Používání aditiv

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Hardcam »

Podleme mazivost neni hlavnim duvodem, ale mozne to je.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Používání aditiv

Příspěvek od amaize »

nechci střílet , ale mám něco v podvědomí o mazání ventilových dříků,zkusím to zítra zjistit
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Používání aditiv

Příspěvek od DusMi »

amaize píše:
89majlo96 píše:oplatia sa aj aditiva do benzinu? napriklad na zvysenie oktanoveho cisla?
aditivum na zvýšení oktanového čísla ? není to spíše pro to,že byl benzín olovnatý a to "olovo" mělo za úkol "něco" promazávat a teď bezolovnatý benzín nenamaže nic a proto se musí přidat to aditivum do benzínu, je to jen polopatické neodborné,ale myslím přesné vysvětlení,pokud jinak klidně mne doplňte

Aditiva sa prilievaju na hocico, aj na zvysenie oktanoveho cisla :), aj na mazanie sediel ventilov aj na rozpustanie usadenin a karbonu....
Aditvum= prisada/doplnok, preto si treba na flasi precitat, na co ten pridavok je :)...
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Používání aditiv

Příspěvek od amaize »

tak tak, ale o tom zvýšení oktanového čísla nějak nemůžu nic najít,dodávám z odborného článku :
Co jsou aditiva a proč se používají?
Aditiva jsou chemické sloučeniny, které se přidávají do základového oleje, zlepšují výkonnost maziva, chrání ho proti stárnutí a umožňují mu reagovat na všechny požadavky moderního motoru. Složení různých aditiv je to, co odlišuje kvalitní maziva od konkurence.
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Používání aditiv

Příspěvek od matysekul »

Aditiva jsou různá.Některé zvedají právě oktanové číslo,některá zvyšují mazivost a rozpouštění karbonu.Obojí je pro Majla myslím zbytečné,s jeho ročním nájezdem.
Osobně si myslím,že je to zbytečné pro jakýkoliv moderní benzín.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od 89majlo96 »

no hej, ale chcel by som vyskusat ci by bolo citit zmenu v zrychleni alebo v chovani motora keby som natankoval 100 benzin a dal by som tam napriklad este toto
http://www.alfredsport.sk/product/liqui ... 50ml-1410/
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
DusMi
**
Příspěvky: 111
Registrován: 01 dub 2008, 15:49

Re: Používání aditiv

Příspěvek od DusMi »

amaize píše:tak tak, ale o tom zvýšení oktanového čísla nějak nemůžu nic najít,dodávám z odborného článku :
Co jsou aditiva a proč se používají?
Aditiva jsou chemické sloučeniny, které se přidávají do základového oleje, zlepšují výkonnost maziva, chrání ho proti stárnutí a umožňují mu reagovat na všechny požadavky moderního motoru. Složení různých aditiv je to, co odlišuje kvalitní maziva od konkurence.

Ked si pozries prvy prispevok, tema bola zalozena k aditivam do paliv, nie do olejov :).
Rafineria zvycajne predava surovy benzin a kazda siet cerpaci stanic si ho vylepsuje svojimi aditivami. Aj shell V power sa lisi od normalneho shell prave tym co je tam pridane navyse, no a to si mozes kupit aj vo flasticke a pridat si to tam sam...


Ale o mazani ventilovych sediel benzinovych motorov tetraetyl lovom :), ktore bolo napr. nahradene aditivom, ktore napr. Slovnaft predava pod nazvom ANABEX :):
Toto bola specialita CSSR motorov, napr. rusi nepoznali etylovany benzin do GAZov a Zila co mame lejeme natural a nijak im to nevadi :) (najstarsi r. v. 1957 najmladsi 1978).
Mimochodom povodne sa tretraetylolovo pridavalo prave kvoli zvyseniu oktanoveho cisla, az potom sa prislo na to, ze ma blahodarny vply aj na mazanie ventilovych sediel :)....
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Používání aditiv

Příspěvek od matysekul »

Majlo,z tý 1,4 letadlo prostě neuděláš :lol: Nevím,zkusit to můžeš,ale moc šancí na měřitelný výsledek bych tomu nedával.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od 89majlo96 »

:lol: ja s toho ani lietadlo nechcem, staci mi formula :mrgreen:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Gandalf
*****
Příspěvky: 2060
Registrován: 07 říj 2008, 19:22
Bydliště: Brno-venkov

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Gandalf »

Ovšem zajímavé jsou propastné rozdíly mezi Shell V power na benzince v ČR a v Německu nebo Rakousku. Kde teče lepší je všem, kteří to zkusili hned zřejmé. Takže taková aditivace paliva se liší i pouhým překročením hranice a změnou distributora identické značky paliva. A jako obvykle bohužel pro nás...
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Uživatelský avatar
DEDe
*****
Příspěvky: 1787
Registrován: 31 led 2008, 06:28
Bydliště: Brno, Ceska Trebova
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od DEDe »

ja si spis myslim ze je to vymysl jak tahat z lidi penize (asi podobne jak balene vody kdyz z kohoutku nam tece voda kolikrat lepsi ) . Jasne ze vyrobci a vsichni od vyroby az po benzinky budou tvrdit jak je to supr a dulezite asi tak jako srotovne. Mozna obcas tam nalit neco s aditivem na procisteni jinak je to knicemu. Rozhodne to nezrychli auto a nezlepsi spotrebu aby se cena za ten benzin vratila. V tomhle i kdyz mam coupe 2.7 je podporovat nebudu a na V-power a podobne uz kaslu jen z principu leju to tam max tak kazde 6 te tankovani. Tot muj nazor :D Na shelce je aspon za to vic bodu ktery pak jdou vratit jako sleva 2kc na benzin tak aspon neco malinko se tam vraci :) S tou shell je to tak ono i na slovensku ma shell ten pravej V-power jako v nemecku jen u nas na to jeste porad kaslou ale nenechaj si preci ujit ty zjisky tak nejakej "V-power" nam taky slili z neceho :mrgreen:
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od pepan »

Znacky jsme tu vypsali, racte si vybrat, pane...jeste jsem kdysi pouzival Sheron zimni, ale nemuzu hodnotit, nepoznal jsem
tohle používám a je to trochu znát na tej naší řepkovej...lépe to spaluje...o tom žádná
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od 89majlo96 »

pepan ake zaujmave obrazky si si zacal davat do avataru :mrgreen:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Hardcam »

To je pepan jeste kdyz chodil na stredni....
kdyz pracuje, musi dbat na zdravi, prach ze slamy je svinstvo...
Přílohy
N365581-d0495.jpg
N365581-d0495.jpg (27.05 KiB) Zobrazeno 2264 x
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od pepan »

:lol: :mrgreen: té jasný..
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“