Citlivý plynový pedál
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Citlivý plynový pedál
Projížděl jsem i30cw /1.6/ benzín/93kw a nemohl jsem si zvyknout na velice citlivé ovládání plynového pedálu . Při rozjezdech mě to občas řvalo , jak školákovi v autoškole .
Je to jenom o zvyku ? Nebo takto citlivý pedál má většina podobných aut stejné kategorie ? Nebo opravdu je citlivost pedálu přehnaná ? Nebo jinak - dá se ta citlivost nějak upravit , aby plyn šel trošičku tužšeji ?
Je to jenom o zvyku ? Nebo takto citlivý pedál má většina podobných aut stejné kategorie ? Nebo opravdu je citlivost pedálu přehnaná ? Nebo jinak - dá se ta citlivost nějak upravit , aby plyn šel trošičku tužšeji ?
- Reklama
Re: Citlivý plynový pedál
Tenhle benzín jsem projížděl nedávno abych se rozhodl mezi tím a dýzlem, přišlo mi že spojka zabírá hodně nahoře tedy stejně jako u mého starého auta, takže jsem tam byl hned jak doma, je to jen o zvyku, nevím jak tyhle auta ale dřív se dala spojka přitáhnout
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Re: Citlivý plynový pedál
Na vsechno se da zvyknout. Jsem zacatecnik a uz jsem si vicemene zvykl.
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: Citlivý plynový pedál
Mám stejnou motorizaci a se začátku mi to dělalo taky, ale podle mne jde spíš o spojku. Přečti si téma o spojce - je tam toho dost.
i30cw; 1,6i CVVT; 93 kW; COMFORT; Mocha Brown; Korea
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Citlivý plynový pedál
Je to tak. Spojka aj plyn sú veľmi citlivé, chce to veľa cviku. Pozorujem, že hoci aj keď uberiem trochu plyn, auto trhne. Pri preraďovaní nie je až tak problém, ale keď ide auto konštantnou rýchlosťou či už na dvojke alebo trojke, tak pri sebemenšom pohybe nohy na plynovom pedáli autom resp. motorom trhá.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Citlivý plynový pedál
Jak říkají ostatní, je to chabou spojkou. Reakce plynu u Fabie nastavit šla-SW úprava za deset vteřin, stejně jako reakce posilovače, ale u i30 asi nepůjde - údajně má mechancké ovládání plynu (zdůrazňuji "údajně" - osobně se mi to nezdá). Nicméně reakce motoru na plyn je dle mě OK. Prostě spojka ze začátku nepouští, proto otáčky motoru vystřelí nahoru víc, než u normálních aut. Diesely tím prý tolik netrpí.Bohuš píše:Projížděl jsem i30cw /1.6/ benzín/93kw a nemohl jsem si zvyknout na velice citlivé ovládání plynového pedálu . Při rozjezdech mě to občas řvalo , jak školákovi v autoškole .
Je to jenom o zvyku ? Nebo takto citlivý pedál má většina podobných aut stejné kategorie ? Nebo opravdu je citlivost pedálu přehnaná ? Nebo jinak - dá se ta citlivost nějak upravit , aby plyn šel trošičku tužšeji ?
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Citlivý plynový pedál
staflik : mozes verit, i30 ma naozaj mechanicke ovladanie plynu, ked otvoris kapotu a budes postupovat pozdlz potrubia vzduchu tak narazis na ocelove lanko na kladke, a ak budes mat nastartovane, tak sa mozes s nim pohrat
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Citlivý plynový pedál
suhlasim s hlasmi ze pedal plyn je prilis citlivy, a hlavne so slabym odporom , i.e. pri dlhsej jazde bez zmeny (dialnica), nie je mozne nohu jednoducho polozit na pedal/opriet, lebo auto zacne zrychlovat..., noha a svaly su v neprirodzenom napati a komfort pre vodica je nizsi, pri blizsej inspekcii tohoto pedalu a jeho tech.prevedenia zistime ze mechanizmus je jednoduchy, a mozu prist napady ako zvysit odpor(modifikaciuo strunkiek, podlozky,...), tiez vidno ze na lanku od pedala je priamo dalsia strunka,..ktora by mala zrejme vyrovnavat,resp eliminovat chvenie nohy,al. prudke zmeny na pedale, mam ale pochybnost ci prave tato strunka nema dodatocny vplyv na ekonomiku jazdy( niekdo pisal ?otacky neocakavanne vyskocia...)
Re: Citlivý plynový pedál
strunka,lanka... Tento tvuj prispevek me rozesmalivan30 píše:suhlasim s hlasmi ze pedal plyn je prilis citlivy, a hlavne so slabym odporom , i.e. pri dlhsej jazde bez zmeny (dialnica), nie je mozne nohu jednoducho polozit na pedal/opriet, lebo auto zacne zrychlovat..., noha a svaly su v neprirodzenom napati a komfort pre vodica je nizsi, pri blizsej inspekcii tohoto pedalu a jeho tech.prevedenia zistime ze mechanizmus je jednoduchy, a mozu prist napady ako zvysit odpor(modifikaciuo strunkiek, podlozky,...), tiez vidno ze na lanku od pedala je priamo dalsia strunka,..ktora by mala zrejme vyrovnavat,resp eliminovat chvenie nohy,al. prudke zmeny na pedale, mam ale pochybnost ci prave tato strunka nema dodatocny vplyv na ekonomiku jazdy( niekdo pisal ?otacky neocakavanne vyskocia...)
Staci si bok slapky az po spicku oprit o stredovej tunel, kterej je blizko plynu. Vis, jak to myslim? Jako ze cast slapky zustane na plynu a cast si opres. Ja to tak delam a no problemo, nic neboli,nezrychluje
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: Citlivý plynový pedál
Jednu cihlu pod pedál,druhou na pedál Nevím,tohle samodomo.Každý si časem najde nějakou svoji pozici.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Citlivý plynový pedál
Zatim jsem to neresil ale chci se zeptat :stava se vam ze pri plnym plynu (tzv az na podlahu) pedal dorazi az na konec,ale pri vetsim tlaku se jeste pohne o kousek dolu?
jakoby tam byl odpor co se u 90% zaberu prekona a skoci na tech 100%? sice mi to nejak extra nevadi ale asi to neni uplne ok ne?
jedna se o crdi...
jakoby tam byl odpor co se u 90% zaberu prekona a skoci na tech 100%? sice mi to nejak extra nevadi ale asi to neni uplne ok ne?
jedna se o crdi...
I30 Sport 1.6 CRDi 116 Hp - 6.st
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
50 500 km
11/2009
6,5 l/100 km
Shell Diesel Extra + Vif
Re: Citlivý plynový pedál
to je normal, když jsem jel v Mondeu tdci tak to mělo taky jenom s tím rozdílem, že za odporem se při nouzi aktivoval bůstr a výkon se krátkodobě svýšil asi o 20Nm
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák