Používání aditiv

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
PetrB
**
Příspěvky: 205
Registrován: 15 čer 2009, 10:35
Bydliště: okr. Kolín

Používání aditiv

Příspěvek od PetrB »

Ahoj,
mám svého prvního diesla a přemýšlím nad užívání aditiv. Můžete mi poradit nebo mne informovat co, jak a proč? Když jsem se ptal v servisu, tak mi řekli že tím nic nezkazím a na benzinkách je výběr..... Což mne moc neuspokojilo.
Tak tedy:
1) Proč aditiva
2) Kdy
3) Jak často
4) Jakou značku/typ

Předem děkuji za odpovědi a trpělivost.
Teď: Stříbrný a Elegantní Santa Fe 2008 2,2 CRDi řízený manuálně pořízený před prázdninami 2009
Pastelově červený I30 Gamma Comfort 1.4 benzínek s manuálem narozený v roce 2010
Předtím: Peugeot 307SW
Předtím: Š120 S jako spolujezdec navigátor
Reklama
 

Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od pepan »

lepší spalování,využití paliva,v zimě to líp startuje-jede..používám sheron...u mě je to už skoro nezbytnost protože máme v naftě 15% FAM-tudíž rostliná nafta..a u gala je stará koncepce motoru...rok 92... :roll:
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
PetrB
**
Příspěvky: 205
Registrován: 15 čer 2009, 10:35
Bydliště: okr. Kolín

Re: Používání aditiv

Příspěvek od PetrB »

Takže teoreticky by mohla být o chlup lepší spotřeba?
Teď: Stříbrný a Elegantní Santa Fe 2008 2,2 CRDi řízený manuálně pořízený před prázdninami 2009
Pastelově červený I30 Gamma Comfort 1.4 benzínek s manuálem narozený v roce 2010
Předtím: Peugeot 307SW
Předtím: Š120 S jako spolujezdec navigátor
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od pepan »

jo..ale io hodně malej chlup..spíš to šetří motor
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
PetrB
**
Příspěvky: 205
Registrován: 15 čer 2009, 10:35
Bydliště: okr. Kolín

Re: Používání aditiv

Příspěvek od PetrB »

Jasně, nečekám zázraky.
Takže přijedeš k pumpě, narveš do nádrže svých obvyklých x litrů nafty a pak tam cmrndneš "pár kapek" aditiva?
Teď: Stříbrný a Elegantní Santa Fe 2008 2,2 CRDi řízený manuálně pořízený před prázdninami 2009
Pastelově červený I30 Gamma Comfort 1.4 benzínek s manuálem narozený v roce 2010
Předtím: Peugeot 307SW
Předtím: Š120 S jako spolujezdec navigátor
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od pepan »

tam sou měrky..a nalejt před čepováním
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Hardcam »

O aditivech je tady toho more, zkus se podivat po tamtech...

viewtopic.php?f=47&t=13197
a pak kdyztak pouzij tlacitko hledat a zadej jednotlive vyrazy: aditivum aditiva prisady
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Donald »

Používám rok VIF diesel a mohlo jen doporučit. Vítěz testu čas. Autodiesel /M. Vaculík/ zvyšuje výrazně cetanové číslo nafty a je to proklatě znát. Motor CRDi je totiž stavěn na naftu CČ 54, ale naše běžná nafta má cca 52. Po přidání aditiva má motor jemnější chod a je tišší. Dále aditiv zvyšuje mazivost nafty - hrozně důležité - a čistí motor. V zimě zlepšuje startovatelnost. Když nakoupíte u Auto Štangl /172,-/, tak mi vychází l litr nafty dráž o 20 hal.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Uživatelský avatar
PetrB
**
Příspěvky: 205
Registrován: 15 čer 2009, 10:35
Bydliště: okr. Kolín

Re: Používání aditiv

Příspěvek od PetrB »

Díky za tip. Vyzkouším to.
Teď: Stříbrný a Elegantní Santa Fe 2008 2,2 CRDi řízený manuálně pořízený před prázdninami 2009
Pastelově červený I30 Gamma Comfort 1.4 benzínek s manuálem narozený v roce 2010
Předtím: Peugeot 307SW
Předtím: Š120 S jako spolujezdec navigátor
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Hardcam »

Ja pouzivam STP diesel v kombinaci s Vervou, ktera sama o sobe ma asi 56,5 cetanoveho cisla a rozdil oproti klasicke nafte bez aditiv je skutecne znat. Najedu pres 35tkm rocne na jednom aute, ten rozdil pri kazdodenni 100km jizde poznam.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
kabin
*
Příspěvky: 92
Registrován: 28 lis 2008, 21:43
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od kabin »

taky jezdim na vervu a myslíš že bych měl ještě přidávat aditiva ? na pumpě řikaly ty nanynky že už je tam aditivum :-k
Matrix 1.5 CRDi VGT
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Hardcam »

Nanynky maj pravdu. Ale i tak si do plny nadrze jeste smrndnu trochu ty mastnoty z aditiva...:)

http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8173
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Mexican »

Hardcam píše:Ja pouzivam STP diesel v kombinaci s Vervou, ktera sama o sobe ma asi 56,5 cetanoveho cisla a rozdil oproti klasicke nafte bez aditiv je skutecne znat. Najedu pres 35tkm rocne na jednom aute, ten rozdil pri kazdodenni 100km jizde poznam.

a benzina teraz ohlasila ze Verva diesel bude mat 60.. takze znova kusok blizsie k Alar Ultimate Diesel (aj ked o tych 60 trochu pochybujem, pretoze Verva nie je sysnteticka a tak vysoke cislo z natur nafty asi clovek nedostane, ale snad nas neklamu).. vervu budem tankovat v piatok (plnu)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Hardcam »

Prave jsem to cetl na strankach. Jedu za chvili kousek dal od domova a tak jsem koukal, kde najdu Vervu diesel, jelikoz mam plnou, tak v cili chci dotankovat. Jsem na to zvedavy, jestli to bude znat. Nevis od kdy bude ta 60ka?
Udajne Aral je fakt spicka vubec, doufam, ze nekdy budu mit prilezitost Ultimate Diesel natankovat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Lukino
Moderátor
Příspěvky: 457
Registrován: 30 bře 2006, 10:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Lukino »

Já mám dobrou zkušenost sice ne s CRDi ale dieslem od Forda a tomu hodně chutná nafta od Agipu - Diesel-tech nebo jak se jmenuje. Po natankování ve srovnání s Shell markantní rozdíl v tichosti motoru.
Sonata 2.0 16V, 1993
Accent 1.3 12V, 1996
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“