Něco málo z historie, čtěte pozorně, ať nešíříte hlody:)
Hyundai motor Co. navázala spolupráci s japonskou automobilkou Mitsubishi s cílem připravit výrobu vlastních automobilů na základě licenčně vyráběných dílů. Mitsubishi pomohla zpočátku svým know-how, ale získala rovněž v HMC majetkový podíl. Výsledkem spolupráce s Mitsubishi se stal první v Jižní Koreji vyvinutý a vyrobený osobní automobil. V roce 1974 se na autosalonu v Turíně představil Hyundai Pony. Měl motor a podvozek převzatý z Mitsubishi Colt 1200, ale od japonského originálu mimo jiné lišil evropskou karosérií, na které pracovalo studio Ital Design pod vedením Giugara. Výroba se rozeběhla v roce 1975 a o rok později začal i vývoz. Od roku 1977 dostal Pony také motor 1,4l.
V roce 1978 se představil větší licenční model Hyundai Granada určený pouze pro domácí trh. Roku 1982 následoval modernizovaný Pony 2, nově vyráběný rovněž se čtyřdveřovou karosérií. Ve vývozní verzi pro Kanadu se tento model nazýval Stellar (1983). Konzervativně tvarovaný kompaktní sedan Stellar navzdory své technické zaostalosti přečkal změnu koncepce původního Pony a vydržel ve výrobním programu přes deset let.
V roce 1985 se představil Hyundai Excel, vyvinutý z nové generace Mitsubishi Colt/Lancer jako první Hyundai s předním pohonem. Karoserie se dodávaly jako verzích označovaných jako hatchback a votchback. Excel se od roku 1986 začal vyvážet do USA také pod jménem Presto a stal se tam v roce 1988 nejprodávanějším dováženým automobilem.
Roku 1986 se v Koreji představil velký luxusní model Grandeur, což je licenčně vyráběný Mitsubishi Debonair. Dosavadní zkušenosti HMC zhodnotila v podobě nového sedanu vyšší střední třídy Sonata, představeném dva roky po Grandeuru. Základem Sonaty byl Mitsubishi Galant překarosovaný opět u Ital Design. Od roku 1989 se Sonata dodává i s novým motorem V6 a s úspěchem se vyváží.
V roce 1989 se představila další generace Pony, což byl Guigarem překarosériovaný Excel z roku 1985. Tento model se v některých zemích prodával nadále pod jménem Excel a ve Spojených státech se s motorem 1,5 nabízel jako Mitsubishi Precis. Karoserie byly tří-, čtyř-, nebo pětidveřové a motory 1,3 nebo 1,5.
V roce 1990 rozšířil výrobu první model, pro který neexistovala přímá paralela s vozem Mitsubishi. šlo o sportovní kompaktní kupé 2+2 na bázi podvozkových skupin Pony nazvané SCoupé, vybavené motorem 1,5i s výkonem 62kW. Od roku 1992 se dodává rovněž ve verzi Turbo.
Dalším mezníkem se stal rok 1991, kdy do výroby přišel kompaktní sedan Lantra ( v Koreji a USA zvaný Elantra) vyvinutý na bázi Mitsubishi Lancer, opět s karoserií Ital Design. Tento model střední třídy s předním pohonem používal 16 ventilové motory Mitsubishi DOHC 1,6 nebo 1,8. Pro některé trhy se dodával motor 1,5. Současně se představila nová řada vlastních motorů nazvaných Alpha a převodových ústrojí. Jednalo se o úplně první kompletní pohonnou jednotku vyvinutou pouze v Jižní Koreji. S Tímto motorem s přeplňováním vyhrálo SCoupé americký závod do vrchu Pikes Peak v roce 1992. Od té doby pohánějí Alpha motory modelové řady Pony/Excel, SCoupe. Zároveň přišla na trh nová generace velké luxusní limuzíny Grandeur. O rok později se objevila modernizovaná Sonata II s karoserií navrženou tradičně Guigarem. Grandeur i Sonatu poháněly motory Mitsubishi, alternativně dvoulitrový čtyřválec 16V nebo třílitrový V6. V Sonatě se pro Koreu a USA objevoval rovněž čtyřválec 1,8. V první polovině roku 1994 se představil model Accent (nahradil řadu Pony/Excel), který s motorem Alpha byl výsledkem vlastního vývoje.
Březen 1995 byl datem představení velkého sedanu Marcia a sedanu střední třídy Avante. Oba modely pouze pro domácí trh. Avante byl ovšem ve skutečnosti předpremiérou nové generace exportní Lantry, připravené na rok 1996. V témže roce začala výroba nového motoru Alpha 1500 DOHC a představil se nový motor Beta 1800.
