Ostatní by byly již pouze hypotézy.
takže benzin versus nafta z jiného pohledu - a hrrr teď do mě.
clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
Re: BENZÍN vs. DIESEL
je mi jasné, že dať opravovať čokoľvek v spojitosti s nafťákovým motorom je neporovnateľne drahšie s tým "čokolvek" som skôr narážal na možnosti dieselu, ale ako vravíš, nové common raily sú citlivejšie na kvalitu paliva ako benzínové. veď ja nemôžem ísť tankovať ani biopalivá, vraj by to zničilo motor.
na úkor výkonu sa znížila životnosť dieselov, veď keď si len spomeniem na staré mercedesy, tam vie diesel fungovať bez generálky 500tis. km a viac. Kolega má BMW 325d r.v. 2001, najazdených 625tis. za 8 rokov (euro dealer), prakticky spáva v tom aute, a motoricky ten motor nemá chybu. pri automatickej prevodovke má spotrebu do 8l/100, čo je pri 3litri a jeho spôsobe jazdy úctyhodné. škoda, že motor v mojom autíčku tak dlho asi nevydrží...
pre mňa má diesel jednu obrovskú výhodu - viem tankovať za 20-25 SK/liter (nafta priamo zo stojana Slovnaftu - žiaden bordel!)
trošku počtov:
- rozdiel v cene auta medzi benzín a nafta bol 1991 eur
- spotreba
diesel cca 5l/100km x 0,83 = 4,15 eur
benzín cca 7l/100km x 1,09 = 7,63 eur
moja cena za naftu 0,83eur/l
cena benzínu 1,09 eur/l
- najazdím ročne 30tis. km = 300x4,15 eur = 1245 eur diesel
= 300x7,63 eur = 2289 eur benzín
rozdiel = 1044 eur ročne/30tis. km
za necelé 2 roky už budem v pluse (možno )
na úkor výkonu sa znížila životnosť dieselov, veď keď si len spomeniem na staré mercedesy, tam vie diesel fungovať bez generálky 500tis. km a viac. Kolega má BMW 325d r.v. 2001, najazdených 625tis. za 8 rokov (euro dealer), prakticky spáva v tom aute, a motoricky ten motor nemá chybu. pri automatickej prevodovke má spotrebu do 8l/100, čo je pri 3litri a jeho spôsobe jazdy úctyhodné. škoda, že motor v mojom autíčku tak dlho asi nevydrží...
pre mňa má diesel jednu obrovskú výhodu - viem tankovať za 20-25 SK/liter (nafta priamo zo stojana Slovnaftu - žiaden bordel!)
trošku počtov:
- rozdiel v cene auta medzi benzín a nafta bol 1991 eur
- spotreba
diesel cca 5l/100km x 0,83 = 4,15 eur
benzín cca 7l/100km x 1,09 = 7,63 eur
moja cena za naftu 0,83eur/l
cena benzínu 1,09 eur/l
- najazdím ročne 30tis. km = 300x4,15 eur = 1245 eur diesel
= 300x7,63 eur = 2289 eur benzín
rozdiel = 1044 eur ročne/30tis. km
za necelé 2 roky už budem v pluse (možno )
Accent 1,5CRDi VGT 6/2008 Elegance EB, 205/45 R16 Firestone SZ90
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Jen doplním k zmíněnému systému CVVT/DCVVT -ať zůstaneme u (Sonata 2,0l)dává 121kW a to není vůbec špatné.Když nechám stranou turbobenzín,tak i bez turba se dělají supervýkonné motory v běžné produkci aut-třeba Honda S2000-z objemu 1997cm bez turba-176kW ,nebo možnosti Wankelova motoru-Mazda RX8-objem 1308cm a výkon 170kW -.......možnosti benz.motorů jsou dnes využívány jen z pár procent(jinak by už ta dnešní džungle byla opravdu jen závodní dráhou ).
