záruka
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
záruka
Zdravím!
Minulý pátek jsem se stal šťastným majitelem i30 cw made in cz, nebo chcete li classic plus.
Vůz jsem kupoval s 5ti letou zárukou. Dnes jsem začal studova garanční knížku a o 5ti leté záruce ani slovo?! Ja tam napsáno základní záruka 3 roky bez omezení km. Můžete mi to někdo vysvětlit? Natáhli mě, nebo jen neumím číst?
Díky.
Minulý pátek jsem se stal šťastným majitelem i30 cw made in cz, nebo chcete li classic plus.
Vůz jsem kupoval s 5ti letou zárukou. Dnes jsem začal studova garanční knížku a o 5ti leté záruce ani slovo?! Ja tam napsáno základní záruka 3 roky bez omezení km. Můžete mi to někdo vysvětlit? Natáhli mě, nebo jen neumím číst?
Díky.
prodáno
- Reklama
Re: záruka
Procti si tohle, mel bys tam najit odpoved na Tvou otazku...
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic. ... i&start=60
zkracene receno, Hyundai vydava zatim servisky se "starym" textem a zaruku by mel dopsat rucne. Dale je tam neco o dohode s dovozcem, ktery by nove servisky mel dodat.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic. ... i&start=60
zkracene receno, Hyundai vydava zatim servisky se "starym" textem a zaruku by mel dopsat rucne. Dale je tam neco o dohode s dovozcem, ktery by nove servisky mel dodat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: záruka
Čau
Rovnaký problém som mal aj ja. Predajca povedal že záruka je na 5 rokov a knižke bolo napísané 3 roky. Všimol som si to až doma. Zobral som knižku naspäť do predajne a spýtal som sa ho čo to má znamenať. Vysvetlenie bolo také že knižky sú so starou zárukou a platí 5 ročná. Že oni majú v systéme poznačene dobu záruky na 5 rokov. Ale dal som si to napísať aj do servisnej knižky. Keďže počítače padajú a údaje s nich miznú.
Rovnaký problém som mal aj ja. Predajca povedal že záruka je na 5 rokov a knižke bolo napísané 3 roky. Všimol som si to až doma. Zobral som knižku naspäť do predajne a spýtal som sa ho čo to má znamenať. Vysvetlenie bolo také že knižky sú so starou zárukou a platí 5 ročná. Že oni majú v systéme poznačene dobu záruky na 5 rokov. Ale dal som si to napísať aj do servisnej knižky. Keďže počítače padajú a údaje s nich miznú.
i30 COMFORT 1,4i MPI DOHC CVVT, Farba: Continental Silver (2R)
Re: záruka
Trochu off topic, ale hodlám jezdit na garančky max. první 3 roky, pak na záruku dlabu, platit dalších cca 8 000 Kč za 2 roky záruky se mi nechce...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- mylys
- Moderátor
- Příspěvky: 321
- Registrován: 19 dub 2005, 11:21
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: záruka
Ja jsem mel zaruku na Getze 3 roky a tudiz logicky v autorizovanem servisu jsem byl pouze 2x.
Na garancky jezdim ale dal do neznackoveho servisu a necham si je dal zapisovat do servisni knizky - lepsi pristup - nizsi ceny.
Na garancky jezdim ale dal do neznackoveho servisu a necham si je dal zapisovat do servisni knizky - lepsi pristup - nizsi ceny.
Re: záruka
Zdravim. Mam na vas otazku, nechcem zakladat novu temu. Mam moznost kupit i30ku ktora je nova ale predana bola v roku 2008 v rakusku, tu ju doviezol jeden pan a ma kontrolu originality. Auto ma najazdenych 100km pretoze v rakusku stalo dva roky v sklade lenze uz predane firme. Ide mi o to, ci neviete kolko nan bola vtedy v rakusku zaruka a ci by teoreticky este platila na SK . Vdaka
Re: záruka
V Rakousku netuším.Tady v té době byla záruka 3 roky.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: záruka
Plati zarucni doba ujednana v Rakousku, tedy pokud v roce 08 byla na 3 roky, pak Ti pristi rok konci zaruka.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: záruka
pdmb píše:
Zdravím!
Minulý pátek jsem se stal šťastným majitelem i30 cw made in cz, nebo chcete li classic plus.
Vůz jsem kupoval s 5ti letou zárukou. Dnes jsem začal studova garanční knížku a o 5ti leté záruce ani slovo?! Ja tam napsáno základní záruka 3 roky bez omezení km. Můžete mi to někdo vysvětlit? Natáhli mě, nebo jen neumím číst?
