Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Jde o hovno
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- Reklama
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Accentdevil píše:Jde o hovno
Jasně a kdo může říct, že se mu to nikdy nestalo .....Hardcam píše:
proste to muselo ven
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Abych pravdu rekl tak zatim ne tuk tuk tuk...ale vse je nekdy poprve...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
A uz je to udelano a uz je to hotovo....
hotovy tobylo az nekutecne rychle....a je to i docela elegantni.
Ale tak netvrdim, ze nestalo, ze jo...
hotovy tobylo az nekutecne rychle....a je to i docela elegantni.
Ale tak netvrdim, ze nestalo, ze jo...
- Přílohy
-
- 04112009(001)a.JPG (43.08 KiB) Zobrazeno 1515 x
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
pekny Harde sedi to dobre. Bylo treba to privazat ze.
Pisni jaka je funkcnost.
Pisni jaka je funkcnost.
Nabízím:
Loga Tuscani Speedmachine
Rozpěry přední i zadní na Coupé 2G-GK
Výfuky nerez duplex s regulací na Cupé 2G-GK
______
Coupé 2.0 CVVT r.v.06 Cold Air Intake System
Suzuki Intruder M800
Accent 1.5 CRDI (pracovní)
H1 Van 3ks (pracovní)
Loga Tuscani Speedmachine
Rozpěry přední i zadní na Coupé 2G-GK
Výfuky nerez duplex s regulací na Cupé 2G-GK
______
Coupé 2.0 CVVT r.v.06 Cold Air Intake System
Suzuki Intruder M800
Accent 1.5 CRDI (pracovní)
H1 Van 3ks (pracovní)
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Hardcam:
Nič proti prevedeniu, elegantné, ale z hladiska potreby výmeny vzduchu by som to nedával na chladič,(ak som dobre porozumel fotke), ale na určite pár cm pred, trebárs na masku z vnútra.
Dôvod:
V tomto prípade je teoreticky možné prehriať chladič, koberec nič nepustí, účelom je obmedziť, nie znemožniť ofukovanie náporom.Keby si to dal na masku zvnútra a totálne utesnil, predsa sa bude chladič čiastočne chladiť vzduchom od spodu- ale to nie je náporové chladenie, skôr hladkanie studeným vzduchom.V tvojom prípade (ak som dobre pochopil), nepomože ani spustenie ventilátora- nemá odkial ťahať....v zápche to môžeš uvariť
Zváž.....
Nič proti prevedeniu, elegantné, ale z hladiska potreby výmeny vzduchu by som to nedával na chladič,(ak som dobre porozumel fotke), ale na určite pár cm pred, trebárs na masku z vnútra.
Dôvod:
V tomto prípade je teoreticky možné prehriať chladič, koberec nič nepustí, účelom je obmedziť, nie znemožniť ofukovanie náporom.Keby si to dal na masku zvnútra a totálne utesnil, predsa sa bude chladič čiastočne chladiť vzduchom od spodu- ale to nie je náporové chladenie, skôr hladkanie studeným vzduchom.V tvojom prípade (ak som dobre pochopil), nepomože ani spustenie ventilátora- nemá odkial ťahať....v zápche to môžeš uvariť
Zváž.....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Tsss, jako by na to byl Hundik pripravenej, na cele byly dirky presne na privazani. Pouzil jsem plastovy spony...tloustka koberce uplne presne sedi mezi chladic a pricku, na ktery jsou klaksony. Jestli to trvalo 2 minuty, tak je to hodne. Funkcnost zjistim v nejblizsich dnech
alarme, ac se to z fotky nezda, tak chladic konci tam, kde naraznik, vzduch muze idealne proudit naraznikem. Koberec neprekryva tak velkou cast, jak se zda. Radne jsem to vyzkousel, chvilku jsem jel svizne, pak jsem stal...bylo 9stupnu a vse OK.