A teď jsem dokonce někde v časáku četl,že je připravené a odzkoušené elektrické turbo(ne ten větráček,co se prodává v tuning shopech ),které točí až 70000 ot.,je rychlejší než klasické(bez turboefektu),neodebírá výkon motoru.....a co zmiňují na závěr,že jde použít i do všech aut(nafta/benzín)i k dodělání do současných nebo jako další turbo k již klasickému turbomotoru.Bude to mít asi svou vlastní říď.jednotku,která bude řídit jeho otáčky.....Elekt.turbo vidím jako blízkou budoucnost pro naftu i benzín.
Jinak souhlas s EB trupem-ty prastaré nafťáky v Meďourech atd.byly nezmary a žraly všechno.Dnes jsou sice CRDi i z malého objemu daleko výkonější,ale i náchylnější na kvalitu paliva a zacházení.Trupo,když máš naftu za tak dobrou cenu,tak jsi udělal dobře a ať ti to dobře lítá,jen ho nepřeceňuj.
A teď jsem dokonce někde v časáku četl,že je připravené a odzkoušené elektrické turbo(ne ten větráček,co se prodává v tuning shopech ),které točí až 70000 ot.,je rychlejší než klasické(bez turboefektu),neodebírá výkon motoru.....a co zmiňují na závěr,že jde použít i do všech aut(nafta/benzín)i k dodělání do současných nebo jako další turbo k již klasickému turbomotoru.Bude to mít asi svou vlastní říď.jednotku,která bude řídit jeho otáčky.....Elekt.turbo vidím jako blízkou budoucnost pro naftu i benzín.
Jinak souhlas s EB trupem-ty prastaré nafťáky v Meďourech atd.byly nezmary a žraly všechno.Dnes jsou sice CRDi i z malého objemu daleko výkonější,ale i náchylnější na kvalitu paliva a zacházení.Trupo,když máš naftu za tak dobrou cenu,tak jsi udělal dobře a ať ti to dobře lítá,jen ho nepřeceňuj.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Borek: a psali tam, co ta sranda bude kostovat?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Myslím,že tam cena nebyla.Pročtu strašně moc časáků,novin,knížek...Tohle jsem četl tuším v pondělí v nějakém posledním čísle AutoTipu,Autohitu nebo Světa motorů. .V některém z nich to je.Až budu mít čas,tak to prolítnu a když tak to nafotím.Hardcam píše:Borek: a psali tam, co ta sranda bude kostovat?
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Jak už bylo uvedeno výše, občas přemýšlím, kdo všechno má zájem na marketingovém "protěžování" dieselových motorů. Opravdu tu nechci vymýšlet nový problém, ale objektivně vzato mi přijde, že jednak je z hlediska marketingu dieselovým motorům věnována nesrovnatelně vyšší pozornost - všimněte si třeba jen, že odhadem 80-90% testovaných automobilů v nejrůznějších motoristických pořadech v TV (u nás i v Německu, v časopisech to neposoudím) je prezentováno s dieselem. A jednak bych celkem věřil faktu, že náklady na vývoj i samotnou výrobu moderních CRDi jsou podstatně vyšší než je jejich aktuální cenový rozdíl od benzínových a to se různí výrobci/prodejci průběžně střídají s akcemi typu "diesel za cenu benzínu".
Vím, že turbo-benzínů je zatím poskrovnu, ale zatím jsem nikde neslyšel o případné akci turbo-benzín za cenu benzínu apod. Samozřejmě výrobcům i prodejcům se hodí těch cca. 30-80000 Kč navíc za každý prodaný diesel, ale zájmových skupin může být asi víc.
Neberte to jako jakýkoliv útok, jen pokus o pokud možno objektivní úvahu o stanovování cen a marketingu obecně z hlediska druhu nabízených motorů
Mimochodem: Včera jsem ujel cca. 100 km s rok starým vozem VW Golf+ s motorem 1.9 TDi (myslím 77kW) a musel bych si dost dlouho zvykat. Sice když už turbo zatáhlo, byla to radost, ale velmi rychle jsem pak musel řadit výš a naopak když jsem se s otáčkami dostal o kousek níž, moc se mu nechtělo ani po rovině, natož do kopce a bylo třeba podřadit. Podotýkám, že jsem jezdil převážně po okreskách v členitém terénu, nikoliv dlouhé rovné úseky. Takže, jak jsem napsal, diesel má jistě příjemné stránky, ale musel bych si hodně zvykat, abych mohl bez přemýšlení, automaticky využívat dynamiky zátahu turba a jízdu si skutečně užívat
Pěkný den všem.