Velkou pozornost vzbudily koncepční studie Hyundai Concept Design (HCD).HCD-I byl technickými novinkami překypující kabriolet nezvyklých tvarů. poprvé se představil v Detroitu v roce 1992. Krátce na to se objevilo elegantní kupé HCD-II s neobvyklým uspořádáním vnitřního prostoru. Z něho později vznikl produkční model Hyundai Coupe. V lednu 1995 se představil opět v Detroitu studie HCD-III vytvořená v americkém vývojovém středisku Hyundai. Snadnou přestavbou střechy je možné vytvořit podle potřeby dvoumístné kupé, kupé 2+2, kabriolet či pick-up. Konstrukce podvozku umožňuje i jízdu v terénu. K technickým lahůdkám HCD-III patří navigační systém NAVITAC. Všechna čtyři kola pohání dvoulitrový přeplňovaný šestnáctiventilový motor s variabilním časováním ventilů s výkonem 177 kW.
Tak:)
Zkrácená historie značky Hyundai
Pokec o všem, co se jinam nehodí.
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Zkrácená historie značky Hyundai
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Přejít na
- Hyundai diskuse dle modelů
- ↳ Koupě ojetého nebo nového vozu Hyundai
- ↳ ACCENT
- ↳ ACCENT
- ↳ Accent - Motor a převodovka
- ↳ Accent - Pneumatiky a kola
- ↳ Accent - Podvozek a řízení
- ↳ Accent - Exteriér
- ↳ Accent - Interiér
- ↳ Accent - Tuning - úpravy
- ↳ Accent - Elektroinstalace
- ↳ Accent - Servis a údržba
- ↳ Accent - Fotonávody/Jak na to
- ↳ Accent - Moje auto
- ↳ Accent - Pokec
- ↳ NEW ACCENT
- ↳ New Accent - Motor a převodovka
- ↳ New Accent - Exteriér
- ↳ New Accent - Podvozek a řízení
- ↳ New Accent - Interiér
- ↳ New Accent - Elektroinstalace
- ↳ New Accent - Servis a údržba
- ↳ New Accent - Pneumatiky a kola
- ↳ New Accent - Fotonávody/Jak na to
- ↳ New Accent - Moje auto
- ↳ New Accent - Pokec
- ↳ ATOS
- ↳ BAYON
- ↳ COUPE
- ↳ S-COUPE
- ↳ COUPE 1G
- ↳ COUPE 2G
- ↳ NEW COUPE
- ↳ ELANTRA
- ↳ Elantra - Auta členů
- ↳ GALLOPER
- ↳ GENESIS
- ↳ GENESIS COUPE
- ↳ GETZ
- ↳ GRANDEUR
- ↳ H1 Van / Bus / Truck
- ↳ i10
- ↳ i20
- ↳ i20 Motor a převodovka
- ↳ i20 Karosérie
- ↳ i20 Podvozek a řízení
- ↳ i20 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 Interiér
- ↳ i20 Elektronika
- ↳ i20 Úpravy (tuning)
- ↳ i20 Ostatní
- ↳ i20 Auta členů
- ↳ i20 Pokec
- ↳ i20 Jak na to
- ↳ i20 2015-
- ↳ i20 2015- Motor a převodovka
- ↳ i20 2015- Karoserie
- ↳ i20 2015- Podvozek a řízení
- ↳ i20 2015- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 2015- Interiér
- ↳ i20 2015- Elektronika, audio
- ↳ i20 2015- Úpravy, tuning
- ↳ i20 2015- Ostatní
- ↳ i20 2015- Auta členů
- ↳ i20 2015- Jak na to
- ↳ i20 2020-
- ↳ i20 2020- Motor a převodovka
- ↳ i20 2020- Karoserie
- ↳ i20 2020- Podvozek a řízení
- ↳ i20 2020- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i20 2020- Interiér
- ↳ i20 2020- Elektronika, audio
- ↳ i20 2020- Úpravy, tuning
- ↳ i20 2020- Ostatní
- ↳ i20 2020- Auta členů
- ↳ i20 2020- Jak na to
- ↳ i30
- ↳ i30 Motor a převodovka
- ↳ i30 Karosérie
- ↳ i30 Podvozek a řízení
- ↳ i30 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 Interiér
- ↳ i30 Elektronika
- ↳ i30 Úpravy (tuning)
- ↳ i30 Ostatní
- ↳ i30 Auta členů
- ↳ i30 Pokec
- ↳ i30 Jak na to
- ↳ i30 II
