krátké vytočení motoru do max. otáček - Hyundai Accent 2003
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
krátké vytočení motoru do max. otáček - Hyundai Accent 2003
Zdravím, mám dotaz na krátké (max. 5 s) vytočení motoru (1,3) do červeného pole. Je to na škodu čas od času (např. hned při rozjezdu když tam mám jedničku?) může se něco stát s motorem? Díky za rady
- Reklama
-
- *****
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 14 pro 2005, 11:47
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
No asi takhle.. pokud je to hned po nastartování na studenym motoru, tak nikdy.. i kdybys měl sebelepší olej ho nevytáčej.. protože to nejni o oleji ale o tepelný roztažnosti a než se motor zahřeje, tak se v něm dějou věci
Jinak asi jako každý jiný auto máš omezovač, tak by to vadit nemělo.. nevim jak 1.3 ale dvoulitry u Hyundaí si v max otáčkách docela slušně berou olej.. takže na vytáčení bacha, já minulej rok po sprintech v Mimoni neměl skoro žádnej.. takže pokud to chceš točit, tak kontrolovat.. jinak by mu to uškodit nemělo
Jinak asi jako každý jiný auto máš omezovač, tak by to vadit nemělo.. nevim jak 1.3 ale dvoulitry u Hyundaí si v max otáčkách docela slušně berou olej.. takže na vytáčení bacha, já minulej rok po sprintech v Mimoni neměl skoro žádnej.. takže pokud to chceš točit, tak kontrolovat.. jinak by mu to uškodit nemělo
-
- *****
- Příspěvky: 2154
- Registrován: 14 pro 2005, 11:47
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Jo ty si psal po pěti minutách Mno to je jiná.. nevim.. orientuju se podle teploměru.. sice to nejni nejpřesnější, ale začnu ho točit, až když je ručička tam kde má bejt To znamená že když jedu ráno do práce šest kilometrů, tak jedu 90 a víc ne protože se to ohřeje tak někde před bránou.. teda v zimě.. teď už to bude asi lepší
To Brdy:
Jen tak na zamyšlení - proč se u vysokootáčkových motorů u motocyklů doporučuje prohřát motor před rozjezdem?
U autika to je podobný s tím rozdílem, že u dostupných aut mají motory nižší litrový výkon (míň nadupaný) a tudíž jsou "odolnější" - pokud nemáš zajištěný provozní poměry, nehoň to a tím nebude motůrek tak rychle opotřebený....
Jen tak na zamyšlení - proč se u vysokootáčkových motorů u motocyklů doporučuje prohřát motor před rozjezdem?
U autika to je podobný s tím rozdílem, že u dostupných aut mají motory nižší litrový výkon (míň nadupaný) a tudíž jsou "odolnější" - pokud nemáš zajištěný provozní poměry, nehoň to a tím nebude motůrek tak rychle opotřebený....
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Re: krátké vytočení motoru do max. otáček - Hyundai Accent 2
Pokud se rozjíždím na první rychlostní stupeň, tak motor nevytáčím do vysokých otáček, protože slouží tkz. na odlepení z místa.Myslím si, že spíš trpí při vysokých otáčkách převodovka , je-li zařazena jednička.Brdy píše:Zdravím, mám dotaz na krátké (max. 5 s) vytočení motoru (1,3) do červeného pole. Je to na škodu čas od času (např. hned při rozjezdu když tam mám jedničku?) může se něco stát s motorem? Díky za rady
pozor teplota na budiku je teplota chladici kapaliny. Teplota oleje stoupa pomaleji, udava se ze se teplota oleje zahreje na provozni tj. optimalni teplotu az po cca 15ti minutach. Jen nektere specialy maji i budik s teplotou oleje, to pak je spravny udaj dle ktereho se muzes orientovat.
Souhlasim s predchozim nazorm ze vytacet jednicku nemusi prospivat prevodovce, radsi vytacej dvojku nebo vyssi stupne.
Souhlasim s predchozim nazorm ze vytacet jednicku nemusi prospivat prevodovce, radsi vytacej dvojku nebo vyssi stupne.
Teorie všeobecně hovoří o tom že by ses v červeném poli neměl pohybovat často a dlouho.....ale přesná definice často a dlouho asi není....a žrát olej bude při razatním stylu jízdy "myslím při řádném roztáčení" i 1.3 12V.....takže to fakt hlídej .......ještě k tý definici já to taky podržím když potřebuju a někdy i když si chci zablbnout a trošku ho poškádlit,ale asi jak sám víš tak v červeným už si jednak za krouťákem a taky za max výkonem.....tzn ....točit do červena je zbytečný......defakto strácíš čas a ty vteřiny co to máš v červeným už si mohl zvesela roztáčet dvojku....
JJ, naprostej souhlas. Sám sedlám motorku. Když je někdo takovej ňouma, že to za studena točí, tak motorka třeba po 20.000 Km žere olej a ztráčí výkon. Na tohle fakt bacha. U auta je to to samý, akorát, že ten motor není tak vyhoněnej do výkonu, takže se tyhle příznaky projeví pozdějc.Hanz píše:To Brdy:
Jen tak na zamyšlení - proč se u vysokootáčkových motorů u motocyklů doporučuje prohřát motor před rozjezdem?
U autika to je podobný s tím rozdílem, že u dostupných aut mají motory nižší litrový výkon (míň nadupaný) a tudíž jsou "odolnější" - pokud nemáš zajištěný provozní poměry, nehoň to a tím nebude motůrek tak rychle opotřebený....
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Čau. Vždyť 1 a 2 jsou nejzábavnější rychlosti. Když mu chci naložit pořádně, tak jedu jedna plný, dvojka plný, troječku trošku, čtverku jen prubnu a dám tam za pět . Jinak trojka už je na rychlost, takže to už nic moc nenadělá.Zdenalek píše:Hanz píše: Nesouhlasím, jednička je dobrá na rozjezd s plně naloženým vozítkem..
To je vlastně pravda. S plně naloženým vozítkem a nejlíp ještě vozíkem k tomu by to bez jedničky bylo na...
Autodíly mám od Autojazz.cz