Vím, že turbo-benzínů je zatím poskrovnu, ale zatím jsem nikde neslyšel o případné akci turbo-benzín za cenu benzínu apod. Samozřejmě výrobcům i prodejcům se hodí těch cca. 30-80000 Kč navíc za každý prodaný diesel, ale zájmových skupin může být asi víc.
Neberte to jako jakýkoliv útok, jen pokus o pokud možno objektivní úvahu o stanovování cen a marketingu obecně z hlediska druhu nabízených motorů
Mimochodem: Včera jsem ujel cca. 100 km s rok starým vozem VW Golf+ s motorem 1.9 TDi (myslím 77kW) a musel bych si dost dlouho zvykat. Sice když už turbo zatáhlo, byla to radost, ale velmi rychle jsem pak musel řadit výš a naopak když jsem se s otáčkami dostal o kousek níž, moc se mu nechtělo ani po rovině, natož do kopce a bylo třeba podřadit. Podotýkám, že jsem jezdil převážně po okreskách v členitém terénu, nikoliv dlouhé rovné úseky. Takže, jak jsem napsal, diesel má jistě příjemné stránky, ale musel bych si hodně zvykat, abych mohl bez přemýšlení, automaticky využívat dynamiky zátahu turba a jízdu si skutečně užívat
Pěkný den všem.
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
-
- **
- Příspěvky: 213
- Registrován: 19 kvě 2009, 13:58
- Bydliště: Slovakia / Zvolen
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Mno tak turba boli montovane najprv do lietadiel pretoze lietali vo velkych vyskach a tam bol maly atmosfericky tlak , potom dalej siel vyvoj a zacali tlacit turba do kamionov pretoze ked chodili cez alpy a taketo cesty tak maly problem na koniec to davali do osobakov okrem ineho aj F1 ked prislo teda formule tak tie maly tak tiez turba. Mno ale mam silneho tusaka ze v Alpach tam kde je nizky atmosfericky tlak keby boly dva modely aut 1.5 benzin a 1,5Diesel (s turbom) usiel by som mu. Ako tomu bolo ked som bol ja v alpach s ansim accentikom
Hyundai Elantra 2017 - 2020 Black Phantom - Premium
Re: BENZÍN vs. DIESEL
DALŠÍMartin Korpel píše:Mno tak turba boli montovane najprv do lietadiel pretoze lietali vo velkych vyskach a tam bol maly atmosfericky tlak , potom dalej siel vyvoj a zacali tlacit turba do kamionov pretoze ked chodili cez alpy a taketo cesty tak maly problem na koniec to davali do osobakov okrem ineho aj F1 ked prislo teda formule tak tie maly tak tiez turba. Mno ale mam silneho tusaka ze v Alpach tam kde je nizky atmosfericky tlak keby boly dva modely aut 1.5 benzin a 1,5Diesel (s turbom) usiel by som mu. Ako tomu bolo ked som bol ja v alpach s ansim accentikom
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Taky mi už upadl ale co, stejně už byl na prdrokolo píše:Vildo, neříkal jsi že už NIKDY
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
tak ja si zas dovolim porovnanie - aby som tu nevyzeral, ze sa tomuto super tematu nevenujem. Na potulkach v USA som mal pozicany 2009 Mitsubishi Galant s 2,4l benzinovym motorom a 5st poloautomatickou prevodovkou. Motor mal vykon 160 koni. Je to deviata generacia vyrabana v Ilinois, USA... presiel som cca 1800 mil - svetaci a matematici si to prepocitaju na km polahky...