Díky.
*
*
Já jsem kromě normální "Garanční knížky" dostal ještě jednu hubenější s názvem "Garanční knížka - prodloužená záruka na pět let"
Za správný název neručím, nemám ji teď před sebou.
Zdravím!
Minulý pátek jsem se stal šťastným majitelem i30 cw made in cz, nebo chcete li classic plus.
Vůz jsem kupoval s 5ti letou zárukou. Dnes jsem začal studova garanční knížku a o 5ti leté záruce ani slovo?! Ja tam napsáno základní záruka 3 roky bez omezení km. Můžete mi to někdo vysvětlit? Natáhli mě, nebo jen neumím číst?
Díky.
*
*
Já jsem kromě normální "Garanční knížky" dostal ještě jednu hubenější s názvem "Garanční knížka - prodloužená záruka na pět let"
Za správný název neručím, nemám ji teď před sebou.
Re: záruka
Ta silnější garanční knížka je na 1 - 3 rok a ta slabší na 4 - 5 rok.
Hyundai Getz 1.1 - prodáno
Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort, 66 kW, Vivid Blue
Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort, 66 kW, Vivid Blue
Re: Palubní počítač u I30
a tohle http://ekonomika.idnes.cz/nova-auta-uz- ... o_euro_vem se vztahuje jen na klasickou 2 letou zaruku a po dvou letech stejne musis jezdit do autorizaku?
i30 1.6 CVVT Style r.v. 2008 - made in Korea
Re: záruka
Jak uz nekteri cetli zde - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=105, v autorizovanem servisu se jim opet podarilo me nasrat. Uz nkolik tydnu se zabyvam otazkou prava spotrebitele a moznostmi jak servisovat sve vozidlo, aby vse bylo dle litery.
S vozy, ktere mam doma a jiz se na nee nevztahuje zakonna zaruka, jezdim do servisu, ktery ma certifikaci na garancni prohlidky. Jezdi do nej vozy jako je nove Santa Fe, novy Transporter, ci nova Fabia. Takovy servis ovsem nesmi delat zasahy do konstrukce vozidla (tedy rozumejte - smi vam vymenit filtry, olej, vydensifikovat klimatizaci, vymenit remeny atp.) Tedy neresi poruchy, ty jdou na vrub vyrobci vozidla. Dalsim uskalim je take ztrata mobility. Asistencni sluzba u udajne stoji za vyliz...a dnes je standardem mit asitenci pomoc v ramci zakonneho pojisteni. Abych to shrnul, existuje Blokova vyjimka vydana EU, ktera rozviji konkurenceschopnost a dava moznost majitelum novych aut bez strachu servisovat sve vozidlo i jinde, nez je znackovy servis. Do jake miry otrlosti smi zakaznik ci znackovy servis zajit, je otazka. Znackovy servis vyhrozuje a zakaznik nema dostatecne pravni podklady k tomu, co vse je v jeho moznostech. Mozna neumim hledat, nebo toho na internetu moc neni, ale precejenom neco ano:
Bloková výjimka EU
"Bloková výjimka" obsahuje řadu opatření, které zákazníkům autoservisů usnadňují využití práva vyplývajícího ze společného trhu EU využít cenových rozdílů mezi jednotlivými soutěžiteli na trhu a vybrat si svého poskytovatele servisních služeb tak, jak je pro něj výhodné.
DISTRIBUCE A SERVIS MOTOROVÝCH VOZIDEL V EVROPSKÉ UNII
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1400/2002 ze dne 31. července 2002 O POUŽITÍ ČL. 81 ODST. 3 SMLOUVY NA KATEGORIE VERTIKÁLNÍCH DOHOD A JEDNÁNÍ VE VZÁJEMNÉ SHODĚ V ODVĚTVÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Vybrané pasáže z vysvětlující brožury týkající se poprodejního servisu nových vozů.
Předmluva
Distribuce a opravy motorových vozidel jsou pro evropského zákazníka oblasti zásadního významu. Toto odvětví je spojováno se specifickými problémy hospodářské soutěže – zejména co se týče společného trhu a z něho vyplývajícího práva zákazníků zakoupit nebo servisovat automobil v Evropské unii tam, kde to pro ně bude výhodné. Nové nařízení 1400/2002, které je vysvětleno v této brožuře, bylo navrženo tak, aby tyto problémy vyřešilo a zároveň zohlednilo zvláštní rysy odvětví motorových vozidel. Nové nařízení se také zabývá problematikou související s opravami a údržbou a dodávkou náhradních dílů vzhledem k tomu, že za dobu životnosti vozidla jsou náklady související s těmito službami téměř stejně vysoké jako sama původní kupní cena vozidla. Cílem tohoto nového nařízení je prohloubit hospodářskou soutěž a přinést konkrétní užitek evropským zákazníkům. Nařízení otevírá cestu k většímu využití nových postupů distribuce, např. prodeje prostřednictvím internetu a obchodních zastoupení pro více značek. Povede k větší hospodářské soutěži mezi prodejci, výrazně zjednodušší nákup nových vozidel v zahraničí a též povede k větší cenové soutěži. Majitelé vozů budou mít více možností vybrat si, kde si nechají provést opravy a údržbu vozu a jaké náhradní díly budou použity.
5.1.2. Poprodejní servis
Otázka : Může výrobce odmítnout uznat záruku v případě, že zákazník nechal během záruční lhůty provést opravu nebo servis svého vozidla u samostatného nezávislého servisního pracovníka?
Odpověd:
Nikoli. Pokud zákazník nechal provést opravu nebo servis svého vozidla během záruční doby výrobce u samostatného nezávislého servisního pracovníka, může záruka zaniknout jedině v případě, že provedená práce byla vadná. Obecná povinnost nechávat provádět opravy a servis automobilu v záruční lhůtě pouze ve schválené síti by zbavovala zákazníky práva nechat opravy nebo servis provést samostatným nezávislým servisním pracovníkem, a to by zejména v případě „rozšířených záruk“ takovým nezávislým servisním pracovníkům bránilo efektivně konkurovat schválené síti.
Otázka: Musí zákazník přivézt vozidlo k ZÁRUČNÍM OPRAVÁM k prodejci, od kterého automobil koupil?
Odpověd:
Nikoli. Aby se nařízení použilo, měl by mít zákazník právo odvézt vozidlo k jakémukoli autorizovanému servisnímu pracovníkovi v rámci sítě dodavatele kdekoli v EU.
Zákazník nemusí ve svém členském státu znovu registrovat záruku k tomu, aby mu byly provedeny záruční opravy. Záruční lhůta začíná dodáním automobilu schváleným prodejcem. Pokud by výrobce, dovozce, prodejce, servisní pracovník nebo jiná společnost v rámci sítě zákazníkům bránili ve využití záruky výrobce platné na celém území EU, znamenalo by to, že by nebyla splněna jedna ze základních podmínek toho, aby se výjimka vztahovala na dané dohody.
Evropská komise – Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž
S vozy, ktere mam doma a jiz se na nee nevztahuje zakonna zaruka, jezdim do servisu, ktery ma certifikaci na garancni prohlidky. Jezdi do nej vozy jako je nove Santa Fe, novy Transporter, ci nova Fabia. Takovy servis ovsem nesmi delat zasahy do konstrukce vozidla (tedy rozumejte - smi vam vymenit filtry, olej, vydensifikovat klimatizaci, vymenit remeny atp.) Tedy neresi poruchy, ty jdou na vrub vyrobci vozidla. Dalsim uskalim je take ztrata mobility. Asistencni sluzba u udajne stoji za vyliz...a dnes je standardem mit asitenci pomoc v ramci zakonneho pojisteni. Abych to shrnul, existuje Blokova vyjimka vydana EU, ktera rozviji konkurenceschopnost a dava moznost majitelum novych aut bez strachu servisovat sve vozidlo i jinde, nez je znackovy servis. Do jake miry otrlosti smi zakaznik ci znackovy servis zajit, je otazka. Znackovy servis vyhrozuje a zakaznik nema dostatecne pravni podklady k tomu, co vse je v jeho moznostech. Mozna neumim hledat, nebo toho na internetu moc neni, ale precejenom neco ano:
Bloková výjimka EU
"Bloková výjimka" obsahuje řadu opatření, které zákazníkům autoservisů usnadňují využití práva vyplývajícího ze společného trhu EU využít cenových rozdílů mezi jednotlivými soutěžiteli na trhu a vybrat si svého poskytovatele servisních služeb tak, jak je pro něj výhodné.
DISTRIBUCE A SERVIS MOTOROVÝCH VOZIDEL V EVROPSKÉ UNII
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1400/2002 ze dne 31. července 2002 O POUŽITÍ ČL. 81 ODST. 3 SMLOUVY NA KATEGORIE VERTIKÁLNÍCH DOHOD A JEDNÁNÍ VE VZÁJEMNÉ SHODĚ V ODVĚTVÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Vybrané pasáže z vysvětlující brožury týkající se poprodejního servisu nových vozů.
Předmluva
Distribuce a opravy motorových vozidel jsou pro evropského zákazníka oblasti zásadního významu. Toto odvětví je spojováno se specifickými problémy hospodářské soutěže – zejména co se týče společného trhu a z něho vyplývajícího práva zákazníků zakoupit nebo servisovat automobil v Evropské unii tam, kde to pro ně bude výhodné. Nové nařízení 1400/2002, které je vysvětleno v této brožuře, bylo navrženo tak, aby tyto problémy vyřešilo a zároveň zohlednilo zvláštní rysy odvětví motorových vozidel. Nové nařízení se také zabývá problematikou související s opravami a údržbou a dodávkou náhradních dílů vzhledem k tomu, že za dobu životnosti vozidla jsou náklady související s těmito službami téměř stejně vysoké jako sama původní kupní cena vozidla. Cílem tohoto nového nařízení je prohloubit hospodářskou soutěž a přinést konkrétní užitek evropským zákazníkům. Nařízení otevírá cestu k většímu využití nových postupů distribuce, např. prodeje prostřednictvím internetu a obchodních zastoupení pro více značek. Povede k větší hospodářské soutěži mezi prodejci, výrazně zjednodušší nákup nových vozidel v zahraničí a též povede k větší cenové soutěži. Majitelé vozů budou mít více možností vybrat si, kde si nechají provést opravy a údržbu vozu a jaké náhradní díly budou použity.
5.1.2. Poprodejní servis
Otázka : Může výrobce odmítnout uznat záruku v případě, že zákazník nechal během záruční lhůty provést opravu nebo servis svého vozidla u samostatného nezávislého servisního pracovníka?
Odpověd:
Nikoli. Pokud zákazník nechal provést opravu nebo servis svého vozidla během záruční doby výrobce u samostatného nezávislého servisního pracovníka, může záruka zaniknout jedině v případě, že provedená práce byla vadná. Obecná povinnost nechávat provádět opravy a servis automobilu v záruční lhůtě pouze ve schválené síti by zbavovala zákazníky práva nechat opravy nebo servis provést samostatným nezávislým servisním pracovníkem, a to by zejména v případě „rozšířených záruk“ takovým nezávislým servisním pracovníkům bránilo efektivně konkurovat schválené síti.
Otázka: Musí zákazník přivézt vozidlo k ZÁRUČNÍM OPRAVÁM k prodejci, od kterého automobil koupil?
Odpověd:
Nikoli. Aby se nařízení použilo, měl by mít zákazník právo odvézt vozidlo k jakémukoli autorizovanému servisnímu pracovníkovi v rámci sítě dodavatele kdekoli v EU.
Zákazník nemusí ve svém členském státu znovu registrovat záruku k tomu, aby mu byly provedeny záruční opravy. Záruční lhůta začíná dodáním automobilu schváleným prodejcem. Pokud by výrobce, dovozce, prodejce, servisní pracovník nebo jiná společnost v rámci sítě zákazníkům bránili ve využití záruky výrobce platné na celém území EU, znamenalo by to, že by nebyla splněna jedna ze základních podmínek toho, aby se výjimka vztahovala na dané dohody.
Evropská komise – Generální ředitelství pro hospodářskou soutěž
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: záruka
Hmm.. no s tou vymahatelnosti tohodle prava zakaznika to bude asi tak, ze kdyz se to clovek pokusi v servisu uplatnit tak aby tam sel rovnou s pravnikem a nebo si rezervoval par hodin na natoceni reportaze do poradu Cerne ovce..
i30 1.6 CVVT Style r.v. 2008 - made in Korea
Re: záruka
S tim se musi pocitat.
Taky se muze stat, ze pokud reknu, ze mam vlastni material, bude mi receno, ze maji na dalsi mesic obsazeno.
Taky se muze stat, ze pokud reknu, ze mam vlastni material, bude mi receno, ze maji na dalsi mesic obsazeno.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: záruka
Tak ani se jim nedivim.. ono se na tom hezky vydelava kdyz jsou v CR garancni prohlidky drazsi nez v Australii a na stejny urovni(pri dnesnim kurzu libry) jako v UK viz http://www.i30ownersclub.com/forum/inde ... 833.0.html je tam branej australskej dolar = 18,1 Kc
i30 1.6 CVVT Style r.v. 2008 - made in Korea