Klukovy hriadel

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Uživatelský avatar
fungogh
*
Příspěvky: 13
Registrován: 28 říj 2008, 21:02
Bydliště: Bratislava

Klukovy hriadel

Příspěvek od fungogh »

Caute,
tak mam za sebou zaujimavu skusenost, s ktorou by som sa s vami rad podelil, resp. uvital vase nazory/namety.
Mam 2004 Getz, 1.1i, nabehane ~69000 km (kupeny jazdeny pri ~43000km).
V motore mi zacalo nieco celkom neprijemne hrkotat. Bolo to zavisle od otacok, no zvuk bol velmi pravidelny (nieco ako "rapkac", slovensky kolegovia budu vediet :))
Moje podozrenie bolo na jeden z hnanych agregatov na jednom z klinovych remenov- bud servo alebo klima. Zasiel som s tym do servisu (Hyundai). Auto si nechali 3 dni s tym, ze dali skoro vsetko dole a ze ten zvuk ide od klukovky (!).
Opravili to s tym, ze: vymenili napisak (Hyundai #: 2312002570) a blade crankshaft (Hyundai #: 2314102610) - take ozubene koliesko- urcuje polohu klukovky (?). Cena dielov celkom v pohode, dokopy 25,- EUR.
Pytal som sa teda, co ma caka najblizsie, doteraz som nemal ziadne vazne problemy. Technik mi povedal, ze tento problem je pri motore 1.1i celkom bezny a ze ide o "prve stadium". V pripade, ze sa mi tento problem zopakuje, musi sa menit cely klukovy hriadel.
Toto mi pride dooost hardcore, ze by ma udajne mala cakat tak narocna oprava. Osobne som sa este nestretol s tym, aby sa menila klukovka (jazdil som Focus (360 000km), Astru a Corollu) v dnesnej dobe, ak nedoslo k nejakemu fatalnemu poskodeniu na motore.
Poculi ste uz o tom niekto?
Dakujem.
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
Reklama
 

Uživatelský avatar
lada t5
*
Příspěvky: 98
Registrován: 09 lis 2009, 01:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od lada t5 »

To se mi zdá nějaké divoké - jaké ozubené kolo, co určuje polohu klikovky??? Pokud vím, rozvody jsou snad řemenem, tudíž jaké kolo? [-o< :-k :-k :-k
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od 89majlo96 »

a ten remen co asi tak pohana ? :idea:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
lada t5
*
Příspěvky: 98
Registrován: 09 lis 2009, 01:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od lada t5 »

No jistě, na klice je ozubené kolo, přes které jde řemen který následně pohání vačku. Takže tedy bylo povolené kolo na klice, nebo jak? Podle mě, kdyby bylo volné, rozhodí se celé rozvody a auto by skoro nejelo...... :idea: :idea:
Uživatelský avatar
fungogh
*
Příspěvky: 13
Registrován: 28 říj 2008, 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od fungogh »

Caute,

pozrite sem:
http://www.kiasklep.pl/kia/pic/20-231pi ... d83522cd2e
su to party c. 2, 3 a 4, ktore mi vymenili.
To koliesko 2 bolo v strede tak nejak "nahlodane", cize tam bola evidentne vola. Velka cast tychto dielov je identicka s Picanto (vsak teda vieme preco... :))
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od vipe »

Tak ta pozice č.2 je rozvodové kolo na kterém je rozvodový řemen. Zajímavá to věc že to bylo vyběhaný , to musel bejt nějakej šmejd materiál pač je to tam na klínku (G4EA) nebo na dvě plochy (G4HD) a dotažený středovým šroubem dosti značnou silou.
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
Acmod
Příspěvky: 4
Registrován: 05 led 2007, 23:13
Bydliště: Mladoboleslavsko

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od Acmod »

Ahoj fungogh,
tak mě asi čeká něco podobného, po vyměně oleje, svíček a obou drážkových řemenů (při studeném startě bylo auto jak píšťalka) se zhruba po 14 dnech při nastartování ozívá takový pískavo drnčivý zvuk z motoru, který se při zvýšení otáček zintenzivní, ale po zahřátí motoru to není skoro slyšet, až při vyšších otáčkách kolem 5 tisíc. Také jsem si všimnul, že mírně hází ta dvouřemenice na klikovce co pohání řemeny na alternátor a servo. Volal jsem do servisu a tam mi řekli ať to co nejdřív přivezu, že může být ta řemenice volná a že by mohl přeskočit rozvoďák. Chci se zeptat jestli to jsou podobné příznaky tvé poruchy a kolik ta oprava stála dohromady ( materiál + práce ). Zatím jediný problém bylo klepání od zadních brzd, ale v záruce opraveno a jinak jsem a Getzíkem spokojenej. Kupoval jsem ho nový 4 / 2005 , nalítáno 64.000 km, 5 x cesta do Chorvatska. :D/
HYUNDAI GETZ 1.1
Uživatelský avatar
fungogh
*
Příspěvky: 13
Registrován: 28 říj 2008, 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od fungogh »

