Tlak pneu
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Re: Tlak pneu
Klidně experimentuj. Ale jedině v případě, pokud potřebuješ zjistit o kolik méně km se dá najezdit na podhuštěných, nebo přehuštěných pneumatikách .Brdy píše:Zdravím, mám dotaz na tlak v pneu - Hyundai Accent, 1.3, rv 2003:-), mám se držet doporučených hodnot z manuálu nebo máte nějaké nápady?:-) Díky
Doplním Jozefa:
....a pokud mě nepotkáš na silnici, nedej bože ještě navíc v zatáčce! Vždyť si timhle laborováním zahráváš mimo jiné s jízdními vlastnostmi auta! Brdy, rozum do hrsti!!!!!! Nejlépe se zkouší tlak v pneu na horským kole s hodně širokejma pláštěma....
....a pokud mě nepotkáš na silnici, nedej bože ještě navíc v zatáčce! Vždyť si timhle laborováním zahráváš mimo jiné s jízdními vlastnostmi auta! Brdy, rozum do hrsti!!!!!! Nejlépe se zkouší tlak v pneu na horským kole s hodně širokejma pláštěma....
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Jo, to zní líp než pokusy s tlakem! A dusík nemá takovou tepelnou rozpínavost jako kyslík, takže není tak náchylný na teplotní poměry - jen ho musíš doplňovat v místě k tomu určeném a za nějaký ten obolus....Accent.A píše:čauky
Tak jak tvrdí ostatní nemá smysl nic měnit.
Jo zkus si to nechat nafoukat dusíkem,neutíká to tak.
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Foukání pneu.
No právě ta tepelná roztažnost dusíku je moc důležitá, proto se také u letadel plní gumy jedině dusíkem.
Roman
Pratele, omlouvam se, ze ozivuji toto stare tema, ale shodou okolnosti jsem chemik a pracuji v letecke spolecnosti.
U letdadel se plni pneumatiky dusikem jen pro to, ze je to inertni plyn a mnohem hure hori, narozdil od vzduchu (a nebo nedej boze cisteho kysliku). Takze kdym pri pristani prdne, tak nezacne horet.
Jinak se staci podivat na molekulovou hmotnost N a O a kazdemu je jasne, ze s tim unikanim vzduchu vs. dusiku je to nesmysl. Pokud mate blbou netesnici pneu, tak Vam utece oboje. A dobrou pneu neprojde ani jedno. No a nakonec jiz na zakladni skole se uci, ze vzduch je tvoren 78%dusiku. Tech 22% uz to opravdu nevytrhne. Takze se nenechte nachytat a neplatte zbytecne za takove nesmysly.
Ale je pravda, ze o heliu jsem sam premyslel. Nebojte, Zepelliny bouchaly proto, ze USA nedodavaly do Nemecka helium, tak tam Nemci cpali vodik. Helium neboucha, vzdyt je to vzacny plyn. Vznasedlo by to sice nebylo, ale lehci o par gramu by to byt mohlo
U letdadel se plni pneumatiky dusikem jen pro to, ze je to inertni plyn a mnohem hure hori, narozdil od vzduchu (a nebo nedej boze cisteho kysliku). Takze kdym pri pristani prdne, tak nezacne horet.
Jinak se staci podivat na molekulovou hmotnost N a O a kazdemu je jasne, ze s tim unikanim vzduchu vs. dusiku je to nesmysl. Pokud mate blbou netesnici pneu, tak Vam utece oboje. A dobrou pneu neprojde ani jedno. No a nakonec jiz na zakladni skole se uci, ze vzduch je tvoren 78%dusiku. Tech 22% uz to opravdu nevytrhne. Takze se nenechte nachytat a neplatte zbytecne za takove nesmysly.
Ale je pravda, ze o heliu jsem sam premyslel. Nebojte, Zepelliny bouchaly proto, ze USA nedodavaly do Nemecka helium, tak tam Nemci cpali vodik. Helium neboucha, vzdyt je to vzacny plyn. Vznasedlo by to sice nebylo, ale lehci o par gramu by to byt mohlo
Hyundai i30 1.4 Classic Plus moonlight blue