alarme, ac se to z fotky nezda, tak chladic konci tam, kde naraznik, vzduch muze idealne proudit naraznikem. Koberec neprekryva tak velkou cast, jak se zda. Radne jsem to vyzkousel, chvilku jsem jel svizne, pak jsem stal...bylo 9stupnu a vse OK.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
OK.Ale vyzerá to, akoby si to zalaminoval.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Tak tu na to civím a odpovídám si sám pro sebe dobrá blbost tohle jsem měl před 30 lety s trábošem,ale vážně, ani v tom traboši to nebylo třeba. Jen skutečně s pasatem ale ten před tím lítal v Belgii po autobánu a tak si frajeři zápaďácký do něj dali upravenej termostat aby ho neuvařili a já pak naivně dával taky papundekl před spojler protož mi to málo topilo a němečtí celníci mi kvůli tomu prolejzali auťák jestli jako něco nepašuju po výměně termostatu za normální sériový kus bylo vše OK proto říkám ne tohle jsou úplný zbytečnosti .
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Rikat muzes co chces, ja si to tam rad necham...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Melkor
- **
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 led 2007, 16:45
- Bydliště: Velké Popovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Můj teoretický názor je, že na Š105 a Š120 se to dělalo kvůli nedovírání termostatu, který hnal část vody vždycky přes ten chladič a proto to déle trvalo. U nových aut s funkčním termostatem by to nemělo mít vliv. Protože dokud motor není ohřátý, termostat prostě okruh přes chladič uzavře a voda se točí jen v motoru a malém okruhu. Až když auto topí a je trochu zahřáté, postupně termostat otevírá a přimíchává vodu z velkého okruhu, který je předimenzovaný a je schopen chladit mnohem víc než motor potřebuje. Jediná věc která by mohla mít vliv je proudění studeného vzduchu za jízdy. Tady je asi jediná možnost proč by se motor mohl ohřát dříve.
Podle mě to ale v tvém případě nebude mít ani pozitivní ani negativní vliv. Malý okruh se ti ohřeje stejně rychle a když motor poběží dlouho ve velké zátěži a termostat pustí většinu vody do velkého okruhu, tj přes chladič, tak se to stejně v pohodě uchladí, protože chladič je zpravidla předimenzovaný a navíc do horších podmínek... (jako 40 stupňů venku a motor v plné zátěži řekněme na jedničku do prudkého kopce, čili skoro bez proudění vzduchu přes chladič).
Každopádně pak dej vědět, jestli je moje teorie správná, nebo jestli si ji empiricky rozprášil Nikdo není neomylný.
Jen opakování, protože opakování je matka moudrosti. Né aby někoho napadlo zahřát auto tak že ho nechá pěkně v teple garáže chvíli nastartované. Smrt je to sice příjemná a z pravidla veselá (ty lidi se fakt po smrti usmívaj) ale nestojí to za to
Podle mě to ale v tvém případě nebude mít ani pozitivní ani negativní vliv. Malý okruh se ti ohřeje stejně rychle a když motor poběží dlouho ve velké zátěži a termostat pustí většinu vody do velkého okruhu, tj přes chladič, tak se to stejně v pohodě uchladí, protože chladič je zpravidla předimenzovaný a navíc do horších podmínek... (jako 40 stupňů venku a motor v plné zátěži řekněme na jedničku do prudkého kopce, čili skoro bez proudění vzduchu přes chladič).
Každopádně pak dej vědět, jestli je moje teorie správná, nebo jestli si ji empiricky rozprášil Nikdo není neomylný.
Jen opakování, protože opakování je matka moudrosti. Né aby někoho napadlo zahřát auto tak že ho nechá pěkně v teple garáže chvíli nastartované. Smrt je to sice příjemná a z pravidla veselá (ty lidi se fakt po smrti usmívaj) ale nestojí to za to
Lantra Combi 1.8 16V 94KW rv.1996
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Accent 1.3 12V 61KW rv.2003 - LPG MAGIC3 - (mám interface i SW pro nastavení ŘJ)
-prodáno: Accent 1.3 62Kw rv.95 5dvéř
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
pokud termostat funguje jak má, pak je ten papundekl zbytečnej. Naopak můžeš mít problémy to uchladit někde v kolonách při teplejším počasí, kdy se bude ventilátor marně snažit dostat na chladič trochu vzduchu
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Samozrejme, ze to zmysel ma, minimalne kvoli tomu, ze sa znizuje naporove chladenie. A co sa tyka temostatu,
vacsinou tam je ak tak maly obtok, urcite to nie je pri zavretom temostate uzavrete natvrdo ).
