vymena oleje
Moderátoři: miooo, Moderátoři
vymena oleje
Ahoj mam dovezenou Santu z nemecka, ma najeto 116t a ted nevim jaky olej tam mam nalit kdyz sem nenasel zadny stitek, v servisce taky nic neni, Co by ste doporucili
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
- Reklama
Re: vymena oleje
obecně 10W40 SH/CG-4, ale vzhledem ke kilometrům bych se nebál ani 15W40. Když tak ti během dne kouknu do origo příručky, tam to tuším je.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: vymena oleje
zdravim vas...
potreboval by som tochu pomoct...
cez vykend sa chystam menit olej a viete mi niekto poradit ako menit olej v prevodovke aj s vymenou filtru v automatickej prevodovke...
je na to treba neajake specialne naradie.....
vdaka za radu....
potreboval by som tochu pomoct...
cez vykend sa chystam menit olej a viete mi niekto poradit ako menit olej v prevodovke aj s vymenou filtru v automatickej prevodovke...
je na to treba neajake specialne naradie.....
vdaka za radu....
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: vymena oleje
to sa nenajde nikto kto by mi vedel poradit
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: vymena oleje
já vím akorát obecný postup u automatu
- vypustíš starý olej
- vyměníš filtr
- páku do pozice P, naliješ nový olej do výše nalévacího otvoru
- nastartuješ, necháš 2-3 minuty běžet
- poté při nastartovaném motoru měníš postupně všechny pozice páky
- dáš zase na P a dolíváš dál olej
- tento postup s dolíváním opakuješ dokud tam není správná hladina (buď nějaká ryska nebo je tam kontrolní otvor z nějž to začne po naplnění začne vytékat)
- vypustíš starý olej
- vyměníš filtr
- páku do pozice P, naliješ nový olej do výše nalévacího otvoru
- nastartuješ, necháš 2-3 minuty běžet
- poté při nastartovaném motoru měníš postupně všechny pozice páky
- dáš zase na P a dolíváš dál olej
- tento postup s dolíváním opakuješ dokud tam není správná hladina (buď nějaká ryska nebo je tam kontrolní otvor z nějž to začne po naplnění začne vytékat)
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: vymena oleje
zdravim vas....
nemate niekto neajaky obrazok kde presne sa nachadza filter v pevodovke....
neviem totiz kde ho hladat....
vdaka za akukolvak radu...
nemate niekto neajaky obrazok kde presne sa nachadza filter v pevodovke....
neviem totiz kde ho hladat....
vdaka za akukolvak radu...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: vymena oleje
jestli umíš anglicky, tak počti, když ne tak to později klidně přeložím
Replace the Filter
Step
1
Remove the drain pan. You will have to get under the vehicle to do this. Directly under the transmission, you will see a solid plate with bolts all around the edges. Remove the bolts using a 8mm hex socket. Some additional ATF may spill when you do this. Remember that it will be hot. Peel the gasket from the rim of the drain pan.
Step
2
Wipe out the bottom of the drain pan with a clean paper towel. If it is really dirty, you may need to pour a little transmission fluid on it to help remove some of the sludge. Using water to clean the pan is a bad idea as water will damage the transmission.
Step
3
Locate the 18mm lock nut on the bottom of the transmission filter. This is located in opening which became visible when you removed the drain pan. Remove the lock nut using 18mm box end socket. Pull the filter down to remove it.
Step
4
Install a new filter by sliding it into the filter port. Tighten the lock nut until it is secure.
Step
5
Place a new gasket on the drain pan and then position the drain pan so you can replace the bolts. Tighten these by hand until all of the bolts are holding the drain pan. Moving in criss cross pattern, tighten the bolts using the 6mm hex socket until they are secure. Keep in mind that over tightening will dent the drain pain.
Step
6
Unlock the jack stands and remove them. Lower your vehicle using the floor jack.
Replace the Filter
Step
1
Remove the drain pan. You will have to get under the vehicle to do this. Directly under the transmission, you will see a solid plate with bolts all around the edges. Remove the bolts using a 8mm hex socket. Some additional ATF may spill when you do this. Remember that it will be hot. Peel the gasket from the rim of the drain pan.
Step
2
Wipe out the bottom of the drain pan with a clean paper towel. If it is really dirty, you may need to pour a little transmission fluid on it to help remove some of the sludge. Using water to clean the pan is a bad idea as water will damage the transmission.
Step
3
Locate the 18mm lock nut on the bottom of the transmission filter. This is located in opening which became visible when you removed the drain pan. Remove the lock nut using 18mm box end socket. Pull the filter down to remove it.
Step
4
Install a new filter by sliding it into the filter port. Tighten the lock nut until it is secure.
Step
5
Place a new gasket on the drain pan and then position the drain pan so you can replace the bolts. Tighten these by hand until all of the bolts are holding the drain pan. Moving in criss cross pattern, tighten the bolts using the 6mm hex socket until they are secure. Keep in mind that over tightening will dent the drain pain.
Step
6
Unlock the jack stands and remove them. Lower your vehicle using the floor jack.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: vymena oleje
Tak len voľný preklad s translátora ,možno trochu pomôže.
