velké zahřívání motoru Lantra 1,8 GT rv.95

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
bida.ml
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 úno 2006, 08:29
Bydliště: Svitavy

velké zahřívání motoru Lantra 1,8 GT rv.95

Příspěvek od bida.ml »

Mám problém, že se mě strašně zahřívá motor. Zhruba po 5-ti kilometrové jízdě mě auto smrdí a teplotou v tom jen lupe. (dělá to od začítku co jsem to koupil) Když jsem jel na dovolené autem v dešti ve městě, tak se mě jako jedinýmu kouřilo z kapoty jak se odpařovali kapky. V servise mě řekli, že je to normální, ale mě se nezdá. Brzdy mám v pořádku a termostat si myslím že pracuje dobře (indikátor teploty ukazuje dobrou teplotu, zahřátí na provozní teplotu je cca po dvou až třech kilometrech). Zdá se mě i docela velká spotřeba a to na to moc nešlapu. Na kratší trasy okolo 5-ti km je cca 12 litrů, na delší se motá něco kolem 8-9 litrů. Poradí mě někdo co by s tím mohlo být? Lambda je dobrá (2x diagnostikováno v servise), nedávno jsem měnik krokový motorek.
Reklama
 

have

Příspěvek od have »

pokud je teplota podle teploměru v pořádku, tak je to asi subjektivní dojem. Zkontroluj jestli Ti zapíná ventilátor před chladičem( musí po velkém zahřátí běžet i když vytáhneš klíček ze zapalování) a průchodnost celého výfukového potrubí.
jelensoft
*
Příspěvky: 97
Registrován: 18 zář 2005, 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jelensoft »

To je omyl, u Lanter se sahara po vypnutí motoru zastaví.
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

cau, co se tyce toho smradu, zadny zahrivani se nekona, jede to normalne, tak to ma byt. Pravdepodobne ti nekde utika olej (jak to mas se spotrebou oleje?), bud pod vikem ventilu nebo jinym tesnenim a kape na rozpalenej blok motoru, ci na vyfuk. Po zastaveni to cmoudi. Taky to muze zpusobovat unik chl. kapaliny. To mam uz dlouho, ted uz je to lepsi. Pretesnil jsem viko a vicko na dolevani oleje. Vse v technicke sekci, tema smrad v kabine. Pak mozna neco v Lantra/elantra.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

jelen, nesmysl, u moji lantry (93) jede i po vypnuti
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
bida.ml
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 úno 2006, 08:29
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od bida.ml »

ryba píše:jelen, nesmysl, u moji lantry (93) jede i po vypnuti
U mě se zastaví.
bida.ml
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 úno 2006, 08:29
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od bida.ml »

ryba píše:cau, co se tyce toho smradu, zadny zahrivani se nekona, jede to normalne, tak to ma byt. Pravdepodobne ti nekde utika olej (jak to mas se spotrebou oleje?), bud pod vikem ventilu nebo jinym tesnenim a kape na rozpalenej blok motoru, ci na vyfuk. Po zastaveni to cmoudi. Taky to muze zpusobovat unik chl. kapaliny. To mam uz dlouho, ted uz je to lepsi. Pretesnil jsem viko a vicko na dolevani oleje. Vse v technicke sekci, tema smrad v kabine. Pak mozna neco v Lantra/elantra.
S olejem nevím, před půl rokem mě měnili těsnění pod víkem motoru, protože mě olej utíkal, ale nezlepšilo se to. Po roce jsem dolejval zhruba půl litru (10W40 Aral). Budu muset projet celej motor a najit eventuelní únik, ale nezdá se mě to.
have

Příspěvek od have »

jelensoft píše:To je omyl, u Lanter se sahara po vypnutí motoru zastaví.
do roku 95 nikoliv :?
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

ono je to jednoduchy. Bud teda neco utika a odparuje se a smrdi. Logicky se to muze dit pouze tam, kde je velky teplo. Takze blok motoru a vyfuk.

Nebo jde o unik chl. kapaliny. Nekde prosakuje a cmoudi.

Anebo pri desti se nachytaj kapky do horkyho chladice a pri zastaveni se z neho cudi. To me dela taky. Prvni dve veci se projevi unikem nejakyho media. Tot asi charakteristika...nic vic neporadim
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
bida.ml
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 úno 2006, 08:29
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od bida.ml »

Tak jsem byl na delší trase a fakt se mě zdá že se moje Lantra zahřívá nějak moc nadměrně, po dojetí je slyšet z motorové oblasti vyloženě lupání teplem a smrad není jako by se odpařoval olej a nebo chladící kapalina, ale je to jako by se něco totálně pálilo. Musím kompletně zkontrolovat obsahy všech kapalin a pak dám vědět jestli jsem něco objevil, ale prostě normální mě to nepřipadá. Sice jako předchozí auto jsem měl vůz o třetinovým výkonu a mladšího věku (fabie), ale stejně mě připadá že moc peče.
Felotron

Příspěvek od Felotron »

daji se koupit nejaky sracky na procisteni chladiciho systemu... treba ti to nejak pomuze. Nebo zkus digitalnim teplomerem zmerit teplotu chladici kapaliny tam,kde je cidlo, co dava infrmac na budik v palubce (jestli se vyrazne nelisi), pripadne zkus zkontrolovat termostat.

Jo a pojizde muj Accentik taky vesele lupe a krupe...
jelensoft
*
Příspěvky: 97
Registrován: 18 zář 2005, 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jelensoft »

Ja nevim, co porad resis, po zastaveni motor, kterej je zahratej chladne a proto v nem praska, to delaji i zdi domu v lete, kdyz v noci chladnou a taky ti nespadne na hlavu. Podivej se jestli z toho nekde neco netece a pokud mas nejaky pochybnosti, tak to vraz do servisu, at se mrknou, ale pokud s tim jezdis a nic se nedeje, tak je to asi OK, ne? Pokud by se to prehralo a ty jsi s tim jezdil, tak predpokladam, ze by se ti to kouslo a to bys poznal, to mi ver.
bida.ml
*
Příspěvky: 15
Registrován: 27 úno 2006, 08:29
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od bida.ml »

Tak jsem se podíval pořádně na motor zespod a je pěkně zasranej od oleje a tak mám únik kterej smrdí. Nevím ale kde, protože mám měněné těsnění pod víkem motoru a tam to neteče, budu to muset celé očistit od oleje a kontrolovat. Uvidím.
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

vetsinou tece na spoji mezi blokem motoru a prevodovky a pod hlavou ventilu. Nicmene bud v klidu u 11 let stary kary je to normal. Co se tyce toho lupani, neni to nic hroznyho, pracujou plechy.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
vladinko-SK
**
Příspěvky: 130
Registrován: 03 čer 2006, 18:34
Bydliště: Zvolen - SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vladinko-SK »

jelensoft píše:To je omyl, u Lanter se sahara po vypnutí motoru zastaví.
Blbost, lantra 92 - 95 ide ventilator aj po vytiahnuti kluciku, ale zalezi od teploty.
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“