Studenene starty prinasaju 50 % opotrebenia motora, a minimalizovanie jazdenia so studenym motorom
toto opotrebenie znizuje (napr. olej vytvara idealny mazaci film az pri prevadzkovej teplote,
spalovanie paliva je optimalizovane pre prevadzkovu teplotu atd....).
Termostat je sirokorozsahovy, nakolko sa to auto prevadzkuje od Afriky az po Norsko, takze nemoze pri vsetkych
vonkajsich teplotach pracovat optimalne.
Ked sa tomu pomoze "zaluziami", urcite to nie je na skodu....
vacsinou tam je ak tak maly obtok, urcite to nie je pri zavretom temostate uzavrete natvrdo ).
Studenene starty prinasaju 50 % opotrebenia motora, a minimalizovanie jazdenia so studenym motorom
toto opotrebenie znizuje (napr. olej vytvara idealny mazaci film az pri prevadzkovej teplote,
spalovanie paliva je optimalizovane pre prevadzkovu teplotu atd....).
Termostat je sirokorozsahovy, nakolko sa to auto prevadzkuje od Afriky az po Norsko, takze nemoze pri vsetkych
vonkajsich teplotach pracovat optimalne.
Ked sa tomu pomoze "zaluziami", urcite to nie je na skodu....
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
natvrdo zavřenej není, je otevřená cesta do expanzní nádobky a do okruhu vytápění, kde se nějaké to teplo taky ztratí, pokud člověk sedne do auta a logicky zmrzlej si pustí topení hned na max. Ale tak či onak pořád platí to, co jsem napsal. Pokud je termostat ok, tak prostě bude zavřenej tak dlouho, dokud se kapalina neohřeje na určitou teplotu a do chladiče do té doby nic nepustí. Zbytečnost.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Já se hlásím ke skupině "zbytečnost".
DusMi: a čo si predstavujetě pod takým pojmom širokorozsahový, Kefalín? širokorozsahový může být olej, nebo teploměr, nebo co já vím, ale termostat? Tomu je to jedno. Zkrátka v Africe se otevře hned za chýší v zatáčce u prvního vyschlýho velblouda a na severu se otevře až pět kilometrů za posledním iglů, hned u první kry. Ale ani do Afriky, ani do Laponska lepší termostat neseženeš. Proto existují přídavné chladiče a předehřívání motoru, ale né termostaty do Afriky.
A jak píše mirpie - puštěné topení ochladí motor výrazně víc - takže když budu tak moc řešit rychlé ohřátí motoru, radši si nepustím topení. To mi dává smysl. Ale jinak nemám pocit, že bych měl po 100k km zničenej motor bez "dečky" na chladiči. A to si ráno dopřávám i to topení - když už ho tam mám namontované.
Zkrátka mi také není příliš jasné, jak by měl správně fungujícímu chladícímu systému pomoct kus krabice od banánů
DusMi: a čo si predstavujetě pod takým pojmom širokorozsahový, Kefalín? širokorozsahový může být olej, nebo teploměr, nebo co já vím, ale termostat? Tomu je to jedno. Zkrátka v Africe se otevře hned za chýší v zatáčce u prvního vyschlýho velblouda a na severu se otevře až pět kilometrů za posledním iglů, hned u první kry. Ale ani do Afriky, ani do Laponska lepší termostat neseženeš. Proto existují přídavné chladiče a předehřívání motoru, ale né termostaty do Afriky.
A jak píše mirpie - puštěné topení ochladí motor výrazně víc - takže když budu tak moc řešit rychlé ohřátí motoru, radši si nepustím topení. To mi dává smysl. Ale jinak nemám pocit, že bych měl po 100k km zničenej motor bez "dečky" na chladiči. A to si ráno dopřávám i to topení - když už ho tam mám namontované.
Zkrátka mi také není příliš jasné, jak by měl správně fungujícímu chladícímu systému pomoct kus krabice od banánů
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6