V různých tematech bez ohledu na model se s přicházející zimou čím dál častěji začíná objevovat problém se startováním
Ti co mají auto v teple v garáži to asi řešit nemusí
Ale stále je mnoho těch, kteří parkují na ulici
Takže:
otázka č. 1
Setkal jste se v reále s tímto
http://shop.fkt.cz/pomocne-startovaci-z ... +dp115186/
otázka č. 2
Kolik km (minut) musí alternátor dodávat do baterky energii, aby se obnovil úbytek kapacity baterie využitý na startování (vemte v úvahu provoz všech spotřebičů i trvalé svícení tj. odběr cca 200 W)
Baterie v zimě
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Re: Baterie v zimě
samotné startování si bere baj voko do 300A za hodinu, takže jedno nastartování (počítám max do 10 sekund) je asi 0.8 Ah (nepočítám světla, ventilátor apod.). Běžný altík dodá za hodinu asi 15-20Ah. Takže takhle od boku se to jedno nastartování dobije v ideál případě za 3-4 minuty. Vše je samo dáno tím, jestli ti to chytne hned na poprvé, jestli ti dobíjí altík už od nízkých otáček apod.
Jinak s tím udělátkem zkušenosti nemám, se startováním jsem nikdy neměl problém i když auto stálo třeba týden zapadlé sněhem v -15.
Jinak s tím udělátkem zkušenosti nemám, se startováním jsem nikdy neměl problém i když auto stálo třeba týden zapadlé sněhem v -15.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Baterie v zimě
Zakoupil jsem loni v Eva.cz , jen značku to mělo jinou /čínskou/, za 900 českých. Musím říci, že se to nabíjí aspoň 24 hodin. Podařilo se mi s tím skutečně nastartovat v krutým mrazu Elantru CRDi, když postarší baterka už nestačila točit. Mám tam však stále hustý mot. olej 15w-4O a ten vytváří velký odpor. Ale překvapilo mě, že do dalších 24 h se startovací zdroj zase vybil. Je to docela šikovný, praktický, můžeš to mít a nabíjet doma v bytě, připojení k autobaterii jednoduché. Za 900,- doporučuji, ale za víc ne.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Baterie v zimě
Jestli to máš do getze,tak je to podle mne zbytečné. Jestli si nejsi jistý baterkou,za tuhle cenu máš 2 slušné. Jak píše Zdeněk,do 5min by mělo být dobito.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Baterie v zimě
Nemám, ale jak jsem brouzdal po netu, tak jsem to objevil a rád bych znal názory, případě zkušenosti pokud někdo má.matysekul píše:Jestli to máš do getze,tak je to podle mne zbytečné. Jestli si nejsi jistý baterkou,za tuhle cenu máš 2 slušné. Jak píše Zdeněk,do 5min by mělo být dobito.
Pokud jde o altik tak to vidím možná o trochu víc (8-10), protože Zdeněk psal, že neuvažuje světla (podle mně cca 8 A odběr)
Re: Baterie v zimě
se světlama počítej cca 200W = 12Ah, takže za hodinu potřebuješ nějakých 12Ah na světla, což je dejme tomu 0.2 Ah za každou minutu jízdy. Pak je samo otázka, co dalšího máš zapnuté - radio, ventilátor, topení sedaček, apod.
Pak už to při krátké jízdě třeba do 10 minut opravdu nemusí stačit dobít a jde to na vrub baterky, jestli má navíc baterka poměrně malou kapacitu, tak pár takových zimních startů a krátkých jízd za sebou a už to nenahodíš. Druhé věc je, že případně dojedeš domů s vlastně nedobitou baterkou, a i když to stojí, tak radio, alarm, handsfree a tak si přece jen něco berou a to tu baterku může v klidu dorazit.
Pak už to při krátké jízdě třeba do 10 minut opravdu nemusí stačit dobít a jde to na vrub baterky, jestli má navíc baterka poměrně malou kapacitu, tak pár takových zimních startů a krátkých jízd za sebou a už to nenahodíš. Druhé věc je, že případně dojedeš domů s vlastně nedobitou baterkou, a i když to stojí, tak radio, alarm, handsfree a tak si přece jen něco berou a to tu baterku může v klidu dorazit.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Baterie v zimě
A ono to funguje presne tak ako píše zdenek 76.
Auto zaparkuješ, a už nenatočíš
Ak sa to stane pred domom, dobre, ale ak na dialničnom odpočívadle .......
Na prvom Accente som menil 6-ročnú baterku pred zimou preventívne.Nechcel som zažiť práve to, že večer zaparkujem a ráno-TICHO
Auto zaparkuješ, a už nenatočíš
Ak sa to stane pred domom, dobre, ale ak na dialničnom odpočívadle .......
Na prvom Accente som menil 6-ročnú baterku pred zimou preventívne.Nechcel som zažiť práve to, že večer zaparkujem a ráno-TICHO
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Baterie v zimě
vozim startovací kabely za cca 200,-Kč (zatim jsem je nepotřeboval) myslím že je to nejjednodušší řešení ,teda pokud máš hodný sousedy s dobrým aku nebo moc zoufalý pohled při stopování na silnici
Matrix 1.5 CRDi VGT