krátké vytočení motoru do max. otáček - Hyundai Accent 2003

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Brdy
*
Příspěvky: 15
Registrován: 29 dub 2006, 13:03

krátké vytočení motoru do max. otáček - Hyundai Accent 2003

Příspěvek od Brdy »

Zdravím, mám dotaz na krátké (max. 5 s) vytočení motoru (1,3) do červeného pole. Je to na škodu čas od času (např. hned při rozjezdu když tam mám jedničku?) může se něco stát s motorem? Díky za rady :D
Reklama
 

MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

No asi takhle.. pokud je to hned po nastartování na studenym motoru, tak nikdy.. i kdybys měl sebelepší olej ho nevytáčej.. protože to nejni o oleji ale o tepelný roztažnosti a než se motor zahřeje, tak se v něm dějou věci :-)
Jinak asi jako každý jiný auto máš omezovač, tak by to vadit nemělo.. nevim jak 1.3 ale dvoulitry u Hyundaí si v max otáčkách docela slušně berou olej.. takže na vytáčení bacha, já minulej rok po sprintech v Mimoni neměl skoro žádnej.. takže pokud to chceš točit, tak kontrolovat.. jinak by mu to uškodit nemělo :-)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Brdy
*
Příspěvky: 15
Registrován: 29 dub 2006, 13:03

Příspěvek od Brdy »

Ještě k tomu zahřátí motoru - když pojedu pul hodinky, pak bude auto pul hodinky stat a pak to vytočím do max. otáček po 5 minutách jízdy bude motor dostatečně zahřátej? :roll:
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

No nevim no.. provozní teploty dosáhneš při provozu.. já myslim že se mnou bude každej souhlasit, že když necháš motor půl hoďky chladnout, pak ho nakopneš a vytočíš, tak neděláš dobře :-) Ne-e :evil:
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Jo ty si psal po pěti minutách :-) Mno to je jiná.. nevim.. orientuju se podle teploměru.. sice to nejni nejpřesnější, ale začnu ho točit, až když je ručička tam kde má bejt :-) To znamená že když jedu ráno do práce šest kilometrů, tak jedu 90 a víc ne protože se to ohřeje tak někde před bránou.. teda v zimě.. teď už to bude asi lepší :-)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

To Brdy:
Jen tak na zamyšlení - proč se u vysokootáčkových motorů u motocyklů doporučuje prohřát motor před rozjezdem?
U autika to je podobný s tím rozdílem, že u dostupných aut mají motory nižší litrový výkon (míň nadupaný) a tudíž jsou "odolnější" - pokud nemáš zajištěný provozní poměry, nehoň to a tím nebude motůrek tak rychle opotřebený.... :wink:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
ladis
*
Příspěvky: 70
Registrován: 21 bře 2006, 15:02
Bydliště: Praha

Re: krátké vytočení motoru do max. otáček - Hyundai Accent 2

Příspěvek od ladis »

Brdy píše:Zdravím, mám dotaz na krátké (max. 5 s) vytočení motoru (1,3) do červeného pole. Je to na škodu čas od času (např. hned při rozjezdu když tam mám jedničku?) může se něco stát s motorem? Díky za rady :D
Pokud se rozjíždím na první rychlostní stupeň, tak motor nevytáčím do vysokých otáček, protože slouží tkz. na odlepení z místa.Myslím si, že spíš trpí při vysokých otáčkách převodovka , je-li zařazena jednička.
Burža
**
Příspěvky: 174
Registrován: 08 srp 2005, 21:22
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Burža »

pozor teplota na budiku je teplota chladici kapaliny. Teplota oleje stoupa pomaleji, udava se ze se teplota oleje zahreje na provozni tj. optimalni teplotu az po cca 15ti minutach. Jen nektere specialy maji i budik s teplotou oleje, to pak je spravny udaj dle ktereho se muzes orientovat.
Souhlasim s predchozim nazorm ze vytacet jednicku nemusi prospivat prevodovce, radsi vytacej dvojku nebo vyssi stupne.
Zdenalek
*
Příspěvky: 37
Registrován: 06 bře 2006, 11:57
Bydliště: Vyškov na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zdenalek »

