Zdravím pánové. hledám co nejvíc informací k XG, o kterém taky uvažuju a shodou okolností jsem v hodně podobné situaci jako manželka zakladatele tohoto threadu. Mám sice auto o nějakou tu kategorii výše (Magentis 2009 dvoulitr benzín), který nejezdí vůbec špatně. Ale jsem člověk poměrně pohodlný a přeci jen hadrové sedačky tolik komfortu neskýtají, o chybějícím tempomatu, automatu a slušném motoru nemluvě. S autem se jezdit dá, ale dosud jsem měl několik aut s výkonem cca 1x takovým, který mi až tolik nechybí, protože prostě s líným dvoulitrem tolik nepředjíždím, ale krouťáku se mi nedostává dost často, zejména na dálnici, kde musím podřazovat, o častém kvedlání ve městě ani nemluvě. Ročně toho sice tolik nenajedu (tak do 20tkm), ale poslední dobou min. 2x do měsíce jezdím delší štreku po dálnici a za pohodlí si rád připlatím. XG mě zaujalo, za slušný peníz se dá pořídit docela zajímavá kára s pěknou výbavou, mám spadeno na to modré z hyundai ráj za 209 tisíc. Najeto má mít jen 30 tisíc, což je prakticky stejně, jako Magentis, stav je prý kilometrům odpovídající. Sice to prý byla předváděčka, ale u tohoto motoru bych se nějakého poškození nebál, ten musí něco vydržet. Nyní snad má s autem jezdit otec majitele servisu, kde to auto bylo. Servisováno prý bylo pravidelně, což stejně nikomu nedokážu, protože do servisky si můžou nabouchat kdo ví co, ale tak pokud bude auto po servisu ve 30tkm, tak to stejně řešit nebudu, do autorizáku bych jezdil tak jako tak a do nějakých 90 tisíc jde stejně jen o výměnu oleje a filtrů, případně běžného opotřebení (destičky). Nyní ale k věci: mám hodně velký dilema udělat upgrade, ale přeci jen se trochu bojím věku (byť pravděpodobně neoprávněně) auta. U Magentise jsem si připlatil za nadstandardní 4-letou záruku nad rámec 3-leté, tzn. bych měl 7 let (až do roku 2015
relativní klid. Navíc je prodej necelé 2 roky staré ojetiny silně ztrátový, protiúčtem bych mohl dostat cca tolik, kolik stojí XG, ale musel bych stejně řešit nové pneu + další sadu alu - všechny tyto věci na Magentise mám a na letních najeto tak 20, na zimních pneu + nových alu tak 10, to vše by mě čekalo a příliš se mi do těchto věcí opět investovat nechce, zvlášť když jsem kupoval právě druhou sadu disků s tím, že mi pár let vydrží a nebudu muset jezdit do servisu a v garáži si budu pneu měnit sám (mám to jako koníčka, stejně jako ruční mytí a voskování..). Na druhé straně je neskonale větší pohodlí - v Magentisovi mě dost často bolí ze sedačky záda a pořád se mi nepovedlo ji nastavit ideálně a když už ten pocit mám, tak mi začne být zase nepohodlná. Na absenci tempomatu jsem si sice zvykl, ale když jsem jel třeba 800 km štreku, tak už mi dost chyběl.
Nyní se kloním spíše ke koupi XG, ale pouze pod podmínkou, že bude opravdu v super stavu (prý je), což musí potvrdit i můj servis (s odvozem auta tam by neměl být problém). A pokud to všechno dopadne, tak snad si výměnu nebudu příliš vyčítat