Výměna brzd u Coupe 1G

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Garen
*
Příspěvky: 75
Registrován: 29 črc 2008, 22:05
Bydliště: Zábřeh

Výměna brzd u Coupe 1G

Příspěvek od Garen »

Zdravím,
tak jsem jel včera na technickou s tím, že vlidu projdu ale bohužel mám nějakej křivej pravej přední brzdovej kotouč. Ten technik mi říkal, že ho budu muset vyměnit a že budu muset vyměnit i ten prevej protože pak by to nesouměrně brzdilo.
Tím pádem tam koupím i nový destičky, když už to budu měnit.

Tak jsem se chtěl zeptat jaký sou dobrý kotouče a destičky, myslím jaký značky, nebo jestli stačí takový ty obyčejný levný, no prostě jaký byste doporučili...

Další problém nastává u Coupe, kde vlastně když chcu měnit kotouč, tak musím vyšroubit tu středovou matku a stáhnout náboj stahovákem, tím pádem se zkurví ložisko, takže budu muset koupit i dvě nový ložiska, nemám pravdu? Nebo jak to udělat, aniž bych zkurvil ložisko?
Já si teď právě vůbec nejsem jistej, co je všecko potřeba oddělat, když měním kotouče.

Díky.
Hyundai Coupe 2.0 102kw r.v. 1997 žlutá
Reklama
 

Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Výměna brzd u Coupe 1G

Příspěvek od mirpie »

je to jak říkáš. Kotouč na RD je přišroubovaný k náboji, který je zalisován do vnitřního kroužku ložiska. Obvykle se ložisko rozpadne, ale je to loterie. Já měnil kotouče za barákem na zahradě a jedno ložisko v pohodě zůstalo celý, druhý se rozpadlo a to tak blbě, že se poškodila i ta těsnící guma, takže jedno ložisko jsem musel měnit, ale pořád lepší, než měnit dvě... Navíc jsem měl jet druhej den na dovolenou to jsem byl tak nervní, že když jsem se to pokoušel poskládat aspon na dojetí, tak jsem zničil závit na centrální matici a dokonce i na poloose, ale druhej den jsem vše vyřešil, to jen bokem (koupil jsem očko M22x1,5, kterým jsem projel závit na poloose a matici jsem sehnal obyč a flexou do ní udělal drážky na závlačku....) Stahovák na ložisko jsem si koupil, ale bylo to nějaký blato, protože nevydrželo a rozletělo se na kusy. Stačily pak 2 dlouhý šrouby (tuším M10) a dvě matice dohromady za 10CZK a fungovalo to taky, jen musíš točit souměrně, aby se ti to nezkřížilo na ložisku.

značky brzd - poměrem ceny ku kvalitě dobře vychází Ate, TRW a Ferodo. Já jezdim na TRW, desky i kotouče a ok.
Pár fotek z výměny zde https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 8D#p207656

Ale já měnil kotouče kvůli tomu, že mi jeden házel a odrovnal mi vodící čepy na třmenu.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Výměna brzd u Coupe 1G

Příspěvek od zdenek76 »

jak už jsem psal do SZ, na brzdách bych nedělal žádný experimenty s levnými díly a šel do osvědčených jako píše mirpie. Osobně z nich dodávám nejčastěji Ferodo, protože tu značku zná i laik a navíc jsou díly většinou aspoň na centrálním skladu. TRW jsou taky v pohodě, dodávám velmi vyjímečně, protože to lidí neznají a tedy tomu nevěří. To už více dodávám ATE, když už chce někdo echt premiovou kvalitu, ale u nich bývá problém s dostupností.

Ohledně ložiska, jestli si ještě neměnil, tak bych to rovnou vyměnil asi taky, když už to budeš mít rozhozený. Navíc je opravdu větší pravděpodobnost, že ložisko při demontáži stejně zničíš nebo poškodíš.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“