Zdravím,
vypozoroval jsem zajímavou věc s kontrolkou Check Engine! Kontrolka mi svítí a na diagnostice mi řekli, že se jedná o něco s emisema (snížená účinnost katalyzátoru nebo tak nějak). Zajímavé ale je, že pokud vyjedu nádrž tak pod třetinu, tak kontrolka zhasne. Nedělám to moc často, většinou doberu plnou, když jsem tak v půlce, takže jsem si toho všimnul až teď, ale vyzkoušel jsem 3x po sobě a vždy stejné: vezmu plnou, kontrolka se tak do 30ti kilometrů rozsvítí, když benzín vyjedu, tak kontrolka zhasne. Ve Světu motorů jsem četl něco o nějaké filtru (uhlíkový?), který se může zničit tím, když se bere moc benzínu a že to pak zhorší emise. nemůže to být něco takového?
Check Engine - opět :-)
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Re: Check Engine - opět :-)
Zajímavý poznatek ... ale u mě to takhle bohužel nefunguje .. svítí pořád ..uhlíkový filtr by měl mít tuším něco společného s odvětráním nádrže - vyrovnává změny tlaku způsobené úbytkem paliva a vlivem teploty. Takže teoreticky, pokud naplníš nádrž po okraj a benzín se dostane do hadičky, která vede do toho filtru, může to tu filtrační náplň zničit ... že by to mohlo mít nějaký vliv na emise, to pochybuju .. ale pokud ti to řekl nějakej odborník
...btw. proč zakládáš nový téma o tom samým problému, když už jsi ty sám jedno o "check engine" založil? ...nebylo by lepší, aby všechny tyhle věci byly pohromadě?
...btw. proč zakládáš nový téma o tom samým problému, když už jsi ty sám jedno o "check engine" založil? ...nebylo by lepší, aby všechny tyhle věci byly pohromadě?
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Check Engine - opět :-)
to vis oni vubec nehledaji na foru rovnou to sem vrznou
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
Re: Check Engine - opět :-)
Jaj, vidíte, to mě vůbec nenapadlo, že bych to mohl dopsat do předchozího tématu Omlouvám se a slibuju, že se polepším.
Jinak to s tím uhlíkovým filtrem psali ve Světu motorů, ale byla tam o tom jen zmínka, nic podrobnějšího. Jen že když se bere příliš plná nádrž, tak to může zničit "uhlíkový filtr" a tím že se zhorší emise. Nic jiného tam nebylo, tak právě nevím, kde se na to jinde zeptat.
Jinak to s tím uhlíkovým filtrem psali ve Světu motorů, ale byla tam o tom jen zmínka, nic podrobnějšího. Jen že když se bere příliš plná nádrž, tak to může zničit "uhlíkový filtr" a tím že se zhorší emise. Nic jiného tam nebylo, tak právě nevím, kde se na to jinde zeptat.
Re: Check Engine - opět :-)
Řekl bych, že s emisema to nemá nic společného - mělo by to být jen odvětrání nádrže a uhlíkový filtr je tam proto, aby ti všude kolem auta nesmrděl benzín jak před výbuchem...
Re: Check Engine - opět :-)
Tak nevím, opět se potvrdilo, že když vyjedu nádrž cca do půlky, že kontrolka zhasne. Další zajímavý poznatek je, že auto pak jede mnohem lépe (samozřejmě subjektivní, ale vzhledem k tomu, že normálně mám kontrolku přelepenou a koukám na ní až když se mi zdá, že to jinak jede ...). Pokud kontrolka svítí, tak se auto jakoby dusí, když dám plný plyn, tak jsou tak "výkonové díry" - auto zrychluje, najednou přestane a pak zase začne. Tohle zmizí, když kontrolka zhasne, tak nevím Nenapadá vás něco? Palivový filtr? Nebo co by ještě mohlo souviset se stavem benzínu v nádrži? Původně jsem si myslel, že je v háji katalyzátor nebo lambda sonda, ale je mi divné, že problémy přestanou v okamžiku, když klesne hladina benzínu ...