Servus Acmod,
ano, to co popisujes sedi na to, co som videl aj u seba. Ta oprava, hm...robili to 2 dni, z toho sa prvy den tvarili, ze nevedia co to je. Potom mi volal zo servisu, ze maju dole celu prednu cast motora a stale hladaju pricinu. Nakoniec mi vymenili tie veci, ktore popisujem vyssie a technik sa tvaril, ze to je uplne bezne na 1.1i a ze ak sa to objavi znova, tak to uz bude cela klukovka v tahu. Stalo ma to ~120,- EUR, co moze byt odhadom 3000,- CZK, vsetko komplet aj s robotou a DPH, robili to v Autopalace (Hyundai original). Auto mali 2 dni, cisty cas si uz nepamaetam.
Ja som mal vtedy najazdene 69 000 km... Dufam, ze ti to fixnu a budes behat v pohode dalej! Drzim palec.
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
Uživatelský avatar
Acmod
Příspěvky: 4
Registrován: 05 led 2007, 23:13
Bydliště: Mladoboleslavsko

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od Acmod »

Dík za odpověď,
no opravit se to musí, snad to nebude nic horšího [-o< . Jsem ojednanej na pondělí do Auto Dorda Česká Lípa a nechaj si to tam do druhýho dne. Dám vědět jak to dopadlo.
Hyundai GETZ 1.1 Dynamic
Cemar
*
Příspěvky: 64
Registrován: 21 dub 2005, 22:02
Bydliště: Chrudimsko

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od Cemar »

Vzpomínám si, že v rámci jedné garanční prohlídky na mém minulém Getzu 1.1 mi provedli jakousi úpravu u klikovky, údajně zkrácení nějakého šroubu, už si dobře nevzpomínám. Byli u toho dost tajemní a do servisní knížky napsali jakýsi kód provedené opravy. Třeba to může souviset s popisovaným problémem a s tím, že o tom servisáci vědí...
Červený Getz 1.1 - třídveřový (byl), bílý Getz 1,4 - pětidveřový (byl), bílý Bayon 1,2 (je)
Uživatelský avatar
fungogh
*
Příspěvky: 13
Registrován: 28 říj 2008, 21:02
Bydliště: Bratislava

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od fungogh »

No, bol som v servise kvoli niecomu inemu teraz v piatok a chalan mi povedal, ze kolega (ked som toto riesil) zapisal do systemu:"v pripade, ze dojde k zopakovaniu zavady, nutna vymena kompletnej sady klukoveho hriadela..." :)
Podla mna musi existovat aj iny fix este....mozno prave aj uprava tej osky co je na konci tej klukovky...
Getz 1.1i Dynamic 2004 | A/C
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od mirpie »

lada t5 píše:No jistě, na klice je ozubené kolo, přes které jde řemen který následně pohání vačku. Takže tedy bylo povolené kolo na klice, nebo jak? Podle mě, kdyby bylo volné, rozhodí se celé rozvody a auto by skoro nejelo...... :idea: :idea:
pozice 2 je řemenice ozubeného řemenu, žádné ozubené kolo, rozlišujte ty termíny.
Jinak pozice 4 vypadá na trigger, ozubené kolečko pro čidlo polohy klikové hřídele, podobně jak u ABs, jen tady má vynechaný jeden nebo dva zuby pro indikaci horní úvratě, používá se bud kolečko s 36-1 zub nebo 60 - 2 zuby
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
famfulin76
*
Příspěvky: 80
Registrován: 13 pro 2008, 08:36
Bydliště: Brno

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od famfulin76 »

Ahoj. Nevíte někdo, jestli je to nějaká výrobní vada, nebo dejme tomu vícekrát se opakující závada? A co je teda vlastně špatně..? Koukal jsem teď na dvouřemenici a při volnoběhu mně taky trochu hází... Zvuky zatím žádný. Mám něco málo přes 50000km. Bojim...
Ix20, 12/2011, Tricolor, 1,6 CVVT, 92Kw, hnědá metla
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Beruna666
Příspěvky: 9
Registrován: 14 led 2011, 19:25

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od Beruna666 »

Skusím Vám to uvéct napravou míru ..u Getz 1,1 došlo kmodifikaci klikoveho šroubu ..zavada byla v tom že ten starý šroub byl změkčího materialu (poznateho tak že hlava šroubu je stříbrna ) ten nový šroub je tet kalený (jeho barva je černá) to znamená že pokud maš na svojí řemenici ještě stříbrný šroub muže se stát že šroub se jakoby uvolní a tím se uvolní i rozvodové kolo ,která poškodí klikový klínek (klínkem je zajištěno rozvodové kolo proti skluzu) a tím spusobý to nemilé klepání v motoru,protože se na rozvodovém kole udělá vule.
Tyhle prohlítky měli proběhnout u každeho vozidla Getz 1.1 při servisní prohlídce a to tím spusobem že se sundali řemenice uvolnil se středoví šroub kliky a vyskoušela se vule pokud vule nebyla ..dal se pouze šroub ..pokud byla dal se klínek rozvodové kolo a šroub ...pamatuju že u dvouch motoru se musela měnit i klika ,protože klínek poškodil sedlo klínku natolik,že další klínek už by nemohl jistit rozvodové kolo ...snažil jsem se vám to tady napsat ne moc odborně ..snad to po mne přečtete a pochopíte :?
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Klukovy hriadel

Příspěvek od black_sheep »

Acmod píše:Dík za odpověď,
no opravit se to musí, snad to nebude nic horšího [-o< . Jsem ojednanej na pondělí do Auto Dorda Česká Lípa a nechaj si to tam do druhýho dne. Dám vědět jak to dopadlo.
Hyundai GETZ 1.1 Dynamic
tak jak to tam dopadlo? zkušenost dobrá, s dordou?
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Odpovědět

Zpět na „GETZ“