Vyměňte filtr
Krok
1
Odstraňte odtokovou pánev. Budete muset se dostat pod vozidlo abys to udělalo. Přímo pod přenosem, vy vidíte pevný talíř se šrouby všude kolem okrajů. Odstraňte šrouby používání 8mm hexadecimální objímky. Nějaký dodatečný ATF moct rozlít kdy vy děláte toto. Pamatujte si, že to bude horké. Loupte těsnění z lemu odtokové pánve.
Krok
2
Vymažte spodní část odtokové pánve s čistým papírovým ručníkem. Jestli to je opravdu špinavý, můžete potřebovat lít malý převodový olej na tom pomoct odstraní některé z bláta. Používající vody k tomu, aby čistila pánev je špatný nápad jak voda poškodí přenos.
Krok
3
Lokalizujte 18mm pojistnou matici na spodní části čističe převodového olejů. Toto je umístěný v otevření se které stalo viditelný kdy vy odstranili odtokovou pánev. Odstraňte používání pojistné matice 18mm krabicová.Táhněte filtr dolů k odstraňte to.
Krok
4
Instalujte nový filtr klouzáním to do přístavu filtru. Utáhněte pojistnou matici do té doby, než to je bezpečný.
Krok
5
Umístěte nové těsnění na odtokové pánvi a potom umístěte odtokovou pánev tak vy můžete vyměnit šrouby. Utáhněte tyto ručně až do všech šrouby drží odtokovou pánev. Posun v malajské dýce zkřížený vzor, utáhnout šrouby používání 6mm hexadecimální objímky dokud oni ne- jsou bezpeční. Mít na paměti že přes napínání promáčkne odtokovou bolest.
Krok
6
Odemkněte montážní stojany se svislou vysunovatelnou podpěrou a odstraňte je/ně. Snižte vaše používání vozidla pojízdný zvedák.
Vyměňte filtr
Krok
1
Odstraňte odtokovou pánev. Budete muset se dostat pod vozidlo abys to udělalo. Přímo pod přenosem, vy vidíte pevný talíř se šrouby všude kolem okrajů. Odstraňte šrouby používání 8mm hexadecimální objímky. Nějaký dodatečný ATF moct rozlít kdy vy děláte toto. Pamatujte si, že to bude horké. Loupte těsnění z lemu odtokové pánve.
Krok
2
Vymažte spodní část odtokové pánve s čistým papírovým ručníkem. Jestli to je opravdu špinavý, můžete potřebovat lít malý převodový olej na tom pomoct odstraní některé z bláta. Používající vody k tomu, aby čistila pánev je špatný nápad jak voda poškodí přenos.
Krok
3
Lokalizujte 18mm pojistnou matici na spodní části čističe převodového olejů. Toto je umístěný v otevření se které stalo viditelný kdy vy odstranili odtokovou pánev. Odstraňte používání pojistné matice 18mm krabicová.Táhněte filtr dolů k odstraňte to.
Krok
4
Instalujte nový filtr klouzáním to do přístavu filtru. Utáhněte pojistnou matici do té doby, než to je bezpečný.
Krok
5
Umístěte nové těsnění na odtokové pánvi a potom umístěte odtokovou pánev tak vy můžete vyměnit šrouby. Utáhněte tyto ručně až do všech šrouby drží odtokovou pánev. Posun v malajské dýce zkřížený vzor, utáhnout šrouby používání 6mm hexadecimální objímky dokud oni ne- jsou bezpeční. Mít na paměti že přes napínání promáčkne odtokovou bolest.
Krok
6
Odemkněte montážní stojany se svislou vysunovatelnou podpěrou a odstraňte je/ně. Snižte vaše používání vozidla pojízdný zvedák.
2x Hyundai Starex 2.5CRDi 4x4
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: vymena oleje
problem je len ten ze ked vojdem pod auto tak to neviem najst....
jedine co som tam nasiel bila neajaka krytka ale tu ked som dal dole tak pod nou bola len sama elektronika....
nic take co by sa podobalo kde je filter.....
preto by som potreboval neajaky obrazok kde je presne ten filter...
alebo aspon kde najst ten obrazok....
najdem nieco o tom na hmaservice.com
jedine co som tam nasiel bila neajaka krytka ale tu ked som dal dole tak pod nou bola len sama elektronika....
nic take co by sa podobalo kde je filter.....
preto by som potreboval neajaky obrazok kde je presne ten filter...
alebo aspon kde najst ten obrazok....
najdem nieco o tom na hmaservice.com
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: vymena oleje
NO A TERAZ SOM Z TOHO UZ UPLNE V HAJI KDE SA TO NACHADZA
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: vymena oleje
to som pochopil ale podla popisu a obrazku nemam sajnu kde to je!!!!
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: vymena oleje
taku mensiu info :
hladina oleja v prevodovke sa mera pri vypnutom alebo zapnutom motore....
viem ze paka je v P.
vdaka za radu....
hladina oleja v prevodovke sa mera pri vypnutom alebo zapnutom motore....
viem ze paka je v P.
vdaka za radu....
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S