subjektivne solidne zvezenie, vyborne starty z krizovatiek - pri vyssich rychlostiach (okolo 75-80mil/h) motor tocil smiesne malo - asi 2300-2500 otaciek, velmi tichy. Akceleracia pruimerana, dokonca aj v plne automatickom rezime. Pri manualnom -sekvencnom-radeni to bolo dost rychle... ale nekamenujte ma ale rychlost od 20-30 mil na 75-80 nabiehala vyrazne pomalsie ako u Accentu. Mozno za to moze hmotnost, moznonieco ine... subjektivne sa mi vsak zda ze zrychlovanie - a tym nemyslim start z nuly, ale proste bezne zrychlovanie je lepsie u mojho Accenta. Co ma prekvapilo bola ale pohodova spotreba tak velkeho auta - cosi cez 28 mil/galon, teda 7,8 - 8litrov na 100km. Vratane stale zapnutej klimy, miest ako NY, Washington, Philadelphia a Chicago. Dialnice 75-80 mil/h, okresky 55-60 mil/h.. vsetky udaje podla GPS, kedze palivo je lacne neriesil som to - 13kc/liter... rozdiel oproti Accentovi je vsak v tomto rezime asi 2,8-3litre a to je u nas uz zasadny rozdiel. Motor to bol Mitsubishi, nalietanych asi 30 000mil, konstrukcia japonska takze ziadny americky zrut
chcel som si pozicat povodne nejaku 1,6 ale bohuzial nic take nemali, takze aspon toto ako prispevok do diskuzie
BTW foto je z parkoviska pri plazi, tak prosim ziadne nemiestne komentare k mojim bielim noham
subjektivne solidne zvezenie, vyborne starty z krizovatiek - pri vyssich rychlostiach (okolo 75-80mil/h) motor tocil smiesne malo - asi 2300-2500 otaciek, velmi tichy. Akceleracia pruimerana, dokonca aj v plne automatickom rezime. Pri manualnom -sekvencnom-radeni to bolo dost rychle... ale nekamenujte ma ale rychlost od 20-30 mil na 75-80 nabiehala vyrazne pomalsie ako u Accentu. Mozno za to moze hmotnost, moznonieco ine... subjektivne sa mi vsak zda ze zrychlovanie - a tym nemyslim start z nuly, ale proste bezne zrychlovanie je lepsie u mojho Accenta. Co ma prekvapilo bola ale pohodova spotreba tak velkeho auta - cosi cez 28 mil/galon, teda 7,8 - 8litrov na 100km. Vratane stale zapnutej klimy, miest ako NY, Washington, Philadelphia a Chicago. Dialnice 75-80 mil/h, okresky 55-60 mil/h.. vsetky udaje podla GPS, kedze palivo je lacne neriesil som to - 13kc/liter... rozdiel oproti Accentovi je vsak v tomto rezime asi 2,8-3litre a to je u nas uz zasadny rozdiel. Motor to bol Mitsubishi, nalietanych asi 30 000mil, konstrukcia japonska takze ziadny americky zrut
chcel som si pozicat povodne nejaku 1,6 ale bohuzial nic take nemali, takze aspon toto ako prispevok do diskuzie
BTW foto je z parkoviska pri plazi, tak prosim ziadne nemiestne komentare k mojim bielim noham
- Přílohy
-
- moi.jpg (165.28 KiB) Zobrazeno 966 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Kdyz jsem pres tu fotku jen tak prejel, tak jsem myslel, ze to je Passat B5,5....tohle Mitsu ani neznam, pekny:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Třeba to myslel tak,že když hodí z alpského vršku 1,5l diesla(s turbom ),tak určitě dopadne rychleji dolů,než s benzínem,protože ten je lehčí a nestačí ve volném pádu tomu našlapanému diesláku .V tomto případě má Korpel pravdu a benzín nemá šanci.Vilda píše:DALŠÍMartin Korpel píše:Mno tak turba boli montovane najprv do lietadiel pretoze lietali vo velkych vyskach a tam bol maly atmosfericky tlak , potom dalej siel vyvoj a zacali tlacit turba do kamionov pretoze ked chodili cez alpy a taketo cesty tak maly problem na koniec to davali do osobakov okrem ineho aj F1 ked prislo teda formule tak tie maly tak tiez turba. Mno ale mam silneho tusaka ze v Alpach tam kde je nizky atmosfericky tlak keby boly dva modely aut 1.5 benzin a 1,5Diesel (s turbom) usiel by som mu. Ako tomu bolo ked som bol ja v alpach s ansim accentikom
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži