cert píše:slabostka píše:Najazdených mám 58 000 plus nejaké drobné, straty oleja 10W 40 neboli, zatiaľ som nedolieval. 5W 40 som zvažoval lebo som sa presťahoval pod Tatry a je tu min. o 5 st. menej ako na juhu a budem častejšie jazdiť skor kratšie trasy a častejšie- predpokladám že redší olej ľudovo povedané by mohol byť výhodnejší. No ako som napísal v servise sa vykašlali na to čo vlastne chcem a naliali tam 5W 40 takže uvidím....
Tak to tam tu 5W-40 klidně dej - bude naprosto ideální (usazeniny v motoru po tom Shellu nebudou). Akorát si vybírej olej se specifikací SJ nebo SL. Specifikace SM je pro Tebe trošku kontraproduktivní - má míň aditiv z důvodu použití v autech s filtrem pevných částic - na tom bych nejezdil víc jak 10.000 km za rok. SJ nebo SL klidně těch 15.000. Ale bacha, se stoupajícím počtem studených startů a krátkých jízd by se měl interval výměn zkracovat. Víc rozumů najdeš na
http://www.oleje.cz v diskusním foru.
Jo a bacha, 5W-40 neznamená jistotu toho, že je to plně syntetický olej (může to být i polosyntetika)
To jsou věci
Píšeš,že SM má míň aditiv z důvodu použití v autech s filtrem pevných částic
.A můžeš mě prosím tě napsat,které že to benzínové auto má filtr pevných částic
(API-SM=je kvalitativní klasifikace oleje pro benzín.motory).Nezlob se,ale psát někomu,že na olej s SM má najezdit jen 10000km(o třetinu méně než na horší oleje),je nesmysl a rada proti logice.
To jako že,čím lepší olej,tím ho dříve vyleju
Olej 5W-40,API-SM,tam klidně může nalít,najezdit 15000km a motor bude určitě spokojenější než s SJ nebo SL(všechny jmenované třídy jsou s velkou rezervou kvalitativně dostačující pro všechny benz.motory
)Třeba 2,0l motor má požadavek dokonce jen SG/15000km
.
Mimochodem-když tady čtu,co jsou lidé ochotni vyhodit za stovky korun za litr obyčejného,sotva průměrného oleje,hlavně když má lahvička na sobě "značku" z reklamy:D ,tak jen kroutím hlavou.API klasifikace nám určuje jak kvalitní olej je a SM třída je špička-přesto se dá pořídit(stejně jako oleje ostatních tříd),za zlomek ceny,než co kupují značkaři.Konkrétně zmiňovaný 5W-40 API-SM,se dá běžně koupit v litrovém balení za necelou 100Kč
Takže třeba já jsem zrovna dnes měnil 4l 5W-40/API-SM+ olej.filtr
celkem za méně než 500Kč.A to mám výkonější motor,který se rád a často točí přes 6000 ot.min..Přesto od výměny k výměně nedolévám NIC a měním dle serv.knížky,po 15000km.Navíc si troufnu tvrdit,že je motor dle výsledků měření a srovnávání na srazech klubu v nejlepší kondici mezi 2,0l auty tady(včetně těch,co používají značk.oleje za 500,-Kč/l
).