- ↳ i30 2012- Motor a převodovka
- ↳ i30 2012- Karosérie
- ↳ i30 2012- Podvozek a řízení
- ↳ i30 2012- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 2012- Interiér
- ↳ i30 2012- Elektronika
- ↳ i30 2012- Úpravy (tuning)
- ↳ i30 2012- Ostatní
- ↳ i30 2012- Auta členů
- ↳ i30 2012- Pokec
- ↳ i30 2012- Jak na to
- ↳ i30 III
- ↳ i30 2016- Motor a převodovka
- ↳ i30 2016- Karosérie
- ↳ i30 2016- Podvozek a řízení
- ↳ i30 2016- Garanční prohlídky, servis
- ↳ i30 2016- Interiér
- ↳ i30 2016- Elektronika
- ↳ i30 2016- Úpravy (tuning)
- ↳ i30 2016- Ostatní
- ↳ i30 2016- Auta členů
- ↳ i30 2016- Pokec
- ↳ i30 2016- Jak na to
- ↳ i40
- ↳ i40 Motor a převodovka
- ↳ i40 Karosérie
- ↳ i40 Podvozek a řízení
- ↳ i40 Garanční prohlídky, servis
- ↳ i40 Interiér
- ↳ i40 Elektronika
- ↳ i40 Úpravy (tuning)
- ↳ i40 Ostatní
- ↳ i40 Auta členů
- ↳ i40 Pokec
- ↳ i40 Jak na to
- ↳ ix20
- ↳ ix35
- ↳ ix35 Motor a převodovka
- ↳ ix35 Karosérie
- ↳ ix35 Podvozek a řízení
- ↳ ix35 Garanční prohlídky, servis
- ↳ ix35 Interiér
- ↳ ix35 Elektronika
- ↳ ix35 Úpravy (tuning)
- ↳ ix35 Ostatní
- ↳ ix35 Auta členů
- ↳ ix35 Pokec
- ↳ ix35 Jak na to
- ↳ iX55
- ↳ IONIQ
- ↳ LANTRA
- ↳ Lantra - Motory
- ↳ Benzín
- ↳ Diesel
- ↳ Lantra - Podvozek a řízení
- ↳ Lantra - Kola a pneu
- ↳ Lantra - Interiér a exteriér
- ↳ Lantra - Elektronika
- ↳ Lantra - Tuning & Styling
- ↳ Kupujeme Lantru
- ↳ Lantra - Download
- ↳ Lantra - Technická sekce
- ↳ Lantra - Auta členů
- ↳ Lantra - Pokec
- ↳ Lantra - Jak na to
- ↳ KONA
- ↳ MATRIX
- ↳ PONY
- ↳ SANTA FE
- ↳ SANTA FE
- ↳ Santa Fe - Motory
- ↳ Santa Fe - Elektronika
- ↳ Santa Fe - Podvozek a řízení
- ↳ Santa Fe - Kola a pneu
- ↳ Santa Fe - Interiér
- ↳ Santa Fe - Exteriér/karosérie
- ↳ Santa Fe - Jak na to
- ↳ Santa Fe - Technická sekce
- ↳ Santa Fe - Kupujeme Santu
- ↳ Santa Fe - Vaše auta
- ↳ Santa Fe - Ostatní
- ↳ SANTA FE II
- ↳ SANTA FE III
- ↳ SANTA FE IV
- ↳ SONATA
- ↳ SANTAMO
- ↳ TUCSON
- ↳ Tucson I
- ↳ Tucson II
- ↳ Tucson 2015- Motor a převodovka
- ↳ Tucson 2015- Karosérie
- ↳ Tucson 2015- Podvozek a řízení
- ↳ Tucson 2015- Garanční prohlídky, servis
- ↳ Tucson 2015- Interiér
- ↳ Tucson 2015- Elektronika
- ↳ Tucson 2015- Úpravy (tuning)
- ↳ Tucson 2015- Ostatní
- ↳ Tucson 2015- Auta členů
- ↳ Tucson 2015- Pokec
- ↳ Tucson 2015- Jak na to
- ↳ Tucson III
- ↳ Tucson III - Motor a převodovka
- ↳ Tucson III - Karosérie
- ↳ Tucson III - Podvozek a řízení
- ↳ Tucson III - Garanční prohlídky, servis
- ↳ Tucson III - Interiér
- ↳ Tucson III - Elektronika
- ↳ Tucson III - Úpravy (tuning)
- ↳ Tucson III - Ostatní
- ↳ Tucson III - Auta členů
- ↳ Tucson III - Pokec
- ↳ Tucson III - Jak na to
- ↳ TERRACAN
- ↳ TRAJET
- ↳ VELOSTER
- ↳ XG
- ↳ Ostatní Hyundai modely
- Inzerce
- ↳ Prodám
- ↳ Auta
- ↳ Disky, pneu
- ↳ Náhradní díly
- ↳ Ostatní
- ↳ Koupím
- ↳ Vyměním
- ↳ Daruji
- ↳ Uzavřené obchody
- ↳ Firemní inzerce
- Všeobecný pokec
- ↳ Vaše auta / Club cars
- ↳ Auto-hifi
- ↳ Pokec
- ↳ Fotky & Videa
- ↳ Srazy
- ↳ Tuning
- ↳ Odkazy
- ↳ Technická Sekce
- ↳ Download
- ↳ Hyundai Nošovice
- ↳ Hyundai Club CZ
- ↳ Testy
- English Corner
- ↳ English Corner
- Administrátorská sekce
- ↳ O tomto foru