Jednička je na nic, vytáčej radši dvojku - trojku, to je větší zábava :twisted:
Hyundai Accent 1,5 (12 valve)
r. v. 99, nájezd 100 000
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Zdenalek píše:Jednička je na nic, vytáčej radši dvojku - trojku, to je větší zábava :twisted:
Nesouhlasím, jednička je dobrá na rozjezd s plně naloženým vozítkem.. :wink:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Zdenalek
*
Příspěvky: 37
Registrován: 06 bře 2006, 11:57
Bydliště: Vyškov na Moravě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zdenalek »

Hanz píše: Nesouhlasím, jednička je dobrá na rozjezd s plně naloženým vozítkem.. :wink:
:? :wink: :) :lol: :D :twisted:
To je vlastně pravda. S plně naloženým vozítkem a nejlíp ještě vozíkem k tomu by to bez jedničky bylo na...
Hyundai Accent 1,5 (12 valve)
r. v. 99, nájezd 100 000
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

po ty pulhodine jizdy to klidne toc...je to na to delany, ma to omezovac. Ale po stani delsim nez 5 minut ne. Nejdriv ho nech probehnout.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Miguel
*
Příspěvky: 23
Registrován: 04 bře 2006, 13:41
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Miguel »

Teorie všeobecně hovoří o tom že by ses v červeném poli neměl pohybovat často a dlouho.....ale přesná definice často a dlouho asi není....a žrát olej bude při razatním stylu jízdy "myslím při řádném roztáčení" i 1.3 12V.....takže to fakt hlídej .......ještě k tý definici já to taky podržím když potřebuju a někdy i když si chci zablbnout a trošku ho poškádlit,ale asi jak sám víš tak v červeným už si jednak za krouťákem a taky za max výkonem.....tzn ....točit do červena je zbytečný......defakto strácíš čas a ty vteřiny co to máš v červeným už si mohl zvesela roztáčet dvojku.... :wink:
Uživatelský avatar
Joker
**
Příspěvky: 328
Registrován: 12 lis 2005, 14:05
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joker »

Hanz píše:To Brdy:
Jen tak na zamyšlení - proč se u vysokootáčkových motorů u motocyklů doporučuje prohřát motor před rozjezdem?
U autika to je podobný s tím rozdílem, že u dostupných aut mají motory nižší litrový výkon (míň nadupaný) a tudíž jsou "odolnější" - pokud nemáš zajištěný provozní poměry, nehoň to a tím nebude motůrek tak rychle opotřebený.... :wink:
JJ, naprostej souhlas. Sám sedlám motorku. Když je někdo takovej ňouma, že to za studena točí, tak motorka třeba po 20.000 Km žere olej a ztráčí výkon. Na tohle fakt bacha. U auta je to to samý, akorát, že ten motor není tak vyhoněnej do výkonu, takže se tyhle příznaky projeví pozdějc.
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Uživatelský avatar
Mich@l
**
Příspěvky: 112
Registrován: 09 črc 2005, 15:15
Bydliště: FM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mich@l »

Zdenalek píše:
Hanz píše: Nesouhlasím, jednička je dobrá na rozjezd s plně naloženým vozítkem.. :wink:
:? :wink: :) :lol: :D :twisted:
To je vlastně pravda. S plně naloženým vozítkem a nejlíp ještě vozíkem k tomu by to bez jedničky bylo na...
Čau. Vždyť 1 a 2 jsou nejzábavnější rychlosti. Když mu chci naložit pořádně, tak jedu jedna plný, dvojka plný, troječku trošku, čtverku jen prubnu a dám tam za pět :D . Jinak trojka už je na rychlost, takže to už nic moc nenadělá.
Autodíly mám od Autojazz.cz
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“